(BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
En zojuist kwam er, met -6 , een Alliance voorbij gereden (de TCR 85 of 87) die van de 864 af kwam. Hij is nu onderweg van Numansdorp naar de stalling, de ritjes zitten er weer op voor vandaag. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
En hier komen inmiddels, zoals gebruikelijk op kerstmarktzondag, de bussen elk halfuur in setjes van twee voorbij :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
En dat gaat de nieuwe Breng concessie in en dan zie je dit: Jonckheren op de stadsdienst, met soms een Citaro CNG ertussen... op lijn 1, 5 en 9 rijden nog steeds Amba's ipv Citaro's. Er rijden nog Alliances van Novio en van Hool.
Hermes amba's (al had ik die wel verwacht) en nog bussen in CXX stijl....
Wat is er met alle Citaro's gebeurd?
Wel hebben ze de leesbaarheid van de lijnfilm verbeterd: zo stond er eerst Grava bustation, Uden Busstation, Druten Busstation en Nijmegen Centraal Station op 2 regels. Dat is nu vervangen door: Grave, Uden, Druten en Nijmegen CS allemaal op één regel :)
@ Reiziger Ddrs: hier stonden op de dispays bij de halte gelijk alle goede tijden. Zelfs op het station heb ik bij géén één van de lijnen een verkeerde tijd kunnen ontdekken
Hermes amba's (al had ik die wel verwacht) en nog bussen in CXX stijl....
Wat is er met alle Citaro's gebeurd?
Wel hebben ze de leesbaarheid van de lijnfilm verbeterd: zo stond er eerst Grava bustation, Uden Busstation, Druten Busstation en Nijmegen Centraal Station op 2 regels. Dat is nu vervangen door: Grave, Uden, Druten en Nijmegen CS allemaal op één regel :)
@ Reiziger Ddrs: hier stonden op de dispays bij de halte gelijk alle goede tijden. Zelfs op het station heb ik bij géén één van de lijnen een verkeerde tijd kunnen ontdekken
3 0 7 9
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
In Dordrecht zijn vandaag waarschijnlijk records gebroken, kan me althans van vorige jaren niet herinneren ooit gezien te hebben dat één rit op lijn 3 door maarliefst 3 bussen gereden werd om iedereen mee te kunnen nemen :o Verder op alle lijnen de dubbele bussen allebei vol en aan 't eind van de middag waren zelfs extra ritten 10 minuten voor de normale rit uit goed gevuld, waarna ik die volgende rit alsnog met twee bussen langs zag komen.
Zelf had ik ook zo'n extra rit op weg naar huis die zelfs door de assistent vestigingsmanager werd gereden. Werd wel een beetje een stadsrondrit, want hij had zo vaak lijn 5 gereden dat 'ie met lijn 3 spontaan ook de route van 5 op reed
Wat minder gesmeerd liep het bij de pendeldiensten naar de parkeerterreinen aan de rand van de stad. Daarvoor stond een rij van zo'n 150 meter lang (en dan nog ca. drie man naast elkaar), terwijl er slechts een beperkt aantal touringcars reed waarin dus ook geen staanplaatsen toegestaan zijn. Uiteindelijk heeft men maar bij Arriva om hulp gesmeekt en zijn drie van de extra bussen van de stadsdienst de pendel gaan ondersteunen, aangevuld met enkele bussen die snel vanuit vestinging Alblasserdam gehaald waren.
Zelf had ik ook zo'n extra rit op weg naar huis die zelfs door de assistent vestigingsmanager werd gereden. Werd wel een beetje een stadsrondrit, want hij had zo vaak lijn 5 gereden dat 'ie met lijn 3 spontaan ook de route van 5 op reed
Wat minder gesmeerd liep het bij de pendeldiensten naar de parkeerterreinen aan de rand van de stad. Daarvoor stond een rij van zo'n 150 meter lang (en dan nog ca. drie man naast elkaar), terwijl er slechts een beperkt aantal touringcars reed waarin dus ook geen staanplaatsen toegestaan zijn. Uiteindelijk heeft men maar bij Arriva om hulp gesmeekt en zijn drie van de extra bussen van de stadsdienst de pendel gaan ondersteunen, aangevuld met enkele bussen die snel vanuit vestinging Alblasserdam gehaald waren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Hier waren de DRIP's ook keurig omgezet naar de nieuwe dienstregeling, maar nu staan alle bestemmingen van de stadslijnen in hoofdletters...--Stefan-- schreef:@ Reiziger Ddrs: hier stonden op de dispays bij de halte gelijk alle goede tijden. Zelfs op het station heb ik bij géén één van de lijnen een verkeerde tijd kunnen ontdekken
Ook bleken de grote DRIP's aan de rand van de binnenstad het nu te doen. Onderstaand exemplaar, vrij dicht bij de haltes, verwijst ernaar met pijltjes en het andere exemplaar (wat wat meer in de binnenstad staat) heeft op de onderste regel een scrollende tekst: "perron A Spuiboulevard, perron B Johan de Wittstraat".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Netjes :)
Dus het KAN wel goed omgezet worden...
Nu moet in Nijmegen het 'dynamische' nog worden gebruikt... weet je toevallig wat voor een systeem ze in Eindhoven op het station hebben? Want dat werkt echt perfect. Als de bus daar op een ander perron gaat staan komt dat keurig op het scherm :)
Dus het KAN wel goed omgezet worden...
Nu moet in Nijmegen het 'dynamische' nog worden gebruikt... weet je toevallig wat voor een systeem ze in Eindhoven op het station hebben? Want dat werkt echt perfect. Als de bus daar op een ander perron gaat staan komt dat keurig op het scherm :)
3 0 7 9
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Volgens mij wordt het in eindhoven geregeld door een of meerdere mensen die daar in die ronde toren zitten voor de lijnen richting piazza.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Ik denk niet dat het mensgestuurd is hoor
Lijkt me wel heeel sterk
Lijkt me wel heeel sterk
3 0 7 9
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Ik kan me niet echt voorstellen dat ze echt iemand in dienst nemen die handmatig gaan invullen welke bussen waar onder gaan staan. Sowieso omdat enkele lijnen zoals de 152 van Arriva niet op het scherm komt te staan. En dit zou zeker mogelijk moeten zijn als het mens gestuurd zou zijn.|Pim| schreef:Volgens mij wordt het in eindhoven geregeld door een of meerdere mensen die daar in die ronde toren zitten voor de lijnen richting piazza.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Gaat automatisch ;) Geen idee wat daar precies voor systeem voor gebruikt wordt, maar zal wel met lussen in het wegdek gaan die van de transponder van de bus informatie krijgt over welke lijn het is, op basis waarvan het perron wordt toegewezen door het systeem (is het voorkeursperron vrij dan daarheen, anders een perron in de buurt waar nog ruimte is) Werkt over het algemeen erg prettig, zolang de bus de benodigde lijninfo wel geeft, want die communicatie gaat wel eens mis waardoor bussen niet op het scherm verschijnen of niet meer verdwijnen bij vertrek.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Lijkt mij gewoon gekoppeld aan InfoXX. Die stuurt een signaal van het lijnnummer, bestemming en eventuele vertraging. In de meeste gevallen is bij een dynamisch busstation ook een patroon te herkennen (in Leiden is dat bijvoorbeeld heel duidelijk)
Waarom hebben sommige bussen lampjes naast de lijnfilm?
Het was mij al opgevallen bij de MAN Lion's City bussen:
Maar het viel mij net ook op bij de Mercedes-Benz Citaro's:
Waarom hebben sommige bussen lampjes naast de lijnfilm?
Het was mij al opgevallen bij de MAN Lion's City bussen:
Maar het viel mij net ook op bij de Mercedes-Benz Citaro's:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Misschien heeft het wel hetzelfde nut als de lampjes op flatgebouwen, dat er geen vliegtuigen tegenaan komen ofzo?
3 0 7 9
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Dat is "gewoon" contourverlichting, als je goed oplet zul je zien dat alle modernere bussen dat hebben.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Gewoon hoogtemarkeringslampjes, die heb je achterop toch ook. (Alleen dan in het rood.)
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Vanochtend was het al een aardig zooitje op metrolijn D. Ik kwam om 7.28u aan op Zuidplein en stapte pas om 7.41u (!) de metro in. De stad inwaarts reed eigenlijk alles met vertraging, de stad uit ging het wat beter. De metro die ik had kwam overigens rechtstreeks van de remise vandaan en was alleen op Slinge gestopt. Zodoende stond het ijs nog op de ruiten en was het buiten op het perron warmer dan binnen.
Ik had overigens ook nog een Teetje als lijn A of B (in ieder geval richting Schiedam Centrum) met de nieuwe afroepen, ik zal vanmiddag even een opname plaatsen, ik vind de stem een stuk onduidelijker als de oude. Btw, de metro die ik op lijn D had, beschikte nog over de oude omroepen en we konden op Beurs nog overstappen op de Calandlijn.
Ik had overigens ook nog een Teetje als lijn A of B (in ieder geval richting Schiedam Centrum) met de nieuwe afroepen, ik zal vanmiddag even een opname plaatsen, ik vind de stem een stuk onduidelijker als de oude. Btw, de metro die ik op lijn D had, beschikte nog over de oude omroepen en we konden op Beurs nog overstappen op de Calandlijn.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Zojuist m'n eerste reis met Qbuzz GD gemaakt. Rijdt heerlijk, die nieuwe bussen :-)
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Mercedes hea, rijd altijd altijd heerlijkDaan schreef:Zojuist m'n eerste reis met Qbuzz GD gemaakt. Rijdt heerlijk, die nieuwe bussen :-)
3 0 7 9
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Idd, kan niet misgaan. Duitse degelijkheid :-)
Klein puntje nog trouwens, in Eelde werd halte "De Braak" nog aangegeven en omgeroepen. Die halte is echter een behoorlijke tijd geleden al opgeheven. Jeepee? ;)
Klein puntje nog trouwens, in Eelde werd halte "De Braak" nog aangegeven en omgeroepen. Die halte is echter een behoorlijke tijd geleden al opgeheven. Jeepee? ;)
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Al hoe wel... ik vind Mercedes wel veeel beter dan een MAN bus.
Vooral de Lion's City U vind ik best een rare indeling hebben...
Maar misschien hebben ze het gewoon zo overgenomen van Arriva :neg:
Vooral de Lion's City U vind ik best een rare indeling hebben...
Maar misschien hebben ze het gewoon zo overgenomen van Arriva :neg:
3 0 7 9
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Ik weet niet precies welke indeling jij bedoelt, maar ik vind de indeling van de MAN Lion's City bussen van de 3600-3700-3800 serie van Connexxion erg logisch eigenlijk (al is het maar omdat het GVB dezelfde indeling hanteert in de Citaro-geledes en de meeste Jonckheren).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
De stoelen hebben wel een logische indeling, maar bij het verhoogdde stukje vind ik vervelend dat het 'wandelpad' als nog verlaagd ligt en dan heb je boven de ook nog de ronding van de wielen. Dat vind ik dan in een Amba veel fijner. Daar ligt het 'paadje tussen de stoelen' op gelijke hoogte en hebben ze bij het wel een vlakke ondergrond gemaakt.
3 0 7 9
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Door de vloer achterin zo laag mogelijk te houden heb je echter wel het voordeel dat je langer rechtop kan lopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
In de Amba is de stahoogte in het bovenste gedeelde ongeveer 1.95
3 0 7 9
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009
Volgens mij was er vandaag een landelijk OVC storing. Had vnamorgen in zowel de nieuwe aardgas Brengbus een niet werkend OVC als terug in de Heyendaalshuttle. Ook andere bussen zag ik met rode lampjes rond rijden. Bij mijn oplaadpunt meldde verkoper mij dat het oplaadpunt niet werkt omdat de stekker ivm een landelijke storing er 24 uur uit moest.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten