Buslijnen die de meeste haltes aandoen?

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Buslijnen die de meeste haltes aandoen?

Bericht door April064 »

Buurtbuslijn 505 (IJsselstein-Woerden), was altijd al een lijn met erg veel haltes. Nu hij is samengevoegd met lijn 504 (IJsselstein-Montfoort) heeft doet deze lijn 88 haltes aan. Hierbij mijn vraag: Zijn er in Nederland buslijnen die meer haltes aan doen, en zo ja, welke lijnen zijn dat?
Laatst gewijzigd door April064 op di 05 dec 2023, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
zij/haar/hen/hun
rooddolfijn
Berichten: 774
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Buslijn die de meeste haltes aandoet?

Bericht door rooddolfijn »

Het aantal haltes van lijn 50 (Utrecht - Wageningen / Veenendaal) valt lager uit dan die van lijn 505: 70 in totaal, als ik er geen gemist heb.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Philip
Berichten: 334
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Buslijnen die de meeste haltes aandoen?

Bericht door Philip »

Lijn 301 (Nunspeet-Dedemsvaart) komt tot 81 haltes.

Lijn 161 (Giethoorn-Deventer) komt tot 89 haltes, maar er rijdt geen enkele rit het gehele traject.
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Buslijnen die de meeste haltes aandoen?

Bericht door dennistd »

Waarom geef je twee lijnen hetzelfde nummer als er geen enkele rit doorrijdt? :')
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Buslijnen die de meeste haltes aandoen?

Bericht door Roeland »

Omdat die ene 161-rit die in Giethoorn begint, een spitsversterker tot Zwolle is.
(de reguliere 161-ritten rijden Hasselt - Zwolle - Deventer)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Buslijnen die de meeste haltes aandoen?

Bericht door Meltrain »

Als het aan mij had gelegen had die rit vanaf Giethoorn dan ook het lijnnummer 661 gekregen. (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Buslijnen die de meeste haltes aandoen?

Bericht door April064 »

Same, maar ik denk dat ze dat niet doen omdat het overzichtelijker is om het nummer 161 aan te houden, tussen Hasselt en het Isala Ziekenhuis heb je dan namelijk een extra lijn die maar 2 keer per dag rijdt. Voor de reisinformatie op de halte zelf is het handiger om het 1 lijn te houden en bij die 2 ritten een voetnoot zetten "tot Zwolle, Isala Ziekenhuis"
zij/haar/hen/hun
Joey
Berichten: 83
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 20:43

Re: Buslijnen die de meeste haltes aandoen?

Bericht door Joey »

Lijn 24 Assen - Winschoten heeft 102 haltes.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Buslijnen die de meeste haltes aandoen?

Bericht door April064 »

Dat is veel. Dankjewel. Het zal mij verbazen als er een lijn in Nederland is die lijn 24 kan overtreffen. Bijna alle ritten rijden ook de volledige route (alleen op zaterdag is hij ingekort).
zij/haar/hen/hun
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Buslijnen die de meeste haltes aandoen?

Bericht door iamthedutchdude »

Dat betwijfel ik ook, want zelfs de andere streekdiensten die lange afstanden afleggen in Groningen-Drenthe (Lijn 20 Assen - Meppel en Lijn 94 Emmen - Coevorden (via dorpen als Barger-Compascuum en Nieuw-Schoonebeek)) komen niet bij die 102 haltes in de buurt.

EDIT: dan de tweede maar als externe link, als twee wiki-links in één reactie niet kan.
Joey
Berichten: 83
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 20:43

Re: Buslijnen die de meeste haltes aandoen?

Bericht door Joey »

En dan wordt lijn 20 per zondag ook nog eens geknipt in Steenwijk.

Heb zelf nog gekeken naar andere lange lijnen, zoals lijn 84 Assen - Drachten, 114 Assen - Leeuwarden en 115 Assen - Heerenveen, maar dat komt ook niet in de buurt van de 102 haltes.
erka
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 apr 2016, 21:13
Locatie: Groningen

Re: Buslijnen die de meeste haltes aandoen?

Bericht door erka »

Ik was even nieuwsgiering naar de oude lijn 61 Groningen-Delfzijl die een paar jaar geleden nog reed. Deze had 86 haltes. Tegenwoordig is die weer geknipt in Uithuizen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten