Pagina 4 van 12

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: di 09 sep 2008, 20:51
door Justin
Het was een akelig dagje voor spoors Nederland, met de benodigde stremming op onder andere (ik noem ze niet allemaal), tot twee keer toe een grote storing op Amersfoort, een storinkje rondom Blerick-Venray, een beschadigde wissel tussen Utrecht C en Woerden en een aanrijding tussen Purmerend Overwhere en Hoorn (alhoewel ik van Iceman van Somda heb vernomen dat een kapotte kabel ook roet in het eten gooide). Niet van alles last gehad gelukkig ;).

Zelf heb ik alleen van wat forse vertragingen geleden. M'n bus in Zwd vertrok met +5 vanaf mijn halte en exact om 09:09:45 kwam ik aan op het station. Daar zag ik mijn geliefde t5124 vanaf het stationsplein vertrekken, en moest zodoende terugsteken met de t1926 op Ddr, ware het niet deze +15 had en ik nog net mijn t21735 op Rtd kon halen. DDie +15 had ik pas door toen ik net op Ddr aankwam, eerder had hij nog maar +5...
Bij Gd werd duidelijk dat de trein niet verder dan Ut zou gaan en als advies moest iedereen maar naar Ah.
Goed, ik ging college volgen, en zou later naar Zl, aangezien Iceman met DD-AR 7878 in de s2000 naar Ah ging, die vervolgens met diezelfde DD-AR weer als extra trein naar Zl ging! Maar ja, daar had ik zelf niks aan...
Dus afgesproken in Zl en ik zou t541 nemen, alleen daar ging het bij Amersfoort Vlasakkers mis, daar stonden we 40minuten voor de rode, en het bleek dat er een computerstoring gaande was. Van 13.20 tot 15.40 heb ik me daar verveeld op het terrasje van de Deli, want grappig genoeg kwam ik een oud-middelbare scholiere van mij tegen, dus gezellig wat gekletst.

We namen trein t2852, een van de eersten die weer reed, en het was nog relatief rustig (vooral vooraan), pas vanaf Ut kregen we +19 door een duistere reden, die allicht te maken heeft gehad met de wissel. Onderweg nog diverse V'tjes en één T'tje gezien van en naar Amersfoort en Utrecht, en God mag weten wat wat was :p. Bij het vertrek gaan heb ik uw allergeliefde Wubbo en Geert waargenomen die eveneens van de zon aan het genieten waren.

Bij aankomst in Rotterdam met +15, konden we nog t5163 nemen, maar deze was beestachtig vol (voor mij normaal, voor m'n vriendin niet, die moet alleen Zwd-Bd pendelen), dus namen we t2163, die met een kleine +3 aan kwam zetten. En zodoende naar Ddr verkast en op de t5058 teruggeweest :).

Gelukkig dat het goed weer was, want anders was het niet zo'n fijne reisdag geweest! Doch... het niet zo goed was voor m'n punctualiteit ;).

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: wo 10 sep 2008, 08:19
door Daniel
De reizigers met de t5114 treffen het niet deze week... maandag was het die trein die bij Delft in brand stond, vanmorgen vroeg strandde hij dan weer met een defect op Rotterdam Centraal :P

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: wo 10 sep 2008, 16:13
door Daan
Bij de storingen op ns.nl:
Tussen Nijmegen en Arnhem rijden minder treinen door onvoldoende plaats langs het perron.
:?:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: wo 10 sep 2008, 16:24
door webguy
Ze zijn in Arnhem bezig aan het einde van bepaalde perrons on ATB-VV aan te leggen...
Waarschijnlijk zijn sporen daardoor buitendienst, en in Arnhem levert dat al snel een capaciteitsprobleem op.

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: wo 10 sep 2008, 17:29
door Frank
Het probleem zat 'm in Nijmegen, waar, toen ik er was, om mij niet bekende redenen spoor 3 was afgezet (althans, het middelste gedeelte ervan; effectief vrijwel alles dus). De 2000 (Den Haag Centraal - Nijmegen) reed niet en ik heb een 3000 (Den Helder - Nijmegen) ouderwets van spoor 1a zien vertrekken. Even later werd alle linten weggehaald.

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: wo 10 sep 2008, 19:42
door Daniel
- in de t2165 toonden de bestemmingsdisplays in het voorste treinstel (8633) "Dit treindeel gaat na verder als stoptrein", leuk die tekst maar dan moet je wel een station invoeren :P
- bij diezelfde trein floot en sleutelde de machinist maar even, want de HC had z'n handen vol met de koffie voor de machinist en z'n collega HC :)

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: wo 10 sep 2008, 20:28
door Vinny
webguy schreef:Ze zijn in Arnhem bezig aan het einde van bepaalde perrons on ATB-VV aan te leggen...
Waarschijnlijk zijn sporen daardoor buitendienst, en in Arnhem levert dat al snel een capaciteitsprobleem op.
Dat zijn ze ook in Amersfoort aan het doen. Meer zeg ik er niet over...

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: wo 10 sep 2008, 22:05
door Justin
Reiziger Ddrs schreef:De reizigers met de t5114 treffen het niet deze week... maandag was het die trein die bij Delft in brand stond, vanmorgen vroeg strandde hij dan weer met een defect op Rotterdam Centraal :P
Nah, ik zat zelf in t5114, weliswaar met dikke +7 op Rtd, toch vertrok hij net na de t1916, tegelijkertijd met mijn t2825, dus met zo'n +15... Maar ja, wel zo opvallend, tot twee keer toe met de t5114 :p.

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: wo 10 sep 2008, 22:09
door Daniel
Tja, dat heb ik niet meer mogen aanschouwen... was toen al vertrokken met de t4114 :wink: Die had trouwens ook een defect: in stel 2992 werkt al enige tijd het RIS niet.
De HC had er echter voor gekozen te zorgen voor een gelijkmatige slijtage van de 1e klas stoelen (heb er in die trein nog nooit iemand zien zitten) i.p.v. dan maar handmatig om te roepen :P

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: wo 10 sep 2008, 22:14
door Geert
Ach, dat hadden dan allemaal omroepjes voor de machinist geworden (in de regel roepen HC's alleen de overstapstations om) ;)

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: wo 10 sep 2008, 22:21
door Daniel
Tja, de machinist had nog het excuus dat 'ie ergens mee bezig was, de HC niet :wink: Was trouwens ook voor het eerst dat ik de HC in de 1e klas zag zitten op de Hoekse Lijn, als ze niet bij de machinist in de cabine zitten tref ik de conducteurs daar toch met name in de 2e klas aan... soms zelfs op een klapstoeltje op het balkon.

Nog wat opmerkelijks op diezelfde lijn...
De overweg in de Deltaweg in Maassluis had tot gisteren aan weerszijden van het spoor één spoorboom die zowel het fietspad als de rijbaan in de rijrichting afsloot. Al een tijdje stonden er nieuwe spoorbomen klaar om ook de doorgang aan de andere kant te blokkeren.
Daarbij viel al op dat er ook een nieuwe achter het hekwerk geplaatst was. Vandaag zag ik dan eindelijk wat de bedoeling daarvan was: kennelijk was het te makkelijk om slechts twee nieuwe spoorbomen te plaatsen, dus werd die voor de rijbaan ri. het centrum direct naast de rijbaan geplaatst en hebben voet- en fietspad een eigen spoorboom gekregen. Levert toch een aardige slinger in het fietspad op, wordt nog opletten om niet uit de bocht te vliegen als ik 'n keer haast heb om de trein nog net te halen :P

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: wo 10 sep 2008, 23:20
door playertwo
Reiziger Ddrs schreef:bij diezelfde trein floot en sleutelde de machinist maar even, want de HC had z'n handen vol met de koffie voor de machinist en z'n collega HC :)
Goede taakverdeling, is wel zo belangrijk om wakker te blijven :cool:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: do 11 sep 2008, 08:23
door Daniel
- wordt hoog tijd voor GTW'tjes... de halve MerwedeLingeLijn ligt plat vanwege een defecte trein die volgens ProRail tussen Gr en Gdm staat en volgens de melding op Somda tussen Gr en Gnd...
- een zeer opvallende opvallendheid: de t9314 met vervangend materieel in de vorm van een benelux-compositie!

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: do 11 sep 2008, 10:13
door Daan
@Vinny, kan je even aan ProRail Gn doorgeven dat de stationsomroep op Wsm erg zacht staat? ;)

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: vr 12 sep 2008, 15:48
door Caspar
Dat kan je beter aan een Arriva mcn doorgeven, die bellen dat wel even door :wink:

Vanochtend in een 3400 naar Leiden knalde er iets onder het Ddarretje vandaan, een metalen plaat ofzo. Het gaf een paar rotknallen die je door het hele rijtuig hoorde dreunen. Iedereen schrok zich dood! Mensen raakten nog net niet in paniek, maar mijn ogen gingen wel al snel naar de noodrem. Maar paar minuten later stapte ik gelukkig veilig in Leiden uit. 8-)

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: vr 12 sep 2008, 21:06
door Ruben
Wat dat toch altijd op Shl is in de (vrijdag)middag richting Asdz. Treinen komen gewoon te laat van dat Hoofddorp Opstelterrein af, en zijn al vertraagd als ze vanaf Shl vertrekken. Vooral de t3500 en de NoordOost IC's hebben daar last van, lees: alles wat niet in Hfd stopt. Kennelijk rommelt men daar maar wat mee aan, of wat is de reden?

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: vr 12 sep 2008, 21:13
door Caspar
Volgens mij is dat een eigen ervaring... Laatste tijd gaat het altijd wel redelijk op Shl is mijn ervaring als ik aan het werk ben. Soms een paar minuten vertraging vanaf het opstelterrein, maar die worden doorgaans wel ingelopen voordat je bij Asdz bent.

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: vr 12 sep 2008, 21:18
door Caspar
Oja staat Tuffie harder afgesteld in de Sgmmen met de stationsafroepen?

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: vr 12 sep 2008, 21:53
door Frank
De stationsomroep op Elst is wel op standje 10 gezet, dat is zeker :lol: .

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: vr 12 sep 2008, 23:57
door Mark
Caspar schreef:Oja staat Tuffie harder afgesteld in de Sgmmen met de stationsafroepen?
Loes ;)

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: za 13 sep 2008, 00:20
door Ruben
Caspar schreef:Volgens mij is dat een eigen ervaring... Laatste tijd gaat het altijd wel redelijk op Shl is mijn ervaring als ik aan het werk ben. Soms een paar minuten vertraging vanaf het opstelterrein, maar die worden doorgaans wel ingelopen voordat je bij Asdz bent.
Mijn ervaring is het idd, dat bijvoorbeeld de s140 die om 14:58 vanaf Asdz vertrekt, nooit voor vertrektijd langs het perron daar staat (dus te laat van Shl vertrekt). En vandaag had ik dus de s3500 die gepland net daarvoor hoort, maar die kwam dus veel te laat vanaf Hfd en de s140 was ook nog niet op Shl toen we daar rond 14:49 vertrokken. :|

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: za 13 sep 2008, 09:21
door Caspar
De Noordoost moet soms wachten op een s2100 voor binnenkomst bij Shl, misschien was dat aan de orde?

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: za 13 sep 2008, 11:08
door Vinny
Een uitgebreide omroep in de trein naar Hoorddorp bij binnenkomst op Schiphol gisteren. Alle aansluitmogelijkheden werden opgenoemd met hun vertrektijd en spoornummer. Helaas alleen in het Nederlands. Wat wel grappig klonk was: 'Daarna zal deze trein verder rijden als intercity naar zijn eindbestemming Hoofddorp'. Technisch gezien correct, het klinkt alleen een beetje lullig... :P

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: za 13 sep 2008, 22:47
door Geert
Trein t2871 maakte vanavond een extra stop op Rotterdam Noord, Joost mag weten waarom (de reizigers daar hadden het in ieder geval niet echt door). Op Rotterdam Alexander stond deze trein aangekondigd als de s4000 van enkele minuten later; ik hoop niet veel reizigers voor deze trein ingestapt zijn, want Capelle Schollevaar en Nieuwerkerk a/d IJssel werden in volle vaart voorbij gescheurd :)

Verder viel nog op dat Amersfoort Schothorst op het display in VIRMs kennelijk wordt afgekort tot "SCHOTHORST". Had "AMERSFOORT S." of "AMF. SCHOTH." niet duidelijker geweest?

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: za 13 sep 2008, 23:17
door Jurjen
AMF SCHOTH in elk geval niet, dan heb je geen enkel houvast van een orientatie. Amersfoort S is dan weer erg summier in informatie betreffende welk station in Amersfoort, Schothorst is immers geen standaardbenaming voor een station, zoals Centraal wat wél eenvoudig afgekort kan worden tot C. Schothorst, ben ik met je eens, is onduidelijk met betrekking tot een globale richting; iemand die in de buurt van Amersfoort moet zijn, zal wel weten dat Schothorst in Amersfoort ligt, maar iemand van Vlissingen naar Gouda zal ongetwijfeld in de war raken.

Dus nee, de enige goede oplossing is: AMERSFOORT SCHOTHORST, scrollend door beeld. Scrollen kunnen die displays immers wèl.