Pagina 5 van 11

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 11 mei 2008, 13:18
door Wubbo
De CTA van Utrecht C, spoor 14a, gisteravond:

Vertrek 9
Veenendaal-de Klomp
NIJMEGEN

En de andere kant:

Vertrek 9
Veenendaal-de Klomp
Ede-Wageningen, Arnhem
NIJMEGEN

Dit was rond 00.20 uur... ;-)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: ma 12 mei 2008, 18:14
door Marc
Vanmiddag gaf de CTA van spoor 4b om het uur het volgende aan:

Vertrek xx:07 vertraging ongeveer 5 minuten

Visé, Bressoux, Liege-Guillemins
Bussel-Noord
Brussel Centraal

Brussel-Zuid/Midi

Opvallend omdat de trein naar Brussel vandaag niet rijdt, enkel de trein naar Luik en die vertrekt om -:12, ofwel -:07 met +5 :wink:...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: ma 12 mei 2008, 20:46
door Wubbo
Op Maastricht, neem ik aan?

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: ma 12 mei 2008, 20:55
door Marc
Dat was ik vergeten te vermelden, inderdaad in Maastricht.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: ma 12 mei 2008, 23:24
door Mark
Gdg vanmiddag
Afbeelding
Heel even dacht ik dat het klopte door al die werkzaamheden.... maar nee.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: di 13 mei 2008, 11:07
door Nielske1990
De CTA op spoor 1 in Hmh geeft de stoptrein s5200 zeer regelmatig als Intercity aan... Op Hm is het juist omgedraaid, daar wordt de s1900 altijd als stoptrein naar Gvc aangegeven... :roll: :wink:
Afbeelding

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: di 13 mei 2008, 21:23
door Daniel
Stunt van de dag: in Dordrecht had men een stoptrein van 14.26 uur naar Roosendaal op de CTA's van spoor 4b gezet, terwijl de rond die tijd aankomende t5151 maar tot Dordrecht rijdt en dat vandaag dus ook deed. Wat onhandiger was dat die trein nogsteeds op de CTA's stond toen de t1951 al langs het perron stond.
Na vertrek daarvan bleef de trein gewoon op de CTA staan, hoewel er tussentijds ook nog een sneltrein naar Breda van datzelfde spoor moet vertrekken.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: do 15 mei 2008, 17:30
door mb90
Zojuist een CTA-rariteit gezien op het nieuws van TV Rijnmond bij een nieuwsitem over politieacties op Rotterdam Centraal. Er kwam een Thalys richting Amsterdam binnen en deze stond aangegeven als Stoptrein / vertraging +/- 60 minuten. :lol: Of die vertraging wel goed was weet ik niet, ik zag de tijd namelijk niet. :wink:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: do 15 mei 2008, 21:55
door Meltrain
Vanmiddag werd een Spitspendel naar Vdg aan de ene kant van de CTA van spoor 1A op Rtd aangegeven als Intercity.
Heeft Sdm eindelijk zijn intercity. 8-) :lol:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: do 15 mei 2008, 23:09
door Thijs
Om alvast in de stemming te komen voor december: de CTA van de 3700 die om 22.21 vertrok van Arnhem naar Nijmegen, toonde:

22.21 Intercity, Roosendaal
Zonder tussenstops;)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: do 15 mei 2008, 23:14
door JeePee
Thijs schreef:Om alsvast in de stemming te komen voor december: de CTA van de 3700 die om 22.21 vertrok van Arnhem naar Apeldoorn, toonde:
Kewl rijden daar ook al directe treinen :lol: :lol:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: do 15 mei 2008, 23:17
door Thijs
Oeps. dat is wel heel erg op de zaken vooruit lopen he ;) Verbeterd :lol:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: do 15 mei 2008, 23:33
door Lionking
Volgens een CTA op spoor 5b te Leeuwarden stopt de stoptrein naar Groningen 2 keer op Grijpskerk, ik zal er morgen eens een foto van maken.

Edit:
Afbeelding

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: za 17 mei 2008, 06:56
door Wubbo
Volgens de CTA van Groningen is diezelfde treinserie een Intercity (althans, dat wilde de trein van even na achten zijn).

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: za 17 mei 2008, 10:34
door Chauf21
Er is eigenlijk helemaal niets fout aan deze CTA, dat is misschien nog wel het opmerkelijkste.

Afbeelding

De enige opmerking die ik dan nog heb; de vertraging was ruim meer dan 60 minuten en niet ongeveer 60 minuten ;)

Vraagjes aan Vinny: zitten er flapjes met daarop alleen Bijlmer ArenA en flapjes met alleen Rotterdam-Dordrect-Roosendaal in de CTA?

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: za 17 mei 2008, 10:40
door Daniel
Momenteel op de Av van Dordrecht...

Code: Selecteer alles

10:59  2  
Zal vast de stoomtrein zijn, zonder treinsoort en nergens heen :P

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: za 17 mei 2008, 13:24
door Geert
meltrain schreef:Vanmiddag werd een Spitspendel naar Vdg aan de ene kant van de CTA van spoor 1A op Rtd aangegeven als Intercity.
Heeft Sdm eindelijk zijn intercity. 8-) :lol:
Ze hadden donderdagavond ook al een IC-trein met toeslag. Het was gewoon de sprinter naar Hld :P

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: za 17 mei 2008, 15:03
door Nielske1990
Koersrol-eigenaardigheden? Vooruit!

Afbeelding

Ik wist niet eens dat ie er in zat, want voor zover ik weet is Helmond de afgelopen tientallen jaren nooit eindpunt van een treinserie geweest... :roll: Overigens werd deze getoond door een aardige HC, op de trein van Almo naar Ut. :twisted:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: za 17 mei 2008, 15:31
door Wubbo
De CTA van Schiphol had wat moeite met de omgeleide 2200:

Code: Selecteer alles

Vertrek 13.20       Sneltrein
Leiden Centraal     (stopt ook in Hoofddorp)
Den Haag HS
Rotterdam Centraal
Dordrecht           BREDA
Daar misten dus duidelijk een paar stationnetjes ;-)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: za 17 mei 2008, 18:24
door playertwo
Nielske1990 schreef:Koersrol-eigenaardigheden? Vooruit!
Ik wist niet eens dat ie er in zat, want voor zover ik weet is Helmond de afgelopen tientallen jaren nooit eindpunt van een treinserie geweest... :roll: Overigens werd deze getoond door een aardige HC, op de trein van Almo naar Ut. :twisted:
In de drgl 2006 was Helmond 1x per dag eindpunt van de laatste stoptrein tussen Breda en Eindhoven/Weert, die na Eindhoven doorreed naar Helmond in plaats van naar Weert.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: za 17 mei 2008, 22:48
door Daniel
De sneltreinen van .52 naar Amsterdam, die in de planner ontbraken, stonden op de schermen met vertrekkende treinen ook al apart aangekondigd. Ook voor 't eerst dat ik daarop de treinsoort "*let op omroepb" heb gezien :P

En owja, let ook vooral op de s2200 die naar Breda intercity heet en naar Amsterdam sneltrein :P
Afbeelding

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: za 17 mei 2008, 23:22
door Cookie
Tsja, in Zwolle heet de trein van 20.50 naar Nijmegen ook 'sneltrein' op het Av-bord, ook in de reisplanner staat de trein er als sneltrein in. Op alle andere tijden is het een intercity, terwijl er niet op minder stations wordt gestopt. :roll:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 18 mei 2008, 00:15
door Mark
Nielske1990 schreef:Koersrol-eigenaardigheden? Vooruit!

http://img185.imageshack.us/img185/1562/dsc9009vr8.jpg

Ik wist niet eens dat ie er in zat, want voor zover ik weet is Helmond de afgelopen tientallen jaren nooit eindpunt van een treinserie geweest... :roll: Overigens werd deze getoond door een aardige HC, op de trein van Almo naar Ut. :twisted:
Ja, wat een geweldige vent was dat he :pos: :mrgreen:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 18 mei 2008, 19:35
door Aking
De online AV van utrecht centraal:
Utrecht Centraal - 19:24
Tijd Naar Spoor Via Reisdetails
19:31 berfl 14B Berlin Ostbhf Euronight
hebben ze dat nou nog steeds niet gefikst? :shock:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 18 mei 2008, 20:27
door webguy
Nee, en er zitten wel meer fouten in: Muenchen HB :P Zet er dan ook een F achter :P