Werkzaamheden Amersfoort Centraal in de zomer

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Werkzaamheden Amersfoort Centraal in de zomer

Bericht door iamthedutchdude »

Sassem schreef: wo 13 mar 2024, 21:26 Dus als ik toen al deze reis dagelijks had moeten maken hoe lang extra had het dan geduurd?

1 uur en 20 minuten vanaf baarn, en als er een intercity schiphol-baarn reed duurde dat al 60 minuten, dus 2 uur en 20 minuten. Dan moet ik daar nog de sprinter vanuit sassenheim naar schiphol erbij optellen, dan kom ik op meer dan 2 en een half uur enkele reis.

Wordt dat gezien als acceptabele reistijd?
Als ik in de reisplanner kijk naar een verbinding Sassenheim - Hilversum kost dat 53 minuten. Ervan uitgaande dat de Intercity's doorrijden naar Baarn voor kering (zoals dat bij eerdergenoemde werkzaamheden ook gebeurde) kom ik dan uit op 60 minuten voor Sassenheim - Baarn. Tel daar 1u20 bij op voor Baarn-Amersfoort-Apeldoorn. Dan kom ik op een reistijd van 2u20 van Sassenheim naar Apeldoorn, wat ca. 50 minuten extra reistijd betekent. Voor werkzaamheden van deze omvang is dat redelijk acceptabel. Ter vergelijking: voor een reis van Utrecht naar Zwolle zal de extra reistijd nagenoeg hetzelfde zijn.

Daar komt bij dat je een dergelijk risico op de koop toeneemt als je de keuze maakt om je werk zo ver van huis te nemen. Oh en wees gerust: ik weet waar ik over praat.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Werkzaamheden Amersfoort Centraal in de zomer

Bericht door trolly »

Het kan aan mij liggen, maar is dit verhaal hier niet al eerder langsgekomen? Sassenheim en Apeldoorn, en dat forensen per trein tussen die plaatsen best lastig is. Want pleuriseind. Bleek toen niet oplosbaar, maar je weet natuurljjk nooit hoe het inmiddels staat met de schollentektoniek.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Werkzaamheden Amersfoort Centraal in de zomer

Bericht door iamthedutchdude »

De vorige keer ging het om het wegvallen van de IC Schiphol-Enschede in dienstregeling 2025, nu om de werkzaamheden bij Amersfoort komende zomer. ;)

Maar ik herken je gedachte. :Y
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Werkzaamheden Amersfoort Centraal in de zomer

Bericht door trolly »

Ah, dat was het. Nou, wie weet er nog een leuk substituut voor Sassenheim ergens op de Veluwe?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Sassem
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 11 feb 2024, 17:24

Re: Werkzaamheden Amersfoort Centraal in de zomer

Bericht door Sassem »

nvdw schreef: wo 13 mar 2024, 22:31 Met de auto valt het ook niet mee, maak je geen illusies. Hartje ‘Sassem’ naar hartje Apeldoorn is op moment van schrijven, dus ‘s avonds half elf, 119 km en 1 uur 14 minuten. Met de spits heen en terug zit je gerust 3,5 à 4 uur per dag in de auto.

Samengevat: een pleuriseind.
Voor een paar keer per week valt dat wel mee. In Amerika rijden ze 3 uur enkele reis naar hun werk en maken ze dagen van 12 uur.
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Werkzaamheden Amersfoort Centraal in de zomer

Bericht door erjeebee »

Radio Kootwijk.
Suus was daar laatst. Schijnt erg pittoresque te zijn :Y
Sassem
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 11 feb 2024, 17:24

Re: Werkzaamheden Amersfoort Centraal in de zomer

Bericht door Sassem »

trolly schreef: do 14 mar 2024, 00:05 Ah, dat was het. Nou, wie weet er nog een leuk substituut voor Sassenheim ergens op de Veluwe?
Verhuizen ga ik niet doen voor een jaarcontract natuurlijk.
Sassem
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 11 feb 2024, 17:24

Re: Werkzaamheden Amersfoort Centraal in de zomer

Bericht door Sassem »

trolly schreef: wo 13 mar 2024, 23:26 Het kan aan mij liggen, maar is dit verhaal hier niet al eerder langsgekomen? Sassenheim en Apeldoorn, en dat forensen per trein tussen die plaatsen best lastig is. Want pleuriseind. Bleek toen niet oplosbaar, maar je weet natuurljjk nooit hoe het inmiddels staat met de schollentektoniek.
Dat ging over het afschaffen van de rechtstreekse intercity. Ook dat speelt nog altijd maar die moderators hier hebben die dichtgepleurd. Als je hier verder over wil praten moet je aan Daniel vragen of dat topic open mag.
Sassem
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 11 feb 2024, 17:24

Re: Werkzaamheden Amersfoort Centraal in de zomer

Bericht door Sassem »

iamthedutchdude schreef: wo 13 mar 2024, 23:19
Sassem schreef: wo 13 mar 2024, 21:26 Dus als ik toen al deze reis dagelijks had moeten maken hoe lang extra had het dan geduurd?

1 uur en 20 minuten vanaf baarn, en als er een intercity schiphol-baarn reed duurde dat al 60 minuten, dus 2 uur en 20 minuten. Dan moet ik daar nog de sprinter vanuit sassenheim naar schiphol erbij optellen, dan kom ik op meer dan 2 en een half uur enkele reis.

Wordt dat gezien als acceptabele reistijd?
Als ik in de reisplanner kijk naar een verbinding Sassenheim - Hilversum kost dat 53 minuten. Ervan uitgaande dat de Intercity's doorrijden naar Baarn voor kering (zoals dat bij eerdergenoemde werkzaamheden ook gebeurde) kom ik dan uit op 60 minuten voor Sassenheim - Baarn. Tel daar 1u20 bij op voor Baarn-Amersfoort-Apeldoorn. Dan kom ik op een reistijd van 2u20 van Sassenheim naar Apeldoorn, wat ca. 50 minuten extra reistijd betekent. Voor werkzaamheden van deze omvang is dat redelijk acceptabel. Ter vergelijking: voor een reis van Utrecht naar Zwolle zal de extra reistijd nagenoeg hetzelfde zijn.

Daar komt bij dat je een dergelijk risico op de koop toeneemt als je de keuze maakt om je werk zo ver van huis te nemen. Oh en wees gerust: ik weet waar ik over praat.

Een risico nemen van een uur extra reistijd per enkele reis ?

Toen ik dat contract tekende reed de rechtstreekse intercity nog. Ik heb dit dus getekend erop vertrouwende dat de bestaande infrastructuur in ieder geval niet verslechtert. Die wordt dus afgeschaft en dan nu dit weer.

Zou je dit ook vertellen tegen je werknemers als je leidinggevende was ?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Werkzaamheden Amersfoort Centraal in de zomer

Bericht door ArrivaBas »

Als je in Sassenheim woont en in Apeldoorn gaat werken is dit een bewuste keuze geweest, want je had er, gezien de reistijd zonder vertraging al anderhalf uur is, voor kunnen kiezen om geen contract bij jouw werkgever te ondertekenen, of ervoor kunnen zorgen dat je thuiswerkmogelijkheden hebt/krijgt. Het heeft in ieder geval geen zin om hier steen en been te gaan klagen over dat je een uur extra reistijd gaat krijgen als Amersfoort in de zomer zeven weken buiten dienst gaat, want als je voor het werk grote afstanden moet gaan forenzen ben ik van mening dat je jezelf ervan bewust moet zijn dat daar ook een reistijd aan vast zit die door diverse omstandigheden langer kan worden, voorzienbaar of niet. Je kan daar niemand anders buiten jezelf voor verantwoordelijk stellen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Sassem
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 11 feb 2024, 17:24

Re: Werkzaamheden Amersfoort Centraal in de zomer

Bericht door Sassem »

Nou Bas, dan ben ik blij dat jij niet mijn leidinggevende bent.

Dat er af en toe een file staat (auto ) of dat er af en toe vertraging is (trein ) is uiteraard normaal. Ik was maandag pas om half 9 s avonds thuis want er reed niks naar Sassenheim.

Maar weken en weken lang structureel 2 uur extra reizen per dag ? Zou je echt van je (al dan niet hypothetische ) werknemers verwachten dat ze dat gewoon accepteren ? Graag een antwoord ja of nee.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Werkzaamheden Amersfoort Centraal in de zomer

Bericht door Tom024 »

Ik kan me wederom niet aan de indruk ontdekken dat alles wel gezegd is in dit topic
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten