Winter 2012/2013
Re: Winter 2012/2013
Het schijnt dat twee V250's fysieke beschadigingen aan de bodemplaat hebben opgelopen op de HSL en dat daarom de dienst is stilgelegd. Maar zet dat dan ook op je website NS Hispeed
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Winter 2012/2013
Morgen rijden de treinen weer normaal *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Winter 2012/2013
om het duidelijker te maken op rijdendetreinenvrijdag 18 januari 2013
Vrijdag aangepaste dienstregeling! actueel
Winterdienstregeling 17 januari 2013, 17:38
donderdag 17 januari 2013
Morgen weer normale dienstregeling, vandaag nog aangepaste treindienst. actueel
17 januari 2013, 17:40
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Winter 2012/2013
Dit gaat nog wel een staartje hebben denk ik zo... Die treinen moeten paar ton extra wegen door alle sneeuw die er in is gevlogen. Als de Thalys om moet rijden omdat ze de baan verdenken zal het wel erg serieus zijn (hoewel ik nog niet helemaal snap waar de bodemplaat precies zit...)Bee schreef:Het schijnt dat twee V250's fysieke beschadigingen aan de bodemplaat hebben opgelopen op de HSL en dat daarom de dienst is stilgelegd. Maar zet dat dan ook op je website NS Hispeed
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Winter 2012/2013
Foutje...Ennes schreef:om het duidelijker te maken op rijdendetreinenvrijdag 18 januari 2013
Vrijdag aangepaste dienstregeling! actueel
Winterdienstregeling 17 januari 2013, 17:38
donderdag 17 januari 2013
Morgen weer normale dienstregeling, vandaag nog aangepaste treindienst. actueel
17 januari 2013, 17:40
Re: Winter 2012/2013
Hier de link:
http://nos.nl/artikel/463001-fyra-rijdt ... -meer.html
http://nos.nl/artikel/463001-fyra-rijdt ... -meer.html
Zijn de allerlaatste reizigers voor Fyra nu echt weggepest?De internationale hogesnelheidstrein Fyra tussen Amsterdam en Brussel rijdt vandaag niet meer. De NS zegt dat drie treinen zijn beschadigd op hun reis. Uit voorzorg is besloten om geen Fyra-treinen meer te laten rijden over het traject.
Re: Winter 2012/2013
Nee hoor, er zijn er nog twee en die gaan zaterdag naar Brussel :') (Alhoewel...)
Re: Winter 2012/2013
Met het Varkensneusje via Roosendaal zeker
Re: Winter 2012/2013
Ik heb 96 euro van NS Hispeed gekregen voor twee retourtjes, dus echt wel dat we de Fyra nemen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Winter 2012/2013
Ook als je 90 minuten vertraging zou hebben? Of kan je dan die kaartjes dan weer declareren en daarvan nog weer 2 retourtjes kopen :D
Dan loont het wel om met een binnenlandse trein naar Breda te gaan en daar met een bus te reizen naar België, als het in feite gratis is.
Dan loont het wel om met een binnenlandse trein naar Breda te gaan en daar met een bus te reizen naar België, als het in feite gratis is.
Re: Winter 2012/2013
Misschien kunnen we er een apart topic over starten zo langzamer hand:
http://nos.nl/artikel/463119-ook-morgen ... -niet.html
http://kamer.cdenv.be/node/2761
http://nos.nl/artikel/463119-ook-morgen ... -niet.html
En:Ook morgen rijdt de Fyra niet
Ook morgen rijden er geen Fyra-treinen van Amsterdam naar Brussel. Dat heeft de NS bekendgemaakt.
http://kamer.cdenv.be/node/2761
Haal de Fyra van de sporen!
Al meer dan een maand zou de Fyra een snelle treinverbinding tussen Brussel en Amsterdam moeten verzorgen. Dat doet de trein alles behalve. De problemen die zich vanaf dag één voordoen, blijven aanslepen.
De last voor de reizigers is niet alleen ontoelaatbaar, er zijn ook risico’s verbonden aan de gebreken van de treinen. “Als een trein snel ontruimd zou moeten worden lopen de reizigers gevaar door de totaal onbetrouwbare deuren die niet altijd opengaan. Ook dat is ontoelaatbaar,” aldus Van den Bergh.
Geen Fyra tussen A'dam en Brussel door winterweer
Het Fyra-verkeer tussen Amsterdam Centraal en Brussel-Zuid is donderdag stil komen te liggen als gevolg van problemen met het winterweer. De gehele dag blijft de treindienst opgeheven. Onduidelijk is of vrijdag de Fyra weer kan rijden. Het is voor de derde dag op rij dat de Fyra Amsterdam - Brussel grote problemen heeft.
http://www.treinreiziger.nl/actueel/gee ... eer-144911
Ook vrijdag geen Fyra Brussel
Ook vrijdag moeten reizigers het doen zonder Fyra Amsterdam - Brussel. Reizigers tussen Amsterdam en Roosendaal worden geadviseerd via Roosendaal te reizen. Behalve de reguliere stoptreinen naar Antwerpen rijdt er vrijdag een extra pendeltrein naar Essen. Vanaf Essen rijden er intercity's naar Brussel.
Drie Fyra treinstellen zijn beschadigd geraakt. NS Hispeed vermoedt dat er door de weersomstandigheden iets is met het spoor waardoor de treinen beschadigd zijn geraakt. De schade aan de onderkant van de treinen zou zijn ontstaan door grote ijsbrokken.
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... sel-144914
Je zou verwachten dat, na het SLT-winterdebacel, NS nieuwe treinen test op winterbestendigheid...
http://www.treinreiziger.nl/actueel/gee ... eer-144911
Ook vrijdag geen Fyra Brussel
Ook vrijdag moeten reizigers het doen zonder Fyra Amsterdam - Brussel. Reizigers tussen Amsterdam en Roosendaal worden geadviseerd via Roosendaal te reizen. Behalve de reguliere stoptreinen naar Antwerpen rijdt er vrijdag een extra pendeltrein naar Essen. Vanaf Essen rijden er intercity's naar Brussel.
Drie Fyra treinstellen zijn beschadigd geraakt. NS Hispeed vermoedt dat er door de weersomstandigheden iets is met het spoor waardoor de treinen beschadigd zijn geraakt. De schade aan de onderkant van de treinen zou zijn ontstaan door grote ijsbrokken.
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... sel-144914
Je zou verwachten dat, na het SLT-winterdebacel, NS nieuwe treinen test op winterbestendigheid...
Beul van de blindegeleidelijn
Vrijdag weer volledige NS-dienstregeling
Na drie dagen van een aangepaste dienstregeling schakelen NS en ProRail vrijdag weer over naar de gewone dienstregeling. Of de Fyra Amsterdam - Brussel weer overschakelt naar de normale dienstregeling is nog niet duidelijk.
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... ari-144912
In de sms-alert (dat dan niet meer zo 'alert' is) van vanmiddag werd er gezegd dat het spoor wketsbaar blijft door het 'grillige' winterweer en om morgen kort voor vertrek de reisplanner te raadplegen.
Ik ben benieuwd morgen! *O*
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... ari-144912
In de sms-alert (dat dan niet meer zo 'alert' is) van vanmiddag werd er gezegd dat het spoor wketsbaar blijft door het 'grillige' winterweer en om morgen kort voor vertrek de reisplanner te raadplegen.
Ik ben benieuwd morgen! *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Vrijdag weer volledige NS-dienstregeling
Dat had ik echt niet verwacht. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Geen Fyra tussen A'dam en Brussel door winterweer
Een van de merkwaardige zaken is dat NSH de problemen toeschrijft aan 'iets' [denk aan opgewervelde ijsblokken] aan de baan, die inmiddels [zonder resultaat] geschouwd is. De Thalys rijdt VZIW wel redelijk normaal.
In de verbinding Duitsland-Frankrijk lijken de TGV's het ook beter te doen dan de ICE's, DB heeft ook veel uitvallers.
Het ontbreken [onmogelijk maken] van een terugval scenario wordt nu wel erg genant.
In de verbinding Duitsland-Frankrijk lijken de TGV's het ook beter te doen dan de ICE's, DB heeft ook veel uitvallers.
Het ontbreken [onmogelijk maken] van een terugval scenario wordt nu wel erg genant.
Re: Winter 2012/2013
Moet zeggen dat ik het wel baanbrekende service vindt van NS Hispeed om extra treinen naar Essen te regelen. Dat zijn we toch niet gewend. Komt daar de oude Benelux aan toevallig?
Overigens is het ook toegestaan om Thalys te gebruiken, maar NS Hispeed vermeldt dit niet.
Overigens is het ook toegestaan om Thalys te gebruiken, maar NS Hispeed vermeldt dit niet.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Winter 2012/2013
Ik gok dat dat het materieel van de stoptrein is die normaal lang keert. In die tijd kan je ook een extra slag Essen maken met aansluiting op de intercity naar Brussel.
Re: Winter 2012/2013
@M57, Van de week nog ondervonden dat reizigers er een nieuw kaartje à 79€ voor moesten aanschaffen bij de Franse/Belgische treinmanagers aan boord van Thalys. Weet niet of dat sinds vandaag zo is?
@Reiziger Delft, er keert toch helemaal geen stoptrein in Essen? Alleen de IC Charleroi- Essen keert daar. Alle stoptreinen Antwerpen-Essen rijden toch al door naar Roosendaal?
@Reiziger Delft, er keert toch helemaal geen stoptrein in Essen? Alleen de IC Charleroi- Essen keert daar. Alle stoptreinen Antwerpen-Essen rijden toch al door naar Roosendaal?
Laatst gewijzigd door Caspar op do 17 jan 2013, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Winter 2012/2013
Extra pendeltreinen tussen Essen en Roosendaal (aansluitend op de IC naar Charleroi) is mooi maar NS Hispeed kan niet zeggen wat de vertrektijden van die pendeltreinen zijn.
Het is sowieso een zooitje aan het worden met de informatie, want ze hebben het ook nog steeds over bussen tussen Breda en Antwerpen. Ik mag dus hopen dat ze beide morgen hebben, want anders heb je ergens in Brabant een hoop boze mensen staan.
@Caspar: Alle verhalen die men over "mag niet met Thalys" verteld zijn leugens, het valt gewoon onder het Europees reizigershandvest en het CIV-reglement dat het wel mag, de vervoerdernummer op de tickets zijn hetzelfde.
Het is sowieso een zooitje aan het worden met de informatie, want ze hebben het ook nog steeds over bussen tussen Breda en Antwerpen. Ik mag dus hopen dat ze beide morgen hebben, want anders heb je ergens in Brabant een hoop boze mensen staan.
@Caspar: Alle verhalen die men over "mag niet met Thalys" verteld zijn leugens, het valt gewoon onder het Europees reizigershandvest en het CIV-reglement dat het wel mag, de vervoerdernummer op de tickets zijn hetzelfde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Winter 2012/2013
Ja maar wie zegt dat tegen die reizigers die braaf aan boord met hun creditcard wel die extra 79€ neer leggen?
Die weten niet beter en betalen braaf...
Die weten niet beter en betalen braaf...
Re: Winter 2012/2013
Nou de treinmanager kan toch zelf ook wel bedenken dat het een schandalige schoffering van de reiziger is?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Winter 2012/2013
Casper, ik bedoel dat de stopper Antwerpen - Roosendaal vanaf Roosendaal een slagje Essen maakt, en daarna weer naar Antwerpen rijdt. Normaal keert deze trein lang in Roosendaal.
Wat een klantvriendelijkheid weer in de Thalys :(
Wat een klantvriendelijkheid weer in de Thalys :(
Re: Winter 2012/2013
NS en thalys zijn toch verschillende bedrijven? En dan ook echt, niet zoals bij NS en NS hispeed. Dan kan ik me voorstellen dat bij de een aan boord gaan met een kaartje van de ander wat problematisch is.
Re: Winter 2012/2013
Ja, dat beweren ze, dat het aparte bedrijven zijn. Maar zowel op tickets van de Fyra van Amsterdam naar Brussel als de Thalys van Amsterdam naar Brussel staan 1088 (NMBS) en 1284 (HSA) als vervoerder en dus moet men die reizigers gewoon zonder bezwaar omboeken bij het loket op basis van het Europese reizigershandvest.*
* Natuurlijk alleen als de volgende Fyra niet binnen 1 uur gaat.
* Natuurlijk alleen als de volgende Fyra niet binnen 1 uur gaat.
Laatst gewijzigd door Suus op do 17 jan 2013, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Winter 2012/2013
Maar het GVB en de NS zijn ook totaal verschillende bedrijven. Bij werkzaamheden, of calamiteiten was het vroeger geen enkel probleem dat vervoerder a. reizigers van vervoerder b. vervoerde. Dat heet: goede afspraken maken, omdat de reiziger in zo'n geval centraal staat.
Ik denk dat een reiziger die eerst een uur in de kou staat en vervolgens een boete moet betalen van 79 euro nooit meer de trein neemt. Nou ja, als de vervoerders daarvoor kiezen kun je ook direct gewoon de Fyra voor altijd opheffen...
Ik denk dat een reiziger die eerst een uur in de kou staat en vervolgens een boete moet betalen van 79 euro nooit meer de trein neemt. Nou ja, als de vervoerders daarvoor kiezen kun je ook direct gewoon de Fyra voor altijd opheffen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten