Dagkaart Brussel

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8684
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Dagkaart Brussel

Bericht door Milco »

Goedenavond, in oktober wil ik enkele dagen naar Brussel, uiteraard gecombineerd met Busworld. Nu wil ik een dag(deel) door Brussel reizen met een 24-uurskaart, maar op de website van de MIVB lees ik dat ik dan eerst een MOBIB-kaart nodig heb. Ik verwacht vanuit Nederland uit te stappen op Brussel Noord. Moet ik daar dan eerst een MOBIB-kaart kopen en daar dan nog apart die 24-uurskaart op zetten, en hoe werkt dat precies? Verder lees ik dat deze kaart ook geldig is bij de TEC, De Lijn en de NMBS binnen Brussel, dus dat zou wel mooi zijn dan.

Er zijn hier vast leden die mij kunnen uitleggen hoe ik uiteindelijk gemakkelijk aan zo een dagkaart kan komen en wat ik allemaal moet doen voordat ik daadwerkelijk kan gaan reizen. Ik hoor het graag, alvast bedankt! :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dagkaart Brussel

Bericht door Suus »

Voor een MIVB-dagkaart heb je geen MOBIB Basic nodig, je kan een MIVB 24 uur van € 7,50 op een contactloos ticket kopen bij een Bootik (MIVB-servicecentrum), Kiosk (MIVB-verkoopbalie) of Go (MIVB-verkoopautomaat).

Voor een Jump 24 uur heb je wel een MOBIB Basic nodig, die kan je aanmaken bij een Bootik of Kiosk voor € 5,00. Je kan tegelijkertijd dan ook de Jump 24 uur van € 7,50 aanschaffen. Daarna kan je een Jump 24 uur steeds herladen bij een Go.

Bij de metro en prémetro moet je bij het betreden van het station altijd je vervoersbewijs valideren bij een poortje of een valideertoestel. Bij sommige stations van de metro en prémetro moet je dit ook doen bij het verlaten van het station. Bij bovengrondse haltes van de tram en bij de bus moet je steeds bij het instappen je vervoersbewijs valideren bij het valideertoestel in het voertuig. Het geluidsignaal en het scherm van het poortje of validator geven aan of de validatievoortgang is geslaagd, mislukt, je een vervoersbewijs hergebruikt (overstap) of dat het gebruik van het vervoersbewijs ten einde loopt.

Bij een Jump 24 uur op een MOBIB Basic kan je ook reizen met de NMBS binnen de MTB-zone, maar daarvoor moet je eerst naar de kaartautomaat van de NMBS op het station. Daar kies je voor Jump op het beginscherm en op het vervolgscherm voor Valideren. In de voertuigen van De Lijn en TEC zijn ook valideertoestellen aanwezig. Treinstations die buiten de MTB-zone vallen staan in rood op de MIVB-netkaart.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten