Pagina 2 van 2

Re: Buurtbusvraag

Geplaatst: za 30 mar 2019, 09:50
door Vincent
Yanaike schreef: Maar voor lijn 21 werd ingevoerd reed er op dat traject een buurtbus, dus de situatie daar ligt toch net even wat anders.
Er is toch een reden dat de buurtbus werd vervangen voor een reguliere bus. Natuurlijk kan de vraag van passagiers van tijd tot tijd veranderen, maar dat betekend niet dat vrijwilligers het werk weer moeten overnemen van de betaalde krachten.

Ik gun vrijwilligers best hun paar uurtjes per week rijden, maar het mag niet ten koste gaan van werkgelegenheid. Sterker nog: als je wel met 8 persoonsbusjes gaat rijden, kan je het zelfs onderdeel laten worden van de opleiding tot buschauffeur. Je kan zoveel kanten uit omdat je geen D rijbewijs nodig hebt. Daarmee boor je een nieuwe markt voor chauffeurs aan. En ja, er is een flink tekort aan chauffeurs, maar ook dat is relatief makkelijk op te lossen. :)

Re: Buurtbusvraag

Geplaatst: za 30 mar 2019, 18:41
door WSM
Als er 8-persoonsbusjes met betaalde chauffeurs moeten gaan rijden op dergelijke lijnen rijdt er dus helemaal geen bus, want te duur. OV is in de eerste plaats een publieke voorziening, niet een sociale werkplaats.

Re: Buurtbusvraag

Geplaatst: za 30 mar 2019, 21:17
door huibf
Vincent schreef: Er is toch een reden dat de buurtbus werd vervangen voor een reguliere bus.
Er reed een buurtbus op een deel van het traject. De reden dat lijn 21 ging rijden was een eis van de Provincie. Dus dat is geen reden, want er zijn wat dingen die de Provincie invoert/oplegt zonder enige gedachten, achtergronden en onderzoeken.

Re: Buurtbusvraag

Geplaatst: za 30 mar 2019, 21:32
door Aking
huibf schreef:want er zijn wat dingen die de Provincie invoert/oplegt zonder enige gedachten
Nou ja, ze zullen er vast gedachten bij hebben :mrgreen: (A)