Pagina 5 van 11

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Geplaatst: ma 02 jun 2014, 20:32
door Geert
JWM schreef:DIe reed ook niet. Ik neem aan vanwege een andere storing?
Yep, was ook een storing op het HSL-traject waardoor er geen ICd over de Moerdijk heen reed.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Geplaatst: ma 02 jun 2014, 20:34
door marlies
Een van de nieuwe DRISssen in Groningen gaf voor een rit "----" als vertrektijd en de melding "Verwachte vertrektijd 9:23" alternerend met de bestemming. Beetje raar. Daar heb je toch het veld met de tijd voor...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Geplaatst: ma 02 jun 2014, 20:43
door Geert
Dat is voorgeschreven in de informatiestandaard voor DRIS-panelen die door bureau Mijksenaar opgesteld is (zeg maar de usability-richtlijnen van DRIPs). Linkje: http://www.crow.nl/documents/6657.aspx Op pagina 16 (van de pdf) staat beschreven hoe omgegaan moet worden met bussen waarvoor geen actuele positie bekend is.

Over de achterliggende gedachten over deze afwijkende weergave is helaas niet veel geschreven, maar ik vermoed dat men je zo extra duidelijk wil maken dat je niet op de verwachte aankomsttijd moet vertrouwen. Wel jammer daarbij dat meteen een extra denkstap wordt geïntroduceerd (geplande vertrektijd omreken naar aankomst over X minuten).

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Geplaatst: ma 02 jun 2014, 20:52
door marlies
Hm, ik geloof je op je woord maar ik vind het niet bepaald een charmante oplossing.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Geplaatst: ma 02 jun 2014, 20:59
door Geert
Nee, het is een beetje een simpele oplossing zo. Maar vind zelf (als informatiekundige iig :)) de extra geïntroduceerde denkstap erg jammer, want dat was prima te voorkomen geweest.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Geplaatst: ma 02 jun 2014, 21:02
door Thom91
Geert schreef:
JWM schreef:DIe reed ook niet. Ik neem aan vanwege een andere storing?
Yep, was ook een storing op het HSL-traject waardoor er geen ICd over de Moerdijk heen reed.
Ware het niet dat deze op de noordsectie was..

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Geplaatst: ma 02 jun 2014, 21:13
door Geert
Ja, maar bij storingen op de noordsectie wordt vrijwel altijd de zuidsectie ook niet meer gereden :')

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Geplaatst: ma 02 jun 2014, 23:12
door Kevster
marlies schreef:Een van de nieuwe DRISssen in Groningen gaf voor een rit "----" als vertrektijd en de melding "Verwachte vertrektijd 9:23" alternerend met de bestemming. Beetje raar. Daar heb je toch het veld met de tijd voor...
Op P+R Hoogkerk heb ik dit ook zeer regelmatig gezien met de bussen van Arriva en lijntaxi's, ook bij de halte VK Verschuurbrug ri. Hoofdstation. Vaak statische informatie, ook als er geen belbus besteld is wordt de rit op het display getoond met een verwachte vertrektijd.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Geplaatst: di 03 jun 2014, 12:29
door Meltrain
Geert schreef:Ja, maar bij storingen op de noordsectie wordt vrijwel altijd de zuidsectie ook niet meer gereden :')
Hmm, lekker handig. :roll:
Kan dat ding niet gewoon te Rtd keren ofzo?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Geplaatst: di 03 jun 2014, 13:53
door Z2N
Je moet daar ook nog omlopen, en dat gaat wat lastig op het drukke Rtd.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Geplaatst: di 03 jun 2014, 14:18
door bartjemestrom
Daarom wordt het eens tijd voor HSL treinstellen of trek-/duwcombinaties.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Geplaatst: di 03 jun 2014, 14:20
door Michael
Was het niet de bedoeling dat er een aantal ICR stuurstandrijtuigen omgebouwd werden voor op de HSL? Of is dat maar een broodje aap verhaal.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Geplaatst: di 03 jun 2014, 15:02
door Thom91
Er zijn nu proeven gaande met tractie aan beide zijden.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Geplaatst: di 03 jun 2014, 17:36
door Karl
Z2N schreef:Je moet daar ook nog omlopen, en dat gaat wat lastig op het drukke Rtd.
Er is een tijdje gekeerd op Rotterdam Stadion. Geen idee waarom dat niet zou kunnen als de Willemspoortunnel en dergelijke wel in functie zijn.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Geplaatst: di 03 jun 2014, 17:57
door Suus
Omdat dat vanuit Breda wat moeilijk is...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Geplaatst: di 03 jun 2014, 19:24
door Daniel
Origineel gevonden... gezien voor en achter op een kopspoortje wat lastig begrijpbaar blijkt voor sommige reizigers had de omroeper op Utrecht Centraal daar een alternatief voor bedacht. Dat het treinstel het dichtst bij de stationshal op spoor 2 zou achterblijven leek me wel aardig duidelijk voor iedereen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Geplaatst: di 03 jun 2014, 20:30
door Karl
Bee schreef:Omdat dat vanuit Breda wat moeilijk is...
Ah, excuus, ik had het verkeerd gelezen/'andersom' geinterpreteerd. Tsja, dan is het doorrijden naar Rotterdam Noord Goederen, geen idee of dat mogelijk is qua tijd.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Geplaatst: di 03 jun 2014, 20:37
door JWM
Ik heb eigenlijk het idee dat Rotterdam-Breda niet zoveel prioriteit heeft en de standaard procedure gewoon opheffen is en reizigers naar de 1900 verwijzen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Geplaatst: di 03 jun 2014, 21:40
door Wubbo
Daniel schreef:Origineel gevonden... gezien voor en achter op een kopspoortje wat lastig begrijpbaar blijkt voor sommige reizigers had de omroeper op Utrecht Centraal daar een alternatief voor bedacht. Dat het treinstel het dichtst bij de stationshal op spoor 2 zou achterblijven leek me wel aardig duidelijk voor iedereen.
Die methode is verre van origineel: die gebruiken ze al jaren op Den Haag Centraal.
Karl schreef:
Bee schreef:Omdat dat vanuit Breda wat moeilijk is...
Ah, excuus, ik had het verkeerd gelezen/'andersom' geinterpreteerd. Tsja, dan is het doorrijden naar Rotterdam Noord Goederen, geen idee of dat mogelijk is qua tijd.
Ik weet ook niet of het op Rotterdam Noord Goederen mogelijk is om veilig uit de locomotief te stappen om aan- en af te kunnen koppelen, dus is het de vraag of dat een alternatief is.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Geplaatst: di 03 jun 2014, 22:13
door dylanwild94
Wubbo schreef:
Karl schreef:
Bee schreef:Omdat dat vanuit Breda wat moeilijk is...
Ah, excuus, ik had het verkeerd gelezen/'andersom' geinterpreteerd. Tsja, dan is het doorrijden naar Rotterdam Noord Goederen, geen idee of dat mogelijk is qua tijd.
Ik weet ook niet of het op Rotterdam Noord Goederen mogelijk is om veilig uit de locomotief te stappen om aan- en af te kunnen koppelen, dus is het de vraag of dat een alternatief is.
ja hoor want locon kan dat ook gewoon als ze een metro moeten overbrengen naar de waalhaven(of andersom). :wink:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Geplaatst: wo 04 jun 2014, 07:44
door MdJ
Machinisten van de ICd koppelen hun treinen niet aan en af. Dat doet het rangeerpersoneel dat daarvoor is opgeleid. Dus al zou je tijdelijk naar Rtng willen, moet je dat rangeerpersoneel ook meenemen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Geplaatst: wo 04 jun 2014, 13:14
door dennistd
En dat mag natuurlijk weer niet, want daar is geen verblijf voor ze

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Geplaatst: wo 04 jun 2014, 13:34
door dennistd
Een echte misser is het niet, maar toch: de vakantiedienstregeling gaat in Twente twee weken eerder in als besparing voor de Regio Twente, maar op alle haltevertrekstaten stond dus de verkeerde datum. Dat is opgelost door op alle vertrekstaten een sticker te plakken:
Afbeelding

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Geplaatst: wo 04 jun 2014, 15:30
door baladid
Als men »zomervakantiedienstregeling« nou nog goed gespeld had...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Geplaatst: wo 04 jun 2014, 21:50
door JWM
Lukt het Arriva anno 2014 al ergens in den lande fatsoenlijke reisinformatie aan te bieden in de bussen? Een paar dagen terug was ik in Leiden en het scherm had nogal wat kuren en de geluidskwaliteit van de halteafoep was bedroevend.