Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Yanaike schreef:
Maar voor lijn 21 werd ingevoerd reed er op dat traject een buurtbus, dus de situatie daar ligt toch net even wat anders.
Er is toch een reden dat de buurtbus werd vervangen voor een reguliere bus. Natuurlijk kan de vraag van passagiers van tijd tot tijd veranderen, maar dat betekend niet dat vrijwilligers het werk weer moeten overnemen van de betaalde krachten.
Ik gun vrijwilligers best hun paar uurtjes per week rijden, maar het mag niet ten koste gaan van werkgelegenheid. Sterker nog: als je wel met 8 persoonsbusjes gaat rijden, kan je het zelfs onderdeel laten worden van de opleiding tot buschauffeur. Je kan zoveel kanten uit omdat je geen D rijbewijs nodig hebt. Daarmee boor je een nieuwe markt voor chauffeurs aan. En ja, er is een flink tekort aan chauffeurs, maar ook dat is relatief makkelijk op te lossen. :)
Als er 8-persoonsbusjes met betaalde chauffeurs moeten gaan rijden op dergelijke lijnen rijdt er dus helemaal geen bus, want te duur. OV is in de eerste plaats een publieke voorziening, niet een sociale werkplaats.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Vincent schreef:
Er is toch een reden dat de buurtbus werd vervangen voor een reguliere bus.
Er reed een buurtbus op een deel van het traject. De reden dat lijn 21 ging rijden was een eis van de Provincie. Dus dat is geen reden, want er zijn wat dingen die de Provincie invoert/oplegt zonder enige gedachten, achtergronden en onderzoeken.