Pagina 2 van 10

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: vr 05 sep 2014, 10:40
door Reiziger Delft
Vanochtend Tilburg --> Utrecht gereisd, eerste stuk met de sprinter. De s3500 was er uitgevallen vanwege de problemen bij Schiphol; waarom kan die trein niet gewoon op spoor 18B in Utrecht keren?

Maar goed, ben dus in de sprinter blijven zitten tot Utrecht. Om vreemde reden werd er in Den Bosch een 4tje SLT afgehaald, waardoor we met 6 bakken doorgingen als t16020. Nu is deze sprinter vanaf Houten nogal druk, maar volgens mij was NS dat vanochtend dus vergeten. Het werd een flinke proppartij, maar volgens mij hoefde er net geen mensen achter te blijven. Waarom werd dat stel er in 's Hertogenbosch afgehaald? Het was niet defect en volgens mij zou het volgens planning gewoon door moeten rijden naar Utrecht.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: vr 05 sep 2014, 13:34
door Hainje
Bee schreef:Het kan hoor. Genoeg machinisten die een trein vanuit Groningen helemaal naar Utrecht rijden bijvoorbeeld. Van Enkhuizen tot Amersfoort dezelfde conducteur is ook geen ongewoon verschijnsel.
Ja ok, maar dat zijn machinisten. Conducteurs rijden volgens mij veel minder ver mee, heb ik zo het idee.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: vr 05 sep 2014, 15:05
door Gekko123
Reiziger Delft schreef:Vanochtend Tilburg --> Utrecht gereisd, eerste stuk met de sprinter. De s3500 was er uitgevallen vanwege de problemen bij Schiphol; waarom kan die trein niet gewoon op spoor 18B in Utrecht keren?
Ik denk dat dit te maken heeft met de planningsnormen. Door de sporensituatie zullen de treinen vanaf spoor 18B richting Houten een eerste stuk links rijden. Dat zal wel niet conflictvrij kunnen.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: za 06 sep 2014, 21:27
door mb90
Dit weekend rijdt de Intercity Direct niet langs Schiphol en Amsterdam Centraal, maar vanaf Rotterdam Centraal naar Den Haag HS -en Centraal. Voor Den Haag Centraal zou het zomaar ook meteen de laatste keer kunnen zijn met de ICD in deze kleuren:
Afbeelding

Tussen Rotterdam Centraal en Den Haag werd er vanochtend rond 11 uur en vanavond rond 8 uur overigens niet veel van de ICD gebruik gemaakt.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: za 06 sep 2014, 22:35
door dylanwild94
nou ben ik wel benieuwd hoe ze icd laten keren op Gvc.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: za 06 sep 2014, 22:38
door Suus
Met een wisselloc. De ICD komt binnen en de locomotief die aan de voorkant zat wordt losgekoppeld. Een andere locomotief komt van het opstelspoor aangereden en wordt aan de andere kant vastgemaakt. De trein vertrekt vervolgens weer richting Breda. De locomotief die achterblijft wordt weggereden naar het opstelspoor.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: za 06 sep 2014, 22:41
door ODRAIL
Zo doet men het toch normaal in Amsterdam en Breda ook (als ik me niet vergis)?

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: za 06 sep 2014, 22:48
door Michael
In Breda in ieder geval wel. Hoe ze het in Amsterdam doen weet ik niet aangezien ze daar op het rangeerterrein makkelijker de loc kunnen laten omlopen.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: zo 07 sep 2014, 19:06
door Karl
Afgelopen vrijdagmiddag ging ik rond 15h00 met de Qliner van Leeuwarden naar Alkmaar. Deze bus rijdt één keer per uur; maar had wel een volle versterkingsbus van Arriva Touring tussen Leeuwarden en Wieringermeer (non-stop). Maar dan nog moesten er in (onder meer) Bolsward zes en Kop Afsluitdijk (Friesland) ongeveer tien man achterblijven, omdat ze niet in de bus pasten. Bij de halte op de Afsluitdijk stonden ook mensen (een stuk of vijf) te wachten, maar die mochten wel mee. Ik had de indruk dat de chauffeur er klaar mee was dat er niemand mee kon in zijn bus. Vervolgens bij de eerste halte in Noord-Holland waren er weer problemen, want ook daar wilden zo'n tien man mee.

Kortom, die mensen konden een uur wachten; maar gezien de drukte vraag ik mij af of ze dan wel mee kunnen. Het waren allerlei soorten mensen, van een man in pak, tot een huisvrouw, een student in Bolsward tot aan wat bejaarden die een wandeling hadden gemaakt.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: zo 07 sep 2014, 19:10
door Vinny
De vrijdagmiddagspits is een roemrucht probleem. Dat is namelijk het enige moment in de week dat de lijn echt druk is, omdat de spits dan samenvalt met studenten die weer naar het ouderlijk huis reizen. Mijn indruk is dat de spitsrichting dan Friesland richting Noord-Holland is, terwijl de ochtendspits (en de zondagavonddrukte) de andere kant op gericht is.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: zo 07 sep 2014, 22:41
door Suus
Vanmiddag was ik vrolijk met de trein van Amsterdam C naar Alphen gereisd toen vlak voor aankomst daar door de trein het bericht kwam dat er een stroomstoring was in Gouda en de trein richting Gouda niet reed. Achter het station stonden een taxibusje en een touringcar, maar uiteraard paste niet alles in het taxibusje dus mochten we met de touringcar.

Nou, en toen kwam het. De touringcar en de chauffeuse kwamen echt letterlijk net aangereden uit Luxemburg en de helft van de stoelen in de bus was er nog uit want het was een fietsvakantie geweest en was echt totaal onbekend in de omgeving, dus pas toen er voor elk station een reiziger was gingen we weg. De chauffeusse wou nog even wachten tot er meer mensen waren in plaats van het groepje van zes dat niet meer in het taxibusje paste maar niemand gaf een fuck dus rijden maar met dat ding. En zo mocht ik als BeeBee de chauffeuse van station Alphen naar station Boskoop sturen langs een achterlijke hoeveelheid rotondes (Rotondes zijn blijkbaar het favoriete speeltje van de verkeerskundigen van de gemeente Alphen aan den Rijn), waarna het routeren overgaf aan de reiziger voor Waddinxveen Noord :P

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 08:04
door Daniel
Het verkeerslicht bij de kruising Adama van Scheltemabaan/Bleekstraat in Utrecht leek niet te reageren vanmorgen. Hopelijk lag het aan m´n bus (waarvan de chauffeur uiteindelijk maar besloot door rood te rijden) want anders kan het daar nog een flinke puinzooi gaan worden in de spitsen.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 14:24
door Milco
Van het oostelijke gedeelte van concessie Provincie Utrecht bus staan de dienstregelingen van 2015 al op de lijnpagina's op www.connexxion.nl. Lekker snel! :O

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 14:49
door Z2N
Vandaag een aansluiting van -3 gehaald op lijn 169 (alphen - leiden), doordat deze na Hazerswoude ineens met +5, en na Verwo Alphen ineens met +8 reed. En zoals ik al dacht, wist de chauffeur mij te vertellen dat alle bruggen op zijn route open stonden. Nazomer in de Rijnstreek, je moet er geduld voor hebben..

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 17:49
door Milco
Zojuist met lijn 3 van station Almere Centrum naar Bouwmeesterbuurt West reden we alle tussenliggende haltes voorbij. Bij het station vertrokken we net enkele seconden voor 17:34, maar bij Bouwmeesterbuurt West kwamen we aan om 17:37 uur; 4 minuten te vroeg! Verder geen probleem aangezien 2 haltes verder de eindhalte is. (y)

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 19:25
door Daniel
Ik vond het al opvallend dat ik in de hal van Utrecht Centraal rondom de trappen naar perron 11/12 een brandlucht rook, en op het perron werd die lucht alleen maar sterker. Toen dacht ik nog dat het bij de bouwwerkzaamheden vandaan kwam en stapte vlug in de t559 die ik al niet meer dacht te halen maar die er nog wel stond. Kort daarna een omroep dat er een technisch probleem was wat men ging proberen op te lossen, maar al na 5 minuutjes het bericht dat iedereen de trein moest verlaten. Wegens rookontwikkeling onder de trein werd deze ontruimd... dus daar kwam die brandlucht vandaan.

Kwam dus alsnog in de t11759 terecht die me al bij het uit de bus stappen de eerst haalbare trein leek. Beetje druk doordat die net op maandag maar met 7 bakjes reed, maar met wat proppen paste iedereen voor Amersfoort en verder ri. Deventer er nog in.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 19:43
door microshit
Daniel schreef:Het verkeerslicht bij de kruising Adama van Scheltemabaan/Bleekstraat in Utrecht leek niet te reageren vanmorgen. Hopelijk lag het aan m´n bus (waarvan de chauffeur uiteindelijk maar besloot door rood te rijden) want anders kan het daar nog een flinke puinzooi gaan worden in de spitsen.
Net stond de Catherijnesingel/Ledig erf vast. Ik kwam van CS met lijn 12, omgereden via Vondellaan.

Gaf een geinige situatie:
Haltes Heidelberglaan en Padualaan stonden flink gevuld (zal al wel een beste tijd geen bus meer langs geweest zijn). Gevolg: vanaf die haltes stapten er mensen in 'mijn' bus, om mee te reizen naar AZU zodat ze in elk geval een zitplek hadden :|

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: di 09 sep 2014, 13:54
door casper_rzb
Vandaag in de CXX 5164 op lijn 105 ff gratis kunnen rijden want op het moment dat ik de bus instapte deed de incheckpaal het niet meer :mrgreen: ik begin reizen met Connexxion veel leuker te vinden.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: di 09 sep 2014, 14:22
door isadora
Oh ja, dat geluk had ik gisteren op zo'n nieuwe dubbel-gelede op lijn 28 van UMC naar CS.
Alhoewel, ik kon nog maar net mee, moest rennen van deur naar deur, omdat de helft van de deuren niet open wou.
Heeft het "Buiten werking"-zijn van die apparaten te maken met het wel niet openen van deuren?

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: di 09 sep 2014, 14:47
door Busfoto.nl
microshit schreef:
Daniel schreef:Het verkeerslicht bij de kruising Adama van Scheltemabaan/Bleekstraat in Utrecht leek niet te reageren vanmorgen. Hopelijk lag het aan m´n bus (waarvan de chauffeur uiteindelijk maar besloot door rood te rijden) want anders kan het daar nog een flinke puinzooi gaan worden in de spitsen.
Net stond de Catherijnesingel/Ledig erf vast. Ik kwam van CS met lijn 12, omgereden via Vondellaan.

Gaf een geinige situatie:
Haltes Heidelberglaan en Padualaan stonden flink gevuld (zal al wel een beste tijd geen bus meer langs geweest zijn). Gevolg: vanaf die haltes stapten er mensen in 'mijn' bus, om mee te reizen naar AZU zodat ze in elk geval een zitplek hadden :|
Een zeer onwenselijke situatie, zeker nu reizigers van lijn 28/128 gedwongen worden om met lijn 12 te reizen. Het is een situatie die ook in de GVU-tijd plaatsvond, toen lijn 12 nog met een vaste dienstregeling reed. Ik heb wel eens een paar keer staan observeren. Is wel eens zo druk geweest bij de Padualaan dat mensen pas bij de 5e dubbelgelede konden instappen.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: di 09 sep 2014, 17:41
door Aking
Daniel schreef:Het verkeerslicht bij de kruising Adama van Scheltemabaan/Bleekstraat in Utrecht leek niet te reageren vanmorgen. Hopelijk lag het aan m´n bus (waarvan de chauffeur uiteindelijk maar besloot door rood te rijden) want anders kan het daar nog een flinke puinzooi gaan worden in de spitsen.
Geen idee hoe actueel dat nog is (bij betreffende lichten heb ik nooit problemen), maar ik las een tijdje geleden ergens dat de gemeente bij heel veel verkeerslichtinstallaties de vtag (zo heet dat spul toch) niet of niet goed heeft ingesteld. Er zijn in ieder geval redelijk was buslichten in Utrecht die niet (goed genoeg) op naderende bussen reageren. :X

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: di 09 sep 2014, 17:46
door Bakpapier
Een zeer onwenselijke situatie, zeker nu reizigers van lijn 28/128 gedwongen worden om met lijn 12 te reizen. Het is een situatie die ook in de GVU-tijd plaatsvond, toen lijn 12 nog met een vaste dienstregeling reed. Ik heb wel eens een paar keer staan observeren. Is wel eens zo druk geweest bij de Padualaan dat mensen pas bij de 5e dubbelgelede konden instappen.
Ik snap niet waarom niemand ooit de investering heeft gedaan om een metrolijn (of tramtunnel zo je wil) onder dit traject aan te leggen. Ja, het is duur, maar met zoveel reizigers kun je er ook wel winst op maken.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: di 09 sep 2014, 17:57
door isadora
Bakpapier schreef:
Een zeer onwenselijke situatie, zeker nu reizigers van lijn 28/128 gedwongen worden om met lijn 12 te reizen. Het is een situatie die ook in de GVU-tijd plaatsvond, toen lijn 12 nog met een vaste dienstregeling reed. Ik heb wel eens een paar keer staan observeren. Is wel eens zo druk geweest bij de Padualaan dat mensen pas bij de 5e dubbelgelede konden instappen.
Ik snap niet waarom niemand ooit de investering heeft gedaan om een metrolijn (of tramtunnel zo je wil) onder dit traject aan te leggen. Ja, het is duur, maar met zoveel reizigers kun je er ook wel winst op maken.
Wat wint de mensheid daarmee?

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: di 09 sep 2014, 18:08
door Hainje
Je elimineert een hoop gelijkvloerse kruisingen, geeft een rustiger straatbeeld.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Geplaatst: di 09 sep 2014, 18:27
door Daniel
Aking schreef:Geen idee hoe actueel dat nog is (bij betreffende lichten heb ik nooit problemen), maar ik las een tijdje geleden ergens dat de gemeente bij heel veel verkeerslichtinstallaties de vtag (zo heet dat spul toch) niet of niet goed heeft ingesteld. Er zijn in ieder geval redelijk was buslichten in Utrecht die niet (goed genoeg) op naderende bussen reageren. :X
Deze doet het, zoals je zelf ook al schrijft, over het algemeen wel goed. Maar hij heeft soms wel last van storingen, ik heb er ooit ruim 5 minuten voor rood gestaan op de Bleekstraat.