Semaforen | Armseinen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Semaforen | Armseinen

Bericht door MLouter »

Wat was eigenlijk de laatste lijn in Nederland waar nog oude beveiliging werd gebruikt? Ik weet dat her op Utrecht goederen heel lang nog gebruikt is gemaakt van het oude systeem, maar ik bedoel eigenlijk een lijn waar het nog integraal gebruikt werd.

Ik gok de miljoenenlijn, maar ik kan ook op seinarm.nl bijvoorbeeld niet echt het antwoord vinden.

Alvast bedankt
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Semaforen | Armseinen

Bericht door Aking »

Als het goed is is dat Groningen - Leeuwarden geweest.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Semaforen | Armseinen

Bericht door Suus »

Volgens mij was Aachen - Simpelveld - Schin op Geul de laatste lijn met armseinen. Daar is de treindienst in 1992 beëindigd.

Volgens klassiekebeveiliging.com is Groningen - Leeuwarden in 1983 overgestapt op V-CVL-beveiliging met lichtseinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6047
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Semaforen | Armseinen

Bericht door ZO6176 »

Tot wanneer was budel nog met armseinen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Semaforen | Armseinen

Bericht door Suus »

Tot 2 dagen voor kerst 1993. Waarmee Simpelveld dus niet de laatste was in het algemeen, maar misschien wel met reizigersvervoer?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten