Tip tour door Achterhoek / Twente

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Tip tour door Achterhoek / Twente

Bericht door robinzes »

Ik ga ergens deze week een tour door de achterhoek met syntus maken. Ik heb daarvoor een syntus super ticket voor 5 euro gekocht. nou was mijn plan om vanuit Arnhem naar Enschede te gaan via doetinchem, Borculo en Haaksbergen of via Winterswijk. ga ook veel fotograferen

Nou was mijn vraag of jullie nog reistips hadden. of leuke routes weten.

alvast bedankt.

( ga op de terugweg waarschijnlijk via lochem deventer, zutphen. )
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Tip tour door Achterhoek / Twente

Bericht door Mark »

Ligt er aan wat je interessant vindt... zo boeiend zijn Twente en de Achterhoek nou ook weer niet... ;)
Als ik jou was zou ik tussen Zp en Odz een trein met DM'90 uitzoeken, dat is slechts tijdelijk.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Tip tour door Achterhoek / Twente

Bericht door robinzes »

oke , het gaat mij meer om syntus dan om de achterhoek

waarom rijd dm 90 tussen Zph en oldenzaal ?
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Tip tour door Achterhoek / Twente

Bericht door Maik »

Er zijn/waren veel defecte linten, vandaar dat de m3443 en m3444 tijdelijk bij Syntus rijden.
Pommes.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Tip tour door Achterhoek / Twente

Bericht door Ardan »

In Winterswijk kun je nog wat vergane glorie opsnuiven. Het oude stationsgebouw van de GOLS staat op 5 minuten lopen afstand, met werkende armseinen en bordjes en al. Ook een DE-II'tje, een Sik en een goederenwagonnetje zijn op het hoofdstation te vinden. Helaas wordt het oude emplacement van de GOLS momenteel op de schop gegooid, de oude losstraat is verdwenen. In het busstation (of 'brandweerkazerne') staan nog diverse bussen. Ook nog een museumbus.

Doetinchem heeft een best mooi busstation, waar veel busjes op de plaat te zetten zijn. Wil je Alliances hebben, dan moet je in Zutphen zijn. Vlakbij het station staan er een paar.

En ja, de trein... omdat ik zelf 10 jaar in Winterswijk heb gewoond en er nog steeds elke week kom is het voor mij niet bijzonder meer. Aalten-Winterswijk vind ik zelf altijd wel een mooi stuk. Vooral de grote bocht vlak voor Winterswijk. Als je in Winterswijk per trein aankomt, en dan het spoor volgt richting Arnhem, de weg oversteekt bij Wamelink, het fietspad op, aan het einde rechts-links, en het tunneltje doorgaat, daar kun je prachtig mooi foto's maken. Dit is een kwartiertje lopen van het station. (en je komt langs het scoutinggebouwtje waar ik wel eens zit)
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Tip tour door Achterhoek / Twente

Bericht door Fles »

Dat GOLS gebeuren in Winterswijk moet ik ook nogeens heen. Ben al jaaaaaren donateur van die club :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten