Afschaffen intercity Schiphol-Enschede?

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Sassem
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 11 feb 2024, 17:24

Afschaffen intercity Schiphol-Enschede?

Bericht door Sassem »

Hallo allemaal

Ik las laatst dit nieuwsbericht:

Directe trein van Enschede en Deventer naar Schiphol verdwijnt: "Regio is weer de dupe"

Ik ben hier erg van geschrokken. Ik moet meerdere keren per week naar Apeldoorn en hoe kom ik er dan als er straks geen directe trein meer rijdt? Dat gaat dan wel heel lang duren omdat je moet overstappen op Amersfoort of via Amsterdam Centraal. Dit is toch gewoon een essentiële verbinding?

Ik kan nu met de sprinter naar Schiphol en dan met de intercity naar Apeldoorn. Die overstap is overigens ook niet altijd goed maar in de spits kan je wel iets vaker met de sprinter dus dan kan het wel.

En ik mag vooralsnog geen auto rijden dus ook dat is geen alternatief. Fietsen wordt een beetje te ver.

Ik zit best wel met de handen in het haar nu eigenlijk? Is er een plek waar ik hierover kan klagen?

De trein is voor mij het enige mogelijke alternatief voor langere afstanden en op deze manier gaat dat natuurlijk niet.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3233
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Afschaffen intercity Schiphol-Enschede?

Bericht door TffpaA »

Gewoon overstappen in Amersfoort. Het is bovendien een tijdelijke situatie tot er genoeg ICNG is.

Nou, genoeg geklaagd weer. Succes verder he!
🗣
Sassem
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 11 feb 2024, 17:24

Re: Afschaffen intercity Schiphol-Enschede?

Bericht door Sassem »

En hoeveel langer wordt mijn reistijd dan?

Je klinkt een beetje als een VVD'er, 'gewoon overstappen, het is tijdelijk, later'. Vind ik nogal makkelijk gedacht. Ik moet ook naar mijn werk he.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Afschaffen intercity Schiphol-Enschede?

Bericht door nvdw »

Uit de adviesaanvraag van NS aan het Locov:
Reizigers die reizen tussen Amsterdam Zuid en Schiphol Airport enerzijds en de lijn Apeldoorn
tot en met Enschede anderzijds stappen tijdelijk altijd over in Amersfoort Centraal. Dit is een
cross-platform aansluiting van drie tot vier minuten.
NS zal extra aandacht hebben voor het
zo betrouwbaar mogelijk houden van deze overstap.
Het enige dat er verandert is dat je nu altijd in Amersfoort moet overstappen in plaats van het ene halfuur wel en het andere halfuur niet. De verbinding zelf blijft gewoon bestaan.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3233
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Afschaffen intercity Schiphol-Enschede?

Bericht door TffpaA »

En waarschijnlijk net zo'n lange reistijd opleveren.
Sassem schreef: zo 11 feb 2024, 17:45 Je klinkt een beetje als een VVD'er
In je tweede post hier al op de man - dat moet een soort record zijn *O*
Sassem schreef: zo 11 feb 2024, 17:45 Ik moet ook naar mijn werk he.
En dat blijf je ook met die extra overstap gewoon kunnen :Y
🗣
Sassem
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 11 feb 2024, 17:24

Re: Afschaffen intercity Schiphol-Enschede?

Bericht door Sassem »

nvdw schreef: zo 11 feb 2024, 17:47 Uit de adviesaanvraag van NS aan het Locov:
Reizigers die reizen tussen Amsterdam Zuid en Schiphol Airport enerzijds en de lijn Apeldoorn
tot en met Enschede anderzijds stappen tijdelijk altijd over in Amersfoort Centraal. Dit is een
cross-platform aansluiting van drie tot vier minuten.
NS zal extra aandacht hebben voor het
zo betrouwbaar mogelijk houden van deze overstap.
Het enige dat er verandert is dat je nu altijd in Amersfoort moet overstappen in plaats van het ene halfuur wel en het andere halfuur niet. De verbinding zelf blijft gewoon bestaan.
Ja dus extra reistijd en dan moet ik in Amersfoort in een propvolle trein stappen. Anders kan ik gewoon op Schiphol in de lege trein een plekje uitzoeken. Dat is toch niet te doen?

Ze zeggen 'tijdelijk' maar er staat niet voor hoe lang en in het artikel wordt er ook gesproken over de mogelijkheid dat dit definitief wordt.

Kan je een klacht indienen bij Rover? bij de NS zelf? Bij prorail? Wie gaat daarover?
Sassem
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 11 feb 2024, 17:24

Re: Afschaffen intercity Schiphol-Enschede?

Bericht door Sassem »

TffpaA schreef: zo 11 feb 2024, 17:48 En waarschijnlijk net zo'n lange reistijd opleveren.
Sassem schreef: zo 11 feb 2024, 17:45 Je klinkt een beetje als een VVD'er
In je tweede post hier al op de man - dat moet een soort record zijn *O*
Sassem schreef: zo 11 feb 2024, 17:45 Ik moet ook naar mijn werk he.
En dat blijf je ook met die extra overstap gewoon kunnen :Y
Ja ik zou ook kunnen lopen natuurlijk als je maar lang genoeg doorloopt kom je er uiteindelijk ook.

Dit is toch niet te doen? Schiphol-Enschede lijkt mij gewoon een essentiële verbinding van nationaal belang. Niet dat ik ooit in Enschede ben geweest maar wel Apeldoorn, Deventer in ieder geval.
Sassem
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 11 feb 2024, 17:24

Re: Afschaffen intercity Schiphol-Enschede?

Bericht door Sassem »

In Sassenheim
Sassem
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 11 feb 2024, 17:24

Re: Afschaffen intercity Schiphol-Enschede?

Bericht door Sassem »

Oh volgens mij reageerde ik op iets wat er niet meer staat. Iemand vroeg 'waar stap je in?'

Ik stap in in Sassenheim hoe veel langer wordt mijn reistijd dan?

Want ze zouden natuurlijk ook de aansluiting op de sprinter kunnen verbeteren misschien dat het dan netto weinig scheelt. Alsnog vind ik de extra overstap extreem veel moeite en ontmoedigt dit echt het gebruik van het OV.

Het is dat ik letterlijk geen andere keuze heb omdat ik geen auto mag rijden, maar mocht dat ooit in de toekomst wel kunnen dan ga ik echt niet meer met de trein als het niet rechtstreeks kan hoor.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Afschaffen intercity Schiphol-Enschede?

Bericht door Daniel »

Sassem schreef: zo 11 feb 2024, 17:52 Ja dus extra reistijd en dan moet ik in Amersfoort in een propvolle trein stappen.
Nee, want de IC uit Utrecht en Schiphol (die nu nog om en om naar Enschede doorrijden) sluiten al onderling op elkaar. Het enige verschil is dus dat je tijdens de stop in Amersfoort naar de overkant van het perron moet lopen i.p.v. te blijven zitten, maar de reistijd is hetzelfde.
En de reis wordt ook gewoon altijd hetzelfde i.p.v. dat je rekening moet houden dat je op het juiste halfuur reist om een rechtstreekse verbinding te hebben.

Overigens stappen er juist in Amersfoort veel reizigers uit de trein uit Utrecht, die dus juist weer plek vrij maken voor de overstappers uit Schiphol.
Kan je een klacht indienen bij Rover? bij de NS zelf? Bij prorail? Wie gaat daarover?
De dienstregeling is nog niet eens definitief, eerst moet de adviesaanvraag nog behandeld worden. Maar als er veel mensen een klacht indienen zorgt dat niet dat er plotseling voldoende HSL-geschikt materieel is. Want dat is de aanleiding, niet dat NS niet meer door naar Enschede wil rijden vanuit Schiphol.
Sterker nog, een van de lijnvoeringen voor de toekomst is juist Enschede - Schiphol en dan de HSL op richting Rotterdam.
Sassem schreef: zo 11 feb 2024, 17:59 Ik stap in in Sassenheim hoe veel langer wordt mijn reistijd dan?
0 uren, 0 minuten en 0 seconden ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Sassem
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 11 feb 2024, 17:24

Re: Afschaffen intercity Schiphol-Enschede?

Bericht door Sassem »

Daniel schreef: zo 11 feb 2024, 18:01
Sassem schreef: zo 11 feb 2024, 17:52 Ja dus extra reistijd en dan moet ik in Amersfoort in een propvolle trein stappen.
Nee, want de IC uit Utrecht en Schiphol (die nu nog om en om naar Enschede doorrijden) sluiten al onderling op elkaar. Het enige verschil is dus dat je tijdens de stop in Amersfoort naar de overkant van het perron moet lopen i.p.v. te blijven zitten, maar de reistijd is hetzelfde.
En de reis wordt ook gewoon altijd hetzelfde i.p.v. dat je rekening moet houden dat je op het juiste halfuur reist om een rechtstreekse verbinding te hebben.

Overigens stappen er juist in Amersfoort veel reizigers uit de trein uit Utrecht, die dus juist weer plek vrij maken voor de overstappers uit Schiphol.
Kan je een klacht indienen bij Rover? bij de NS zelf? Bij prorail? Wie gaat daarover?
De dienstregeling is nog niet eens definitief, eerst moet de adviesaanvraag nog behandeld worden. Maar als er veel mensen een klacht indienen zorgt dat niet dat er plotseling voldoende HSL-geschikt materieel is. Want dat is de aanleiding, niet dat NS niet meer door naar Enschede wil rijden vanuit Schiphol.
Sterker nog, een van de lijnvoeringen voor de toekomst is juist Enschede - Schiphol en dan de HSL op richting Rotterdam.
Sassem schreef: zo 11 feb 2024, 17:59 Ik stap in in Sassenheim hoe veel langer wordt mijn reistijd dan?
0 uren, 0 minuten en 0 seconden ;)
Die HSL werkt voor geen meter want alle viaducten zakken weg in de blubber. Ik snap daarom ook de connectie niet zo tussen deze verbinding en de lijn Schiphol-Enschede. De komende 3, 4 jaar gaan daar niet méér treinen kunnen rijden dan nu denk ik zo. Los dat dan eerst op voordat je een essentiële treinverbinding weghaalt, denk ik dan.

En het alternatief is nu de intercity naar.... Amersfoort Schothorst. Sorry hoor met alle respect, wie moet daar nou weer heen vanaf Schiphol? Amersfoort Centraal ok, maar Schothorst? Dat lijkt me toch een stuk minder belangrijk dan Enschede, en tadaa dan kom je ook langs Amersfoort Centraal.
Dionysusnu
Berichten: 550
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Afschaffen intercity Schiphol-Enschede?

Bericht door Dionysusnu »

Sassem schreef: zo 11 feb 2024, 17:52 Kan je een klacht indienen bij Rover? bij de NS zelf? Bij prorail? Wie gaat daarover?
Ja; Ja; Technisch gezien ja, maar die hebben hier geen invloed op; Uiteindelijk gaat NS zelf over haar dienstregeling. Rover geeft, als onderdeel van het locov, advies over wijzigingen. NS moet daarop reageren, maar is niet verplicht er ook iets mee te doen.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Afschaffen intercity Schiphol-Enschede?

Bericht door waldo79 »

Beste Sassem, ik vraag me af of je de reacties van andere gebruikers leest of dat je alleen maar aan het spuien bent.

Het is even niet rechtstreeks mogelijk, maar de nieuwe situatie levert geen extra reistijd op.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8690
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Afschaffen intercity Schiphol-Enschede?

Bericht door Milco »

Dat NS met ICNG vanaf de HSL naar Amersfoort Schothorst gaat rijden is omdat er niet voldoende ICNG is om helemaal door te rijden naar Groningen en Leeuwarden via de Hanzelijn. Het materieel moet je intussen toch ergens kunnen laten rijden en daarom heeft men ervoor gekozen een deel van de HSL-treinen door te koppelen naar Amersfoort Schothorst. De reistijd Sassenheim - Apeldoorn blijft gewoon gelijk zoals iedereen hier al zegt, want de overstap in Amersfoort is net zo lang als de stilstand bij de huidige rechtstreekse trein. Dus: geen langere reistijd, geen moeiijk gedoe, enkel in Amersfoort even de ene trein uit en de andere in. Prima toch?

Ik denk niet dat NS rekening gaat houden met die ene persoon die van Sassenheim naar Apeldoorn reist en moord en brand schreeuwt 'omdat ie moet overstappen in Amersfoort'. Dat moet je nu in de huidige dienstregeling immers al een keer per uur...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
en-es
Berichten: 4471
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Afschaffen intercity Schiphol-Enschede?

Bericht door en-es »

Uiteindelijk kom je gewoon van A naar B zonder extra reistijd. Best wel vervelend dat je dan moet overstappen maar het is even niet anders.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Afschaffen intercity Schiphol-Enschede?

Bericht door Meltrain »

Sassem schreef: zo 11 feb 2024, 18:33 En het alternatief is nu de intercity naar.... Amersfoort Schothorst. Sorry hoor met alle respect, wie moet daar nou weer heen vanaf Schiphol? Amersfoort Centraal ok, maar Schothorst? Dat lijkt me toch een stuk minder belangrijk dan Enschede, en tadaa dan kom je ook langs Amersfoort Centraal.
Het werkt als volgt: er rijdt 2x per uur een IC Schiphol - Amersfoort, 4x/uur een IC Utrecht - Amersfoort, 2x/uur een IC Amersfoort - Zwolle en 2x/uur een IC Amersfoort - Enschede.
Dat betekent dus dat er 6x/uur een IC uit het westen aankomt en er "slechts" 4x/uur een IC richting het oosten/noorden vertrekt. Er moet dus 2x/uur een IC keren te Amersfoort Centraal.
Daar is echter niet voldoende ruimte voor, dus vandaar dat er 2x/uur een IC naar Amersfoort Schothorst rijdt.

Op dit moment rijden de onderstaande treinen elk één keer per uur:
1600: Schiphol - Enschede
1700: Den Haag - Enschede
11600: Schiphol - Amersfoort Schothorst
11700: Den Haag - Amersfoort Schothorst

Hierbij rijden in het ene half uur de 1600 en 11700 en in het andere half uur de 11600 en 1700. Alle verbindingen zijn dus één keer per uur rechtstreeks en één keer per uur met een overstap bereikbaar, omdat de treinen op elkaar aansluiten.

Straks rijden de volgende Intercity's elk 2x/uur:
1700: Den Haag - Enschede
1800: Breda - Schiphol - Amersfoort Schothorst

Ook deze treinen sluiten in Amersfoort op elkaar aan.

Uit eerdere onderzoeken bleek overigens dat de meeste reizigers vanaf Apeldoorn en oostelijker naar Utrecht willen. De meeste reizigers gaan er dus op vóóruit.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13550
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Afschaffen intercity Schiphol-Enschede?

Bericht door Wubbo »

Ik durf niet met zekerheid te zeggen of de reistijd langer of korter wordt: de sprinters tussen Leiden en Schiphol gaan ook in tijd wijzigen doordat ze voortaan allemaal doorrijden naar Amsterdam Zuid. Maar de reistijd Schiphol - Apeldoorn vice versa blijft inderdaad nagenoeg gelijk.

Overigens: als Sassem graag met 1 overstap wil reizen kan dat nog steeds: met de sprinter van Sassenheim naar Den Haag Centraal of naar Utrecht Centraal (via Weesp). Dan wordt de reistijd zeker weten langer, maar het aantal overstappen gelijk.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Afschaffen intercity Schiphol-Enschede?

Bericht door Chrysa »

Oh ja, het is weer een schoolvakantie.
Selivio
Berichten: 408
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Afschaffen intercity Schiphol-Enschede?

Bericht door Selivio »

In Sassenheim én in Apeldoorn naar mijn weten officieel nog niet ;)
Grt. Stefan
Sassem
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 11 feb 2024, 17:24

Re: Afschaffen intercity Schiphol-Enschede?

Bericht door Sassem »

Milco schreef: zo 11 feb 2024, 18:45 Dat NS met ICNG vanaf de HSL naar Amersfoort Schothorst gaat rijden is omdat er niet voldoende ICNG is om helemaal door te rijden naar Groningen en Leeuwarden via de Hanzelijn. Het materieel moet je intussen toch ergens kunnen laten rijden en daarom heeft men ervoor gekozen een deel van de HSL-treinen door te koppelen naar Amersfoort Schothorst. De reistijd Sassenheim - Apeldoorn blijft gewoon gelijk zoals iedereen hier al zegt, want de overstap in Amersfoort is net zo lang als de stilstand bij de huidige rechtstreekse trein. Dus: geen langere reistijd, geen moeiijk gedoe, enkel in Amersfoort even de ene trein uit en de andere in. Prima toch?

Ik denk niet dat NS rekening gaat houden met die ene persoon die van Sassenheim naar Apeldoorn reist en moord en brand schreeuwt 'omdat ie moet overstappen in Amersfoort'. Dat moet je nu in de huidige dienstregeling immers al een keer per uur...
Dat is toch bizar. Gaat er straks een internationale HSL trein rijden, met als eindbestemming wereldstad Amersfoort Schothorst.

Fijn dat de reistijd gelijk blijft maar ik moet het nog maar zien eigenlijk. Ik vraag wel of ik thuis mag werken tegen die tijd.
Sassem
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 11 feb 2024, 17:24

Re: Afschaffen intercity Schiphol-Enschede?

Bericht door Sassem »

Wubbo schreef: zo 11 feb 2024, 19:06 Ik durf niet met zekerheid te zeggen of de reistijd langer of korter wordt: de sprinters tussen Leiden en Schiphol gaan ook in tijd wijzigen doordat ze voortaan allemaal doorrijden naar Amsterdam Zuid. Maar de reistijd Schiphol - Apeldoorn vice versa blijft inderdaad nagenoeg gelijk.

Overigens: als Sassem graag met 1 overstap wil reizen kan dat nog steeds: met de sprinter van Sassenheim naar Den Haag Centraal of naar Utrecht Centraal (via Weesp). Dan wordt de reistijd zeker weten langer, maar het aantal overstappen gelijk.
Den Haag C duurt nogal lang met de sprinter dus ik denk niet dat dat zin heeft helaas behalve als ik toevallig een hutkoffer mee moet nemen.

En geen sprinter meer naar Amsterdam Centraal? Dat is toch ook te bizar voor woorden. Ik moet toch gewoon naar het centrum kunnen gaan, die metro vanaf Zuid is te duur. Volgens mij willen ze gewoon kunstmatig iedereen in de metro proppen zodat ze extra geld verdienen.
Sassem
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 11 feb 2024, 17:24

Re: Afschaffen intercity Schiphol-Enschede?

Bericht door Sassem »

Meltrain schreef: zo 11 feb 2024, 19:03
Sassem schreef: zo 11 feb 2024, 18:33 En het alternatief is nu de intercity naar.... Amersfoort Schothorst. Sorry hoor met alle respect, wie moet daar nou weer heen vanaf Schiphol? Amersfoort Centraal ok, maar Schothorst? Dat lijkt me toch een stuk minder belangrijk dan Enschede, en tadaa dan kom je ook langs Amersfoort Centraal.
Het werkt als volgt: er rijdt 2x per uur een IC Schiphol - Amersfoort, 4x/uur een IC Utrecht - Amersfoort, 2x/uur een IC Amersfoort - Zwolle en 2x/uur een IC Amersfoort - Enschede.
Dat betekent dus dat er 6x/uur een IC uit het westen aankomt en er "slechts" 4x/uur een IC richting het oosten/noorden vertrekt. Er moet dus 2x/uur een IC keren te Amersfoort Centraal.
Daar is echter niet voldoende ruimte voor, dus vandaar dat er 2x/uur een IC naar Amersfoort Schothorst rijdt.

Op dit moment rijden de onderstaande treinen elk één keer per uur:
1600: Schiphol - Enschede
1700: Den Haag - Enschede
11600: Schiphol - Amersfoort Schothorst
11700: Den Haag - Amersfoort Schothorst

Hierbij rijden in het ene half uur de 1600 en 11700 en in het andere half uur de 11600 en 1700. Alle verbindingen zijn dus één keer per uur rechtstreeks en één keer per uur met een overstap bereikbaar, omdat de treinen op elkaar aansluiten.

Straks rijden de volgende Intercity's elk 2x/uur:
1700: Den Haag - Enschede
1800: Breda - Schiphol - Amersfoort Schothorst

Ook deze treinen sluiten in Amersfoort op elkaar aan.

Uit eerdere onderzoeken bleek overigens dat de meeste reizigers vanaf Apeldoorn en oostelijker naar Utrecht willen. De meeste reizigers gaan er dus op vóóruit.
Via Utrecht zou ook nog kunnen, maar het probleem is dan dat ik keihard moet rennen op Leiden Centraal om van de sprinter helemaal naar de andere kant van het station te gaan. Ik ren dan altijd de longen uit mijn lijf, je hebt 2 minuten. De conducteur wachtte zelfs even extra op me omdat ze me aan zag hollen.

Leuk hoor zulke topsport maar dan kom ik straks helemaal bezweet aan op m'n werk. Bovendien gaat dat boemeltje tussen Leiden en Utrecht ook tergend traag en heeft deze regelmatig vertraging.

Dus tsja alles in Utrecht dumpen erg leuk allemaal maar bouw dan gewoon een betere spoorlijn tussen Leiden en Utrecht, en dan ook echt een intercity én een stoptrein in plaats van een sneltreintje dat vrijwel overal stopt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Afschaffen intercity Schiphol-Enschede?

Bericht door trolly »

Sassem schreef: zo 11 feb 2024, 22:59 Dat is toch bizar. Gaat er straks een internationale HSL trein rijden, met als eindbestemming wereldstad Amersfoort Schothorst.
Voor een "internationale HSL trein" die begint in Breda lijkt me dat nou ook weer niet zo heel raar eigenlijk.
Fijn dat de reistijd gelijk blijft maar ik moet het nog maar zien eigenlijk. Ik vraag wel of ik thuis mag werken tegen die tijd.
Als dat zo makkelijk gaat zou ik daar zeker niet mee wachten tot het NS belieft de dienstregeling te wijzigen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Afschaffen intercity Schiphol-Enschede?

Bericht door Meltrain »

Sassem schreef: zo 11 feb 2024, 23:05 Via Utrecht zou ook nog kunnen, maar het probleem is dan dat ik keihard moet rennen op Leiden Centraal om van de sprinter helemaal naar de andere kant van het station te gaan. Ik ren dan altijd de longen uit mijn lijf, je hebt 2 minuten. De conducteur wachtte zelfs even extra op me omdat ze me aan zag hollen.

Leuk hoor zulke topsport maar dan kom ik straks helemaal bezweet aan op m'n werk. Bovendien gaat dat boemeltje tussen Leiden en Utrecht ook tergend traag en heeft deze regelmatig vertraging.

Dus tsja alles in Utrecht dumpen erg leuk allemaal maar bouw dan gewoon een betere spoorlijn tussen Leiden en Utrecht, en dan ook echt een intercity én een stoptrein in plaats van een sneltreintje dat vrijwel overal stopt.
Ik vraag me wel af waarom je via Utrecht reizen wél als optie ziet, terwijl dat exact evenveel overstappen is en en meer reistijd kost. :')

En wat bedoel je met "alles in Utrecht dumpen"?
Sassem schreef: zo 11 feb 2024, 23:01 En geen sprinter meer naar Amsterdam Centraal? Dat is toch ook te bizar voor woorden. Ik moet toch gewoon naar het centrum kunnen gaan, die metro vanaf Zuid is te duur.
Je kunt vanaf Sassenheim nog steeds met de trein naar Amsterdam Centraal, alleen moet je dan overstappen in Hoofddorp of Amsterdam Centraal.
De Sprinter tussen Hoofddorp en Amsterdam Centraal rijdt straks gedurende een groot deel van de dag 8x/uur, dus je hebt keuze genoeg.
Volgens mij willen ze gewoon kunstmatig iedereen in de metro proppen zodat ze extra geld verdienen.
Wie zijn "ze"?
In elk geval niet NS, want die verdienen juist veel minder geld als alle reizigers naar Amsterdam voortaan via Amsterdam Zuid reizen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Sassem
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 11 feb 2024, 17:24

Re: Afschaffen intercity Schiphol-Enschede?

Bericht door Sassem »

trolly schreef: zo 11 feb 2024, 23:09
Sassem schreef: zo 11 feb 2024, 22:59 Dat is toch bizar. Gaat er straks een internationale HSL trein rijden, met als eindbestemming wereldstad Amersfoort Schothorst.
Voor een "internationale HSL trein" die begint in Breda lijkt me dat nou ook weer niet zo heel raar eigenlijk.
Oh sorry, ik dacht dat de treinen van Londen/Brussel/Parijs naar Schothorst zouden gaan rijden.
Fijn dat de reistijd gelijk blijft maar ik moet het nog maar zien eigenlijk. Ik vraag wel of ik thuis mag werken tegen die tijd.
Als dat zo makkelijk gaat zou ik daar zeker niet mee wachten tot het NS belieft de dienstregeling te wijzigen.
Ik hoef niet dagelijks te pendelen hoor. Bovendien wordt OV gebruik sterk gestimuleerd. Maar dan moet er wel gewoon een fatsoenlijke verbinding zijn. Als ze de dienstregeling veranderen, dikke prima hoor. Maar maak het dan béter en ga niet een essentiële verbinding weghalen. Wat is dit nou weer. Dit is alleen maar slechter, slechter, slechter en slechter. Niet meer naar Amsterdam Centraal kunnen rechtstreeks, niet meer naar Enschede rechtstreeks. Wat is het volgende? Mag ik straks ook overstappen op Leiden Centraal om naar Den Haag te gaan zeker. Toch ongelofelijk dit en echt heel erg slechte service.

Ik ga sowieso een klacht indienen bij NS en Rover.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten