OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23
Gisteren reed er weer SGM in de s5000
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23
En ook vandaag: 2 stelletjes SGMm-II in de s5000 --> Bd die om 14:28 uit Dt vertrekt. Ik zit er nu in. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23
Het leek er even op dat de t11759 het met een los drietje moest doen vanmiddag als gevolg van de bommelding bij Gouda, maar gelukkig vond men op Utrecht OZ nog wat meer ICM waardoor er nog een stukje trein bij kwam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23
Waren de 2121 en 2125. Die zag ik om 9:15 in Breda.Meltrain schreef:En ook vandaag: 2 stelletjes SGMm-II in de s5000 --> Bd die om 14:28 uit Dt vertrekt. Ik zit er nu in. ;)
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23
Vorige week reden zowel de 5712 (R-net Volvo) en 8393 (reservebus, Ambassador) op lijn 156 Almere Centrum - Hilversum.
Krap een halfuur terug vertrok Ambassador 8679 op lijn 58 uit Hilversum naar Zeist. Bus viel me op doordat het een andere lijnfilm heeft, en de kleur geel veel lichter is. Chauffeur zat trouwens ook in z'n vrijetijdskleding, iets wat ik steeds vaker zie bij Connexxion.
Krap een halfuur terug vertrok Ambassador 8679 op lijn 58 uit Hilversum naar Zeist. Bus viel me op doordat het een andere lijnfilm heeft, en de kleur geel veel lichter is. Chauffeur zat trouwens ook in z'n vrijetijdskleding, iets wat ik steeds vaker zie bij Connexxion.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23
De kleur geel van die 8679 is hetzelfde als de andere BRU bussen, maar ziet er anders uit door het Connexxion-groen wat door de bestickering heen schijnt ;-)
Mij viel nog op dat de t1759 met liefst 12 bakken ICM uit Ut vertrok inclusief behoorlijk wat lege plaatsen (zelfs in bakken die naast de trappen stonden). Dat is wel een wat rare tijd eigenlijk om de langste trein van de hele spits tussen Ut en Dv in te zetten. Een kwartier later zijn er meer reizigers op beide deeltrajecten, maar zijn de treinen korter (t1559 rijdt bv. maar met twee stelletjes).
Mij viel nog op dat de t1759 met liefst 12 bakken ICM uit Ut vertrok inclusief behoorlijk wat lege plaatsen (zelfs in bakken die naast de trappen stonden). Dat is wel een wat rare tijd eigenlijk om de langste trein van de hele spits tussen Ut en Dv in te zetten. Een kwartier later zijn er meer reizigers op beide deeltrajecten, maar zijn de treinen korter (t1559 rijdt bv. maar met twee stelletjes).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23
Kortom, de problemen tussen Utrecht en Amersfoort zijn er vooral omdat veel reizigers niet een kwartiertje eerder reizen.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23
Gisteren stond er op station Breda een Volvo 8700 klaar om lijn 132 naar Tilburg te gaan rijden. Is niet gebruikelijk en mag eigenlijk ook niet van de Provincie Brabant.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23
Dat zou ik niet zeggen, de hele spits maakt een kwartiertje eerder of later reizen echt niet uit. Zou eerder stellen dat het probleem er is doordat de lange treinen net voor de spits rijden i.p.v. in de spits wanneer je ze nodig hebt.JWM schreef:Kortom, de problemen tussen Utrecht en Amersfoort zijn er vooral omdat veel reizigers niet een kwartiertje eerder reizen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23
Gisteravond een SLT gespot in de Sprinter naar Den Helder. Dit hoort, vanwege de lange afstand, een SGMm met sanitaire voorzieningen te zijn. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23
De t4080 heb jij gezien, klopt, doordeweeks met DDZ, za/zo met SGMm.
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23
Die t4080 reed gisteren maar tot Amsterdam Bijlmer ArenA door werkzaamheden. Bovendien is t4082 de Sprinter naar Den Helder, maar ook die zal wel een andere materieelinzet gehad hebben door de werkzaamheden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23
NS logica: als een trein al behoorlijk gevuld is dan... maken we ´m nog korter Gelukkig kreeg de t1718 er op Amersfoort nog een stelletje bij wat de instappers daar konden vullen, want het losse drietje dat uit Enschede binnenkwam daar hadden er niet veel meer bij gepast. Totaal slechts 6 bakken dus, terwijl de 8 bakken voor dit wijzigingsblad al aan de krappe kant waren op een van de drukkere ochtenden van de week.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23
De SPR naar Rotterdam C van 7:28 (v. Woerden) had vandaag twee stellen Plan V.
-
- Berichten: 155
- Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23
Ik zit momenteel in de t4045 met 2x Plan V, 965 en nog een. Vanaf vandaag hoorde dit een SGMm te zijn in plaats van de SLT. Waarom zijn de banken van de tweede klas grijs/lila en niet blauw? Ik dacht dat alle Mat 65 blauwe tweede klassen hadden.wouter15 schreef:De SPR naar Rotterdam C van 7:28 (v. Woerden) had vandaag twee stellen Plan V.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23
De stellen uit de serie 921-965 hebben allemaal zo'n lila interieur. Die kleur was blijkbaar in de mode toen die stellen aan interieurvernieuwing toe waren.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23
Stellen 401-438 hebben dat interieur ook gehad; die stellen zijn echter al gesloopt.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23
De sprinter van Nijmegen naar Deurne (9659) reed vandaag met een DDZ viertje in de plaats van DD-AR.
zag hem om 17:26 in Helmond Brandevoort
zag hem om 17:26 in Helmond Brandevoort
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23
Dat is nu planmatig in die serie ;-)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23
@ reisthijs dit is de eerste keer dat ik DDZ door Brandevoort zag rijden,zal wel met de verbouwing van DD-AR tot DDZ te maken hebben. Ik dacht dat DDZ vooral was bedoeld als IC trein.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23
DDAR wordt al een tijdje langzaamaan vervangen door DDZ, ze rijden nu al een tijdje als stoptrein tussen Zwolle en Utrecht (bij gebrek aan een goed alternatief) en sinds het wijzigingsblad van 9 juni zijn ze dus ook tussen Nijmegen en Deurne te vinden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23
Er is een overschot aan IC materieel en een tekort aan sprintermaterieel. DDZ/DDAR heeft sprinterrijeigenschappen dus ja dan maar dit.Mr-W schreef:@ reisthijs dit is de eerste keer dat ik DDZ door Brandevoort zag rijden,zal wel met de verbouwing van DD-AR tot DDZ te maken hebben. Ik dacht dat DDZ vooral was bedoeld als IC trein.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23
Nouja, de reden dat DD-AR verbouwd is tot intercity heeft eigenlijk twee redenen. De eerste is toekomst: ICR zal toch niet extreem lang meer meegaan en DDZ neemt die plaats in zodra SNG in stroomt. En SNG krijgt een gelijkvloerse instap, iets wat DDZ niet heeft en wat DD-AR als stoptrein niet langer geschikt meer maakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23
vanmiddag een witte Amba met zwarte Arrivalogo's op lijn 73/74 gezien te Enschede. nummer was, als ik get goed heb onthouden, in de trant van 37xx.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #23
3156?
Op lijn 73 reed vrijdag ook al de (stads-)citaro 551. "Extra dienst", terwijl het echt de reguliere bus was
Op lijn 73 reed vrijdag ook al de (stads-)citaro 551. "Extra dienst", terwijl het echt de reguliere bus was
Bij twijfel: gebruik beton.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten