Plan u

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Ajaxcied
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 09 nov 2018, 12:11

Plan u

Bericht door Ajaxcied »

Weet iemand wat er gebeurt is met de plan u die amersfoort stond? Ik lees dat daar diverse stellen zijn geparkeerd die oorspronkelijk voor slowakije waren bedoeld.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5259
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Plan u

Bericht door Lijn 45 »

De vier Slowaakse stellen staan als het goed is nog in de loods van de wagenwerkplaats. De 121 van de SHD is aan het begin van het jaar wel verplaatst. De huidige locatie is mij onbekend. Verder staan de 113 en 151 nog op het goederenemplacement.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Plan u

Bericht door katvis »

Ik neem aan dat die dingen niks goeds te wachten staat?
PSA: Links gaan, rechts staan
en-es
Berichten: 4452
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Plan u

Bericht door en-es »

Zaterdagochtend nog een rood stel gezien in Amersfoort, zat behoorlijk onder de graffiti.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5259
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Plan u

Bericht door Lijn 45 »

Dat is waarschijnlijk de 113, die verkeert in een desolate toestand.
@luka: 2 jaar geleden werd al aangekondigd dat de Slowaken gesloopt zouden worden. Het is nog steeds niet gebeurd. Ze zijn wel binnen gezet, dus men was er mogelijk iets mee van plan.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5819
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Plan u

Bericht door isadora »

en-es schreef:Zaterdagochtend nog een rood stel gezien in Amersfoort, zat behoorlijk onder de graffiti.
:Y #metoo
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Plan u

Bericht door ODRAIL »

Het laatste plan T stel heeft daar ook jaren gestaan. Uiteindelijk is de toestand van dit stel dusdanig slecht geworden dat het gesloopt is :? :( .

Ik vrees dat de plan U stellen die er nog staan uiteindelijk hetzelfde lot te wachten staat.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Plan u

Bericht door MdJ »

Vrees? De 114 (NSM), 115 (Stichting DE3), de151 en 121 (SHD) worden bewaard. Dat zijn er al een hoop...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5259
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Plan u

Bericht door Lijn 45 »

Wie is tegenwoordig de eigenaar van de 113?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Plan u

Bericht door AppleMoose »

Wikipedia meldt het volgende:
Halverwege 2010 moest de HIJSM zijn werkzaamheden opgeven; de schade van de eerdere vernielingen was zo groot dat de stichting het herstel niet langer kan opbrengen. De treinstellen 113 en 121 verhuisden naar de Stichting Historisch Dieselmaterieel. Treinstel 115, de verblijfswagen en de begeleidingswagens gingen naar de Stichting DE-III. link
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Plan u

Bericht door Anne »

Ooit in de toekomst drie rijdend? Herinner mij nog de woensdagse Hoornse marktexppres met 2xDE5 of 3xplan U. Machtig geluid bij vertrek onder de kap van Amsterdam CS.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Plan u

Bericht door dennistd »

Ik meen dat de SHD een van hun stellen geruild heeft met die van NS in Amersfoort.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5259
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Plan u

Bericht door Lijn 45 »

@avl De 114 is al rijvaardig, het is de bedoeling om de 115 ook weer rijdend te krijgen. De SHD is (voorzover ik kan zien) niet echt bezig met hun U's. De 121 heeft echter wel in 2014 nog gereden.

@Ronaldussen Op Wikipedia staat ook dit:
Inmiddels zijn de overgebleven vier treinstellen 116, 117, 191, 195 verkocht aan het Roemeense Ferrotrans en zullen samen met de 113 (geruild tegen de 151) naar Roemenië overgebracht worden.
Railwiki meldt dan weer het volgende
Eind 2014 wordt bekend dat de vijf treinstellen gesloopt gaan worden, omdat het vervoer naar Roemenië niet rond komt.
Zijn ze dan nu nog van de Roemenen, of heeft een sloper de stellen al over genomen?

Datzelfde Ferrotrans heeft overigens ook de Buffels gekocht, kennelijk kunnen zie die wel vervoeren. :-?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Plan u

Bericht door AppleMoose »

Ik heb alleen (vlug) op de wikipedia-pagina van de HIJSM gekeken, omdat ik hen als laatste eigenaar herinnerde.

Of Ferrotrans de buffels wel kan vervoeren is nog maar de vraag. Vooralsnog staan de stellen nog altijd in Nijmegen weg te roesten.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8836
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Plan u

Bericht door ArrivaBas »

Toen de laatste berichten kwamen kreeg Ferotrans de financiering van ongeveer 45 Buffels niet rond. Dat zal voorlopig nog niet veranderen is mijn verwachting.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten