CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Normaal zou er 'gewoon' Kerkrade Centrum voorgedraaid moeten worden, ook bij werkzaamheden.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Jep, net zoals er op het noordelijke deel van de IJssellijn telkens het hele traject naar Roosendaal wordt voorgedraaid. Inclusief de mededeling 'Op een deel van het traject vindt busvervoer plaats' ivm de werken tussen Arnhem en Nijmegen deze week. In Zutphen (en ik neem aan ook Dieren) stond dit er echter niet omdat alle boekjes al waren gebruikt door stationsnamen. Op de trein zelf waren ze bij de VIRMpjes niet consequent: soms stond er Roosendaal, soms stond er Arnhem. Wat hoort er eigenlijk volgens de regels te staan dan? De lijn gaat naar Roosendaal, maar er wordt maar tot Arnhem gereden. Wat zet je er dan op?
Ik doe ook maar wat
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Volgens mij liep daar ooit een poll over. Of dat hier was of op Opeenshadikhet... geen idee meer ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Op een CTA bak kan al veel informatie worden getoond:
* Trein wordt omgeleid
* Does not stop Schiphol Airport
* Op een gedeelte van het traject vindt busvervoer plaats
* Trein rijdt slechts tot (plaats)
* Grace a un greve a Belgique, ce train ne circulait que Roosendaal
* Stopt vandaag ook/niet te (plaats)
Wat mij betreft komt daar bij:
* Baanvak gestremd tussen (plaats) en (plaats)
* Omreisadvies via: (plaats)
En bij werkzaamheden aan de Velsertunnel zou het toch wel leuk geweest zijn als de alternatieve eindbestemming in de CTA bakken stond (Driehuis ipv Beverwijk/Uitgeest).
* Trein wordt omgeleid
* Does not stop Schiphol Airport
* Op een gedeelte van het traject vindt busvervoer plaats
* Trein rijdt slechts tot (plaats)
* Grace a un greve a Belgique, ce train ne circulait que Roosendaal
* Stopt vandaag ook/niet te (plaats)
Wat mij betreft komt daar bij:
* Baanvak gestremd tussen (plaats) en (plaats)
* Omreisadvies via: (plaats)
En bij werkzaamheden aan de Velsertunnel zou het toch wel leuk geweest zijn als de alternatieve eindbestemming in de CTA bakken stond (Driehuis ipv Beverwijk/Uitgeest).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Én op de treinen!! Want nu staat er altijd óf Uitgeest óf Beverwijk. Beide foutief.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
De CTA's in Dordrecht, in ieder geval op spoor 15, hebben ook flapjes met...
"Baanvakstremming"
"Vervangend busvervoer"
"vertrekt van uitgang Krispijnzijde"
Dat lijkt me toch al een stap in de goede richting...
"Baanvakstremming"
"Vervangend busvervoer"
"vertrekt van uitgang Krispijnzijde"
Dat lijkt me toch al een stap in de goede richting...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
De wonderen zijn de wereld nog niet uit... vanmorgen was de achterste CTA op het perron ri. Rotterdam C. te Rotterdam Alexander weer helemaal bij de tijd. Hij kondigde na lange tijd weer de juiste trein met de juiste vertrektijd erbij aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
In Hengelo bestaan er ook flappen met "Geen treinverkeer mogelijk richting [plaats] - bussen vertrekken van het Stationsplein. Worden nog weleens gebruikt ook :)Reiziger Ddrs schreef:De CTA's in Dordrecht, in ieder geval op spoor 15, hebben ook flapjes met...
"Baanvakstremming"
"Vervangend busvervoer"
"vertrekt van uitgang Krispijnzijde"
Dat lijkt me toch al een stap in de goede richting...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Ja die heb je in Zaandam ook:
Vertrek --.-- Let op Omroepbericht
Geen treinverkeer mogelijk richting Hoorn
Bussen vertrekken vanaf uitgang Houtveld.
Vertrek --.-- Let op Omroepbericht
Geen treinverkeer mogelijk richting Hoorn
Bussen vertrekken vanaf uitgang Houtveld.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Ik heb een paar maanden geleden een overzicht gemaakt van de kleine CTA in Maastricht:
Treinsoort
Linksboven
Linksonder
Rechtsboven
Rechtsonder
Opvallend zijn:
- Treinsoorten TEE (niet onbekend in Maastricht), IC-trein, D-trein en EC-trein
- de flapjes van de oude serie 3500, met bestemmingen richting Amersfoort, Harderwijk, Zwolle en Groningen (met de oude aanduiding Utrecht CS)
- diverse Belgische en Luxemburgse bestemmingen (eindbestemmingen Knokke, Blankenberge, Antwerpen C, Brugge, Landen, Luxembourg en het Zwitserse Basel SBB)
- flapjes van de "Valkenburg expres" met treinen richting Den Haag, Rotterdam en Zwolle (daarom zitten bestemmingen richting Venlo in de CTA)
Treinsoort
Linksboven
Linksonder
Rechtsboven
Rechtsonder
Opvallend zijn:
- Treinsoorten TEE (niet onbekend in Maastricht), IC-trein, D-trein en EC-trein
- de flapjes van de oude serie 3500, met bestemmingen richting Amersfoort, Harderwijk, Zwolle en Groningen (met de oude aanduiding Utrecht CS)
- diverse Belgische en Luxemburgse bestemmingen (eindbestemmingen Knokke, Blankenberge, Antwerpen C, Brugge, Landen, Luxembourg en het Zwitserse Basel SBB)
- flapjes van de "Valkenburg expres" met treinen richting Den Haag, Rotterdam en Zwolle (daarom zitten bestemmingen richting Venlo in de CTA)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Op de trein wordt normaal de bestemming neergezet (indien beschikbaar als eindbestemming natuurlijk), waar de trein op dat moment eindigt.ziggy schreef:Én op de treinen!! Want nu staat er altijd óf Uitgeest óf Beverwijk. Beide foutief.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Ik vind het leuk dat 'Valkenburg, Simpelveld, Aachen West' van de lijn Maastricht-Aachen nog beschikbaar zijn! Die is al sinds 1992 buiten gebruik, maar de flapjes zijn nog steeds aanwezig. :DMarc schreef:Ik heb een paar maanden geleden een overzicht gemaakt van de kleine CTA in Maastricht:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Je moet je de kost geven wat er allemaal in de CTA bakken aan ouderwetse flapjes zitten.
Holland Scandinavië express
Schweiz express
De flapjes naar Moskou hebben jarenlang in de ijskast gestaan totdat in 2007 er weer een nachttrein werd ingelegd naar die plaats. Ik geloof dat er op Sloterdijk nog altijd een flapje met Madrid bestaat; terwijl bij mijn weten sinds de jaren '60 geen rechtstreekse trein naar de Spaanse hoofdstad meer heeft gereden, en dit tegenwoordig toch redelijk fysiek onmogelijk is geworden...
Holland Scandinavië express
Schweiz express
De flapjes naar Moskou hebben jarenlang in de ijskast gestaan totdat in 2007 er weer een nachttrein werd ingelegd naar die plaats. Ik geloof dat er op Sloterdijk nog altijd een flapje met Madrid bestaat; terwijl bij mijn weten sinds de jaren '60 geen rechtstreekse trein naar de Spaanse hoofdstad meer heeft gereden, en dit tegenwoordig toch redelijk fysiek onmogelijk is geworden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Over een paar jaar kan dat volgens mij weer, als de HSL Frankrijk - Barcelona is opgeleverd. Volgens mij ligt er ook al een HSL van normaalspoor tussen Barcelona en Madrid.
Zo zouden zelfs Zon-Thalys treinen naar de Costa Blanca (Malaga) kunnen ontstaan
Zo zouden zelfs Zon-Thalys treinen naar de Costa Blanca (Malaga) kunnen ontstaan
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
alle drie de feiten kloppen.Bee schreef:Over een paar jaar kan dat volgens mij weer, als de HSL Frankrijk - Barcelona is opgeleverd. Volgens mij ligt er ook al een HSL van normaalspoor tussen Barcelona en Madrid.
Zo zouden zelfs Zon-Thalys treinen naar de Costa Blanca (Malaga) kunnen ontstaan
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Als die HSL er komt Dat is Betuweroute qua weerstand maar dan 10x erger, heel baskenland is er tegen en overal staan leuzen "AHT ez" (geen HSL). Maar dat is een ander verhaal :)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Nouja, best vreemd dat Baskenland tegen een HSL (Perpignan) Frankrijk - Barcelona is als die hele HSL in Catalonië komt te liggen :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Oops, andere HSL Er is ook een HSL Irun - Vitoria-Gasteiz, dat is de hoofdlijn naar Madrid...
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Vandaag zag in de CTA's van Aml voor het eerst een flap zitten met Reizigers richting Amersfoort, reis via Zwolle. (er zijn werkzaamheden tussen Dv en Rsn) Had ik nog niet eerder gezien :)Vinny schreef:Op een CTA bak kan al veel informatie worden getoond:
* Trein wordt omgeleid
* Does not stop Schiphol Airport
* Op een gedeelte van het traject vindt busvervoer plaats
* Trein rijdt slechts tot (plaats)
* Grace a un greve a Belgique, ce train ne circulait que Roosendaal
* Stopt vandaag ook/niet te (plaats)
Wat mij betreft komt daar bij:
* Baanvak gestremd tussen (plaats) en (plaats)
* Omreisadvies via: (plaats)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Sommige CTA's hebben specifieke vaak voorkomende perronwijzigingen ertussen zitten, zoals hier in Gouda:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Klopt, die is er al ingeplaatst sinds spoor 11 in gebruik is in Gouda, al jaren voordat de lightrail werd geintroduceerd.
Bij spoor 4 zitten er volgens mij ook nog flapjes in voor "Vertrekt heden van spoor 9"
Bij spoor 4 zitten er volgens mij ook nog flapjes in voor "Vertrekt heden van spoor 9"
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Als ze de CTA niet vernieuwd / verbouwd hebben, dan moeten ze er nog in zitten ja.Bee schreef:Klopt, die is er al ingeplaatst sinds spoor 11 in gebruik is in Gouda, al jaren voordat de lightrail werd geintroduceerd.
Bij spoor 4 zitten er volgens mij ook nog flapjes in voor "Vertrekt heden van spoor 9"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Hoewel er door werkzaamheden geen treinen rijden tussen Leerdam en Geldermalsen reden veruit de meeste GTW's vandaag gewoon met "Geldermalsen" op hun displays. Heb je mooi aanpasbare bestemmingsdisplays, passen ze ze niet aan. Een uitzondering was de 10.504 die ik met "TOT LEERDAM" erop zag rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten