GPS data specifieke treinrit gezocht ivm incident NS Wijchen 14-11

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
justvervaart
Berichten: 2
Lid geworden op: do 23 nov 2023, 19:41

GPS data specifieke treinrit gezocht ivm incident NS Wijchen 14-11

Bericht door justvervaart »

Ik werk als onderzoeksjournalist voor Omroep Gelderland en onderzoek een incident op 14 november waarbij een trein door de open spoorbomen is gereden/gegleden. Wij schreven daar in eerste instantie dit artikel over.

https://www.gld.nl/nieuws/8043437/machi ... gs-station

Om te onderzoeken wat er precies gebeurt is ben ik op zoek naar de GPS gegevens van de sprinter van Dordrecht naar Arnhem Centraal op 14 november die vertrok om 6:28. Dat was rit 6618. Ook zou ik graag GPS gegevens hebben van de twee ritten daarvoor vertrokken om 5:58 (6616) en 5:28 (6614).

Beschikt iemand over deze data? En zou ik die kunnen krijgen?

En weet iemand of je ergens kunt zien welke snelheid of snelheidsbeperkingen er geldt op een gegeven moment in een bepaald baanvak?

En als iemand nog andere relevant info heeft die zou kunnen helpen bij mijn onderzoek hoor ik dat ook graag.

jvervaart@gld.nl
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: GPS data specifieke treinrit gezocht ivm incident NS Wijchen 14-11

Bericht door isadora »

Kleine hint: plaats nooit je mailadres op internet, tenzij je graag veel spam ontvangt.
Gebruik eerder iets als naam[at]domein.nl
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: GPS data specifieke treinrit gezocht ivm incident NS Wijchen 14-11

Bericht door Bemined »