Pagina 7 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Geplaatst: zo 04 sep 2011, 14:07
door Geert
Was het niet voor de reizigers uit Arnhem? In die richting rijdt de s7500 wel voor de s3100 uit.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Geplaatst: zo 04 sep 2011, 16:51
door Daniel
In dat geval kunnen reizigers toch nog met de s3100 mee als ze niet in de s7500 meer passen? Heb je ook geen extra materieel nodig dus...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Geplaatst: zo 04 sep 2011, 18:14
door Caspar
Ik zag gisteren een s3100 rijden naar Nijmegen vanuit Utrecht centraal. 7 bakken ICMm met ontieglijk veel staanplaatsen :roll:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Geplaatst: zo 04 sep 2011, 18:34
door Wubbo
Daniel schreef:In dat geval kunnen reizigers toch nog met de s3100 mee als ze niet in de s7500 meer passen? Heb je ook geen extra materieel nodig dus...
Passen ze dan wel in de s3100? Daarnaast waren hier en in de media de berichten niet van de lucht geweest als de s7500 niet versterkt was, dan was het weer dat NS haar materieelplanning nooit aanpast aan de werkzaamheden. In ieder geval was 1x per uur rijden van de s7500 volstrekt te weinig geweest, ook voor Wolfheze tijdens de Airbornetocht.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Geplaatst: zo 04 sep 2011, 20:00
door Daniel
Die reizigers zullen ongetwijfeld in de s3100 gepast hebben, die was op het tijdstip dat ik die 8 bakken SLT zag rijden nog nieteens zitvol. Het 2x/uur rijden van de s7500 is logisch gezien het extra reizigersaanbod, maar de combinatie met extra stoppen door de 3100 nogal knullig.
De reizigers naar Oosterbeek hadden er immers veel meer gehad aan een extra stoppende s3000, dan had je een kwartiersdienst daarheen gekregen wat de stoptrein veel meer ontlast dan twee treinen die vlak achter elkaar aan rijden. Levert immers veel meer spreiding op, ook in de treinen waarmee al die reizigers richting Arnhem komen om vervolgens verder te reizen naar Oosterbeek.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Geplaatst: zo 04 sep 2011, 20:12
door Chauf21
Je kan er niet van uitgaan dat een strakke kwartierdienst ook leidt tot een betere spreiding. Mensen kunnen immers ook uitgaan van de reguliere vertrektijden. Je krijgt dan een situatie waarbij de extra stoppende intercity maar een enkeling meeneemt en de standaard stoptrein overvol raakt. Oftewel, een kwartierdienst hoeft het aanbod niet beter op te vangen dan een trein die rond de gebruikelijke vertrektijd extra stopt.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Geplaatst: zo 04 sep 2011, 20:18
door Daniel
Net eens even op de website van de Airborne wandeltocht gekeken... daar staat onder het kopje vervoer uiterst gedetaileerd beschreven wanneer de extra stoptreinen rijden en welke IC's extra in Oosterbeek stoppen. Die site moeten deelnemers toch al bezocht hebben om hun startbewijs te bestellen, dus je kunt er wel redelijk vanuit gaan dat ze op de hoogte waren :idea:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Geplaatst: zo 04 sep 2011, 21:26
door Wubbo
Volgens mij rijden er in de s3000 ook treinen rond die te lang zijn voor Oosterbeek. Kennelijk niet in de middagspits (of daar hebben ze wat andere trucs uit de kast gehaald), maar ik zou niet durven zeggen of dat over de gehele dag zo is.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Geplaatst: zo 04 sep 2011, 21:33
door Daniel
Heb gisteren in ieder geval alleen maar losse stelletjes zien rijden in de s3000 en s3100. Voornaamste verschil was dat het in de eerstgenoemde vooral zesjes waren en in de tweede vooral viertjes.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Geplaatst: ma 05 sep 2011, 13:39
door mb90
Zojuist zag ik de Arriva Wright 5991 door de Heinenoordtunnel rijden als lijn 172 naar Oud Beijerland.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Geplaatst: ma 05 sep 2011, 16:57
door Ardan
SGMm in de s5600, zal wel verdwaald zijn na de stroomstoring op Ut-Amf vanmiddag.

Edit: ohnee wacht, ik zie net op de wiki dat dat zo hoort op een paar slagen xD

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Geplaatst: ma 05 sep 2011, 17:46
door MdJ
Planmatig :wink:

De 109 naar Eerbeek van 17.18 vertrok met +10 en met de 5261. Een Mercedes gelede Citaro dus. (omloopje 656 meen ik gezien te hebben).

Ook kwam ik bij de busbaan Matenpoort/Apeldoorn de (Valleilijn) 5278 (omloopje 673) tegen. Ook de 5279(reserve valleilijn/veluwelijn) en de 5298/99(MAN veluwe Streek) reden op de veluwelijn, dus wellicht wat busjes geruild.

Op de omlopen 10/18 rijden nu blijkbaar optares (omlopen 184/185), op de 10/15 nog amba's (120/121).

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Geplaatst: ma 05 sep 2011, 18:27
door Caspar
Ik zag een samenstelling van 3x V in de sprinter naar Uitgeest rijden vanmiddag, waarvan het achterste stel voorzien was Overijssel blauwe opdruk.
Verder zag ik 2x V in de s3300 rijden vanmiddag. Leuk weer eens wat afwisseling te zien!

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Geplaatst: ma 05 sep 2011, 19:22
door Daniel
Ardan schreef:SGMm in de s5600
Die Sprinters wilden vanmorgen trouwens nog niet echt sprinten... de t5618 was zoals vrij regelmatig voorkomt ook nu nog vertraagd :P

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Geplaatst: ma 05 sep 2011, 21:40
door VIRM
Zijn de herfstvoorbereidingen al in volle gang?

1. Vanochtend zat ik vanaf Zaandam in de s4000 van 09:00 in Mat'64 (uitgevoerd door 3x Plan V).
2. Iets na half tien zag ik vanuit de s2600 tussen Schiphol en Leiden, als ik het goed heb gezien, Mat'64 in de s5700 de andere kant op richting Hoofddorp gaan.
3. Vanmiddag werd mijn s14700 van 18:08 uit Sloterdijk ook uitgevoerd met Mat'64.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Geplaatst: wo 07 sep 2011, 14:02
door VIRM
Gistermiddag kwam mijn s4000 van 17:30 vanuit Zaandam richting Amsterdam binnenrijden met +7... en 3 Plan V'tjes.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Geplaatst: wo 07 sep 2011, 23:21
door hauptbahnhof
Wat leuk, die van een uur eerder was ook V. Ik zat popelend op ASD te wachten op een SLT, komt dat geval...
Nou jah, dan maar 12 minuten later blijven wachten, en de sprinter richting Rhenen nemen, wat wel gewoon met SLT reed.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Geplaatst: do 08 sep 2011, 19:30
door MdJ
Nadat voor de zomer op het basisscholennet rond Apeldoorn nog met groene Integro's reed (27xx) en 1 of twee grijze (29xx), rijden er nu alleen maar grijze (29xx). Vandaag stond er zelfs een amba (8104) bij :o Mogen de kleine kindertjes nu al wennen aan die kl*bussen (A)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Geplaatst: vr 09 sep 2011, 12:23
door Caspar
4x Plan-V in de s800 naar Alkmaar van 12.57u uit Amsterdam-C.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Geplaatst: vr 09 sep 2011, 12:44
door Thom91
je kijkt in de toekomst? :P

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Geplaatst: vr 09 sep 2011, 12:52
door hauptbahnhof
Die reden gisteren ook al... -o-

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Geplaatst: vr 09 sep 2011, 13:05
door VIRM
Caspar schreef:4x Plan-V in de s800 naar Alkmaar van 12.57u uit Amsterdam-C.
:shock: Is de inzet van Plan V op de Zaanlijn en de s800 planmatig?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Geplaatst: vr 09 sep 2011, 13:15
door Thom91
VIRM schreef:
Caspar schreef:4x Plan-V in de s800 naar Alkmaar van 12.57u uit Amsterdam-C.
:shock: Is de inzet van Plan V op de Zaanlijn en de s800 planmatig?
niet bepaald ;)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Geplaatst: za 10 sep 2011, 21:55
door Gekko123
Vandaag zag ik een setje van 2x plan V rijden in de s4000.

Later zag ik dat er een blauwe Amba reed op de Apeldoornse stadslijn 4.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #11

Geplaatst: zo 11 sep 2011, 09:41
door MdJ
^^ klopt, de 5123 :wink: