OVer je Reiservaringen in april 2010
Re: OVer je Reiservaringen in april 2010
Mijn geklaag hierzo over stadsbussen op streeklijnen en andersom hebben in die zin gehopen dat ze hier een extra Volvo 7700 hebben... (de 250, een oude 7700 uit Roosendaal), maar om hem nu op de 231s in te zetten
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in april 2010
Ik had me donderdag nog eens wat Ik reisde van Arnhem naar Den Haag en in de s1700 net voor Gouda reden we heel langzaam en stonden we een tijd stil. De Stoptrein stond bij Gdg, en we reden erg traag verder naar Gouda. Er werd omgeroepen dat er een meettrein voor ons reed en dat de vertraging ging oplopen. Uit frustratie zette ik op twitter:
Waarop ik een uurtje later een reactie had van Prorail op Twitter En er volgde nog een reactie op mijn tegen reactie.@Webguy schreef:"Dames en heren, we zitten achter een meettrein, waardoor onze vertraging alleen maar zal toenemen." Heerlijk he Prorail en NS
@Prorail schreef:@webguy We doen vaker metingen op het spoor om te kijken of alles nog goed werkt. Hoop dat je niet al teveel vertraagd was hierdoor...
@Webguy schreef:Maar moet dat in de spits? En als de trdl oplet mag de 140km/u IC voor de 80km/u meettrein in Gouda. Verder 4.5u nachtgat daarvoor
Je zou zeggen dat Prorail een communicatiestrategie heeft@Prorail schreef:@webguy heeft helemaal gelijk! Meettrein rijdt niet in dienstregeling en zeker niet in spits. Was uitzondering. Excuses. Goeie reis vandaag
Re: OVer je Reiservaringen in april 2010
Zoiets heet 'aanmelden' in correct Nederlands ;)waldo79 schreef:^^Zo gek klinkt dat toch niet. Alles beter dan dat afschuwelijke inchecken :neg:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in april 2010
De storing van vanmorgen bleek een seinstoring tussen Gouda Goverwelle en Woerden te zijn, hoe ze in Rotterdam dan op een storing tussen Woerden en Utrecht kwamen... overigens zag ik dat pas in Utrecht op de ARGOS-borden: in Rotterdam wist men nog van niks, alleen dat de t2823 niet zou rijden.
De t21723 werd in ieder geval lekker vol aangezien men in Gouda nooit 2 minuten wil wachten op 't Haagse deel wat deze reizigers een staanplaats in het gangpad opleverde. Aankomst in Utrecht met +5, wat zelfs nog voor het vertrek van de t521 bleek te zijn.
Overigens keerde de s4000 vanuit Amsterdam in Woerden, waarmee hij lekker in de weg stond voor de s9800.
De t21723 werd in ieder geval lekker vol aangezien men in Gouda nooit 2 minuten wil wachten op 't Haagse deel wat deze reizigers een staanplaats in het gangpad opleverde. Aankomst in Utrecht met +5, wat zelfs nog voor het vertrek van de t521 bleek te zijn.
Overigens keerde de s4000 vanuit Amsterdam in Woerden, waarmee hij lekker in de weg stond voor de s9800.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je Reiservaringen in april 2010
m8741 (of was het m8641) mist in een van de kopbakken op de onderste verdieping twee stoelen.
Laatst gewijzigd door Suus op ma 19 apr 2010, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je Reiservaringen in april 2010
Dat is letterlijk al maanden zo. Wel lekker veel been- en bagageruimte. :pos:
Re: OVer je Reiservaringen in april 2010
Om gezellig met mezelf te praten: 't ding is in Apeldoorn vervangen door een amba, die vervangen werd door een citaro (lijn 11), die weer door de 250 vervangen werd.MdJ schreef:Mijn geklaag hierzo over stadsbussen op streeklijnen en andersom hebben in die zin gehopen dat ze hier een extra Volvo 7700 hebben... (de 250, een oude 7700 uit Roosendaal), maar om hem nu op de 231s in te zetten
Zo klopte het weer :pos:
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je Reiservaringen in april 2010
In mijn s800 werd vanmorgen omgeroepen dat er een perronverzakking was op Eindhoven. Als ik het goed gezien heb was deze verzakking op spoor 5 bij de Kiosk. De Intercity's naar Alkmaar en Den Haag vertrokken hierdoor van respectievelijk spoor 3 en 4, de stoptreinen naar Tilburg West en Weert vertrokken van spoor 6 (en keerde zo te zien op zichzelf).
Re: OVer je Reiservaringen in april 2010
hoe veel KM hebben die volvo's ondertussen al wel niet gelopen ?MdJ schreef:Om gezellig met mezelf te praten: 't ding is in Apeldoorn vervangen door een amba, die vervangen werd door een citaro (lijn 11), die weer door de 250 vervangen werd.MdJ schreef:Mijn geklaag hierzo over stadsbussen op streeklijnen en andersom hebben in die zin gehopen dat ze hier een extra Volvo 7700 hebben... (de 250, een oude 7700 uit Roosendaal), maar om hem nu op de 231s in te zetten
Zo klopte het weer :pos:
Denk dat het in Apeldoorn tijd wordt voor de vervanging van de Volvo's. Denk dat syntus dat vanaf december ook doet.
Re: OVer je Reiservaringen in april 2010
Het valt best mee hoeveel kilometer die dingen erop hebben zitten. Komen als ik me niet vergis uit 2005 of 2004 ofzoiets.
Re: OVer je Reiservaringen in april 2010
oke, ik dacht dat ze al wat eerder in dienst kwamen. Bij syntus in de achterhoek rijden ze ook met die dingen op alle
streek lijnen samen met de amba's.
streek lijnen samen met de amba's.
Re: OVer je Reiservaringen in april 2010
Vanmiddag was een jongen nogal boos dat er een omgeleide bus (lijn 40 bij de halte Hoornweg in Rotterdam) niet bij z'n halte stopte, terwijl dat wel zou moeten. Hij was zelfs zo boos dat hij aan chauffeur in de volgende bus (mijn bus op lijn 33) vroeg of hij tegen de chauffeur van lijn 40 kon zeggen dat hij er wel moest stoppen. Of dat gebeurt is weet ik niet, maar nog veel gekker vond ik dat de boze jongen de vertrekstaat van lijn 33 en het oranje briefje over de vervangende halte uit de haltepaal had gehaald en in z'n handen had. Hij wilde ermee naar de RET gaan om verhaal te halen, maar of die er wat mee gaat doen betwijfel ik... Ben benieuwd of alles morgen er weer netjes hangt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in april 2010
In lijn 77 uit Nieuwegein ri. Bilthoven zaten vanmiddag in Utrecht nog twee personen die in Nieuwegein een kaartje voor één zone hadden aangeschaft. Dat merkte de chauffeur bij de Balijelaan op waarop 'ie ze naar voren riep, maar op halte Bleekstraat liep 'ie maar even naar ze toe.
Ze kwamen er overigens nog goed vanaf met de keuze tussen een kaartje bijkopen of uitstappen bij de Bleekstraat, waarbij het de laatste optie werd. Was wel het extreme geval van niks zeggende reizigers: tijdens dit hele gedoe is er geen woord uit hun mond gekomen...
Ze kwamen er overigens nog goed vanaf met de keuze tussen een kaartje bijkopen of uitstappen bij de Bleekstraat, waarbij het de laatste optie werd. Was wel het extreme geval van niks zeggende reizigers: tijdens dit hele gedoe is er geen woord uit hun mond gekomen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je Reiservaringen in april 2010
Vandaag een bezoekje afgelegd aan mijn familie. Zowel de heen als terugweg zat ik in dezelfde trein toevallig. De heenweg voor de avondspits was de trein behoorlijk netjes. De terugweg zag ie er zo uit:
Met stakende schoonmakers heeft deze rommel niets te maken, want dit is al heel lang zo. De t3400 wordt volgens mij nergens tussentijds schoongemaakt? In ieder geval geen keerpunt reiniging in Hoorn, dus dit ding ging na Hoorn nog weer zo smerig aan zijn reis beginnen naar Haarlem.
Met stakende schoonmakers heeft deze rommel niets te maken, want dit is al heel lang zo. De t3400 wordt volgens mij nergens tussentijds schoongemaakt? In ieder geval geen keerpunt reiniging in Hoorn, dus dit ding ging na Hoorn nog weer zo smerig aan zijn reis beginnen naar Haarlem.
Re: OVer je Reiservaringen in april 2010
Hij zou in Den Haag schoongemaakt moeten worden, volgens mij staken ze daar sinds afgelopen week.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in april 2010
In GVB lijn 66 gebeurde ongeveer hetzelfde als Reiziger Ddrs beschreef: een vrouw vooraan in de bus werd door de chauffeur aangesproken dat ze bij het instappen te Bijlmer Arena maar 2 zones had laten stempelen terwijl we IJburg binnenreden (4 zones). Ze hoefde niet bij te stempelen maar moest in het vervolg wel het juiste aantal zones laten stempelen gaf de chauffeur aan.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in april 2010
Wat de schoonmaak betreft: de t2212 zag er vanmorgen zo ongeveer hetzelfde uit als op de foto's van Caspar te zien is (nouja bijna, dat was DDM-1 i.p.v. DDAR ). Lag echt compleet bezaaid met krantjes van afgelopen vrijdag.
Betreft in dat geval een stam die het hele weekend in Roosendaal heeft mogen uitrusten, kennelijk zijn ze daar nu dan ook in staking gegaan. De afgelopen tijd viel het me namelijk reuze mee met de puinhopen in deze trein.
Overigens rook het versterkingsstelletje dat vanmorgen voor de t21723 werd voorgerangeerd in Rotterdam alsof ze het net ontsmet hadden... da's weer het andere uiterste.
Betreft in dat geval een stam die het hele weekend in Roosendaal heeft mogen uitrusten, kennelijk zijn ze daar nu dan ook in staking gegaan. De afgelopen tijd viel het me namelijk reuze mee met de puinhopen in deze trein.
Overigens rook het versterkingsstelletje dat vanmorgen voor de t21723 werd voorgerangeerd in Rotterdam alsof ze het net ontsmet hadden... da's weer het andere uiterste.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je Reiservaringen in april 2010
Zag vanmiddag op de v. Baerlestraat een bus van "Veolia Verkehr" met, jawel, Duits kenteken :).
Verder kwam rond die tijd ook nog een Alliance van Meering voorbij die ik de laatste tijd weer erg vaak tegen kom (laatst ook al op de Vrijheidslaan).
Verder kwam rond die tijd ook nog een Alliance van Meering voorbij die ik de laatste tijd weer erg vaak tegen kom (laatst ook al op de Vrijheidslaan).
Laatst gewijzigd door Oud forumgebruiker op ma 19 apr 2010, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OVer je Reiservaringen in april 2010
Die verzakking schijnt veroorzaakt te zijn door een gesprongen waterleiding. Ik maakte vandaag een slagje Vl en de aansluitingen s800 <-> s1900 v.v. werden keurig in de gaten gehouden, daardoor vertrokken we 2 minuutjes later uit Ehv.Marc schreef:In mijn s800 werd vanmorgen omgeroepen dat er een perronverzakking was op Eindhoven. Als ik het goed gezien heb was deze verzakking op spoor 5 bij de Kiosk. De Intercity's naar Alkmaar en Den Haag vertrokken hierdoor van respectievelijk spoor 3 en 4, de stoptreinen naar Tilburg West en Weert vertrokken van spoor 6 (en keerde zo te zien op zichzelf).
Daardoor vandaag geen s800 vs s1900 race dacht ik maar even voorbij Best zag ik ineens de s800 stilstaan en wisselde ik door van het buitenspoor naar het binnenspoor. Ik haalde dus alsnog de s800 in en later nog een goederentrein op het buitenspoor, vandaar de grote wisseltruc. Maar waarom ze dan de s800 lieten wachten is me een raadsel, die vertrok zeker 2 minuten eerder dan ik uit Ehv. Maar mij hoor je niet klagen, ik was bijna weer op tijd in Tb.
In Tb kwam naast ons op spoor 3 een s13600 met +10 binnen, die eigenlijk nog voor ons langs veilig stond. Ik belde meteen de trdl om te zeggen dat ik geen trek had om daar tot Bd achter te zitten. De trdl loste het bijzonder creatief op door eerst de s5200 uit Tbwt in Tb binnen te halen en ons via het linkerspoor tegelijk met de s13600 richting Tbwt te sturen. Vervolgens konden we voor de s13600 (die aan het perron van Tbwt stond) via Tilburg Goederen doorwisselen terug naar het rechterspoor. Dit leverde wel 6 minuten vertraging op, maar zo kon ik toch nog lekker doorrijden en had ik in Bd nog maar +4.
Bij Zlw mochten we zelfs nog voor de s9200 (die niet eens zo gek veel te laat was, maar ook daar hoor je mij niet over klagen) uit over de Moerdijkbrug en waren in Ddr weer op tijd. :D Helemaal perfect geregeld dus! :pos:
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je Reiservaringen in april 2010
Gistermiddag in de stoptrein Amsterdam - Haarlem - Uitgeest:
Mijn bedoeling was uit te stappen op station Haarlem Spaarnwoude. Voor mijn gevoel reed de trein inderdaad nog stevig door bij Haarlemmerliede (waar normaal de remming wordt begonnen) en inderdaad:
"Dames en heren, mijn excuses maar ik ben zojuist Haarlem Spaarnwoude voorbij gereden, het volgende station is Haarlem en hier kunt u overstappen naar Spaarnwoude."
En bij Haarlem: "....... passagiers voor Haarlem Spaarnwoude u trein vertrekt over 4 minuten van spoor 1."
Vanochtend op Amsterdam Amstel (6.59 uur) de roze ov-trein gezien op weg naar Nijmegen.
Mijn bedoeling was uit te stappen op station Haarlem Spaarnwoude. Voor mijn gevoel reed de trein inderdaad nog stevig door bij Haarlemmerliede (waar normaal de remming wordt begonnen) en inderdaad:
"Dames en heren, mijn excuses maar ik ben zojuist Haarlem Spaarnwoude voorbij gereden, het volgende station is Haarlem en hier kunt u overstappen naar Spaarnwoude."
En bij Haarlem: "....... passagiers voor Haarlem Spaarnwoude u trein vertrekt over 4 minuten van spoor 1."
Vanochtend op Amsterdam Amstel (6.59 uur) de roze ov-trein gezien op weg naar Nijmegen.
Re: OVer je Reiservaringen in april 2010
Die Veolia-Verkehr-bus zal wel van Taeter uit Aken zijn geweest. Dat is een OV- en Touringcarbedrijf dat ik regelmatig door Amsterdam zie rijden en eigendom is van Veolia. Ook te herkennen aan de kentekens met AC-TA xxx(wagenparknummer).ziggy schreef:Zag vanmiddag op de v. Baerlestraat een bus van "Veolia Verkehr" met, jawel, Duits kenteken :).
Verder kwam rond die tijd ook nog een Alliance van Meering voorbij die ik de laatste tijd weer erg vaak tegen kom (laatst ook al op de Vrijheidslaan).
Meering doet al sinds mensenheugenis scholierenvervoer met oude OV-bussen. Ik ging in 97/98 wekelijks met de klas naar verschillende musea (Rijks, Van Gogh en Stedelijk) en altijd met Meering. Soms met een touringcar, vaker met een oude NZH-gelede.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: OVer je Reiservaringen in april 2010
Vandaag mocht er een Albatros buitenspelen, hij stond buiten de Watergraafsmeer vlakbij station Amsterdam Muiderpoort. Er stond ook nog een reeks 11.8 locomotief buiten, als ik mij niet vergis de m1192. Het valt mij al langer op dat die op de Watergraafsmeer is geparkeerd, willen de Belgen hem niet meer terug ofzo?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je Reiservaringen in april 2010
@tsov: hier idemdito, destijds nog met CSA's elke week naar het (oude) Sloterparkbad voor zwemles en die NZH-gelede is die MBG200? Die zag ik in 2007 nog, maar later nooit meer gezien... volgens mij is dat ding net als de CSA's vervangen door nieuwer spul. Ik dacht zelfs door een O405G (ex-ZWN). De CSA's waren ook pas in 2006 o.i.d. vervangen.
Re: OVer je Reiservaringen in april 2010
Meering heeft nog wel een gelede bus rondrijden, die heb ik vorige week zien rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je Reiservaringen in april 2010
Dat zou dan deze O405G moeten zijn ;).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten