Staking

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Staking

Bericht door Western Soldier »

Meerdere dagen per week reis ik met de trein naar mijn studie. Aanstaande maandag ook weer, is het waarschijnlijk dat er rond 9.00 nog gevolgen zullen zijn op het spoor?
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Staking

Bericht door Suus »

Ja.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Staking

Bericht door Meltrain »

Past de NS nog wel de reisplanner aan voor aanstaande maandag?
Momenteel staan namelijk nog alle treinen erin.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Staking

Bericht door Z2N »

Dat kan pas als men weet wat de impact zal zijn en dat gaat pas als men weet hoeveel mensen gaan staken. Dat zal dus nog wel komen, zelfs spoorbedrijven die stakingen gewend zijn zoals de SNCF publiceren zulke dienstregelingen vaak pas de dag van tevoren.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1248
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Staking

Bericht door Frank93 »

NS komt later vandaag met meer informatie over komende maandag.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Staking

Bericht door diederickx »

We kunnen van mening verschillen of dit "meer informatie" is. Aangezien de inhoud op die pagina waarschijnlijk vluchtig is:
NS schreef:Maandag 18 maart hinder door landelijke pensioenacties NS-personeel

Laatst gewijzigd: 15 maart 2019, 11.35 uur

Een deel van de NS-medewerkers heeft aangegeven maandagmorgen 18 maart vanaf de eerste treinen 's ochtends vroeg tot 7.06 uur actie te gaan voeren voor een pensioenakkoord. Dit leidt tot grote hinder voor treinreizigers. Het valt niet te voorspellen hoe groot de overlast voor het treinverkeer daadwerkelijk wordt, maar we verwachten dat ook de rest van de dag de gevolgen merkbaar zijn. We houden u op de hoogte via deze site en de NS-app. Plan uw reis kort voor vertrek.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Staking

Bericht door Vinny »

De staking is een nieuw dieptepunt in de extreme blindheid van vakbonden voor de maatschappelijke gevolgen voor hun eisen. De pensioensgerechtigde leeftijd op 66 houden betekent gewoon dat het sociale zekerheidsstel nog duurder wordt waardoor de gewone werknemer direct in zijn portemonnee geraakt wordt! :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Staking

Bericht door WSM »

Nouja of gewoon lekker wegroven bij de jongere generatie.... die dan mag doorwerken tot ze erbij neervallen.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Staking

Bericht door Z2N »

Waarom zouden we ons zorgen maken over ons pensioen, als we nu al geen huis kunnen betalen? :P
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Staking

Bericht door Post »

Omdat je graag meer geld wil over houden voor een huis. En dus geen zin hebt om nog meer pensioenpremie te gaan betalen?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Staking

Bericht door Z2N »

Met de stijgende huizenprijzen kan ik geen groeiende grijze druk betalen. Dus zijn er (bot gezegd) drie opties:
1. Mensen moeten later AOW krijgen, naargelang ze ouder worden (met aanpassingen in het takenpakket als ze dichter bij de pensioenleeftijd komen)
2. Mensen moeten minder AOW krijgen, zodat de werkende generatie de pensioenkosten nog kan betalen
3. Mensen mogen niet ouder worden, zodat het hudige stelsel bewaard kan blijven.

Van deze drie opties is 1 de meest humane. Volgens de regels van het Demografisch Transitiemodel zullen we, omdat we nu in de post-industriële fase zitten, altijd in een situatie zitten waarin de grijze druk erg groot is. De geboortegraad ligt bovendien onder de 2,1, en door socio-economische invloeden blijft het daar ook liggen. Het is dus van belang dat daarop een goed stelsel gebouwd wordt, het huidige stelsel komt nog uit de ontwikkelde industrialisatiefase en is dus niet meer houdbaar.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Staking

Bericht door isadora »

Z2N schreef:.......De geboortegraad ligt bovendien onder de 2,1, ..........
Maar dat zal onder druk van de immigratiestroom toch uiteindelijk stijgen, lijkt me.
De nieuwkomers kennen over het algemeen een hogere geboortegraad.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Staking

Bericht door Cas »

Volgens het CBS ligt de gemiddelde aantal kinderen per vrouw niet substantieel hoger voor gezinnen met een migratieachtergrond. Bovendien is ligt het algemeen gemiddelde rond de 1,6, en de relatief kleine hoeveelheid migranten op de Nederlandse bevolking zou dit echt niet genoeg omhoog kunnen krikken om het boven de 2,1 te krijgen.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Staking

Bericht door Hainje »

Z2N schreef:Met de stijgende huizenprijzen kan ik geen groeiende grijze druk betalen.
Dat die huizenprijzen zo hoog zijn heeft weinig te maken met de hoeveelheid grijze dakduiven, maar met het gegeven dat woningen tegenwoordig beleggingsobjecten zijn. Als je dat aanpakt, zal de huizenprijs ook dalen. De schuld enkel en alleen bij de babyboomers leggen is echt veel te kort door de bocht, om niet te zeggen ronduit lomp.
🍉
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Staking

Bericht door isadora »

@Cas, dank voor je reactie. :pos:
Al is het allemaal een beetje off-topic natuurlijk.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Staking

Bericht door Z2N »

Hainje schreef:
Z2N schreef:Met de stijgende huizenprijzen kan ik geen groeiende grijze druk betalen.
Dat die huizenprijzen zo hoog zijn heeft weinig te maken met de hoeveelheid grijze dakduiven, maar met het gegeven dat woningen tegenwoordig beleggingsobjecten zijn. Als je dat aanpakt, zal de huizenprijs ook dalen. De schuld enkel en alleen bij de babyboomers leggen is echt veel te kort door de bocht, om niet te zeggen ronduit lomp.
Dat zeg ik ook niet, ik zeg dat ik niet beiden kan betalen. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Staking

Bericht door waldo79 »

Als je maar genoeg verdient... kun je vast wat betalen. Maar dat is allemaal off-topic (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Staking

Bericht door Suus »

Hainje schreef:
Z2N schreef:Met de stijgende huizenprijzen kan ik geen groeiende grijze druk betalen.
Dat die huizenprijzen zo hoog zijn heeft weinig te maken met de hoeveelheid grijze dakduiven, maar met het gegeven dat woningen tegenwoordig beleggingsobjecten zijn. Als je dat aanpakt, zal de huizenprijs ook dalen. De schuld enkel en alleen bij de babyboomers leggen is echt veel te kort door de bocht, om niet te zeggen ronduit lomp.
Er wordt echt zoveel gefraudeerd in de huizenmarkt, die bedriegende taxateurs kunnen zijn volgens mij nog maar het topje van de ijsberg. Huizen kunnen niet onbeperkt duur worden en toch maar aangeschaft blijven worden, maar dat is wel nodig voor de plannen van de overheid want anders dalen de belastinginkomsten...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Staking

Bericht door waldo79 »

Even terugkomend op de effecten morgenochtend:
ns.nl op zondag 17 maart schreef:Voor maandag 18 maart is een landelijke pensioenactie aangekondigd, dit leidt ook tot acties in het openbaar vervoer en bij NS. NS doet er alles aan om na de acties een betrouwbare dienstregeling te kunnen bieden. We hebben daarom in het belang van onze reizigers besloten om de start van de dienstregeling te verschuiven tot na 07.06 uur, als de pensioenacties zijn beëindigd. Hierdoor kunnen de treinen goed opstarten en is de verwachting dat voor onze reizigers in de loop van de ochtend weer een betrouwbare treinreis mogelijk is. Wilt u maandag na afloop van de pensioenacties reizen met de trein? Raadpleeg dan kort voor vertrek de reisplanner.
Bron

Kortom: in het kader van duidelijkheid naar de reizigers toe en om de opstart geordend te laten verlopen rijdt er helemaal niets tot 7.06 uur :)
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Staking

Bericht door VIRM »

NS heeft de hele dienstregeling tot 07:06 eruit gegooid.

https://nos.nl/artikel/2276420-het-heef ... einen.html

Maar na 07:06 vallen ook een hele reeks treinen uit. Kunnen ze bijvoorbeeld niet even wat treinen en personeel klaarzetten op Uitgeest, zodat de [serie=Sprinter|2019|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie] en [serie=Sprinter|2019|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] weer redelijk snel opgestart kunnen worden bijvoorbeeld?
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Staking

Bericht door waldo79 »

Uitgeest is geen locatie waar personeel en materiaal gesteld worden. Dat zal vermoedelijk uit Alkmaar/Amsterdam moeten komen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Staking

Bericht door Wubbo »

Ik heb net even wat willekeurige reizen gepland voor morgenochtend, maar ik zie nauwelijks een trein tot 07.30.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Staking

Bericht door Wannes »

Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Staking

Bericht door Durashift »

Ik denk dat er bedoeld wordt dat er, áls er tot zes minuten over zeven uur gestaakt wordt.. er best wel een trein om 7:15 / 7:20 uur mag starten met een rit.. toch?

Of moet de zooi écht pas na 7:07 uit de opstelsporen komen?? :twisted:

Een [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] kan toch best met +3 vertrekken uit Den Helder. Daar hoef je niet voor te wachten tot na half acht, lijkt mij.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Staking

Bericht door Z2N »

Als het personeel pas om 07:06 in actie komt, gaat je niet ineens om 07:08 al kunnen vertrekken. Feitelijk loopt de opstart morgen 2-3 uur achter, dus als je al een trein hebt om 07:30 mag je jezelf dan gelukkig prijzen.

Bij mij in Alphen zijn de eerste treinen morgen (in theorie) de 8827 naar Utrecht om 08:07, de 8820 naar Leiden om 08:23, en de 8719 naar Gouda om 08:24. Al zie ik het nog wel gebeuren dat de 8827 het alsnog niet gaat doen, want 35 minuten voor al het werk van de Binckhorst naar Leiden is vrij krap.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten