Wat was eigenlijk de laatste lijn in Nederland waar nog oude beveiliging werd gebruikt? Ik weet dat her op Utrecht goederen heel lang nog gebruikt is gemaakt van het oude systeem, maar ik bedoel eigenlijk een lijn waar het nog integraal gebruikt werd.
Ik gok de miljoenenlijn, maar ik kan ook op seinarm.nl bijvoorbeeld niet echt het antwoord vinden.
Alvast bedankt
Semaforen | Armseinen
Semaforen | Armseinen
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Re: Semaforen | Armseinen
Als het goed is is dat Groningen - Leeuwarden geweest.
Re: Semaforen | Armseinen
Volgens mij was Aachen - Simpelveld - Schin op Geul de laatste lijn met armseinen. Daar is de treindienst in 1992 beëindigd.
Volgens klassiekebeveiliging.com is Groningen - Leeuwarden in 1983 overgestapt op V-CVL-beveiliging met lichtseinen.
Volgens klassiekebeveiliging.com is Groningen - Leeuwarden in 1983 overgestapt op V-CVL-beveiliging met lichtseinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Semaforen | Armseinen
Tot wanneer was budel nog met armseinen?
Re: Semaforen | Armseinen
Tot 2 dagen voor kerst 1993. Waarmee Simpelveld dus niet de laatste was in het algemeen, maar misschien wel met reizigersvervoer?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten