OV Amsterdam aanstaande donderdag

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

OV Amsterdam aanstaande donderdag

Bericht door Western Soldier »

Weet iemand hoe het aanstaande donderdag gaat lopen met het OV in Amsterdam als gevolg van de huldiging van Ajax?
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: OV Amsterdam aanstaande donderdag

Bericht door Yanaike »

Nee, ik heb geen idee en geen interesse om het voor je uit te zoeken. Misschien dat als je een simulatie van a.s. donderdag maakt, dat ik je wel antwoord kan geven?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV Amsterdam aanstaande donderdag

Bericht door Suus »

Houd GVB.nl in de gaten voor updates.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OV Amsterdam aanstaande donderdag

Bericht door en-es »

Ze gaan op het museumplein huldigen dus ik neem aan dat het OV in die richting wat lastiger gaat. Verder zal het druk worden in de binnenstad.
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: OV Amsterdam aanstaande donderdag

Bericht door Western Soldier »

Ik wil ook niet naar de huldiging, maar wil wel vlot de stad uitkomen zonder in drukke stromen te komen.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OV Amsterdam aanstaande donderdag

Bericht door en-es »

Tja, dat hangt er van af hoe laat jij er bent. Ik meen dat de huldiging om 16.00 begint.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OV Amsterdam aanstaande donderdag

Bericht door Z2N »

De huldiging is om 16:00 gepland, vanaf 17:00 is er dan een gestage uitstroom vanuit de stad, gedurende de avond steeds dronkener tot ongeveer 23:00. Voor omleidingen in de stad zou ik het GVB even raadplegen, maar verder stad uit zouden er geen problemen moeten zijn. Het is ook niet alsof dit niet al van tevoren gepland is... :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OV Amsterdam aanstaande donderdag

Bericht door huibf »

Ze hebben er 5 jaar op kunnen studeren.
_O-
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OV Amsterdam aanstaande donderdag

Bericht door Vinny »

De dienstregeling zal toch wel in de soep lopen. Dus ik zou gewoon nergens op rekenen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV Amsterdam aanstaande donderdag

Bericht door Suus »

De RET kan realtime omleidingen verwerken in de reisinformatie op haltes en voertuigen maar GVB kan op dinsdag niet meer omleidingen voor donderdag verwerken. Treurig dit -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: OV Amsterdam aanstaande donderdag

Bericht door trolly »

RET en GVB zijn natuurlijk onvergelijkbare grootheden, hè. GVB wordt namelijk geconfronteerd met lastige puzzels op het gebied informatica en informatievoorziening in relatie tot het hoofdstedelijk OV waar RET niet mee te maken heeft, eenvoudig omdat die problematiek veel Amsterdamser is.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: OV Amsterdam aanstaande donderdag

Bericht door Alargule »

Precies. Jammer ook dat die simpele Rotterdammers de complexiteit van de Amsterdamse problematiek niet op waarde kunnen (willen?) schatten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV Amsterdam aanstaande donderdag

Bericht door Suus »

Nee, dat kan ik niet. Want de RET had voor het kampioenschap van Feyenoord twee jaar geleden vlaggetjes voor op de bussen en trams klaarliggen, een kampioenstram klaarstaan in de remise en hadden actuele omleidingen (met kaartjes) op de site en in de reisinformatie staan.

En toen waren computers nog niet zo snel als tegenwoordig :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: OV Amsterdam aanstaande donderdag

Bericht door Alargule »

De RET kreeg dan ook 18 jaar de tijd om dat voor te bereiden. GVB slechts 5 jaar. Kun je nagaan wat voor soepzooitje het ieder jaar in Eindhoven is...
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: OV Amsterdam aanstaande donderdag

Bericht door trolly »

1-0, om in voetbaltermen te blijven.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OV Amsterdam aanstaande donderdag

Bericht door webguy »

Een groot verschil is dat RET geloof ik de OV-Chipkaart niet aanpast op gewijzigde routes, GVB wel. Dat laatste gebeurt ongeveer wekelijks geloof ik, dus waarschijnlijk net de tram/bus/boot gemist.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV Amsterdam aanstaande donderdag

Bericht door Suus »

Dus het systeem is ook financieel nog eens klantvriendelijker...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OV Amsterdam aanstaande donderdag

Bericht door Ardan »

Alargule schreef: kunnen (willen?) schatten.
Lopen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV Amsterdam aanstaande donderdag

Bericht door Meltrain »

Dus ze heffen lijn 3 en 12 maar gewoon de hele dag op? :shock: Dat is erg vervelend voor de mensen die op locaties moeten zijn waar geen andere (tram)lijnen komen, terwijl het niet eens nodig is.
Lijn 3 kan volgens mij prima de volgende omleidingsroute rijden: eigen route tot eerste Constantijn Huygensstraat / Overtoom - Overtoom - Leidseplein - Weteringschans tot Vijzelgracht - Ferdinand Bolstraat - Ceintuurbaan - eigen route
Lijn 12 zou via de route van lijn 24 tot metrostation De Pijp kunnen rijden en vanaf daar zijn eigen route overnemen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OV Amsterdam aanstaande donderdag

Bericht door hauptbahnhof »

Hoe moet lijn 12 zijn route verder rijden vanaf metrostation De Pijp??

Lijn 3 is een lijn die zijn route grotendeels deelt met andere tram- of buslijnen. Tevens kruist hij ook allerlei lijnen waardoor iedereen een goed alternatief heeft om zich uit de voeten te maken. Het blijft uiteraard wel zuur als je normaal met deze lijn van Oost naar West vv reist en niet echt bij Museumplein hoeft te zijn.
Alargule

Re: OV Amsterdam aanstaande donderdag

Bericht door Alargule »

hauptbahnhof schreef:Hoe moet lijn 12 zijn route verder rijden vanaf metrostation De Pijp??
Dat zegt meltrain: eerst parallel aan lijn 24, vanaf station de Pijp de eigen route. Feitelijk dus de (heel) oude route van lijn 25.
Lijn 3 is een lijn die zijn route grotendeels deelt met andere tram- of buslijnen. Tevens kruist hij ook allerlei lijnen waardoor iedereen een goed alternatief heeft om zich uit de voeten te maken. Het blijft uiteraard wel zuur als je normaal met deze lijn van Oost naar West vv reist en niet echt bij Museumplein hoeft te zijn.
Het aantal haltes dat in het geheel niet door OV wordt aangedaan valt inderdaad wel mee. Maar met deze lijn vallen toch wel belangrijke verbindingen in het netwerk weg. Dat zal zich vast weer vertalen in extra drukte in overige trams, langere reistijden en - want het is GVB - hogere reiskosten.

Erg chique is het allemaal niet. Eerst geen update van de reisinformatie want 'geen tijd' (je zou toch denken: dit heb je als scenario al maanden klaar liggen, inclusief een draaiboek), en dan ook nog eens twee lijnen er volledig uit gedurende de hele dag.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OV Amsterdam aanstaande donderdag

Bericht door hauptbahnhof »

Alargule schreef:Dat zegt meltrain: eerst parallel aan lijn 24, vanaf station de Pijp de eigen route. Feitelijk dus de (heel) oude route van lijn 25.
Dat wordt dus eigenlijk een omleiding die normaal ook met lijn 24 en 4 makkelijk gemaakt kunnen worden. De drukte van lijn 12 zit hem vooral in het centrumgedeelte (Museumplein - CS) en die route is nu helaas onmogelijk.
Het aantal haltes dat in het geheel niet door OV wordt aangedaan valt inderdaad wel mee. Maar met deze lijn vallen toch wel belangrijke verbindingen in het netwerk weg. Dat zal zich vast weer vertalen in extra drukte in overige trams, langere reistijden en - want het is GVB - hogere reiskosten.

Erg chique is het allemaal niet. Eerst geen update van de reisinformatie want 'geen tijd' (je zou toch denken: dit heb je als scenario al maanden klaar liggen, inclusief een draaiboek), en dan ook nog eens twee lijnen er volledig uit gedurende de hele dag.
Helaas is update van de digitale actuele reisinfo alleen mogelijk vanaf maandag (en dus alles moet daarvoor al bekend zijn anders kan de update ook niet klaargezet worden).

Volgens mij was Museumplein ook niet echt een optie, gezien het verleden. Als er op het laatste moment toch besloten wordt het daar te houden... dan kunnen we wel gaan schreeuwen van ja maar... Maar ook dan was de digitale reisinfo niet op tijd klaar. *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: OV Amsterdam aanstaande donderdag

Bericht door trolly »

Ja maar... alleen in Amsterdam durven ze toch met dit soort van kutsmoezen de reiziger het bos in te sturen. #Jammersterdam.

Mocht Ajax over tien jaar nog eens iets voor elkaar krijgen, dan is een metro van Oost naar West misschien handig.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten