OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
De intercity t2861 Rotterdam -> Utrecht rijdt vandaag met ICM8 ipv een VIRM. Heb ik helemaal geen problemen mee ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Dat is niet alleen vandaag, en niet alleen die trein: alle IC's tussen Utrecht en Rotterdam rijden deze week met ICM.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Helaas reed de 2827 met slechts ICM6, wat dus volle gangpaden tot gevolg had. ICM8 zou wel genoeg zijn.
In de IC's tussen Utrecht en Amersfoort rijdt uitsluitend VIRM en de op elkaar kerende [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] en [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] rijden voornamelijk met DDZ8 (met af en toe wat VIRM tussendoor).
In de IC's tussen Utrecht en Amersfoort rijdt uitsluitend VIRM en de op elkaar kerende [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] en [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] rijden voornamelijk met DDZ8 (met af en toe wat VIRM tussendoor).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
In de ICs tussen Utrecht en Amersfoort is wel wat geschoven qua inzet deze week trouwens. Zo reed maandag heel veel in de [serie=Intercity|2016|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] en [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] nog met VIRM-6 maar zijn er in de loop van de week steeds meer omlopen met VIRM-8 tussen gekomen, wat ook gelijk het maximum op dit moment is.
Opvallend daarin was dat ik de 556 ook met 8 bakken zag rijden vanmiddag, waarmee de 12561 als uitzondering deze week zelfs groter dan normaal rijdt.
Het argument dat iedereen voorin wil zitten wegens de trap te Amersfoort, wat NS weleens gebruikte in mededelingen over de drukte in de treinen op Utrecht - Amersfoort omdat die volgens hen plaatselijk druk waren, is deze week ook definitief ontkracht trouwens. Er zit zowat geen hond in de voorste bak van de ICs uit Utrecht naar Amersfoort deze week terwijl het achterin juist vol zit
En om voorin te zitten moet je toch echt zowel op het normale spoor 11 als op spoor 2 vanaf de trap naar voren lopen of uit de Noordertunnel komen, da's niet heel anders.
Opvallend daarin was dat ik de 556 ook met 8 bakken zag rijden vanmiddag, waarmee de 12561 als uitzondering deze week zelfs groter dan normaal rijdt.
Het argument dat iedereen voorin wil zitten wegens de trap te Amersfoort, wat NS weleens gebruikte in mededelingen over de drukte in de treinen op Utrecht - Amersfoort omdat die volgens hen plaatselijk druk waren, is deze week ook definitief ontkracht trouwens. Er zit zowat geen hond in de voorste bak van de ICs uit Utrecht naar Amersfoort deze week terwijl het achterin juist vol zit
En om voorin te zitten moet je toch echt zowel op het normale spoor 11 als op spoor 2 vanaf de trap naar voren lopen of uit de Noordertunnel komen, da's niet heel anders.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
De afstand die je moet lopen van de trap naar de voorkant van de trein is wel heel anders.
Deze observatie ontkracht niks, maar bevestigt wel dat de meeste reizigers het niet de moeite waard vinden om meer dan 200 m te lopen voor een zitplaats. Of dat ze het simpelweg niet halen met een korte overstaptijd (vanuit de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] bijvoorbeeld)
Deze observatie ontkracht niks, maar bevestigt wel dat de meeste reizigers het niet de moeite waard vinden om meer dan 200 m te lopen voor een zitplaats. Of dat ze het simpelweg niet halen met een korte overstaptijd (vanuit de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] bijvoorbeeld)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Vanuit de hal wel ja, maar vanuit de Noordertunnel scheelt het bijna niks. En daar komen in de spits toch ook de nodige reizigers vandaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Tussen Amersfoort Schothorst en Utrecht pendelde vandaag een los stelletje ICM heen en weer tussen alle VIRM-zesjes, blijkbaar verwachtte men rond .40 (uit Amersfoort) en .06 (uit Utrecht) plots veel minder reizigers dan gedurende de rest van het uur.
De vanuit Amersfoort rijdende pendeltrein naar Utrecht Maliebaan was juist op een behoorlijke invasie aan reizigers voorbereid en reed met liefst 10 bakken SLT.
De vanuit Amersfoort rijdende pendeltrein naar Utrecht Maliebaan was juist op een behoorlijke invasie aan reizigers voorbereid en reed met liefst 10 bakken SLT.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Op lijn 9 te Enschede rijdt men nu extra versterking ivm afvoer Freshtival op het UT-terrein. Vanuit de trein zag ik ook nog een van de 2 Duvedecs al opgestart worden..
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Is al de hele dag druk in de stad. Ook extra bus naar de P&R. Niet gek ook met een normale zondagsdienst ipv koopzondagsdienst...
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Oef. Had wel de koopzondagdienst verwacht, de stad was open en de matjesmarkt was nu ipv met koningsdag (ik ken dat als kleedjesmarkt?).
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Gisteren waren alle ritten van lijn 71 (Emmeloord - Zwolle) met 2 gelede bussen die achter elkaar aan reden gereden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Er vertrok net om 10:53 een DDZ uit Zwolle naar Leeuwarden.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Ik keek mijn ogen uit vandaag. Ik zag op de Oude Lijn drie Flirts rijden (treinschakeling) en daarna zag ik de IC Benelux teruglomen met wat Belgische rijtuigen. En man man man, wat zagen die dingen er oncomfortabel uit ban de buitenkant.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Dat dacht ik eerst ook van de break's op Maastricht-Hasselt, maar die blijken (1e klas dan) veel beter dan de 1e klas in een VIRM. Ik denk dat ik die rijtuigen van het weekend maar eens uit ga testen.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
De breaks zijn oorspronkelijk tweedelig afgeleverd, later is er een middenrijtuig aan toegevoegd dat in plaats van de banken individuele stoelen in de 2e klas heeft. Die zitten al een stuk beter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Dat waren de 2501+2503+2502OmniLezer schreef:Ik keek mijn ogen uit vandaag. Ik zag op de Oude Lijn drie Flirts rijden (treinschakeling)
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
De 1524 wordt gereden met een DDZ-VI.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Gisteren reed de Arriva 8160 (VDL Citea stad) op lijn 312 (Breda <--> Roosendaal)
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Het was vandaag Deze-trein-hoort-hier-niet Donderdag, want ik heb nog twee afwijkingen gespot:
*De 559 reed met een DDZ-VI. Op station Amersfoort werd omgeroepen dat de Intercity naar Groningen "erg druk" was en reizigers naar zwolle werden aangeraden om de Sprinter van 17:13 (5659) te nemen. Toen ik die drukte even met eigen ogen wilde zien en langs de trein liep, viel het behoorlijk mee.
*De 5160 reed met een DDAR. Momenteel rijdt (vermoedelijk) dit stel in de 5073.
*De 559 reed met een DDZ-VI. Op station Amersfoort werd omgeroepen dat de Intercity naar Groningen "erg druk" was en reizigers naar zwolle werden aangeraden om de Sprinter van 17:13 (5659) te nemen. Toen ik die drukte even met eigen ogen wilde zien en langs de trein liep, viel het behoorlijk mee.
*De 5160 reed met een DDAR. Momenteel rijdt (vermoedelijk) dit stel in de 5073.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
De 559 heeft in Amersfoort ook een vrij forse uitwisseling van reizigers. Eigenlijk maken de forensen uit Utrecht weer een berg plek vrij voor de juist instappende forensen naar Zwolle.
En allicht hielp het weer: ik had de 12561 en die vond ik voor wat in de NS-statistieken de allerdrukste spitstrein op Amf-Ut is helemaal zo overvol niet.
En allicht hielp het weer: ik had de 12561 en die vond ik voor wat in de NS-statistieken de allerdrukste spitstrein op Amf-Ut is helemaal zo overvol niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
De t4026 werd denk ik met DDZ4 gereden, er stond er om 8:40 een klaar in Rotterdam.
De t9767 reed sowieso met DDZ4, die heb ik zien vertrekken.
De t9767 reed sowieso met DDZ4, die heb ik zien vertrekken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Geen reizigerstrein, maar wel een afwijking. Op weg naar het station zag ik vanmorgen een van de PON-treinen langskomen met de ex-NS 2205 als trekkracht richting Leusden. Gaaf gezicht zo'n historische dieselloc voor die trein op 't PON-lijntje, dit compleet met een vette rookpluim en bijbehorende geurbeleving :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
De RET citea 405 reed vanochtend op lijn 68 in Rotterdam. Waar die bus normaal enkel op lijn 70 rijdt.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
5032 staat nu met DDZ-IV op spoor 8 te Rotterdam Centraal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten