Op zondag rijdt een treinstel Zutphen - Oldenzaal - Zutphen, op de overige avonden rijdt een treinstel Zutphen - Oldenzaal - Hengelo - Oldenzaal - Zutphen. In de avonden vertrekt de trein uit Goor naar Zutphen om .31; op zondag juist om .01. De trein van Oldenzaal naar Zutphen is dus op zondag een half uur verschoven ten opzichte van de avonden.Gamma schreef:Waarom levert dat een kruising op?dennistd schreef:Het is zo dat doordeweeks en op zaterdag 's avonds een tussenslag Oldenzaal-Hengelo-Oldenzaal wordt gereden, tussen de ritten Zutphen-Oldenzaal en Oldenzaal-Zutphen in. Dat levert een kruising op in Hengelo en Laren-Almen.
Ik zou denken:
* 1x/uur Zutphen - Hengelo - Oldenzaal v.v., dan alleen kruising in Goor.
==> Als je daar een tussenslag Hengelo - Oldenzaal v.v. rijdt 1x/uur, dan rijdt die trein onafhankelijk van de 1x/uur Zutphen - Hengelo - Oldenzaal v.v. De korte slag rijdt dan toch op het andere half uur van de lange slag? Dus hoezo levert dat een kruising in Hengelo op en in Laren-Almen?
Vertrektijden Zutphen
Re: Vertrektijden Zutphen
Re: Vertrektijden Zutphen
Hoe laat wordt er op de dinsdag gewisseld?marvinkok schreef:Dan zit je wel altijd in een Goorse rit. Wel eens opgevallen dat de machinist om 17:00 in Goor gewisseld wordt? (uitgezonderd op dinsdag)
(..)
(A)
Re: Vertrektijden Zutphen
16:00
Andere diensten ivm onderhoudsrooster op emplacement Zutphen
Andere diensten ivm onderhoudsrooster op emplacement Zutphen
Re: Vertrektijden Zutphen
Wat is eigenlijk het beleid m.b.t. toeteren bij onbewaakte spoorwegovergangen tussen Zutphen en Hengelo? Bij sommige wordt in het donker getoeterd, bij sommige helemaal niet. Zitten er een paar "gevaarlijke" tussen ofzo?
Nog terugkomend op het afremmen bij Eefde: vanmorgen was het ook weer zo ver, ik schat zo dat het 30% van de keren gebeurd. Is het niet tijd om de treindienstleider op de vingers te tikken? ;)
Nog terugkomend op het afremmen bij Eefde: vanmorgen was het ook weer zo ver, ik schat zo dat het 30% van de keren gebeurd. Is het niet tijd om de treindienstleider op de vingers te tikken? ;)
Mijn Flickr account.
Re: Vertrektijden Zutphen
Het enige beleid qua typhoneren is wat wettelijk is voorgeschreven. Bij mist bij onbewaakte overwegen en ter afwending van gevaar.
Tav Eefde, dat soort dingen wordt meegenomen in overleggen met ProRail, maar het blijft helaas een menselijke dingetje...
Tav Eefde, dat soort dingen wordt meegenomen in overleggen met ProRail, maar het blijft helaas een menselijke dingetje...
Re: Vertrektijden Zutphen
Geen Ari?
Re: Vertrektijden Zutphen
Bewuste rit komt bezet binnen, daar moet de trdl bij helpen als ik het me goed herinner
Re: Vertrektijden Zutphen
Zoals vermeld zijn er inderdaad 2 Enschedese diensten die op Zaterdag allebei een 1,5 slagje ZHO doen. 1 Goorse machinist gaat dan een slag Hengelo - Zwolle - Enschede en dan weer passagieren naar Hgl om dan nog een slagje Bentheim te doen. De 2e Enschedese machinist vervangt in Hgl een Zutphense machinist, die dan weer in Hgl blijft als een soort van reserve dienst. Al gaan sommige ( in overleg ) soms ook mee naar Enschede of Zwolle.gkw1969 schreef:Er is op zaterdag 1 Enschedese dienst die een stuk ZHO rijdt, dit heeft met name te maken voor de weg- en materiaalbekendheid te houden. Hierdoor is er dus ook een Goorse dienst die op zaterdag Enschede-Zwolle rijdt.dennistd schreef:Zutphen-Hengelo-Oldenzaal wordt gereden vanaf de standplaatsen Zutphen en Goor inderdaad (en één dienstje in Enschede zelfs geloof ik vanwege het onderhouden van materieel- en wegbekendheid). 's Nachts overnachten er ook twee stellen in Goor die de eerste twee treinen opstarten richting Oldenzaal (ma-za).
Overigens worden de diensten Hengelo-Bad Bentheim volledig door Goor gereden met een groep vaste machinisten.
Standplaats Zwolle, heeft geen ritten in hun takenpakket liggen.
En zo, is het op zaterdag een heerlijk afwisselend kwa diensten en spreek je nog eens collega's die je niet elke dag meer ziet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten