Het is misschien niet toegestaan, maar genoeg volk om er tegen op te treden is er ook niet echt. Dus het zou nog wel eens met een sisser af kunnen lopen.Suus schreef:Daar gaat iemand nog wel een boete krijgen. Varend ontgassen is niet toegestaan in Noord-Holland en Utrecht, dat moet in een daarvoor aangewezen faciliteit gebeuren.
OVer je reiservaringen in april 2018
Re: OVer je reiservaringen april 2018
🍉
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Er zitten in de U-bocht Rotterdam Centraal - Rotterdam Noord bij Blijdorp maar liefst drie ooievaarsnesten. Ik vind het altijd een mooi gezicht vanuit de Intercity Direct :DBemined schreef:Nabij Rotterdam was een ooievaar bezig om een nest te bouwen in een bovenleidingsportaal. Dat is zeker niet het eerste nest, maar in tegenstelling tot de andere nesten die in bovenin de mast zitten op een speciaal daarvoor gemaakt plateau zat dit nest op de draagbalk en naar mijn idee wel erg dicht bij de hangdraden van de bovenleiding. Ben benieuwd ProRail deze ooievaar nog komt bekeuren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Geen idee, heb die rit dan nooit.Meltrain schreef:Op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag is de bus wel op tijd?julsteren schreef: en zo gaat het elke woensdag.
:pos: :pos: :pos:Aking schreef:Ik gok dat ie dan niet met de bus hoeft (A)
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Vergelijkbaar aan het toegankelijke busje welke nu op de 597 rijdt? Deze heeft ook een ov-chipkaartlezer, EBS en een reisinformatieschermjulsteren schreef:We mogen nu nog rondtuffen met een oud busje, dus mensen die slecht ter been zijn de bus in helpen is soms nog een uitdaging, eind mei krijgen wij een nieuwe mét EBS *O*
Heb al begrepen dat eind dit jaar alle oude buurtbussen vervangen zijn door rolstoeltoegankelijke, dus die tijden lopen ten einde.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Intercity Direct t1005 van 6:57 in Rotterdam was vandaag weer eens opgeheven. Daar waren ze als de kippen bij, om 7:02 was de trein al leeg en waren de borden op Niet Instappen gezet.
Gevolg was wel dat de t905 van 7:11, die al code rood heeft, nog wat extra reizigers mocht meenemen. En een vertraging van 2 minuten, omdat de 1005 om 7:10 plotseling toch in staat bleek te kunnen rijden...
Gevolg was wel dat de t905 van 7:11, die al code rood heeft, nog wat extra reizigers mocht meenemen. En een vertraging van 2 minuten, omdat de 1005 om 7:10 plotseling toch in staat bleek te kunnen rijden...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Het gaat vanochtend niet zo lekker op de ETMET-corridor, waardoor de [serie=Intercity|2018|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] de enige treinserie tussen Utrecht en Amsterdam Centraal is. Dat wordt dus proppen... :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen april 2018
De [serie=Intercity|2018|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] richting Amsterdam vertrok net uit Utrecht, een losse VIRM zes, dat betekende dus achterblijvers. Waaronder ik. Nu maar een [serie=Intercity|2018|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] richting Bijlmer (ook druk, maar geen propwerk), en dan maar verder zien.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer je reiservaringen april 2018
cassie127 schreef:Vergelijkbaar aan het toegankelijke busje welke nu op de 597 rijdt? Deze heeft ook een ov-chipkaartlezer, EBS en een reisinformatieschermjulsteren schreef:We mogen nu nog rondtuffen met een oud busje, dus mensen die slecht ter been zijn de bus in helpen is soms nog een uitdaging, eind mei krijgen wij een nieuwe mét EBS *O*
Heb al begrepen dat eind dit jaar alle oude buurtbussen vervangen zijn door rolstoeltoegankelijke, dus die tijden lopen ten einde.
Met dat busje (312) heb ik mijn rijtest gehad *O* maar ja, identiek, behalve dat de airco in de bus komt i.p.v. er bovenop. Anders komen we bij de eerste rit al in de krant te staan :6 ''Buurtbus zit vast in tunnel''
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: OVer je reiservaringen april 2018
De 4420 was vanmorgen vroeg op station Oss gearriveerd. Om 7:17 exact stond hij stil, om 7:16, de vertrektijd van Oss West, kon ik van de achterzijde het perron al zien.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Het perron van Oss of Oss West?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Van Oss (centrum zeg maar, ingesloten door de Spoorlaan, Molenstraat, Gasstraat...), Afkorting simpelweg Ocassie127 schreef:Het perron van Oss of Oss West?
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: OVer je reiservaringen april 2018
In de t1143 werd in Rotterdam omgeroepen dat de trein via Dordrecht zou rijden ivm een defecte trein op de HSL. Vervolgens rijden we gewoon via de HSL en komen we volgens dienstregeling in Breda aan. Nergens een defecte trein gezien.
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Dan is het probleem blijkbaar in de tijd Rotterdam - aansluiting HSL opgelost *O*
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Zojuist vanuit Den Haag de 2065 met de kleinste variant SLT zien vertrekken. Kunst en vliegwerk qua bijsturing vandaag (A)
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Het is de bedoeling dat die dingen een beetje contrasteren. :) Waar op Amstel was dit overigens?webguy schreef:Op Amsterdam Amstel zijn ze weer verder gegaan met verven. Deze keer zijn de geleidelijnen aan de beurt... Ze zijn een beetje, um, fel? -o-
Beul van de blindegeleidelijn
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Ze hebben nu geloof ik alle perrons gedaan, maar dit was uiteinde van spoor 4 (richting Utrecht). Het verfproject daar is geloof ik een miljoeneninvestering, want ze waren in september al bezig geloof ik...
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Het verfproject Amstelstation begon in april vorig jaar. De laatste maanden is er volgens mij niks meer aan gedaan, tot nu dus.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Nee, er zijn de laatste paar weken weer een aantal bruine kolommen geverfd. Er verschenen in ieder geval steeds bordjes "NAT" (nou moet ik zeggen dat de betreffende kolommen niet daadwerkelijk nat waren, dus of ik wat te laat, of het was fake news). Ik vermoed dat ze het meeste 's nachts doen ivm rijdende treinen, metro's, etc.
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Er sukkelt een Traxx met ICR tussen Utvr en Ut, wat moet dat daar? :o
Betreft de 186-012 en 2805 met een lege Benelux...
Is de HSL kapot en is het nu wachten op een boze Suus omdat 'r ICDBenelux niet kwam opdagen, of wa?
Betreft de 186-012 en 2805 met een lege Benelux...
Is de HSL kapot en is het nu wachten op een boze Suus omdat 'r ICDBenelux niet kwam opdagen, of wa?
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Er werd twee uur geleden in Rotterdam wel iets omgeroepen over een defecte trein tussen Dordrecht en Breda, en volgens ovtijden reden de locs die je opnoemt als trein 9243 en is deze ergens bij Breda Prinsenbeek uitgevallen, dus mogelijk dat deze via een alternatieve route naar de Watergraafsmeer is gereden?
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Ah, dat klinkt wel plausibel ja :)
Re: OVer je reiservaringen april 2018
9243 reed met de 2805 en 186 012 inderdaad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Soms heb je van die dingen die ondoorgrondelijk zijn:
De 6616 reed vanmorgen met 2*4 FLIRT. Nou leuk dacht ik, lekker veel ruimte tijdens de hele rit. Maar dan wordt het de 4420, wordt zonder pardon ineens een treinstel afgekoppeld, nota bene om 7:00 :')
Tja, gezien de gebruikelijke drukte over het traject misschien niet geheel onlogisch maar roep dan wel al op tijd om dat dit de sprinter naar Den Bosch is in plaats van Arnhem Centraal, net zoals ze in de IC zeggen dat een treinstel bij Eindhoven achterblijft als de rest doorgaat naar Maastricht.
De 6616 reed vanmorgen met 2*4 FLIRT. Nou leuk dacht ik, lekker veel ruimte tijdens de hele rit. Maar dan wordt het de 4420, wordt zonder pardon ineens een treinstel afgekoppeld, nota bene om 7:00 :')
Tja, gezien de gebruikelijke drukte over het traject misschien niet geheel onlogisch maar roep dan wel al op tijd om dat dit de sprinter naar Den Bosch is in plaats van Arnhem Centraal, net zoals ze in de IC zeggen dat een treinstel bij Eindhoven achterblijft als de rest doorgaat naar Maastricht.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Het valt me op dat die Den Haag - Eindhoven trein gisteravond met een blauw/gele en een grijze locomotief wordt gereden.
Op Utrecht Centraal moest de perronopzichtster aan de noodrem trekken van treinnummer 8658 voor de 20.06 naar Amsterdam Centraal. Een rolstoel moest naar buiten met de loopbrug nog tussen de deuren; vond de conducteur het nodig om te gaan vertrekken.
Het valt me op dat Arriva tussen Nijmegen en Venlo (Roermond niet zeker) bij het bord van 4 bakken stopt; ook al is het een 2tje.
Er zijn (in mijn ogen) behoorlijk veel DDZ, VIRM en Koplopers die soms wit en geel licht aan de voorkant hebben.
1 Ajaxtrein was gisteren de 9401 en 9582; gelukkig geen ontevreden volk aan boord. Stelde voor aan de conducteur om de noodrem maar uit te schakelen.
Op Utrecht Centraal moest de perronopzichtster aan de noodrem trekken van treinnummer 8658 voor de 20.06 naar Amsterdam Centraal. Een rolstoel moest naar buiten met de loopbrug nog tussen de deuren; vond de conducteur het nodig om te gaan vertrekken.
Het valt me op dat Arriva tussen Nijmegen en Venlo (Roermond niet zeker) bij het bord van 4 bakken stopt; ook al is het een 2tje.
Er zijn (in mijn ogen) behoorlijk veel DDZ, VIRM en Koplopers die soms wit en geel licht aan de voorkant hebben.
1 Ajaxtrein was gisteren de 9401 en 9582; gelukkig geen ontevreden volk aan boord. Stelde voor aan de conducteur om de noodrem maar uit te schakelen.
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Wordt er nkg wel eens gecontroleerd in de IC Direct? Afgelopen maand toch zeker 10x Rotterdam - Schiphol gedaan en nog geen enkele keer gecontroleerd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten