@Bee, het bezwaar van de Thalys treinmanagers zat erin dat er een bus reed tussen Breda en Antwerpen, en dat ze daar gebruik van kunnen maken.Bee schreef:Ja, dat beweren ze, dat het aparte bedrijven zijn. Maar zowel op tickets van de Fyra van Amsterdam naar Brussel als de Thalys van Amsterdam naar Brussel staan 1088 (NMBS) en 1284 (HSA) als vervoerder en dus moet men die reizigers gewoon zonder bezwaar omboeken bij het loket op basis van het Europese reizigershandvest.*
* Natuurlijk alleen als de volgende Fyra niet binnen 1 uur gaat.
Winter 2012/2013
Re: Winter 2012/2013
Re: Winter 2012/2013
Over de pendeltrein Roosendaal - Essen, men verwacht dat deze om :52 vertrekt in Roosendaal.
Zou wel passen denk ik:
Essen: v. :30
Roosendaal: a. :38
Roosendaal: v. :52
Essen: a. :00
Essen: v. :05
Roosendaal: a. :13
Roosendaal: v. :22
De IC naar Charleroi vertrekt in Essen om :12.
Overigens is dit geen oplossing voor in het weekeinde, want dan rijdt er geen IC naar Essen.
Zou wel passen denk ik:
Essen: v. :30
Roosendaal: a. :38
Roosendaal: v. :52
Essen: a. :00
Essen: v. :05
Roosendaal: a. :13
Roosendaal: v. :22
De IC naar Charleroi vertrekt in Essen om :12.
Overigens is dit geen oplossing voor in het weekeinde, want dan rijdt er geen IC naar Essen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Winter 2012/2013
Naja, geen enkel probleem.. Het klopt dat NS en GVB in goed overleg elkaars reizigers laten vervoeren, bijvoorbeeld tussen Asd en Asa als de metrotunnel of het treinspoor eruit ligt, maar wel tegen betaling. NS betaalt een behoorlijk bedrag aan GVB als er een treinstoring is en NS-reizigers op dat traject per metro mogen reizen met hun treinkaartje.Vinny schreef:Maar het GVB en de NS zijn ook totaal verschillende bedrijven. Bij werkzaamheden, of calamiteiten was het vroeger geen enkel probleem dat vervoerder a. reizigers van vervoerder b. vervoerde. Dat heet: goede afspraken maken, omdat de reiziger in zo'n geval centraal staat.
Ik doe ook maar wat
Re: Winter 2012/2013
Dat is vast ook de reden waarom de NS een belang in de HTM neemt: als er dan een probleem is tussen Den Haag en Delft kunnen ze hun "eigen" trams inzetten.
Re: Winter 2012/2013
NS rijdt normaal, behalve de trein naar het Spoorwegmuseum en natuurlijk Fyra Brussel. Die trein naar het spoorwegmuseum rijdt trouwens al de hele week niet, maar dat heeft nog geen enkele informatiebron bereikt voor zover ik weet.
HTM rijdt nog steeds niet alle lijnen: lijn 6 en 16 zijn nog opgeheven, lijn 19 rijdt sinds vanochtend weer. Voor lijn 16 rijdt niks vervangends, voor lijn 6 een surrogaat-busdienst op een deel van het traject in een veel lagere frequentie (elk half uur).
HTM rijdt nog steeds niet alle lijnen: lijn 6 en 16 zijn nog opgeheven, lijn 19 rijdt sinds vanochtend weer. Voor lijn 16 rijdt niks vervangends, voor lijn 6 een surrogaat-busdienst op een deel van het traject in een veel lagere frequentie (elk half uur).
Re: Winter 2012/2013
De schade aan de Fyra's kwam inderdaad door ijsblokken, volgens een interview met de directrice van NS Hispeed op Radio 1 vanochtend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Winter 2012/2013
HTM schijnt lijn 6 en 16 dit weekend niet meer op te starten, aldus Den Haag FM. Er rijden inmiddels ook beperkt bussen voor vervanging van lijn 16. In de Krakeling wordt alleen rechtsom gereden, ook dat is al dagen zo.
Re: Winter 2012/2013
Ken je die van die twee die naar Brussel gingen? Nou, die gingen niet :')Ronald schreef:Nee hoor, er zijn er nog twee en die gaan zaterdag naar Brussel :') (Alhoewel...)
Re: Winter 2012/2013
Dat is de commercieel directrice, Algemeen Directeur is nog enkele keer deze week naar voren gestapt als contactpersoon.Bee schreef:De schade aan de Fyra's kwam inderdaad door ijsblokken, volgens een interview met de directrice van NS Hispeed op Radio 1 vanochtend.
Komt wel goed schatje.
Re: Winter 2012/2013
Niet zo negatief man, volgende week is alles weer koek en ei!Ronald schreef:Ken je die van die twee die naar Brussel gingen? Nou, dieRonald schreef:Nee hoor, er zijn er nog twee en die gaan zaterdag naar Brussel :') (Alhoewel...)gingen nietgaan gewoon een weekje later :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Winter 2012/2013
Oh ja, dat is waar natuurlijk. Dat denkt Hispeed ook :')
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Winter 2012/2013
Ze zijn eerst nog 3 weken bezig met dat ding te ontdooien geloof ik - de boel ziet er uit alsog je naar Siberie bent geweest. Overigens was dat niet de enige Hispeed medewerker van wie ik heb gehoord dat de boel niks wordt volgende week, een collega zou rondleiding organiseren daar, maar dat werd waarschijnlijk niks.
Re: Winter 2012/2013
"geen"Thom91 schreef: Dat is de commercieel directrice, Algemeen Directeur is nog enkele keer deze week naar voren gestapt als contactpersoon.
Re: Winter 2012/2013
De trein naar het Spoorwegmuseum lijkt weer te rijden. Daarmee is het treinverkeer (op Fyra Brussel na) weer normaal. HTM rijdt in ieder geval tot en met maandag een aangepaste dienst: lijn 6 en 16 rijden niet maar worden deels vervangen door bussen, en in de Krakeling wordt alleen rechtsom gereden.
Re: Winter 2012/2013
Was het niet gewoon een Fyra die naar het spoorwegmuseum overgebracht werd?Wubbo schreef:De trein naar het Spoorwegmuseum lijkt weer te rijden. Daarmee is het treinverkeer (op Fyra Brussel na) weer normaal. HTM rijdt in ieder geval tot en met maandag een aangepaste dienst: lijn 6 en 16 rijden niet maar worden deels vervangen door bussen, en in de Krakeling wordt alleen rechtsom gereden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Winter 2012/2013
Ik snap het gedoe bij de HTM niet. Men heeft ondertussen vier werkdagen gehad om alle sneeuw op te ruimen, de wissels te testen en weer trams te laten rijden en nog rijdt men niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Winter 2012/2013
De NS heeft net een bericht op Facebook geplaatst dat de treinen morgen weer een aangepaste dienstregeling rijden vanwege de verwachte sneeuw.
Re: Winter 2012/2013
Morgen 20 januari aangepaste dienstregeling!
Den Haag - Schiphol - Lelystad: geen rechtstreekse Intercitys. Verschillende alternatieve reismogelijkheden met overstap in Leiden en/of Schiphol, extra reistijd 20-40 minuten
Den Haag - Utrecht: minder Intercity's
Leiden - Alphen aan de Rijn: minder Sprinters
Rotterdam - Utrecht: minder Intercity's
Amsterdam - Den Haag - Rotterdam - Dordrecht: minder Intercity's en minder Sprinters
Sittard - Utrecht - Amsterdam - Den Helder: minder Intercity's
Utrecht - Almere: geen rechtstreekse Intercity's. Alternatieve reismogelijkheid is met de Sprinter via Weesp. Extra reistijd 9 min.
Nijmegen - Utrecht - Schiphol: minder Intercity's
Amsterdam Deventer: geen rechtstreekse Intercitys.
Eén keer per 2 uur rijdt de intercity Amsterdam Berlijn wel. Op andere tijdstippen de rechtstreekse Sprinter tussen Amersfoort en Amsterdam, waar langere treinen worden ingezet. Extra reistijd 20 min.
Of reis met de Intercity via Utrecht. Extra reistijd 23 min, overstap in Utrecht.
Of reis via Schiphol. Extra reistijd 33 min, overstap in Schiphol.
Bron
Laatst gewijzigd door Thom91 op za 19 jan 2013, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Komt wel goed schatje.
Re: Winter 2012/2013
Op zondag minder sprinters tussen Leiden en Alphen _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Winter 2012/2013
Ik ben aangepaste dienstregelings-moe :(
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Winter 2012/2013
Euh, Nijmegen - Utrecht minder indercities waarschijnlijk, de s3100 er uit dus.Nijmegen - Utrecht - Schiphol: minder Intercity's
Re: Winter 2012/2013
De s3100 rijdt ook in het weekend naar Schiphol. Als het geen winter is tenminste ;-)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Winter 2012/2013
Getuige deze kaart: http://www.ns.nl/calamiteiten/calamiteitenpagina/detail lijkt het erop dat de s3400 niet rijdt tussen Hn en Hwd. Weet iemand waarom? :(
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Winter 2012/2013
Omdat daar morgen werkzaamheden zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten