OVer je OV-Chipkaart #3
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Geen idee hoe Syntus telt tegenwoordig, maar inmiddels wordt mijn kortingsrecht van WeekendVrij ook door Syntus herkend, denk ik.
Alleen betaal ik voor een rit in de spits € 2,80 en voor diezelfde rit in de daluren € 1,18. Dat is dus ermm 57,1 % korting okee best :')
Alleen betaal ik voor een rit in de spits € 2,80 en voor diezelfde rit in de daluren € 1,18. Dat is dus ermm 57,1 % korting okee best :')
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Connexxion reageert bij mij gewoon niet, heb inmiddels twee claims openstaan van zes en vier weken terug. Over die eerste claim heb ik al een klachtenformulier gestuurd omdat ik na vier weken nog geen reactie had. Dat vind ik gewoon te lang.
Mijn ouders waren laatst ook boos. Ze checkten braaf en en tien anderen wilden een kaartje kopen, maar de chauffeur had geen kaartjes meer dus die mochten gratis mee. Dat hadden zij ook wel graag gewild.
Ik ken overigens chauffeurs die in dat geval mensen ook niet laten inchecken omdat ze het oneerlijk vinden (als die mensen vragen om een kaartje te kopen dan had het immers wel gemogen).
Mijn ouders waren laatst ook boos. Ze checkten braaf en en tien anderen wilden een kaartje kopen, maar de chauffeur had geen kaartjes meer dus die mochten gratis mee. Dat hadden zij ook wel graag gewild.
Ik ken overigens chauffeurs die in dat geval mensen ook niet laten inchecken omdat ze het oneerlijk vinden (als die mensen vragen om een kaartje te kopen dan had het immers wel gemogen).
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Hanteert Syntus misschien sowieso al een spits- en daltarief? Dan betaal je in de daluren sowieso minder, ongeacht of je nog korting krijgt of niet.Fles schreef:Geen idee hoe Syntus telt tegenwoordig, maar inmiddels wordt mijn kortingsrecht van WeekendVrij ook door Syntus herkend, denk ik.
Alleen betaal ik voor een rit in de spits € 2,80 en voor diezelfde rit in de daluren € 1,18. Dat is dus ermm 57,1 % korting okee best :')
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Tsja, weet ik niet. Is een listig verhaal. Ik kan het ook nog niet nazoeken omdat Syntus nogal retarded is met het doorgeven van transacties aan TLS.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
De kilometertarieven zelf zouden wel ergens te vinden moeten zijn. Veolia Limburg hanteert in ieder geval een spits- en een daltarief. Daarop is het nog mogelijk om in de daluren 20% dalkorting te krijgen.Fles schreef:Tsja, weet ik niet. Is een listig verhaal. Ik kan het ook nog niet nazoeken omdat Syntus nogal retarded is met het doorgeven van transacties aan TLS.
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Feit is iig wel dat er in de afgelopen maand iets veranderd is.
23 januari betaalde ik nog 2,80 voor die rit, afgelopen maandag 1,18. Op dezelfde tijd.
23 januari betaalde ik nog 2,80 voor die rit, afgelopen maandag 1,18. Op dezelfde tijd.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
http://www.nu.nl/binnenland/2747268/tls ... chop-.html
Het nieuwe bedrijf moet zich vooral richten op de distributie van kaarten en daarmee samenhangende diensten. NS, GVB, RET en HTM willen het geld dat zij al hebben geïnvesteerd in TLS echter wel terug.
:') :') :') :') :') :') :') Zelf die kutkaart kostte wat het kost willen, de klant bedriegen om miljoenenbedragen en dan ook nog het gore lef hebben om investeringen terug te eisen :') Laat ze nu eerst maar eens zorgen dat alle aan hen kant goed werkt.
Het nieuwe bedrijf moet zich vooral richten op de distributie van kaarten en daarmee samenhangende diensten. NS, GVB, RET en HTM willen het geld dat zij al hebben geïnvesteerd in TLS echter wel terug.
:') :') :') :') :') :') :') Zelf die kutkaart kostte wat het kost willen, de klant bedriegen om miljoenenbedragen en dan ook nog het gore lef hebben om investeringen terug te eisen :') Laat ze nu eerst maar eens zorgen dat alle aan hen kant goed werkt.
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Er speelt waarschijnlijk wat anders, want €2,80 of €1,18, dat is een verschil van iets van twintig tot dertig haltes (in landelijke omgevingen wat minder). Dat kan niet zomaar een prijscorrectie zijn.Fles schreef:Feit is iig wel dat er in de afgelopen maand iets veranderd is.
23 januari betaalde ik nog 2,80 voor die rit, afgelopen maandag 1,18. Op dezelfde tijd.
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Ja, een wel of niet herkend kortingsproduct, denk ik dus. Maar het verschil is ook beduidend meer dan 40 %, dus er moet dan idd NOG wat spelen. Overigens heb ik vandaag dezelfde rit retour gemaakt, heen in de daluren, opnieuw 1,18, terug in de spitsuren, opnieuw 2,80. Het is dus reproduceerbaar, dus een foutje lijkt me niet. Een grote fout zou kunnen.Chauf21 schreef:Er speelt waarschijnlijk wat anders, want €2,80 of €1,18, dat is een verschil van iets van twintig haltes (in landelijke omgevingen wat minder). Dat kan niet zomaar een prijscorrectie zijn.Fles schreef:Feit is iig wel dat er in de afgelopen maand iets veranderd is.
23 januari betaalde ik nog 2,80 voor die rit, afgelopen maandag 1,18. Op dezelfde tijd.
Overigens: Haltes? Syntus TREIN gaat het over :Y
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Gewoon een mail terugsturen naar het mailadres waar je het eerste bericht vandaan ontvangen hebt (Klantenservice.cxxc@connexxion.nl) Bij mij liet het alsnog toekennen van een eerder afgewezen claim slechts een weekje op zich wachten, de afwijzing had ik trouwens ook in minder dan een week binnen.fogeltje schreef:Connexxion reageert bij mij gewoon niet, heb inmiddels twee claims openstaan van zes en vier weken terug. Over die eerste claim heb ik al een klachtenformulier gestuurd omdat ik na vier weken nog geen reactie had. Dat vind ik gewoon te lang.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Andersom kan ook. Cico werkt niet, dus kan je gratis mee.... Andere zonder chipkaart betalen wel.fogeltje schreef:Connexxion reageert bij mij gewoon niet, heb inmiddels twee claims openstaan van zes en vier weken terug. Over die eerste claim heb ik al een klachtenformulier gestuurd omdat ik na vier weken nog geen reactie had. Dat vind ik gewoon te lang.
Mijn ouders waren laatst ook boos. Ze checkten braaf en en tien anderen wilden een kaartje kopen, maar de chauffeur had geen kaartjes meer dus die mochten gratis mee
Overigens reageert XX niet altijd en zetten gewoon een product klaar... Is me al 2x gebeurt, dus Ff langs de afhaalautomaat, automaat in bus of op het station.
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Ik zie die € 7,50 als een soort 'contributie' dat je ook bij verenigingen (zoals de ANWB) betaalt. Ben je lid (lees: je hebt een ov-chipkaart), dan betaal je de normale prijs voor het product of de dienst, ben je geen lid (lees: je hebt geen ov-chipkaart), betaal je een opslag.deadlock schreef:Tristan die lijst van jou eah; Ik zie zo al negen punten die niets met de OV-chipkaart te maken hebben of foutief zijn en de rest schreeuwt om een bron. Punt twee bijvoorbeeld: Waarom zou iets waarvoor je moet betalen niet openbaar zijn? Snap je wel wat de definitie van openbaar is? Dat betekent dat iedereen er onder voorwaarden gebruik van mag maken. Die voorwaarden kunnen zijn dat je je niet mag misdragen maar ook dat je die 7,50 moet betalen voor een lege kaart. Dat doet niets af aan de karakter van het vervoer zelf.
De definitie van 'openbaar' = voor eenieder onder gelijke voorwaarden zichtbaar of toegankelijk.
Bij bus, metro en tram gelden voor chipkaarthouders andere voorwaarden (zoals dus een lagere ritprijs) dan voor niet-chipkaarthouders. De trein valt, zolang er ook nog papieren kaartjes beschikbaar zijn, nog wel onder de noemer 'openbaar'
Je zegt dat je het met negen punten oneens bent. Wat zijn dan die andere acht? Namen en rugnummers graag
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Re: OVer je OV-Chipkaart #3
Je vraagt er wel een beetje om he :')
Deadlock, geef het hem _O-
Deadlock, geef het hem _O-
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Klopt, als ik binnen een week bericht heb, dan is het niet goed ;) Maar het duurt normaal uiterlijk drie weken. Een mailtje heb ik al naar dat adres gestuurd over de eerste claim. Ik denk dat ik volgende week gewoon ga bellen met de klantenservice. Want volgens mij hebben ze gewoon een spamfilter bij Connexxion wat betreft klachten en restitutieverzoeken. IF sender = fogeltje THEN delete.Daniel schreef:Gewoon een mail terugsturen naar het mailadres waar je het eerste bericht vandaan ontvangen hebt (Klantenservice.cxxc@connexxion.nl) Bij mij liet het alsnog toekennen van een eerder afgewezen claim slechts een weekje op zich wachten, de afwijzing had ik trouwens ook in minder dan een week binnen.fogeltje schreef:Connexxion reageert bij mij gewoon niet, heb inmiddels twee claims openstaan van zes en vier weken terug. Over die eerste claim heb ik al een klachtenformulier gestuurd omdat ik na vier weken nog geen reactie had. Dat vind ik gewoon te lang.
Want ik heb ook defecte infotins gemeld de laatste tijd, daar hoor ik ook niks van. Vroeger kreeg ik op zijn minst een antwoord dat ze mijn reactie ontvangen hebben en zich daarvoor bedanken.
EDIT: correctie, ik heb nogmaals een klachtenformulier ingevuld (regulier klachtenformulier, geen restititieformulier). Directe e-mail ging mijn volgende stap zijn, maar die sla ik denk ik over. Voor de infotins heb ik wel rechtstreeks gemaild (maar dan naar Hermes).
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer je OV-Chipkaart #3
@Fles en anderen:
Syntus hanteert geen spits en of daltarief. Er is een tarief, waarop natuurlijk wel korting berekend kan worden.
Syntus hanteert geen spits en of daltarief. Er is een tarief, waarop natuurlijk wel korting berekend kan worden.
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Grote nonsens:Tristan schreef:Ik zie die € 7,50 als een soort 'contributie' dat je ook bij verenigingen (zoals de ANWB) betaalt. Ben je lid (lees: je hebt een ov-chipkaart), dan betaal je de normale prijs voor het product of de dienst, ben je geen lid (lees: je hebt geen ov-chipkaart), betaal je een opslag.
De definitie van 'openbaar' = voor eenieder onder gelijke voorwaarden zichtbaar of toegankelijk.
Bij bus, metro en tram gelden voor chipkaarthouders andere voorwaarden (zoals dus een lagere ritprijs) dan voor niet-chipkaarthouders. De trein valt, zolang er ook nog papieren kaartjes beschikbaar zijn, nog wel onder de noemer 'openbaar'
open·baar bn, bw 1 algemeen bekend: ~ maken 2 voor ieder toegankelijk; publiek: de -bare school gesticht, onderhouden en beheerd door de overheid; ~ vervoer trein, bus, tram, metro, veerdiensten enz. 3 algemene aangelegenheden betreffend
Dat zou bijvoorbeeld ook betekenen dat een railrunner bij wet verboden is. Tevens mogen kinderen die niet onder begeleiding reizen met korting reizen terwijl ze een grotere inspanning vereisen van de conducteur. Dat is nog even afgezien van het feit dat je altijd wel ergens gratis een kaart kan scoren. En als toefje op de slagroom; de kaart vervoert jou niet, het is het betaalmiddel voor het vervoer. Het is geen openbare kaart en zo kan je het ook niet definiëren. Dat is hetzelfde als zeggen dat je je geld weggegooid hebt omdat je niet gecontroleerd bent door de conducteur.
Hier kom ik op terug als ik niet vijf minuten voor vertrek in de woonkamer zit. Ik zal straks je lijst overnemen en punt voor punt commentaar geven.Je zegt dat je het met negen punten oneens bent. Wat zijn dan die andere acht? Namen en rugnummers graag
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Bij mij doet Connexxion er maanden over voordat ze eindelijk reageren op klachten. Kreeg vorige week een brief met reacties op 4 klachten uit oktober en november 2011. En daarnaast zeggen ze keihard dat de bussen (Almere streek) op 8 november met enkele minuten vertraging reden, terwijl ik toch meer dan een half uur later aankwam. Ze liegen waar je bijstaat.fogeltje schreef:Klopt, als ik binnen een week bericht heb, dan is het niet goed ;) Maar het duurt normaal uiterlijk drie weken. Een mailtje heb ik al naar dat adres gestuurd over de eerste claim. Ik denk dat ik volgende week gewoon ga bellen met de klantenservice. Want volgens mij hebben ze gewoon een spamfilter bij Connexxion wat betreft klachten en restitutieverzoeken. IF sender = fogeltje THEN delete.Daniel schreef:Gewoon een mail terugsturen naar het mailadres waar je het eerste bericht vandaan ontvangen hebt (Klantenservice.cxxc@connexxion.nl) Bij mij liet het alsnog toekennen van een eerder afgewezen claim slechts een weekje op zich wachten, de afwijzing had ik trouwens ook in minder dan een week binnen.fogeltje schreef:Connexxion reageert bij mij gewoon niet, heb inmiddels twee claims openstaan van zes en vier weken terug. Over die eerste claim heb ik al een klachtenformulier gestuurd omdat ik na vier weken nog geen reactie had. Dat vind ik gewoon te lang.
Want ik heb ook defecte infotins gemeld de laatste tijd, daar hoor ik ook niks van. Vroeger kreeg ik op zijn minst een antwoord dat ze mijn reactie ontvangen hebben en zich daarvoor bedanken.
EDIT: correctie, ik heb nogmaals een klachtenformulier ingevuld (regulier klachtenformulier, geen restititieformulier). Directe e-mail ging mijn volgende stap zijn, maar die sla ik denk ik over. Voor de infotins heb ik wel rechtstreeks gemaild (maar dan naar Hermes).
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Gedeeltelijk oneens maar het grootste gedeelte is feitelijke nonsens:Tristan schreef:Je zegt dat je het met negen punten oneens bent. Wat zijn dan die andere acht? Namen en rugnummers graag
1. Ja de jure wel maar de facto worden ze regelmatig gratis aangeboden.
2. Al eerder gedebunked.
3. Dat klopt.
4. Anonimiteit bestaat dan ook compleet niet.
5. Dat het bij een ander product wel mogelijk is is geen reden om het dan maar overal te laten gelden. Sowieso is het niet vreemd dat er een minimumbedrag opgeladen moet worden en daarnaast is het minimumbedrag laag genoeg.
6. Dat is dan ook niet meer dan logisch aangezien over 5 jaar de huidige kaart eenvoudig te kraken zal zijn.
7. Waarom zijn 3 maanden onnodig lang?
8. Dat klopt alleen voor tram en busritten. Aan de andere kant is het reizen in bijvoorbeeld Rotterdam 11% goedkoper geworden sinds de invoering van de OV-chipkaart. Dit zijn cijfers van kassa uit 2010. Daarnaast is het nog maar de vraag of die prijsverhoging niet sowieso had moeten gebeuren aangezien het OV in Nederland zichzelf veel meer moet gaan renderen.
9. Bron? Volgens mij valt dit namelijk alleszins mee, ik reis al twee jaar alleen maar op saldo en de twee jaar daarvoor in de grote steden en het is bij mij nog geen enkele keer fout gegaan. Een persoonlijke ervaring geldt niet als autoriteit
10. Zelfde als bij vraag 9.
11. Dat klopt.
12. Dat klopt niet, dit is al sinds de zomer afgeschaft.
13. Dit klopt uiteraard niet. Ten tweede: Hoe moeilijk is het om gewoon zuinig met je spullen om te gaan. Voor je bankpas geldt namelijk hetzelfde.
14. Dit is al sinds oktober 2010 niet meer zo.
15. €6,- voor abonnementhouders en €16,- voor niet abonnementhouders. Trouwens ook logisch aangezien het anders wel heel goedkoop wordt om zwart te reizen (find_your_spot naamzoek).
16. Euh jah. Dan haal je een overgangsbewijs.
17. Bij een papieren kaartje en automatisme is hetzelfde aan de hand: Heb ik wel afgestempeld. Je vergelijking klopt niet en zou moeten gaan over abonnementen.
18. Dat klopt.
19. En op welke manier is dat anders dan in de oude situatie?
20. Bron? Persoonlijke ervaring zeker.
21. DISCRIMINASIE! Alsjeblieft zeg.
22. ??? Leeftijdskorting zal je vroeger ook je paspoort voor hebben moeten tonen.
23. Dat klopt als je niet vantevoren op ns.nl of 9292.nl kijkt ja.
24. Voor wat betreft de spoorwegen zijn ze wel realtime. Verder is het natuurlijk niet zo'n probleem om een dag te moeten wachten tot de gegevens geactualiseerd zijn.
25. ??? Dit mag je uitleggen.
26. Dat was met het zonesysteem ook niet mogelijk tenzij je heel precies de ins en outs kende van de prijs per strip en in je hoofd een berekening maakt. Voor de normale reiziger is dit dus geen issue.
27. Maar van jou mochten ze niet iedere vijf jaar vervangen worden toch?
28. Men werd vroeger gedwongen met de strippenkaart te reizen en anders een veel duurder kaartje in de bus te kopen (soms tot vier keer duurder dan een normale ritprijs). Er is dus geen verschil met vroeger. Null & void dus.
29. Toch wordt er volgens de officiële cijfers veel minder zwartgereden.
30. Zie nummer 25.
31. Simpelweg onwaar. Als je een grensoverschrijdende reis koopt van bijvoorbeeld Utrecht naar Antwerpen dan hoef je niet meer in te checken.
Dat zijn er dus nog meer dan mijn eerder gestelde 9.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: OVer je OV-Chipkaart #3
Oh okee :) En als er korting gegeven wordt, hoeveel procent zou dat dan moeten zijn?Freek schreef:@Fles en anderen:
Syntus hanteert geen spits en of daltarief. Er is een tarief, waarop natuurlijk wel korting berekend kan worden.
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Kijk, hier kan je het goed zien:Chauf21 schreef:Er speelt waarschijnlijk wat anders, want €2,80 of €1,18, dat is een verschil van iets van twintig haltes (in landelijke omgevingen wat minder). Dat kan niet zomaar een prijscorrectie zijn.Fles schreef:Feit is iig wel dat er in de afgelopen maand iets veranderd is.
23 januari betaalde ik nog 2,80 voor die rit, afgelopen maandag 1,18. Op dezelfde tijd.
Code: Selecteer alles
23-01-2012 Check-uit 19:15 Vorden, Station bij Syntus
Check-in Zutphen, Station bij Syntus
Ritprijs € 2,80 (instaptarief € 10,00 - niet verreisd € 7,20) 7,20
Code: Selecteer alles
20-02-2012 help Check-uit 19:16 Vorden, Station bij Syntus
Check-in Zutphen, Station bij Syntus
Product: Vraag uw OV-bedrijf
Ritprijs € 1,18 (instaptarief € 10,00 - niet verreisd € 8,82) 8,82
Re: OVer je OV-Chipkaart #3
Wel typisch. Op Syntus.nl is alleen maar sprake van AltijdVrij, KidsVrij en het VDU. Maar het VDU is juist door NS beëindigd toen ik over ging naar WeekendVrij.
Dus van drieën één:
OF 1. Het VDU wordt ten onrechte nog door Syntus herkend (zeer onwaarschijnlijk)
OF 2. Alleen het korting-gedeelte van het WeekendVrij wordt herkend en het vrij reizen in het weekend niet (Twijfelachtig of dit sowieso technisch mogelijk is)
OF 3. WeekendVrij wordt inmiddels geaccepteerd bij Syntus (maar waarom staat daar dan niets over op de site?)
Rrrrraadsels en mysteries!
Dus van drieën één:
OF 1. Het VDU wordt ten onrechte nog door Syntus herkend (zeer onwaarschijnlijk)
OF 2. Alleen het korting-gedeelte van het WeekendVrij wordt herkend en het vrij reizen in het weekend niet (Twijfelachtig of dit sowieso technisch mogelijk is)
OF 3. WeekendVrij wordt inmiddels geaccepteerd bij Syntus (maar waarom staat daar dan niets over op de site?)
Rrrrraadsels en mysteries!
Re: OVer je OV-Chipkaart #3
Voor zover ik weet accepteert Syntus met de Chipkaart het oude-VDU, AltijdVrij en KidsVrij en altijdKorting gekocht voor 11-12-11. Korting zou in dat geval 100% of 40% moeten zijn. Verder geldt nog dalkorting Oost a 20%. Daarnaast geldt voor de Syntustrein (anders dan bij bus) dat de prijs voor A->B gelijk is aan de prijs van B->A.
De juiste prijs voor Vorden-Zutphen (vv) per OV-Chipkaart moet inderdaad 2,80 zijn.
Het is me nog wel gelukt om het bedrag van 1,18 te verklaren. Haal je van de volle ritprijs het instaptarief namelijk weg (0,83) dan blijft er 1,97 over. Instaptarief wordt niet betaald indien er binnen 35 minuten een overstap is vanuit een bus en/of regiotrein. Kan het niet zo zijn dat je weer binnen 35 minuten na de uitcheck voor de heenreis bent ingecheckt voor je terugreis? Wanneer er 40% van 1,97 afgehaald wordt blijft er 1,18 over.
Zo al een stapje verder in de puzzel, Fles?
De juiste prijs voor Vorden-Zutphen (vv) per OV-Chipkaart moet inderdaad 2,80 zijn.
Het is me nog wel gelukt om het bedrag van 1,18 te verklaren. Haal je van de volle ritprijs het instaptarief namelijk weg (0,83) dan blijft er 1,97 over. Instaptarief wordt niet betaald indien er binnen 35 minuten een overstap is vanuit een bus en/of regiotrein. Kan het niet zo zijn dat je weer binnen 35 minuten na de uitcheck voor de heenreis bent ingecheckt voor je terugreis? Wanneer er 40% van 1,97 afgehaald wordt blijft er 1,18 over.
Zo al een stapje verder in de puzzel, Fles?
Re: OVer je OV-Chipkaart #3
Interessant, maar nee, dat is niet het geval. Ik ben wel overgestapt vanuit een NS-trein, maar dat zal Syntus verder een biet wezen lijkt me
Overigens zou in dat scenario het instaptarief bij de voltarief-reis ook afgetrokken moeten worden toch? Ik heb gewoon twee keer exact dezelfde reis gemaakt :)
Overigens zou in dat scenario het instaptarief bij de voltarief-reis ook afgetrokken moeten worden toch? Ik heb gewoon twee keer exact dezelfde reis gemaakt :)
Laatst gewijzigd door Fles op do 23 feb 2012, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer je OV-Chipkaart #3
In-/uitchecken houdt ook op als er niet opgeladen kan worden...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten