OVer je reiservaringen in juni 2012
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Vanochtend bijna een voetganger overhoop gereden met de lijnbus, omdat die ging oversteken op een plaats waar dat niet kan.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Gisteravond in mijn s3700 tussen Schiphol en Leiden gingen we ineens slakrijden middenin een weiland en vervolgens stonden we stil.
Even later werd er iets onverstaanbaars omgeroepen (NS gaat het bij een kalamiteit echt is een keer oplopen met te zachte omroepen -o-). Even later werd wat duidelijker gezegd dat de brug openstond.
Hadden ze niet een wat hogere brug aan kunnen leggen?
Even later werd er iets onverstaanbaars omgeroepen (NS gaat het bij een kalamiteit echt is een keer oplopen met te zachte omroepen -o-). Even later werd wat duidelijker gezegd dat de brug openstond.
Hadden ze niet een wat hogere brug aan kunnen leggen?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Zowel vandaag als maandag ook stil gestaan in een weiland. Maandag werd nog netjes omgeroepen waarom, maar vandaag niet.VIRM schreef:Gisteravond in mijn s3700 tussen Schiphol en Leiden gingen we ineens slakrijden middenin een weiland en vervolgens stonden we stil.
Even later werd er iets onverstaanbaars omgeroepen (NS gaat het bij een kalamiteit echt is een keer oplopen met te zachte omroepen -o-). Even later werd wat duidelijker gezegd dat de brug openstond.
Hadden ze niet een wat hogere brug aan kunnen leggen?
Ook een lekker geïrriteerde buschauffeur vandaag. Op zich wel begrijpelijk, want wel vijf situaties gehad waarin mensen de bus geen voorrang verleende terwijl die het wel had.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
De IC richting Amsterdam Centraal en verder, vertrek 17:15 op het Amstelstation liep een vertraging van bijna een kwartier wegens de inzet van een ambulance voor een passagier in deze trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Ik heb inmiddels bericht gehad van Veolia en ze storten binnen 8 dagen het teveel betaalde bedrag terug op mijn rekening :pos:Michael schreef:Check vandaag in op station Breda in lijn 4. Nadat ik had ingechecked en was gaan zitten zag ik dat de lezers nog op de halte Groenedijkplein stonden. Even later gaf de ProData er helemaal de brui aan en gevolg was dat ik niet meer kon uitchecken toen ik eruit moest. Kostte me dus €4 heb maar effe een mail gestuurd naar Veolia.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Vanmiddag stond ik op de bus te wachten bij halte Europalaan in Utrecht toen er zoals gewoonlijk een rijtje bussen aan kwam rijden. Voorop de 63 (die stopt er niet), daarna lijn 85 (stopt er normaal ook niet) die al op de normale rijbaan i.p.v. busbaan reed en als laatste de bus die ik dan zou nemen.
Groot was de verbazing echter toen nadat ik lijn 63 voorbij liet gaan ineens lijn 85 weer de busbaan op kwam en voor me stopte (stak nieteens m'n hand op nog) :) Bedacht me ook nog net op tijd dat ik in die Arriva-bus niet in moest checken Maar wel leuk, was nog een gelede Scania ook waar ik nog niet eerder een ritje mee gemaakt had in een DAV-lijn.
Schoonmaak bij Arriva is trouwens blijkbaar ook niet al te best: in deze 7857 lag notabene nog een programmaboekje van Dordt in Stoom pontificaal middenop een stoel, je zou toch zeggen dat dat een schoonmaker wel opvalt. 'tis inmiddels ook alweer twee weken geleden zowat dat die bus daarvoor aan het pendelen was.
Groot was de verbazing echter toen nadat ik lijn 63 voorbij liet gaan ineens lijn 85 weer de busbaan op kwam en voor me stopte (stak nieteens m'n hand op nog) :) Bedacht me ook nog net op tijd dat ik in die Arriva-bus niet in moest checken Maar wel leuk, was nog een gelede Scania ook waar ik nog niet eerder een ritje mee gemaakt had in een DAV-lijn.
Schoonmaak bij Arriva is trouwens blijkbaar ook niet al te best: in deze 7857 lag notabene nog een programmaboekje van Dordt in Stoom pontificaal middenop een stoel, je zou toch zeggen dat dat een schoonmaker wel opvalt. 'tis inmiddels ook alweer twee weken geleden zowat dat die bus daarvoor aan het pendelen was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Die 7857 is toch een ex-Waterlander Daniël? Mijn reiservaringen van vandaag bestaan uit net aan twee bussen missen op de halte Linneaus laan in Purmerend en het bijna een uur er over doen om van Amsterdam CS naar de Contactweg te komen voor het dagelijkse school-ritueel.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Inderdaad ja, en nu dus met een stel soortgenoten na een opknapbeurtje in het DAV-gebied.JeffreyMeijer schreef:Die 7857 is toch een ex-Waterlander Daniël?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Bedankt voor het antwoord Daniël.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Goed, het record vertragingsvrij reizen is vandaag nog scherper gesteld. Al 9 weken zonder vertraging gereisd .
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Gisteren kwam ik twee opmerkelijke bussen tegen op de streekdienst.
De eerste was een Dubbeldekker van Diamond Executive Travel Services (of zoiets) die van lijn 158 Veghel - 's-Hertogenbosch kwam en doorging als pendelbus Station - KW1C. Deze spotte ik in de ochtend en normaal rijdt hier een gelede bus.
In de middag kwam ik een minibus tegen van BBA Tours. Ik heb nog niet gekeken wat voor bus het is, maar er stond Indcar op en lijkt op een Indcar Wing, op basis van een Mercedes-Benz Chassis, maar durf het niet met zekerheid te zeggen omdat die dingen normaal op een Irisbus/Iveco chassis rondrijden.
Edit: Het is een Indcar Wing MB Vario. Heb het o.a. nagekeken op de website van Indcar.
De eerste was een Dubbeldekker van Diamond Executive Travel Services (of zoiets) die van lijn 158 Veghel - 's-Hertogenbosch kwam en doorging als pendelbus Station - KW1C. Deze spotte ik in de ochtend en normaal rijdt hier een gelede bus.
In de middag kwam ik een minibus tegen van BBA Tours. Ik heb nog niet gekeken wat voor bus het is, maar er stond Indcar op en lijkt op een Indcar Wing, op basis van een Mercedes-Benz Chassis, maar durf het niet met zekerheid te zeggen omdat die dingen normaal op een Irisbus/Iveco chassis rondrijden.
Edit: Het is een Indcar Wing MB Vario. Heb het o.a. nagekeken op de website van Indcar.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Eergisteren (donderdag) familie opzoeken in Hengelo. :)
Het feest begon doordat de t4031 van 08:30 uit Zaandam +7 had (volgens de reisplanner +2 in Duivendrecht), waardoor de aansluiting op de t143 terugging van 5 naar 2 ofr 3 minuten. Dan maar plan B: dezelfde t4031 naar Amsterdam Sloterdijk, dan de t4529 naar Hilversum en vervolgens op de IC. Zo gezegd, zo gedaan. Al kwam ik er op de moeilijke manier achter dat de overstap op Hilversum van spoor 1 naar 2 geen cross-platform overstap was. -o-
Opvallend was dat er na Amersfoort een autotrein stond geparkeerd. :)
De HC wist bij Hengelo nog wat puntjes te scoren door het volgend eom te roepen: "Dames en heren, het volgende station is Hengelo. Dit is het laatste station voor de grens. Wij rijden door naar Duitsland. Ik kan mij best voorstellen dat u dat niet wilt, gelet op gisteravond."
Op de terugweg had de t144 van 17:06 uit Hengelo volgens het bord +10, volgens AV geen vertraging en volgens de reisplanner +7. De reisplanner gaf aan dat de trein met +2 in Amersfoort zou aankomen, waardoor de aansluiting op de t4564 van 7 minuten haalbaar was. De NS reisplanner meldde even later zelfs helemaal geen vertraging, ondanks dat we met bijna +10 hadden. Dag aansluitging; flut reisinformatie! Achteraf had ik kunnen blijven zitten tot Duivendrecht, maar de Reisplanner gaf aan da tik met de Sprinter naar Amsterdam Centraal moest om daar over te stappen op de Sprinter naar Zaandam. Dus uiteindelijk met +21 in Zaandam aangekomen.
Overigens zag ik op Apeldoorn op een ander spoor een DM'90 en een SGMm aan elkaar gekoppeld. Kan dit, of stonden ze gewoon lekker knus heel erg dicht bij elkaar?
Het feest begon doordat de t4031 van 08:30 uit Zaandam +7 had (volgens de reisplanner +2 in Duivendrecht), waardoor de aansluiting op de t143 terugging van 5 naar 2 ofr 3 minuten. Dan maar plan B: dezelfde t4031 naar Amsterdam Sloterdijk, dan de t4529 naar Hilversum en vervolgens op de IC. Zo gezegd, zo gedaan. Al kwam ik er op de moeilijke manier achter dat de overstap op Hilversum van spoor 1 naar 2 geen cross-platform overstap was. -o-
Opvallend was dat er na Amersfoort een autotrein stond geparkeerd. :)
De HC wist bij Hengelo nog wat puntjes te scoren door het volgend eom te roepen: "Dames en heren, het volgende station is Hengelo. Dit is het laatste station voor de grens. Wij rijden door naar Duitsland. Ik kan mij best voorstellen dat u dat niet wilt, gelet op gisteravond."
Op de terugweg had de t144 van 17:06 uit Hengelo volgens het bord +10, volgens AV geen vertraging en volgens de reisplanner +7. De reisplanner gaf aan dat de trein met +2 in Amersfoort zou aankomen, waardoor de aansluiting op de t4564 van 7 minuten haalbaar was. De NS reisplanner meldde even later zelfs helemaal geen vertraging, ondanks dat we met bijna +10 hadden. Dag aansluitging; flut reisinformatie! Achteraf had ik kunnen blijven zitten tot Duivendrecht, maar de Reisplanner gaf aan da tik met de Sprinter naar Amsterdam Centraal moest om daar over te stappen op de Sprinter naar Zaandam. Dus uiteindelijk met +21 in Zaandam aangekomen.
Overigens zag ik op Apeldoorn op een ander spoor een DM'90 en een SGMm aan elkaar gekoppeld. Kan dit, of stonden ze gewoon lekker knus heel erg dicht bij elkaar?
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Daarnet had de bus waar ik in zat, een bijna aanrijding met een hert. Opzich niet zo bijzonder, maar op vrijwel dezelfde plaats met hetzelfde lijn en ritnummer hadden we vorige week een bijna aanrijding tussen een auto en de bus.
Rust er een vloek op dat weggetje?
Verder moesten een tweetal bussen vanavond achteruit de halte af bij het station van Luxemburg-stad, omdat de voorste voorlopig nog niet ging vertrekken i.v.m. problemen met een reiziger (stonden behoorlijk wat agenten in en rond die bus).
Zoals gebruikelijk was het zo te zien weer echte Luxemburgse logica wat betreft veiligheid:
1e bus: Citaro 12 meter met twee vreselijk felle achteruitrijlichten, harde signaaltoon, achteruitrijcamera.
2e bus: Citaro 15 meter met een soort van schemerlampje als achteruitrijlicht, geen signaaltoon, geen achteruitrijcamera.
Zijn er in Nederland eigenlijk al veel vervoersbedrijven met een camera achterop de bus?
Het is hier meer een soort van statussymbool geloof ik; zo rijden er hier zelfs een aantal Citaro gelede-bussen rond met dubbele achteruitrijcamera en centrale deurvergrendeling met afstandsbediening + inbraakalarm...
Klein detail; precies dat vervoersbedrijf heeft ALLE bussen binnen staan en de loods heeft aan BEIDE kanten een deur, zodoende hoeven ze niet bang te zijn voor inbraak of diefstal en ze hoeven er ook nooit ene meter mee achteruit te rijden.
Rust er een vloek op dat weggetje?
Verder moesten een tweetal bussen vanavond achteruit de halte af bij het station van Luxemburg-stad, omdat de voorste voorlopig nog niet ging vertrekken i.v.m. problemen met een reiziger (stonden behoorlijk wat agenten in en rond die bus).
Zoals gebruikelijk was het zo te zien weer echte Luxemburgse logica wat betreft veiligheid:
1e bus: Citaro 12 meter met twee vreselijk felle achteruitrijlichten, harde signaaltoon, achteruitrijcamera.
2e bus: Citaro 15 meter met een soort van schemerlampje als achteruitrijlicht, geen signaaltoon, geen achteruitrijcamera.
Zijn er in Nederland eigenlijk al veel vervoersbedrijven met een camera achterop de bus?
Het is hier meer een soort van statussymbool geloof ik; zo rijden er hier zelfs een aantal Citaro gelede-bussen rond met dubbele achteruitrijcamera en centrale deurvergrendeling met afstandsbediening + inbraakalarm...
Klein detail; precies dat vervoersbedrijf heeft ALLE bussen binnen staan en de loods heeft aan BEIDE kanten een deur, zodoende hoeven ze niet bang te zijn voor inbraak of diefstal en ze hoeven er ook nooit ene meter mee achteruit te rijden.
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Staan erg knus dicht bijelkaar. Is daar standaard met de Stopper naar Zutphen en Sprinter naar EnschedeVIRM schreef:Overigens zag ik op Apeldoorn op een ander spoor een DM'90 en een SGMm aan elkaar gekoppeld. Kan dit, of stonden ze gewoon lekker knus heel erg dicht bij elkaar?
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Alleen op maandag, woensdag en donderdag tussen de spitsen. Daarbuiten keert de s7000 buiten het station. (kopspoortje bij Centraal Beheer).
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Hoezo dan alleen op die momenten? Het was mij nog niet eerder opgevallen, maar kom er ook niet zo veel meer.MdJ schreef:Alleen op maandag, woensdag en donderdag tussen de spitsen. Daarbuiten keert de s7000 buiten het station. (kopspoortje bij Centraal Beheer).
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Normaliter stopt de s4500 ook op spoor 3 en de s140 op spoor 2. Dan heb je wel een cross-platform overstap.VIRM schreef:Dan maar plan B: dezelfde t4031 naar Amsterdam Sloterdijk, dan de t4529 naar Hilversum en vervolgens op de IC. Zo gezegd, zo gedaan. Al kwam ik er op de moeilijke manier achter dat de overstap op Hilversum van spoor 1 naar 2 geen cross-platform overstap was. -o-
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Onderhoud. Maandag spoor 1, woensdag spoor 3 en donderdag spoor 4 buitendienstCitaro schreef:Hoezo dan alleen op die momenten? Het was mij nog niet eerder opgevallen, maar kom er ook niet zo veel meer.MdJ schreef:Alleen op maandag, woensdag en donderdag tussen de spitsen. Daarbuiten keert de s7000 buiten het station. (kopspoortje bij Centraal Beheer).
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Aha, thanks voor de toelichting.MdJ schreef:Onderhoud. Maandag spoor 1, woensdag spoor 3 en donderdag spoor 4 buitendienstCitaro schreef:Hoezo dan alleen op die momenten? Het was mij nog niet eerder opgevallen, maar kom er ook niet zo veel meer.MdJ schreef:Alleen op maandag, woensdag en donderdag tussen de spitsen. Daarbuiten keert de s7000 buiten het station. (kopspoortje bij Centraal Beheer).
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
We moesten net voor station Van der Madeweg wachten met lijn 50 richting isolatorweg. Maar uiteindelijk konden we door. Zie ik een 53 richting gpp op het spoor naast de flyover staan, met 2 deuren open en met passagiers aan boord. Benieuwd wat er aan de hand was.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Eerder vanmiddag een ritje gemaakt van station Zaandam naar metrohalte Nieuwmarkt.
Eerst even spijt gekregen van het feit dat ik incheckte en geen kaartje had gekocht: die CiCo's in de centrale hal van Amsterdam Centraal zijn gewoon ronduit een nachtmerrie. -o- Vervolgens maar aan iemand gevraagd waar de metro was, want echt duidelijk stonden die niet aangegeven.
In de metro kreeg ik vervolgens spijt dat ik van tevoren op een kaartje geen haltes ben gaan tellen, want de omroep was nauwelijks verstaanbaar door de herrie in de tunnel; daarnaast was een van de duren van de achterste bak waar ik in zat defect, dus geen wonder dat er zowat niemand in de buurt zat. Dan maar op Amstel uitgestapt en weer teruggekeerd en maar voor alle zekerheid aan iemand gevraagd. Yoepie! *O*
Gelukkig nog op tijd in Nieuwmarkt aangekomen.
Op de terugweg zo'n leuk ding van de Amstelveenlijn waar de halte-afroep het niet deed. Gelukkig was ik er inmiddels achtergekomen dat Centraal maar gewoon 1 stopje verder was. Maarja, gratis wifi in de tram klinkt meer sexy dan functionerende halte-afroep, toch? :)
Daarnaast viel het op dat in de nieuwe hal van de metro op Centraal er een blindegeleidelijn vanuit de poortjes richting de trappen naar boven gaat, maar op een gegeven ogenblik gewoon pontificaal ophoudt. Welke slimmerik dit weer heeft bedacht...?
Goedmakertje is dat ik vervolgens met een vriend had afgesproken op Centraal. Samen hebben we nog kunnen genieten van het kabaal dat mijn blindenstok maakte op de metalen geleidelijnen van spoor 7. Volgensmij kon de rest van het station het ook goed horen.
Eerst even spijt gekregen van het feit dat ik incheckte en geen kaartje had gekocht: die CiCo's in de centrale hal van Amsterdam Centraal zijn gewoon ronduit een nachtmerrie. -o- Vervolgens maar aan iemand gevraagd waar de metro was, want echt duidelijk stonden die niet aangegeven.
In de metro kreeg ik vervolgens spijt dat ik van tevoren op een kaartje geen haltes ben gaan tellen, want de omroep was nauwelijks verstaanbaar door de herrie in de tunnel; daarnaast was een van de duren van de achterste bak waar ik in zat defect, dus geen wonder dat er zowat niemand in de buurt zat. Dan maar op Amstel uitgestapt en weer teruggekeerd en maar voor alle zekerheid aan iemand gevraagd. Yoepie! *O*
Gelukkig nog op tijd in Nieuwmarkt aangekomen.
Op de terugweg zo'n leuk ding van de Amstelveenlijn waar de halte-afroep het niet deed. Gelukkig was ik er inmiddels achtergekomen dat Centraal maar gewoon 1 stopje verder was. Maarja, gratis wifi in de tram klinkt meer sexy dan functionerende halte-afroep, toch? :)
Daarnaast viel het op dat in de nieuwe hal van de metro op Centraal er een blindegeleidelijn vanuit de poortjes richting de trappen naar boven gaat, maar op een gegeven ogenblik gewoon pontificaal ophoudt. Welke slimmerik dit weer heeft bedacht...?
Goedmakertje is dat ik vervolgens met een vriend had afgesproken op Centraal. Samen hebben we nog kunnen genieten van het kabaal dat mijn blindenstok maakte op de metalen geleidelijnen van spoor 7. Volgensmij kon de rest van het station het ook goed horen.
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Net met de s5600 Amersfoort - Utrecht gedaan. De werkzaamheden daar zijn blijkbaar onzichtbaar: wat rijdt doet dat over de normale sporen, alleen blijft de 5600 zo'n 5 minuten op Den Dolder wachten op het passeren van wat lucht (enige wat ik me kan bedenken is een wat ruimere opvolging op omgeleide IC bij Uto, maar nergens was een aanleiding voor het omleiden zichtbaar)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Gisteren vertrok ik met de trein van 16.32 van Ah naar Tl en hij reed al weg toen er nog 2 mensen aan kwamen rennen. Toen stopte hij nog even speciaal voor hun. Goede service :pos:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
*kreun* Zie een aantal mensen via Facebook melden dat ze naar Leiden Centraal gaan. Reden? Er wordt daar kennelijk nog een reclame opgenomen met Nick en Simon...
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
De t20565 blijkt nogal populair. Nu zijn zes bakken ICM ook niet heel handig als slechts de helft van de treinen rijdt, wellicht hadden ze beter al dat IRM dat door de niet-rijdende s2800 vrij is richting de NoordOost kunnen dirigeren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten