Pagina 11 van 12

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Geplaatst: wo 29 jan 2014, 11:06
door Michael
Gistermiddag moest er SGMm gecombineerd worden te Roosendaal. Dit ging alleen niet zo goed. Pas bij de 5e poging lukte het.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Geplaatst: wo 29 jan 2014, 11:37
door fogeltje
Wat voor een nut heeft een gestreken pantograaf in dit geval? Dat is toch gewoon het omlaag laten van het ding, of is bedoel je daarmee iets anders? En hoe kan hij dan nog rijden als hij geen stroom meer afneemt?

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Geplaatst: wo 29 jan 2014, 11:39
door Michael
Gestrekene pantograaf is inderdaad het omlaag laten van de pantograaf. Als je dat doet kan je de trein (Of tram of metro) gewoon nog uit laten rollen.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Geplaatst: wo 29 jan 2014, 12:02
door fogeltje
Michael schreef:Gestrekene pantograaf is inderdaad het omlaag laten van de pantograaf. Als je dat doet kan je de trein (Of tram of metro) gewoon nog uit laten rollen.
Maar waarom zouden ze dat doen als iemand staat te filmen?

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Geplaatst: wo 29 jan 2014, 12:13
door Michael
Daar zie ik ook niet het nut van in.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Geplaatst: wo 29 jan 2014, 12:25
door Ardan
Gewoon, fotograafje pesten. Ik snap de lol ook niet.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Geplaatst: wo 29 jan 2014, 12:35
door Thom91
Huilende baby's, kut mensen. Voedt je kind op. :(

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Geplaatst: wo 29 jan 2014, 18:39
door Freek
Ice 129 had +15.en vormde zo een mooi alternatief voor de net gemiste s3500. Jammer van dit ritje tussen Utrecht en Arnhem is dat de aansluitende ns sprinter volgens voor geen meter zit.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Geplaatst: wo 29 jan 2014, 20:13
door Suus
Rond 17:00 passeerde een ICE-treinstel Diemen Zuid richting Duivendrecht.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Geplaatst: wo 29 jan 2014, 20:38
door Gekko123
Hoorde net van een collega dat er een intercity van Zwolle over de Hanzelijn richting de randstad een paar criminelen aan boord had. Die collega mocht niks verkopen vanwege die criminelen en verder heeft die trein een kwartier aan het perron van Almere Centrum gestaan met de deuren dicht totdat de criminelen gearresteerd waren.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Geplaatst: wo 29 jan 2014, 20:49
door Thom91
Bee schreef:Rond 17:00 passeerde een ICE-treinstel Diemen Zuid richting Duivendrecht.
Driehoeken Wgm - Hfdo - Ass - Wgm, gebeurt volgens mij dagelijks.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Geplaatst: do 30 jan 2014, 14:53
door ODRAIL
Vandaag rijden de metro's van de RET iets langzamer door gladheidsperikelen op de sporen.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Geplaatst: do 30 jan 2014, 22:11
door Ronald
De stations van de S-bahntunnel in München zijn best wel efficiënt: rechts uitstappen en tegelijkertijd links instappen. Er zijn dus aparte in- en uitstapperrons.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Geplaatst: do 30 jan 2014, 22:19
door marlies
Ja, dat vond ik ook wel cool

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Geplaatst: do 30 jan 2014, 22:28
door Suus
Daar is zelfs een begrip voor: Spaanse oplossing of methode, omdat het voor het eerst grootschalig werd gebruikt in Madrid en Barcelona (alhoewel het uitgevonden lijkt te zijn in New York). Overigens heb je het in Brussel ook op de Noord-Zuid-Premetro :)

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Geplaatst: do 30 jan 2014, 22:34
door Ronald
Metro van Brussel wist ik, maar de toepassing bij een "trein" wist ik niet. Morgen maar even een ritje met de U-bahn maken, kijken of die het ook heeft :-)

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Geplaatst: do 30 jan 2014, 22:37
door Ronald
Oh ja, en leuke oude trammetjes op lijn 21 (met aanhanger). Geen idee wat voor type trouwens :X

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Geplaatst: do 30 jan 2014, 22:54
door Suus
Ronald schreef:Metro van Brussel wist ik, maar de toepassing bij een "trein" wist ik niet. Morgen maar even een ritje met de U-bahn maken, kijken of die het ook heeft :-)
Zover ik weet niet. Wel een echt efficiënt uitgebate metro met een zeer goed dekkend lijnennet.

De trammetjes zijn van het type P3.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Geplaatst: do 30 jan 2014, 23:05
door Meltrain
Rijden die nog??? :o
Ik dacht dat de laatste in 2012 buiten dienst gegaan waren.

Verder reed de s5000 aan het eind van de middag niet tussen Gvc en Rtd vanwege een wisselstoring. Dat leverde dus een bomvolle s5100 op die met 5 bakken reed.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Geplaatst: do 30 jan 2014, 23:14
door Freek
Spaanse methode? Kan me niet heugen dat ik dat daar ergens gezien heb.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Geplaatst: do 30 jan 2014, 23:18
door Suus
Meltrain schreef:Rijden die nog??? :o
Ik dacht dat de laatste in 2012 buiten dienst gegaan waren.
Alles wat nog aanwezig was is gereviseerd en weer in dienst gesteld omdat er meer trams nodig waren voor de dagelijkse dienst. Als Siemens alle trams heeft geleverd zouden ze nu toch echt het veld moeten gaan ruimen.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Geplaatst: vr 31 jan 2014, 15:57
door MdJ
De (30)71 van TGVia kreeg op lijn 62 (snelbus Neede) de slagboom niet open op de A35. We rijden nu via Hengelo Zuid naar Haaksbergen.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Geplaatst: vr 31 jan 2014, 17:07
door marlies
Nou, mijn eerste Q-Link reis-ervaring. Sort of. Ik stond op het hoofdstation en de chauffeur van lijn 15 reed stoicijns de halte voorbij zonder passagiers op te pikken. Dus dan sta je 10 minuten te wachten op de volgende, doet die 't hetzelfde. Lekker hoor. Die chauffeur maakte in ieder geval nog een verontschuldigend gebaar, maar ja, daar koop je weinig voor.

Toen maar met een andere passagier die al bij de halte stond toen ik er kwam aanlopen naar lijn 11 gelopen. Vanuit een wegrijdende 11 zag ik de volgende 15 aankomen en die leek wel te stoppen bij de halte. Achteraf gezien had ik dus beter bij de halte kunnen blijven staan, maar ik wou het risico niet lopen.

Levert je wel mooi 20 minuten vertraging op, zo'n actie. Voortaan loop ik wel meteen naar 9 of 11. Langzamer en minder mooie bussen maar je bestemming bereiken is belangrijker ;)

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Geplaatst: vr 31 jan 2014, 17:42
door Etienne
Vanmiddag wilden twee reizigers in Utrecht met de bus mee tussen de haltes David van Mollemstraat en Nijenoord. :lol:

Tip: Lopen is goedkoper

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Geplaatst: vr 31 jan 2014, 17:53
door Ronald
Etienne schreef:Tip: Lopen is goedkoper
Dat is eigenlijk altijd wel zo ;-)