Obb

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gast

Obb

Bericht door Gast »

Wat is het verschil tussen een obb intercity en de railjet?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Obb

Bericht door Suus »

Comfort. Gemiddeld genomen zijn intercity/eurocity van ÖBB van betere stoelen voorzien dan Railjet, maar railjet heeft catering en wifi aan boord.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Obb

Bericht door Z2N »

Dat comfort is subjectief: persoonlijk vind ik de Railjet consistent comfortabel, en veel ÖBB-IC materieel een stuk minder.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Obb

Bericht door Chrysa »

Maar in die regioshuttle-rijtuigen kan het raam open. (A)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Obb

Bericht door Z2N »

Suus had het specifiek over stoelen hè. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Obb

Bericht door ArrivaBas »

Chrysa schreef: wo 24 jan 2024, 20:13 Maar in die regioshuttle-rijtuigen kan het raam open. (A)
Als het goed is rijden die slechts zeer spaarzaam Intercity-diensten, en dan meestal ook alleen een stuurstandrijtuig.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Obb

Bericht door Suus »

De stoelen in de IC-rijtuigen zijn gelijk aan die in ICR. Die in de railjet zijn een of andere gaar modern ontwerp dat net niet lekker zit. En die treinen zijn gewoon veel te klein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Obb

Bericht door Daniel »

Ja maar jouw rug is raar want die vond SNG lekker zitten :mrgreen: Ik heb geen ervaring met de OeBB intercityrijtuigen, maar in de Railjet heb ik een paar jaar geleden nog zo'n 8 uur gezeten zonder enige klacht over de stoelen. Zou eerder zeggen dat het interieur er visueel wat verouderd uit ziet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 106 gasten