Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Durashift schreef:Ik denk dat er bedoeld wordt dat er, áls er tot zes minuten over zeven uur gestaakt wordt.. er best wel een trein om 7:15 / 7:20 uur mag starten met een rit.. toch?
Of moet de zooi écht pas na 7:07 uit de opstelsporen komen??
(..).
Kennelijk wel..
(..) Kroeze benadrukt dat nergens onmiddellijk om 07.07 uur treinen zullen vertrekken. Eerst moet worden geregeld dat zowel personeel als materieel overal op het punt van vertrek komt. Zo zullen er bij het opstarten van de dienstregeling treinen van rangeerterreinen of onderhoudslocaties moeten komen.
Veel vertraging
Dat leidt er bijvoorbeeld toe dat de eerste trein van Utrecht naar Amsterdam pas om 07.48 uur vertrekt en van Deventer naar Hilversum pas om 08.33 uur. Die van Maastricht naar Utrecht gaat om 07.31 uur. Kroeze: "Voor half acht zullen er inderdaad nog maar erg weinig treinen rijden. En het zal nog uren duren voordat de treinenloop enigszins normaal is. De overlast van de actie voor reizigers is enorm." (..)
De eerste Sprinter van Dordrecht naar Rotterdam lijkt de 5120 te zijn, die pas om 7:54 vanaf Rotterdam Lombardijen vertrekt.
De eerste [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] gaat zelfs pas 5 kwartier later. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
De eerste NS-trein uit Enschede vertrekt ook pas om 7.46u en niet om 7.16u zoals je zou verwachten... In 10 minuten moet je toch makkelijk een trein van het opstelterrein aan het perron krijgen lijkt me, zeker als er tien machinisten niks zitten te doen omdat hun treinen helemaal niet rijden :X
En niet iedereen staakt. Duidelijk dat de reiziger niet op 1 staat maar eregns onderaan. De riante personeelsdiensten waarbij je half nederland moet zien worden ook nog steeds in stand gehouden.
Ik heb een trein gevonden die voor 7:30 rijdt, de 4020 van 7:25 staat rijdend in de Reisplanner.
maarten83 schreef:En niet iedereen staakt. Duidelijk dat de reiziger niet op 1 staat maar eregns onderaan. De riante personeelsdiensten waarbij je half nederland moet zien worden ook nog steeds in stand gehouden.
Er staan nu eenmaal niet op elk station treinen, dus duurt het gewoon even voordat de treinen overal zijn. En als het personeel tijdens de staking in de kantine zit en daarna naar de trein moet lopen, vertrekklaar moet maken en naar het perron moet rangeren ben je al snel 15 minuten kwijt. Daarna wil men gewoon volgens dienstregeling rijden en dat kan ongunstig uitkomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift schreef:Ik denk dat er bedoeld wordt dat er, áls er tot zes minuten over zeven uur gestaakt wordt.. er best wel een trein om 7:15 / 7:20 uur mag starten met een rit.. toch?
Of moet de zooi écht pas na 7:07 uit de opstelsporen komen??
Een [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] kan toch best met +3 vertrekken uit Den Helder. Daar hoef je niet voor te wachten tot na half acht, lijkt mij.
Arriva voert dat inderdaad zo uit: 32218 van 06.59 met +10 uit Vl, is straks als 32225 weer op tijd, 32217 van 07.03 met +7 uit Vl, is als 32222 weer op tijd. :D