(BTM) OVer je reiservaringen in april 2009
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009
Hier wat opvallende dingen van de laatste tijd, sommigen wat ouder dan andere, maar nog interessant:
- In Ede worden langszaam alle oude haltepalen vervangen door de Gelderland-OV-huisstijl-paal: zo'n breed en hoog bord. Dat staat erg raar als dat opeens midden op de stoep wordt gezet: een haltepaal kan nog wel, maar hier moet je echt omheenlopen als je over de stoep loopt op sommige plekken.
Verder is de reisinformatie nog niet aangepast, dus hangt het A5je (ofzo...) met reisinformatie in de paal, helemaal onderaan. Das ongeveer 75 cm van de grond schat ik: erg reizigersvriendelijk dus.
- In Ede is nu een week of 2-3 de "actuele vertrektijden" bord voor het station opgehangen. Aan de zuidkant was er al langer een, maar daar komt alleen lijn 88, erg boeiend. Het ziet er leuk uit, met de onderste 4 rijen voor treinen en de bovenste voor de bussen. De kolom 'perron' blijft verder leeg voor de bussen, en onderaan staat scrollend de boodschap "Er zijn nog geen actuele vertrektijden beschikbaar---xx---". Vooral die kruisjes en streepjes zien er raar uit, en de grap is dat er wel actuele info beschikbaar is: er wordt af en toe een +2 of +3 naast een bus weergegeven.
Een ander vervelend punt is dat zo'n btje elke stadslijn van Ede anders is gedaan, het zijn er 5 en er zijn 4 verschillende manieren Lijnen 3 en 4 worden zelfs afwijkend getoond en die hebben dezelfde "bestemming" (het zijn ringlijnen). O.a getoond wordt "Ede Centrum NS - Ede-Wageningen" (voor lijn 5 naar Ede Oost, klopt wel, maar is niet duidelijk), "Veldhuizen - Ede-Wageningen" voor 3 of 4, en de andere lijn is "Station Ede-Wageningen via Ede-Wag" (afgesneden). Heel duidelijk dus allemaal: soms met station, soms zonder, enz. enz.
- In Ede worden langszaam alle oude haltepalen vervangen door de Gelderland-OV-huisstijl-paal: zo'n breed en hoog bord. Dat staat erg raar als dat opeens midden op de stoep wordt gezet: een haltepaal kan nog wel, maar hier moet je echt omheenlopen als je over de stoep loopt op sommige plekken.
Verder is de reisinformatie nog niet aangepast, dus hangt het A5je (ofzo...) met reisinformatie in de paal, helemaal onderaan. Das ongeveer 75 cm van de grond schat ik: erg reizigersvriendelijk dus.
- In Ede is nu een week of 2-3 de "actuele vertrektijden" bord voor het station opgehangen. Aan de zuidkant was er al langer een, maar daar komt alleen lijn 88, erg boeiend. Het ziet er leuk uit, met de onderste 4 rijen voor treinen en de bovenste voor de bussen. De kolom 'perron' blijft verder leeg voor de bussen, en onderaan staat scrollend de boodschap "Er zijn nog geen actuele vertrektijden beschikbaar---xx---". Vooral die kruisjes en streepjes zien er raar uit, en de grap is dat er wel actuele info beschikbaar is: er wordt af en toe een +2 of +3 naast een bus weergegeven.
Een ander vervelend punt is dat zo'n btje elke stadslijn van Ede anders is gedaan, het zijn er 5 en er zijn 4 verschillende manieren Lijnen 3 en 4 worden zelfs afwijkend getoond en die hebben dezelfde "bestemming" (het zijn ringlijnen). O.a getoond wordt "Ede Centrum NS - Ede-Wageningen" (voor lijn 5 naar Ede Oost, klopt wel, maar is niet duidelijk), "Veldhuizen - Ede-Wageningen" voor 3 of 4, en de andere lijn is "Station Ede-Wageningen via Ede-Wag" (afgesneden). Heel duidelijk dus allemaal: soms met station, soms zonder, enz. enz.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009
Oja, al sinds maandag hangt op de Utrechtse actuele reisinformatie-schermen een sticker met de tekst dat er binnenkort een nieuw reisinformatiesysteem komt. Kennelijk is de hoop met de oude versie opgegeven ;-).
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009
Ah mooi, hoef ik dat hele verhaal niet meer te typen :pos:
Wat ook opvalt op dat bord op Ed Noord: Er staan ook Treinen op. Nou ja, dat gaat dan zo:
Trein Amersfoort 8:01
Trein Nijmegen 8:02 +10
Trein Arnhem 8:05
Trein Den Helder 8:10
etc. Stoptrein, sneltrein, IC, Sprinter, Highspeed, Kippenlijnsmurf, rukt allemaal niks: "Trein." Klaar. :D
Wat ook opvalt op dat bord op Ed Noord: Er staan ook Treinen op. Nou ja, dat gaat dan zo:
Trein Amersfoort 8:01
Trein Nijmegen 8:02 +10
Trein Arnhem 8:05
Trein Den Helder 8:10
etc. Stoptrein, sneltrein, IC, Sprinter, Highspeed, Kippenlijnsmurf, rukt allemaal niks: "Trein." Klaar. :D
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009
Idd, en dat werkt gewoon: de trein verdwijnt als je hm ook ziet wegrijden, erg realtime en goed gedaan. Vorig weekend was de NS AV niet werkend, weet alleen niet of de treinen het toen nooit deden.
Ik vind alleen de bussen dus knullig gedaan, maar dat ligt vast aan Veolia: station Ede Centrum is volgens de halteafroep nog altijd "station Ede Centrum NS".
Ik vind alleen de bussen dus knullig gedaan, maar dat ligt vast aan Veolia: station Ede Centrum is volgens de halteafroep nog altijd "station Ede Centrum NS".
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009
Nog een helemaal vergeten opvallendheid van even geleden, volgens mij hoort 'ie eigenlijk nog bij maart maargoed... in sommige bussen is de aankondiging bij busstation Vianen Lekbrug aangepast, daar staat nu "Busstation Lekbrug 63+65+74+28" oftewel eindelijk eens met alle lijnen (inclusief de lijn waar de bus zelf op rijdt, erg nuttige overstap). Die laatste moet overigens 287 zijn maar dat past niet
Een andere InfoXX-opmerkelijkheid is dat lijn 65 altijd "Vianen Busstation Lekbrug" filmt met "Busstation Lekbrug" scrollend. Aan het einde van de ochtendspits heeft lijn 74 echter ook enkele ritten die tot dat busstation rijden, die afwijkend "Vianen Busst. Lekbrug" filmen wat dus niet scrollt Waarom niet voor alles wat daar eindigt hetzelfde???
Een andere InfoXX-opmerkelijkheid is dat lijn 65 altijd "Vianen Busstation Lekbrug" filmt met "Busstation Lekbrug" scrollend. Aan het einde van de ochtendspits heeft lijn 74 echter ook enkele ritten die tot dat busstation rijden, die afwijkend "Vianen Busst. Lekbrug" filmen wat dus niet scrollt Waarom niet voor alles wat daar eindigt hetzelfde???
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009
Dat lijkt een BRU-afwijking te zijn, zie ook de twee varianten van Doorn Postkant. Eentje scrollend voor lijn 50, en eentje niet scrollend over 2 regels voor een nachtlijn. Erg consequent ;-).
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009
Lijn 65 en 74 zijn toch allebei BRU?
Inderdaad maf overigens.
Inderdaad maf overigens.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009
65 en 74 zijn inderdaad allebei BRU.
En oja, ook de 77 ontsnapt niet aan het update-gebeuren... die reed ooit met gewoon "Bilthoven Station" over twee regels rond wat nu "Bilthoven via Centrumwijk" met de onderste regel scrollend is geworden. En dat over de hele route, dus mag de reiziger zelf uitzoeken of de Centrumwijk nu in Nieuwegein, Utrecht, De Bilt of Bilthoven ligt
En oja, ook de 77 ontsnapt niet aan het update-gebeuren... die reed ooit met gewoon "Bilthoven Station" over twee regels rond wat nu "Bilthoven via Centrumwijk" met de onderste regel scrollend is geworden. En dat over de hele route, dus mag de reiziger zelf uitzoeken of de Centrumwijk nu in Nieuwegein, Utrecht, De Bilt of Bilthoven ligt
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009
Nou kan ik me heel erg vergissen, maar volgens mij heb ik in BRU ook al een 77 via De Leyen gezien. Kennelijk weer meerdere varianten.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009
Heb al veel meegemaakt in de bus, maar dit...
De chauffeuse van lijn 74 stond vanmorgen even buiten de bus te roken tot het vertrektijd was toen er een reiziger aan kwam lopen die nog moest stempelen. Die kreeg vervolgens instructies: "dat is drie strippen en daar staat de stempel" en mocht zelf haar strippenkaart afstempelen
Verder kwam me tijdens het lopen van de bushalte naar 't werk op de Beneluxlaan een Integro van Connexxion Tours tegemoet met volledige bestickering voor Utrecht bereikbaar, een van de snelwegbussen rijdt daar kennelijk langs maar eerder was het steeds een touringcar die ik tegenkwam.
De chauffeuse van lijn 74 stond vanmorgen even buiten de bus te roken tot het vertrektijd was toen er een reiziger aan kwam lopen die nog moest stempelen. Die kreeg vervolgens instructies: "dat is drie strippen en daar staat de stempel" en mocht zelf haar strippenkaart afstempelen
Verder kwam me tijdens het lopen van de bushalte naar 't werk op de Beneluxlaan een Integro van Connexxion Tours tegemoet met volledige bestickering voor Utrecht bereikbaar, een van de snelwegbussen rijdt daar kennelijk langs maar eerder was het steeds een touringcar die ik tegenkwam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009
Die Integro's met bestickering heb ik al meerdere malen in Reeuwijk gezien, ik dacht dat al die snelwegbussen (waar overigens geen hond inzit) met dat soort bussen reden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009
Nee er rijden ook enkele touringcars rond die niet volledig bestickerd zijn slechts aan de zijkant. Ook leeg inderdaad
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009
Snelweg bussen die leeg zijn. Ow natuurlijk, verkeerde snelweg. Over de A15 zou het anders zijn uiteraard :-)
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009
Vanochtend reed lijn 52 (of de 50 of 54) binnendoor van Zoetermeer naar Rijswijk. Ik zag vanuit de Randstadrail een Interliner-integro rijden bij Leidschenveen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009
In metro 50 (3 Cafjes) naar Isolatorweg was de omroep enigszins van slag. Het ding riep Bullewijk om terwijl die er vanwege de werkzaamheden uit ligt, Bijlmer werd niet omgeroepen, Strandvliet kreeg de toevoeging ArenA weer mee, Duivendrecht bestond weer niet en op van der Madeweg werd het duidelijk: overstappen op metro 50 en 54. Kreng dacht dus dat ie een 53 was, terwijl alle displays klopten.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009
Duizend bliksembommen en granaten
Met 1 bus 2 treinen missen, kent u dat? Nou, die neukfouten van veolia hebben blijkbaar iets nieuws bedacht: Tussen de diensten in rijden. Handig wel, want als niemand kan zeggen of een bus een kwartier te vroeg of te laat rijdt, kan je met 1 rit per lijn per dag minder toe.
:neg: EPIC FAIL :neg:
Met 1 bus 2 treinen missen, kent u dat? Nou, die neukfouten van veolia hebben blijkbaar iets nieuws bedacht: Tussen de diensten in rijden. Handig wel, want als niemand kan zeggen of een bus een kwartier te vroeg of te laat rijdt, kan je met 1 rit per lijn per dag minder toe.
:neg: EPIC FAIL :neg:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009
Vanmorgen heeft Bommetje 5401 samen met de 5404 op de sneltram aan de Calandlijn in Rotterdam de bovenleiding tussen de stations Graskruid en Alexander naar beneden getrokken. Toen ik bij school aankwam vond ik het al vreemd dat mijn metro vanaf Schiedam niet verder ging dan Schenkel en dat er 2 brandweerwagens met spoed richting Alexander gingen, maar later werd dus duidelijk waarom. Hierdoor reden er geen metro's tussen de stations Prinsenlaan en Ommoord / Nesselande. Hier reden pendelbussen. Hierop reden alle soorten busmaterieel van de RET. In de ochtend net nadat het gebeurt was, reed zelfs instructie Berkhofje 634 als pendelbus rond. Jammergenoeg was die vanmiddag alweer weg toen ik na school even een kijkje ging nemen. Ook was de combi 5401 en 5404 al naar de remise aan de 's Gravenweg gesleept. Wel werd er nog aan de bovenleiding gewerkt:
Als pendelbussen reden nu vooral Alliance's en een enkele Citaro. Deze reden met het gebruikelijke nummer 80. Hier de Alliance 913 met zelfs de bestemming Metrodienst Prinsenlaan erop waarvan ik niet eens wist dat deze bestond :) :
Metrodienst Ommoord heb ik niet gezien als bestemming, maar Metrodienst Nesselande wel:
De pendelbussen reden gemiddeld elke 5 à 10 minuten en waren vooral richting Ommoord en Nesselande goed gevuld. De meeste Alliance's die op de pendel reden waren overigens niet de 900-tjes, maar de 800-tjes, zoals deze 814. Deze kunnen alleen Metrodienst filmen:
Door de breuk waren er 4 diensten ten noorden van Alexander gestrand. Een daarvan was deze dienst met 3x T die op station Graskruid stond:
Op elk station stonden overigens 1 of meerdere RET-ers om de reizigers de weg te wijzen naar bussen en hing er een rood-wit lint voor de ingang.
Tot slot nog iets anders. Op de rit van 16:29 uur op Qbuzz-lijn 176 van Rottterdam Alexander naar Pijnacker reed deze BAB-VIOS Setra 112 i.p.v. een gewone Lion's City:
Als pendelbussen reden nu vooral Alliance's en een enkele Citaro. Deze reden met het gebruikelijke nummer 80. Hier de Alliance 913 met zelfs de bestemming Metrodienst Prinsenlaan erop waarvan ik niet eens wist dat deze bestond :) :
Metrodienst Ommoord heb ik niet gezien als bestemming, maar Metrodienst Nesselande wel:
De pendelbussen reden gemiddeld elke 5 à 10 minuten en waren vooral richting Ommoord en Nesselande goed gevuld. De meeste Alliance's die op de pendel reden waren overigens niet de 900-tjes, maar de 800-tjes, zoals deze 814. Deze kunnen alleen Metrodienst filmen:
Door de breuk waren er 4 diensten ten noorden van Alexander gestrand. Een daarvan was deze dienst met 3x T die op station Graskruid stond:
Op elk station stonden overigens 1 of meerdere RET-ers om de reizigers de weg te wijzen naar bussen en hing er een rood-wit lint voor de ingang.
Tot slot nog iets anders. Op de rit van 16:29 uur op Qbuzz-lijn 176 van Rottterdam Alexander naar Pijnacker reed deze BAB-VIOS Setra 112 i.p.v. een gewone Lion's City:
Laatst gewijzigd door mb90 op wo 08 apr 2009, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009
Zow, dat was dus vanmorgen al gebeurd... toen ik omstreeks 17.30 uur met de trein langs Rotterdam Alexander kwam waren ze nogsteeds bezig met het herstellen van de bovenleiding :o
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009
Ja, rond 9:30 uur is het gebeurd. Vanaf 17:15 uur is er overigens wel 1 spoor weer beschikbaar voor de metro's van en naar Nesselande. Van en naar Ommoord rijden nog wel bussen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009
Hmm, zo zag het er nog niet helemaal uit: d'r liepen nog werklui over beide sporen, wel was van slechts één spoor de bovenleiding kortgesloten.
Edit: op de yahoo-groep Busfoto kwam deze foto van de Qbuzz 1059 langs. Ziet er toch een stuk beter uit dan het egale grijs.
Edit: op de yahoo-groep Busfoto kwam deze foto van de Qbuzz 1059 langs. Ziet er toch een stuk beter uit dan het egale grijs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009
Ik heb ook al de 116 van BAB-VIOS mogen waarnemen op de 176.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009
Op het "bussenkerkhof" bij de oude Connexxionstalling in Boskoop zijn nu een aantal blauwe bussen met een geel patroon op de zijkant verschenen, zag ik vanmiddag vanaf een afstandje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009
Dat zullen ex-Arnhemse 2400'en zijn, had laatst al iets opgevangen over afvoer van die reeks...
Bron foto: OV in Boskoop
Bron foto: OV in Boskoop
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009
Dat rijden over 1 spoor was een gigantische puinzooi :neg:. Ik heb over het stuk Beurs - Alexander 2 uur gedaan . De informatievoorziening was zeer slecht. Men moest alles vernemen via de (de zeer slechte) omroepbericht of via de metrobestuurders. Op Capelse Brug was geen personeel van de RET te bekennen (behalve acher het loket). Heb me op station Alexander maar oplaten halen door mijn ouders.mb90 schreef:Vanaf 17:15 uur is er overigens wel 1 spoor weer beschikbaar voor de metro's van en naar Nesselande. Van en naar Ommoord rijden nog wel bussen.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009
Was het dan niet veel beter om via Rotterdam Centraal naar Alexander te gaan? Zo ben ik ook van en naar het Zuidplein daar gekomen en dat duurde nog geen half uur.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten