OVer je reiservaringen in juni 2015
Re: OVer je reiservaringen in juni 2015
Of het een hc scheelt is dan weer afhankelijk of die omloop met een VIRM-VI of met een DDZ-VI rijdt. Bij een VIRM-VI is er namelijk geen verplichting voor een tweede hc, bij DDZ wel.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2015
En wat is de reden dan hiervoor?
-
- Berichten: 573
- Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22
Re: OVer je reiservaringen in juni 2015
Ik was meer gefocust op dat bord omdat ik 3 minuten overstaptijd zou hebben, daardoor heb ik niet naar rechts gekeken, maar links.Ardan schreef:Er hangt daar een ENORM DRIS-bord, keurig gesorteerd op globale richting. Maar okee, als je bij dat bord staat kun je halte voor deZuigtabletR-Net naar Bijlmer net niet zien.
Maargoed, ik ben thuisgekomen *O*
Re: OVer je reiservaringen in juni 2015
Het was VIRM, maar normaal is het DDZ, vandaar zaten er ook twee hc's op.Gekko123 schreef:Of het een hc scheelt is dan weer afhankelijk of die omloop met een VIRM-VI of met een DDZ-VI rijdt. Bij een VIRM-VI is er namelijk geen verplichting voor een tweede hc, bij DDZ wel.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2015
Comfort in t6833. ICM-IV.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2015
Vandaag de ICE genomen tussen Den Bosch en Eindhoven. Trein was zeer druk maar kon gelukkig nog een zitplaats krijgen :)
In het restaurant kwam ik dezelfde medewerker tegen als tijdens mijn shoptrip en hij herkende me nog :pos:
In het restaurant kwam ik dezelfde medewerker tegen als tijdens mijn shoptrip en hij herkende me nog :pos:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2015
Ja, ook wel benieuwd.. Heeft dat met het aantal 'bakken' te maken?KM46 schreef:En wat is de reden dan hiervoor?
Vorig jaar toch wel een paar keer tussen Putten en Amersfoort in een DDZ-IV gezeten.. en was er maar 1 HC. Een keer kwam er bij Amersfoort Vathorst een drietal 'service en veiligheid' mensen bij...
Re: OVer je reiservaringen in juni 2015
Er is een uitgebreid pakket afspraken over de inzet van treinpersoneel, daarin zijn ook per type materieel normen opgesteld over het aantal personeelsleden dat nodig is. Dat hele pakket, Lusten en Lasten, is verankerd in de CAO maar er wordt wel eens wat aan gesleuteld. Ik meen eerder dit jaar elders op het internet gelezen te hebben dat de normen bij de verschillende dubbeldekkers gelijk getrokken zouden zijn, maar ik kan nu niet zo snel een bewering daarover terugvinden.
Laatst gewijzigd door Suus op zo 14 jun 2015, 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2015
In 2013 was dit de normering..
Volgens planningsnorm:
t/m 6 bakken 1 Hc,
t/m 7 bakken ICM 1 Hc,
t/m 4 bakken mDDM/DDAR 1 Hc,
t/m 6 bakken VIRM 1 Hc,
t/m 10 bakken SLT 1 Hc
7 t/m 12 bakken enkeldeks 2 Hc's
11 t/m 16 bakken SLT 2 Hc's
5 t/m 8 bakken mDDM/DDAR 2 Hc's
7 t/m 12 bakken VIRM 2 Hc's met uitzondering 3xIV 3 Hc's
13 en meer bakken enkeldeks 3 Hc's
Meer dan 12 bakken VIRM 3 Hc's
Bron:
http://www.somda.nl/forum/13488/Bakkenn ... personeel/
Volgens planningsnorm:
t/m 6 bakken 1 Hc,
t/m 7 bakken ICM 1 Hc,
t/m 4 bakken mDDM/DDAR 1 Hc,
t/m 6 bakken VIRM 1 Hc,
t/m 10 bakken SLT 1 Hc
7 t/m 12 bakken enkeldeks 2 Hc's
11 t/m 16 bakken SLT 2 Hc's
5 t/m 8 bakken mDDM/DDAR 2 Hc's
7 t/m 12 bakken VIRM 2 Hc's met uitzondering 3xIV 3 Hc's
13 en meer bakken enkeldeks 3 Hc's
Meer dan 12 bakken VIRM 3 Hc's
Bron:
http://www.somda.nl/forum/13488/Bakkenn ... personeel/
Re: OVer je reiservaringen in juni 2015
Dat zal het verschil tussen VIRM-6 en DDZ-6 wel ontstaan zijn omdat de voorloper van DDZ maximaal 4 bakken had
Re: OVer je reiservaringen in juni 2015
Er is ooit, vanwege personeelstekort, afgesproken dat er op een VIRM-VI niet twee maar tijdelijk één conducteur hoefde te zitten. De personeelstekorten zijn destijds opgelost, maar de maatregel op de een of andere manier niet. Met de intrede van de DDZ-VI zijn de oude regels weer naar boven gehaald, want alleen voor de VIRM is destijds ontheffing gegeven. Men is bezig de regels voor de VIRM ook weer aan te passen.
Voor wat betreft de vraag waarom er op dergelijke rustige ritten niet een ICM-III wordt ingezet; dat heeft met de omloop te maken. Het is vele malen duurder om de complete omloop overhoop te gooien voor een paar rustige ritten dan een te grote trein te laten rijden.
Voor wat betreft de vraag waarom er op dergelijke rustige ritten niet een ICM-III wordt ingezet; dat heeft met de omloop te maken. Het is vele malen duurder om de complete omloop overhoop te gooien voor een paar rustige ritten dan een te grote trein te laten rijden.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2015
Waar wordt die noodzaak voor twee HC's op gebaseerd bij 6 bakken dubbeldekker? En waarom worden de regels voor VIRM weer aangepast als het blijkbaar jarenlang (neem ik aan) min of meer goed is gegaan?Mikos schreef:Met de intrede van de DDZ-VI zijn de oude regels weer naar boven gehaald, want alleen voor de VIRM is destijds ontheffing gegeven. Men is bezig de regels voor de VIRM ook weer aan te passen.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2015
Toen ik vanmiddag om 16:20 op perron 8 aankwam te Utrecht werd daar net de t552 opgeheven. Toen ik via RijdenDeTreinen ging keken verscheen luttele seconden later de stroomstoring tussen Rotterdam en Gouda. De t1754 die hierdoor, gespoorwijzigd, op 9 binnenkwam gong hierdoor in zijn geheel naar Den Haag. De drukte hierin viel me alledzins nog mee.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2015
Daar durf ik je weinig over te zeggen. Ik neem aan een combinatie van veiligheid en ook het serviceniveau. Er wordt afgesproken met de minister dat ik als HC iedere ongeveer 40 minuten langs moet komen bij de reiziger. Maar als ik een gemiddelde trein neem met een gemiddelde bezetting dan is dat al vrijwel onmogelijk. Ik denk dat je het in die richting moet zoeken.
En in principe was die afspraak van de VIRM een tijdelijke, alleen is die nooit teruggedraaid. Dat gaat dan een tijd goed, totdat er iemand zo'n regel tegenkomt en bedenktdat die ontheffing nooit is opgeheven.
En in principe was die afspraak van de VIRM een tijdelijke, alleen is die nooit teruggedraaid. Dat gaat dan een tijd goed, totdat er iemand zo'n regel tegenkomt en bedenktdat die ontheffing nooit is opgeheven.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2015
@Etienne: Da's niet gek dat die drukte meeviel lijkt me, die ging immers ook opeens twee keer zo groot naar Den Haag. En je hebt niet persé al het omreizende verkeer in die trein want iemand die naar Breda wil kan in zo'n geval al beter via Den Bosch reizen.
De t12554 zag ik te Utrecht Centraal ook nog afgerangeerd worden, maar daarna zal alles wel daar zijn gaan keren. De t559 kwam als laatste IC nog uit Rotterdam aan namelijk.
De t12554 zag ik te Utrecht Centraal ook nog afgerangeerd worden, maar daarna zal alles wel daar zijn gaan keren. De t559 kwam als laatste IC nog uit Rotterdam aan namelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in juni 2015
In sommige media wordt er gesproken over een sein en wisselstoring.Etienne schreef:Toen ik vanmiddag om 16:20 op perron 8 aankwam te Utrecht werd daar net de t552 opgeheven. Toen ik via RijdenDeTreinen ging keken verscheen luttele seconden later de stroomstoring tussen Rotterdam en Gouda. De t1754 die hierdoor, gespoorwijzigd, op 9 binnenkwam gong hierdoor in zijn geheel naar Den Haag. De drukte hierin viel me alledzins nog mee.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2015
Bedankt voor je toelichting. Hoe lang is "tijdelijk" eigenlijk in dit geval? Paar jaar of langer?Mikos schreef:Daar durf ik je weinig over te zeggen. Ik neem aan een combinatie van veiligheid en ook het serviceniveau. Er wordt afgesproken met de minister dat ik als HC iedere ongeveer 40 minuten langs moet komen bij de reiziger. Maar als ik een gemiddelde trein neem met een gemiddelde bezetting dan is dat al vrijwel onmogelijk. Ik denk dat je het in die richting moet zoeken.
En in principe was die afspraak van de VIRM een tijdelijke, alleen is die nooit teruggedraaid. Dat gaat dan een tijd goed, totdat er iemand zo'n regel tegenkomt en bedenktdat die ontheffing nooit is opgeheven.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2015
Syntus Twente rijdt sinds gisteren een Vakantiedienstregeling. Ik weet niet waar het vakantie is in de regio maar het Academisch jaar is nog niet over en de bussen naar de UT puilen uit.. Vanaf 09:00 al een 30' dienst :'(
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2015
Aardig druk... Maar niet extreem.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2015
Het is nog nergens vakantie, maar als bezuinigingsmaatregel gaat, net als vorig jaar, de vakantiedienstregeling al in voordat de vakantie daadwerkelijk is begonnen. Door de beleidsmakers is geredeneerd dat er nu al minder mensen in de bus zitten. Dat is ook deels wel waar, alleen wil dat met name in de spits nog wel eens voor grote drukte zorgen... En een halfuursdienst tussen 9 en 12 op de stadslijnen, en met name richting de UT, is wel erg mager. Andere jaren was het ook enkel tussen 10 en 12 volgens mij...
Re: OVer je reiservaringen in juni 2015
In Rotterdam moet tegenwoordig de vakantiedienst beginnen als ook de werkelijke vakantie is begonnen. Anders wordt het echt een puinhoop.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2015
Gisteren zat de bus van 9.45u uit Haaksbergen naar Hengelo nog goed vol, er stonden zeker 5-10 man. Ik wil niet weten hoe dat in de bus van 7.45u was.... (op Haaksbergen-Hengelo rijdt in de vakantie alleen lijn 53 in een halfuursdienst, lijn 59 die ook een halfuursdienst rijdt (een kwarter eerder/later) rijdt niet in de vakantie).Thom91 schreef:Syntus Twente rijdt sinds gisteren een Vakantiedienstregeling. Ik weet niet waar het vakantie is in de regio maar het Academisch jaar is nog niet over en de bussen naar de UT puilen uit.. Vanaf 09:00 al een 30' dienst :'(
Re: OVer je reiservaringen in juni 2015
Ik was gisteren toen de stroomstoring ontstond op Rotterdam Alexander. Zo'n 10 minuten nadat ik daar aangekomen was ontstond de storing. Toen maar met de metro naar Rotterdam Blaak en daar overgestapt op de sprinter naar Zevenbergen om daar de bus naar huis te nemen. Al met al was ik bijna een half uur eerder thuis dan gepland.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2015
Ik kwam er vandaag ook achter dat mijn bus van 10:27 naar Enschede opeens niet reed, godsandeju wat was ik kwaad. En nee, ik moet ook nog 3 weken.dennistd schreef:Gisteren zat de bus van 9.45u uit Haaksbergen naar Hengelo nog goed vol, er stonden zeker 5-10 man. Ik wil niet weten hoe dat in de bus van 7.45u was.... (op Haaksbergen-Hengelo rijdt in de vakantie alleen lijn 53 in een halfuursdienst, lijn 59 die ook een halfuursdienst rijdt (een kwarter eerder/later) rijdt niet in de vakantie).Thom91 schreef:Syntus Twente rijdt sinds gisteren een Vakantiedienstregeling. Ik weet niet waar het vakantie is in de regio maar het Academisch jaar is nog niet over en de bussen naar de UT puilen uit.. Vanaf 09:00 al een 30' dienst :'(
Echt waar, doe dan vakantieregeling alleen in de daluren, want dit gaat zo niet, zie ook bovenstaande berichten.marvinkok schreef:Het is nog nergens vakantie, maar als bezuinigingsmaatregel gaat,
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten