Daarom reed lijn 152 tijdens de Libelle Zomerweek niet door Almere Poort. Als ze dat nou ook gedaan hadden bij Defqon. (A)ziggy schreef:'s Morgens zie ik vaak de bussen van Connexxion uit de regio Almere. Die Volvo's. Je weet wel, deze:
Een mooi initiatief dacht ik. Maar wat schetste gisteren mijn verbazing toen we tijdens ons rondje halteerden op Almere Strand? Een file van hier tot tokio op de naast gelegen snelweg en temidden van die file een mooie rode Connexxionbus met dit opschrift .
OVer je Reiservaringen in juni 2010
Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010
Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010
Zo, vandaag heer-lijk de SGMm op de lijn Rotterdam-Alkmaar (Sprinterdienst) gehad, in plaats van de dominant aanwezige Mat'64! :D
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010
Hmm leuk, volgens OV-chipkaart.nl woon ik in 't land "Onbekend", maar bij een klik naar het formulier om de gegevens te wijzigen staat er wel gewoon "Nederland"
Maargoed, geloof dat 't al een wonder is dat ik m'n adresgegevens succesvol heb kunnen wijzigen via het formulier in Mijn OV-Chipkaart als ik eerdere verhalen hier goed herinner...
Maargoed, geloof dat 't al een wonder is dat ik m'n adresgegevens succesvol heb kunnen wijzigen via het formulier in Mijn OV-Chipkaart als ik eerdere verhalen hier goed herinner...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010
Je gelooft ook echt dat het werkt Ik kan het mij gewoon niet voorstellen, honderd keer aangepast, en honderd keer kreeg ik een pagina terug waarop NIETS veranderd was. Uiteindelijk heb ik maar een formulier gehaald bij het GVB :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010
Datzelfde gebeuren met onbekend land heb ik ook gehad. Overigens kun je op het wijzigingsformulier ook alleen maar Nederland als land kiezen, het nut van het hele veld ontgaat me daarom ook geheel...
Ach, ik ben sinds een tijdje geregistreerd als iemand van het mannelijke geslacht, in plaats van geslacht onbekend. Dat kostte ook maar anderhalve maand ofzo :X
Ach, ik ben sinds een tijdje geregistreerd als iemand van het mannelijke geslacht, in plaats van geslacht onbekend. Dat kostte ook maar anderhalve maand ofzo :X
Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010
Dit weekend was vanwege werkzaamheden tussen Zlw en Rsd de s2100 tussen Ddr en Vs omgeleid via Bd, reed 2x per uur door naar Vs en tussen Bgn en Vs als stoptrein. Dat leverde leuke ritjes op. De s5100 reed tot Zlw en stoptreinreizigers konden vanaf daar verder met de bus. De s9200 reed vanaf Essen en tussen Rsd en Essen reden bussen.
Ik vroeg me eigenlijk af of er nog veel mensen onderweg van/naar de Forummeeting gisteren nog last hebben gehad van de sein/wisselstoring te Ut?
Ik vroeg me eigenlijk af of er nog veel mensen onderweg van/naar de Forummeeting gisteren nog last hebben gehad van de sein/wisselstoring te Ut?
Vallend blad maakt rails glad.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010
Ja nogal
Was daardoor om 0.50 thuis ipv van 23.30 xD
Was daardoor om 0.50 thuis ipv van 23.30 xD
3 0 7 9
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010
Fles, Wubbo en ik hadden maar een taxi genomen vanuit Amersfoort
Maar volgens mij had bijna iedereen er last van uiteindelijk?
Maar volgens mij had bijna iedereen er last van uiteindelijk?
Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010
Ik niet. Ik heb uiteindelijk maar 1 trein hoeven rijden van Gv naar Ddr (en dat was nog leeg materieel ook) dus ik ben gelukkig niet eens in de buurt van Ut geweest. Maar ik moest wel gelijk aan jullie denken hoor.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010
Het werd hier aankomst op Zwd om 00.50 ipv 23.50 :). Was eigenlijk nog van plan om tegelijkertijd met Pimzor weg te gaan, maar ik had wel even bedenktijd nodig om een route uit te stippelen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010
Mijn t1783 werd als LM'metje voorgereden vanaf de Bokkeduinen en kwam keurig op tijd voor. Vertrok alleen te laat omdat er geen mcn was door die problemen.
Ik doe ook maar wat
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010
Het moet toch eerst goedgekeurd worden ofzo? In ieder geval, ik heb 't begin deze week aangepast en toen ik gisteren keek stonden er keurig aangepaste gegevens bij allebei m'n chipkaarten :)Bee schreef:Je gelooft ook echt dat het werkt Ik kan het mij gewoon niet voorstellen, honderd keer aangepast, en honderd keer kreeg ik een pagina terug waarop NIETS veranderd was.
Neuj hoor, nergens last van Of ja, wel een sein... ehm stoplichtstoring op de Stadsring, die bleef verdacht lang rood zonder verkeerGeert schreef:Maar volgens mij had bijna iedereen er last van uiteindelijk?
Wat was het trouwens heerlijk rustig vanmorgen voor een maandagochtend... veel mensen die WK-vrij genomen hebben waarschijnlijk. Zelfs in de t2818, die met het wijzigingsblad (of door 'n andere oorzaak) op z'n zomerse sterkte van 6 i.p.v. 11 bakken reed, paste het allemaal makkelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010
Kleine chaos vanmorgen op de kruising voor het busstation in Groningen, verkeerslichten waren uitgevallen dus met 18 meter vertrekken was een beetje lastiger als normaal...
Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010
Gisteren richting Ehv. Heen via Ah en Ut in verband met werkzaamheden tussen Nijmegen en Ht. Gelukkig tijdens de terugreis geen last gehad van de werkzaamheden, die waren tot 18.00. Wel last gehad van de planners van de NS. Wat een flut aansluiting is dat in Ht zeg, van de s800 op de s3600 heb je overstap van 25 minuten. Wat is dat prut zeg.
Heenreis ging ook niet van een leiendakje. De t3637 had net na vertrek uit Zp (In de Hoven voor de kenners) een hond aangereden. Dat zorgde er voor dat er tussen Dieren en Zutphen slechts enkel spoor beschikbaar was. Ik zat in de t3639 en mocht gezellig zwevend boven het water wachten tot de s7600 en de s3600 voorbij waren. Dit leverde een +20 op. De HC deed alle moeite om de ICE in Arnhem nog even vast te houden. Er waren ongeveer 15 overstappers. Dit is ook nog gelukt ook, al moest iedereen bij de voorste deur instappen.
Heenreis ging ook niet van een leiendakje. De t3637 had net na vertrek uit Zp (In de Hoven voor de kenners) een hond aangereden. Dat zorgde er voor dat er tussen Dieren en Zutphen slechts enkel spoor beschikbaar was. Ik zat in de t3639 en mocht gezellig zwevend boven het water wachten tot de s7600 en de s3600 voorbij waren. Dit leverde een +20 op. De HC deed alle moeite om de ICE in Arnhem nog even vast te houden. Er waren ongeveer 15 overstappers. Dit is ook nog gelukt ook, al moest iedereen bij de voorste deur instappen.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010
Gebeurt ook maar 2-3x per week ofzo . Ik had er rond 8:40 geen last van, was zo CS af.Daan schreef:Kleine chaos vanmorgen op de kruising voor het busstation in Groningen, verkeerslichten waren uitgevallen dus met 18 meter vertrekken was een beetje lastiger als normaal...
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010
Ziggy, find_your_spot, htm_tram en ik hadden nergens last van, de richting Amsterdam had tenslotte geen verstoring. Op Duivendrecht even flink moeten hollen met zijn allen om een 1-minuut overstap te halen (GVB bus 41).Geert schreef:Fles, Wubbo en ik hadden maar een taxi genomen vanuit Amersfoort
Maar volgens mij had bijna iedereen er last van uiteindelijk?
Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010
Ik had slechts +3 bij vertrek uit Amf, en was op tijd weer in Hgl. (A)Geert schreef:Fles, Wubbo en ik hadden maar een taxi genomen vanuit Amersfoort
Maar volgens mij had bijna iedereen er last van uiteindelijk?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010
Cxx stoppert van Amf naar Ed had natuurlijk nergens last van. In Ed bleef de s3000 naar Ah nog netjes wachten waardoor ik om 23.00 in Ah was en dus nog een half uurtje moest wachten op de (laatste) trein naar Atn.
In de trein zaten ook mensen die van Amsterdam (via Amf - Bnc - Ed) naar Mt moesten maar die zullen dat waarschijnlijk niet meer gehaald hebben: werkzaamheden Tegelen-Roermond en Oss-Nijmegen.
In de trein zaten ook mensen die van Amsterdam (via Amf - Bnc - Ed) naar Mt moesten maar die zullen dat waarschijnlijk niet meer gehaald hebben: werkzaamheden Tegelen-Roermond en Oss-Nijmegen.
Pommes.
Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010
Goed bezig, GVB :pos:
De Oranjebaan is inmiddels helemaal gebombardeerd met bordjes
Zoals deze, deze, deze, en die.. Het is nu in mijn ogen wel een beetje druk met links, rechts, bus, boven, onder, voor, tram, achter... Maar in ieder geval huisstijl :Y
Ook was er een stroomstoring op het traject Stadionplein-VUMC, waardoor de trams 16 en 24 op het Haarlemmermeercircuit keerden. Op de GVB-site stond overigens Olympiaplein, maar ach, die paar honderd meter letten we niet op. Tram 24 kon nog wel reizigers eruit gooien op een halte, tram 16 niet. Ach, gelijkvloerse instap, toegankelijkheid, nergens voor nodig.
De Oranjebaan is inmiddels helemaal gebombardeerd met bordjes
Zoals deze, deze, deze, en die.. Het is nu in mijn ogen wel een beetje druk met links, rechts, bus, boven, onder, voor, tram, achter... Maar in ieder geval huisstijl :Y
Ook was er een stroomstoring op het traject Stadionplein-VUMC, waardoor de trams 16 en 24 op het Haarlemmermeercircuit keerden. Op de GVB-site stond overigens Olympiaplein, maar ach, die paar honderd meter letten we niet op. Tram 24 kon nog wel reizigers eruit gooien op een halte, tram 16 niet. Ach, gelijkvloerse instap, toegankelijkheid, nergens voor nodig.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010
Hè, gaat het GVB aan een huisstijl beginnen -O-
Kijken of ze deze volledig doorgevoerd krijgen voordat de volgende wordt geïntroduceerd ;) Dat is de afgelopen eeuw nog niet gelukt namelijk :)
Kijken of ze deze volledig doorgevoerd krijgen voordat de volgende wordt geïntroduceerd ;) Dat is de afgelopen eeuw nog niet gelukt namelijk :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010
Laats ze eerst wat doen aan de vreselijke afroep "Deze trein gaat naar ..." terwijl er toch echt een metro aan komt rijden. Ik kan me daar zo aan storen bij de GVB.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010
Wat is er de afgelopen paar dagen ongeloofelijk veel achteruit gereden met GVB bussen; omdat ze verkeerd reden, elkaar klem gereden hadden, etc.
Een wagen van lijn 19 die achteruit het busstation Lelylaan in stuurt:
Zaterdag na terugkomst uit Amersfoort stonden we op het stationsplein van Amsterdam Centraal te wachten op de eerste nachtbus naar Osdorp de Aker, de tijd tikte maar voorbij; geen lijn 353 te zien... Met een klein kwartier vertraging kwam de bus eindelijk uit de richting A'dam Noord opdagen, nadat er op het Leidseplein flink wat reizigers waren ingestapt begon de dollemans rit; met dik 70 km/u door de bebouwde kom, bochten nemen met diezelfde snelheid en zo min mogelijk sturen zodat de gelede-bak fiks over de stoepranden heen stuiterde, op rotondes zo'n 45 km/u rijden met de wielen van de gelede-bak nagenoeg door het bloemperk heen, op het allerlaatste moment bij haltes remmen met zeer veel remkracht en ga zo maar door. Op de terugweg van Osdorp de Aker naar het Leidseplein zaten er verder geen reizigers meer in de bus en ging de snelheid nog iets verder omhoog; op de Kinkerstraat liep de bus volgens mij vol gas, zo'n 80 km/u dus. Find_your_spot en htm_tram zaten daar allebei met hun ogen dicht in de bus, of ze te bang waren om te kijken of dat ze sliepen weet ik niet... Je moest je ook met beide handen vasthouden aan de rugleuning voor je tijdens het rondje over het busstation Lelylaan anders schoof je zo van je stoel. En welja we korten ook nog een stukje af bij het Osdorpplein door rechtsaf te slaan i.p.v. linksaf... Met zes minuten vertraging kwamen we op het Leidseplein aan, op de heenweg was dit nog 16 minuten.
Een wagen van lijn 19 die achteruit het busstation Lelylaan in stuurt:
Zaterdag na terugkomst uit Amersfoort stonden we op het stationsplein van Amsterdam Centraal te wachten op de eerste nachtbus naar Osdorp de Aker, de tijd tikte maar voorbij; geen lijn 353 te zien... Met een klein kwartier vertraging kwam de bus eindelijk uit de richting A'dam Noord opdagen, nadat er op het Leidseplein flink wat reizigers waren ingestapt begon de dollemans rit; met dik 70 km/u door de bebouwde kom, bochten nemen met diezelfde snelheid en zo min mogelijk sturen zodat de gelede-bak fiks over de stoepranden heen stuiterde, op rotondes zo'n 45 km/u rijden met de wielen van de gelede-bak nagenoeg door het bloemperk heen, op het allerlaatste moment bij haltes remmen met zeer veel remkracht en ga zo maar door. Op de terugweg van Osdorp de Aker naar het Leidseplein zaten er verder geen reizigers meer in de bus en ging de snelheid nog iets verder omhoog; op de Kinkerstraat liep de bus volgens mij vol gas, zo'n 80 km/u dus. Find_your_spot en htm_tram zaten daar allebei met hun ogen dicht in de bus, of ze te bang waren om te kijken of dat ze sliepen weet ik niet... Je moest je ook met beide handen vasthouden aan de rugleuning voor je tijdens het rondje over het busstation Lelylaan anders schoof je zo van je stoel. En welja we korten ook nog een stukje af bij het Osdorpplein door rechtsaf te slaan i.p.v. linksaf... Met zes minuten vertraging kwamen we op het Leidseplein aan, op de heenweg was dit nog 16 minuten.
Laatst gewijzigd door STF op di 15 jun 2010, 01:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010
Het is wereldwijd over het algemeen gebruikelijk om bij metrosystemen over 'treinen' te spreken: "De treinen op lijn x rijden om de 5 minuten", "De treinen op lijn x bestaan uit 6 rijtuigen" De officiële omschrijving is stadsspoorweg. Een metro is dus méér dan een simpel trammetje onder de grond en dus mag er gerust over treinen worden gesproken.Joshua schreef:Laats ze eerst wat doen aan de vreselijke afroep "Deze trein gaat naar ..." terwijl er toch echt een metro aan komt rijden.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010
Ik ervaar dit gewoon als verwarrend omdat ze overal duidelijk staan aangegeven als Metro. Als je op station Bijlmer Arena staat heb je ook echt de keuze bij poortjes voor trein of metro. Doe de afroep dan ook zo.Dexter schreef:Het is wereldwijd over het algemeen gebruikelijk om bij metrosystemen over 'treinen' te spreken: "De treinen op lijn x rijden om de 5 minuten", "De treinen op lijn x bestaan uit 6 rijtuigen" De officiële omschrijving is stadsspoorweg. Een metro is dus méér dan een simpel trammetje onder de grond en dus mag er gerust over treinen worden gesproken.Joshua schreef:Laats ze eerst wat doen aan de vreselijke afroep "Deze trein gaat naar ..." terwijl er toch echt een metro aan komt rijden.
Vooral omdat dit op sommige lijnen wel goed geregeld is.
Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010
Het viel me laast op dat Veolia best wel rare CICO's heeft in de bus.
Om precies te zijn deze:
Is het de bedoeling dat niet ik zelf maar de chauffeur gewoon ziet of ik wel of niet ben ingecheckt? Want ik mis de display.
Om precies te zijn deze:
Is het de bedoeling dat niet ik zelf maar de chauffeur gewoon ziet of ik wel of niet ben ingecheckt? Want ik mis de display.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten