Inreis met Interrail

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
mhv
Berichten: 15
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 10:50

Inreis met Interrail

Bericht door mhv »

Gezien zowel NS International als Interrail dit zelf ook niet weten, probeer ik het hier maar eens.

Komende weken ga ik in een aantal etappes met een Interrail pas reizen door Europa (eerste klas). Naast m'n Interrail pas heb ik een studenten week OV. Omdat ik m'n reis opdeel en er maar een inreisdag op de pas staat, wil ik gaan combineren met m'n studenten OV. Nu ben ik benieuwd naar het volgende: Stel dat ik op een weekdag vanuit Zwitserland naar Nederland wil reizen per Interrail, maar m'n inreisdag niet kan gebruiken. Is het dan voldoende om na Oberhausen (ICE) in de tweede klasse te gaan zitten en is m'n studenten week OV dan een geldig vervoersmiddel vanaf de grens?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Inreis met Interrail

Bericht door Aking »

Ja.

En je kunt zelfs tot na Emmerich in de 1e klas blijven zitten in theorie :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Inreis met Interrail

Bericht door Suus »

Ja.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Inreis met Interrail

Bericht door Aking »

En een kleine tip nog:

Schrijf in je travel diary duidelijk Emmerich (Gr) als bestemming op, dit om te voorkomen dat de trein manager van dienst zo aardig is om de inbound voor je in te vullen omdat je die "vergeten" bent. Of geef in ieder geval duidelijk aan dat je je inbound niet hebt ingevuld vanwege studenten.
mhv
Berichten: 15
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 10:50

Re: Inreis met Interrail

Bericht door mhv »

Aking schreef:En een kleine tip nog:

Schrijf in je travel diary duidelijk Emmerich (Gr) als bestemming op, dit om te voorkomen dat de trein manager van dienst zo aardig is om de inbound voor je in te vullen omdat je die "vergeten" bent. Of geef in ieder geval duidelijk aan dat je je inbound niet hebt ingevuld vanwege studenten.
Dat wilde ik ook nog vragen maar je was me voor, dank voor de duidelijkheid!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten