Dagje Duitsland

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Väggar
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 20 jan 2019, 19:51

Dagje Duitsland

Bericht door Väggar »

Hallo iedereen,

Wat is de beste manier om een dagje met de bus te gaan in het Duitse gebied over de grens bij Venlo/Nijmegen qua tickets. Was van plan om komende week eens een tochtje te doen maar kom er niet helemaal uit op de VRR website. Ik ben 18 mocht dat nog uitmaken voor schulertarief oid. Bij voorbaat dank.

PS: nog lijntjes die jullie aanraden?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Dagje Duitsland

Bericht door Jef400 »

Dat ligt er aan waar je allemaal heen wilt. Zelf vind ik het gebied bij Venlo/Nijmegen niet zo interessant. Als je dan een NRW-ticket single koopt kun je verder. Met twee uurtjes treinen zit je in behoorlijk heuvelachtig gebied met heel veel leuke lijnen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Nitein-Repart
Berichten: 3523
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dagje Duitsland

Bericht door Nitein-Repart »

Väggar schreef:Hallo iedereen,

Wat is de beste manier om een dagje met de bus te gaan in het Duitse gebied over de grens bij Venlo/Nijmegen qua tickets. Was van plan om komende week eens een tochtje te doen maar kom er niet helemaal uit op de VRR website. Ik ben 18 mocht dat nog uitmaken voor schulertarief oid. Bij voorbaat dank.

PS: nog lijntjes die jullie aanraden?
Weet niet hoever je wilt gaan, maar vanaf Kleve is het 1,5 uur naar Düsseldorf en vanuit Venlo 1,25 uur naar Düsseldorf. Als je niet al te ver wilt reizen kun je het beste het gebied tussen Rhein, Ruhr en Wupper pakken. Qua trein zijn dit de S6 tussen Düsseldorf en Essen, de S7 tussen Solingen en Wuppertal, de S9 tussen Wuppertal en Essen en de S3 tussen Essen en Hattingen. Qua hoofdlijnen heb je dan nog Düsseldorf/Köln-Wuppertal-Hagen (RE4, RE7, RE13) en Hagen-Bochum-Essen (RE16, RB40). Qua buslijnen weet ik het fijne niet van, maar ik denk dat tussen de Rhein, Ruhr en Wupper nog wat leuke buslijnen zijn.

Qua treinkaartjes kun je aan een 24-uurskaartje denken (zone D: €29,90)
https://www.vrr.de/de/tickets/abundzu/t ... index.html

Geldig in het Ruhrgebiet, maar je mag er niet mee naar Köln, Aachen, Münster en Bielefeld.

Wil je naar Köln, Aachen, Münster of Bielefeld? Dan is er het Schönes-Tag-Ticket voor €31 (niet geldig op werkdagen voor 9:00)
https://www.bahn.de/p/view/angebot/regi ... t-nrw_LZ01

Je kunt hiermee naar de uithoeken van NRW, zoals het noorden van de Eifel (rond Euskirchen), noordelijke Rijndal (ten zuiden van Bonn) en het Sauerland (ten oosten van Hagen).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dagje Duitsland

Bericht door regenmaker »

Nitein-Repart schreef:Qua buslijnen weet ik het fijne niet van, maar ik denk dat tussen de Rhein, Ruhr en Wupper nog wat leuke buslijnen zijn.
Ligt eraan waar je van houdt. In het Ruhrgebied zijn er veel lijnen binnen het stedelijk gebied. Misschien is het wel leuk om de ÖPNV Trasse in Oberhausen te doen (tussen Sterkrade en het Hauptbahnhof). Wil je liever wat dichterbij in een landelijke omgeving dan is de buslijn tussen Rees en Wesel Wittenberg de moeite om te doen (lijn 86) of lijn 076 tussen Kamp-Lintfort en Krefeld.

Hou je meer van heuvels en vind je het niet erg om wat verder te reizen dan zou ik adviseren om ten zuiden van Wuppertal bijvoorbeeld een kijkje te nemen. Lijn 615 tussen Remscheid en Wuppertal heeft zowel wat landelijks als wat stedelijks en combineert dit met heuvels. Wil je twee uur non-stop in de bus zitten, dan adviseer ik lijn 260 tussen Remscheid en Keulen te nemen. Het ligt eraan waar je voorkeur ligt dan kan ik misschien iets specifieker wat adviseren. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Väggar
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 20 jan 2019, 19:51

Re: Dagje Duitsland

Bericht door Väggar »

Alvast dank voor jullie input, ik kan op z'n vroegst om 6:58 in Venlo zijn. Dus dat wordt de 7:05 richting Duitsland dan. Is die 7 minuten ook genoeg om een ticket te halen? Of kan ik ticket ook online aanschaffen en uitprinten? Vind het ook niet heel erg om wat langer in de trein te zitten, vind buslijntjes door heuvels erg leuk maar ook over het platteland door dorpjes. Stedelijke lijntjes mogen ook maar hebben minder mijn voorkeur. Wil graag op de treugweg het liefst de intercity van 20:03 of 21:03 uit Venlo hebben.
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Dagje Duitsland

Bericht door en-es »

Die 7 minuten is krap. Het is een flink eind lopen naar je aansluiting. Koop je kaartje vooraf op internet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dagje Duitsland

Bericht door Suus »

Zeven minuten gaat prima met kaartje kopen, als je in de trein uit Eindhoven helemaal achterin gaat zitten en je al bekend bent met de Duitse kaartautomaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Dagje Duitsland

Bericht door en-es »

Maar dan moet alles meezitten. Geen vertraging en geen rijen bij de automaat. Of wat ik eens meemaakte dat de IC uit Eindhoven plotseling op het kopspoor aankwam terwijl je achteraan zit. Ik zou het er niet op wagen in ieder geval.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten