Pagina 4 van 18

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: wo 08 jun 2011, 09:43
door Daniel
Vanmorgen kwam de t2818 op spoor 4 binnen in Utrecht, opvallend genoeg dit keer zonder wachten op kruisende treinen ri. Amsterdam. Handig gebruik gemaakt van de -4 bij binnenkomst door de trdl dus, dan kan het precies :pos:

Reden voor dit alles was overigens dat men op spoor 8, zover te horen via de omroep, een s17400 naar Veenendaal aan het splitsen was in een trein naar Veenendaal en een s5500 naar Baarn. Oorspronkelijk materieel van die laatste zal wel defect geraakt zijn.

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: wo 08 jun 2011, 18:49
door Dexter
Vanmiddag beleefde ik onderweg met de s2200 tussen Rtb en Rlb de kortste noodremtrekking ooit. :shock: Ik had net de Willemsspoortunnel verlaten en denderde door Rtz, toen het alarm en de meldlamp Noodrem Reizigers afgingen. Ik was al aan het meeremmen (om de noodremtrekking bij een VIRM te overbruggen moet je eerst meeremmen) en had de hc via de porto opgeroepen en ingelicht. Toen ik het diagnosescherm opende zag ik dat het in de een-na-laatste bak van mijn VIRM zesje was, dus zo'n 140 meter bij mij vandaan en vroeg de hc om polshoogte te gaan nemen. Binnen 30 seconden was de melding echter weer verdwenen, dus dat was wel een heel snelle hc.. :shock:

Verder zag ik dat ze bij HiSpeed een nieuwe treinformule hebben: De Ryra. Ik kwam vanmorgen (ook al bij Rtz) een Fyra-stam tegen, waarvan de letter F van het grote logo op de Traxx-loc was veranderd in een R. :lol:

En eergisteren kwam ik Alain Clark tegen bij de kaartautomaat op spoor 2 in Asd, die is in het echt kleiner dan ik. :mrgreen:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: wo 08 jun 2011, 18:53
door Caspar
Ja die RyRa zag ik om 12.56u uit Amsterdam centraal vetrekken met ongeveer 10 tot 15 reizigers aan boord :lol:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: wo 08 jun 2011, 18:57
door Thom91
Dexter schreef: Binnen 30 seconden was de melding echter weer verdwenen, dus dat was wel een heel snelle hc.. :shock:
Gekke vraag, maar ken je je collega's niet dan? Of spreek je ze niet voor een rit?
Zijn het er simpelweg teveel?

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: wo 08 jun 2011, 19:12
door Dexter
@Thom91: Ik ken heel veel collega's (zoiezo die van mijn eigen standplaats en de buurstandplaatsen allemaal) maar ik ken niet iedereen bij naam en toenaam, daarvoor zijn het er echt teveel. Bij NSR werken alleen al 3000 machinisten.

Verder is de mentaliteit snel aan het veranderen: De meesten laten voor aanvang van een rit nog wel hun gezicht zien, wat ik erg op prijs stel omdat je dan tenminste weet met wie je samenwerkt. Maar vaak wordt er zelfs niet eens meer een portofoontest gedaan en weet je alleen dat je een hc bij je hebt omdat de deuren dicht gaan. Erg zonde.

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: wo 08 jun 2011, 19:28
door Thom91
Wel vreemd dan hoor.. Lijkt me juist belangrijk bij zo'n groot bedrijf..

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: do 09 jun 2011, 03:49
door The best
Vandaag (eigenlijk gisteren) voor het eerst gereden in de trolleybussen in Arnhem. Die dingen zijn toch wel ideaal. Weinig geluid en heerlijk zachte stoelen (alleen jammer dat bijna alle trolleybussen die ik daar zag leeg waren terwijl het toch spits was).

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: do 09 jun 2011, 04:53
door STF
Het is toch ook echt niet te geloven he; nooit en te nimmer neemt iemand de eerste busrit uit Reisdorf van 04.47 uur, toch staat de bus elke dag al rond 4.15 à 4.30 uur op de halte warm te draaien, daarnet zie ik tot mijn stomme verbazing een reiziger op de halte staan wachten maar zelfs rond vertrektijd was er nog altijd geen bus te bekennen.

Zojuist komt ie met vijf minuten vertraging voorbij scheuren... :lol:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: do 09 jun 2011, 16:36
door Fles
Vanmiddag op Ut:

Ic naar Rtd van 12:47 heeft +10

Okee, ding komt binnen, met veel gepers iedereen erin, intercom. "Het deel naar Gvc wat voor ons staat heeft geen personeel dus wij kunnen nog niet weg!"

Dus met nog wat mensen, ik die trein uit, naar het andere perron rennen voor de IC van 13:02 (Hey, die komt niet vanuit Zwolle, dus DIE kan gewoon op tijd rijden :idea: )

OH, nee hoor. Die MOET en ZAL later vertrekken dan die van 12:47, hoe lang dat ook mag duren.

Falende falers weer bij Prorail :neg:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: do 09 jun 2011, 23:58
door Chauf21
Een uur geleden passeerde ik op de Wippolderlaan in Den Haag het nieuwe HTM RandstadRail-voertuig (de 4070) op een dieplader. Foto's had ik al eens gezien, maar het blijft een maf gezicht :D

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: vr 10 jun 2011, 00:31
door Suus
Dan zijn ze bijna klaar met afleveren, de serie loopt tot 4072.

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: za 11 jun 2011, 06:54
door TheKnitter
Te Gv was een zwerver Om geld aan het vragen. Meneer werd weggestuurd door S&V, maar kwam na 5 minuten weer terug....

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: za 11 jun 2011, 10:13
door Daniel
Tjongejonge NS, laat die reisplanner toch eens goed werken... vanwege de werkzaamheden tussen Gouda en Den Haag gaat de s500 en s1700 vandaag naar Rotterdam i.p.v. Den Haag en dat gaat wederom mis in de planner. Wederom is het probleem een normaal niet bestaande koppeling van treinseries: gezien het reisadvies rijden de zaterdagse voortreinen (t12530 en t12732) vandaag niet, maar gaan de delen uit Es en Gn gewoon door naar Rotterdam. Echter onder hun oorspronkelijke nummers dus 't wordt weereens als overstap te Ut weergegeven terwijl de trein gewoon doorrijdt.

Edit: en de t530 / t12530 komt nu straks op Ut op spoor 8 aan om vervolgens naar 11 te vliegen en daar te vertrekken :P

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: za 11 jun 2011, 15:07
door Klaasje
The best schreef:Vandaag (eigenlijk gisteren) voor het eerst gereden in de trolleybussen in Arnhem. Die dingen zijn toch wel ideaal. Weinig geluid en heerlijk zachte stoelen (alleen jammer dat bijna alle trolleybussen die ik daar zag leeg waren terwijl het toch spits was).
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel duurder of goedkoper trolleybussen in exploitatie zijn dan dieselbussen. Ik durf zo in te schatten dat de bussen zelf goedkoper zijn in exploitatie maar dat de infra (de bovenleiding dus) duurder is. Zoiets is wellicht interessant voor hoogfrequente busverbindingen.

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: za 11 jun 2011, 15:57
door Reiziger Delft
En laat die dingen nu precies op de meeste frequente lijnen rijden. :)

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: za 11 jun 2011, 16:06
door Klaasje
Buiten Arnhem natuurlijk :wink:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: za 11 jun 2011, 20:48
door Marc
De Pinkpop pendel Heerlen-Landgraaf v.v. werd gereden door drie GTW 2/8'en, één elektrische en twee diesels. Deze pendeltrein begon om 09:34 al te rijden omdat het al vrij druk was in Heerlen. Normaal zou de eerste pendeltrein pas om 10:10 vertrekken.
Verder reden alle stoptreinen in het zuiden (Heerlen-Roermond v.v. en Maastricht Randwyck-Sittard v.v) met drie V'tjes. Tussen Sittard en Maastricht Randwyck was dit een beetje overdreven, ik mocht een stelletje delen met mezelf...

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: za 11 jun 2011, 20:54
door ODRAIL
Marc schreef:De Pinkpop pendel Heerlen-Landgraaf v.v. werd gereden door drie GTW 2/8'en, één elektrische en twee diesels. Deze pendeltrein begon om 09:34 al te rijden omdat het al vrij druk was in Heerlen. Normaal zou de eerste pendeltrein pas om 10:10 vertrekken.
Verder reden alle stoptreinen in het zuiden (Heerlen-Roermond v.v. en Maastricht Randwyck-Sittard v.v) met drie V'tjes. Tussen Sittard en Maastricht Randwyck was dit een beetje overdreven, ik mocht een stelletje delen met mezelf...
Dat was mij afgelopen week opgevallen dat er in Limburg nog met plan V gereden wordt. Heeft de SLT er zijn intreden nog niet gedaan?

Verder nog een ervaring uit Aken. Daar zijn dubbelgelede bussen meer regelmaat dan uitzondering.

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: za 11 jun 2011, 20:59
door Marc
Nee hoor, Mat '64 blijft hier doorrijden tot het bittere einde. Daarna worden ze in Limburg vervangen door SGMm.

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: za 11 jun 2011, 21:01
door ODRAIL
Hmm, dat is nou jammer geen SLT in de heuvels. Het zal wel een mooi gezicht zijn.

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: za 11 jun 2011, 23:49
door Daniel
Het heden en de toekomst vanmiddag op de Spuiboulevard in Dordrecht...
Afbeelding

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: zo 12 jun 2011, 00:03
door Meltrain
Reiziger Delft schreef:En laat die dingen nu precies op de meeste frequente lijnen rijden. :)
En lijn 2. :P
Marc schreef:Verder reden alle stoptreinen in het zuiden (Heerlen-Roermond v.v. en Maastricht Randwyck-Sittard v.v) met drie V'tjes. Tussen Sittard en Maastricht Randwyck was dit een beetje overdreven, ik mocht een stelletje delen met mezelf...
Reden de stoptreinen dit weekend dan 'omgedraaid'? :? Normaal is het Heerlen - Sittard en Maastricht Randwyck - Roermond.

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: zo 12 jun 2011, 00:56
door Wubbo
[mierenneuken]Het bittere einde voor Mat 64 ligt naar verwachting ook tussen Zwolle en Emmen, al zullen ze in het zuiden ook nog wel te zien zijn aangezien die dingen in onderhoud zijn in Maastricht. Erg handig natuurlijk, vanuit Zwolle.[/mierenneuken]

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: zo 12 jun 2011, 01:27
door Suus
Die mensen in Limburg mogen wel blij zijn dat de SGM's krijgen, dat is tenminste de echte sprinter 8-)

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: zo 12 jun 2011, 10:48
door Marc
Meltrain schreef:
Marc schreef:Verder reden alle stoptreinen in het zuiden (Heerlen-Roermond v.v. en Maastricht Randwyck-Sittard v.v) met drie V'tjes. Tussen Sittard en Maastricht Randwyck was dit een beetje overdreven, ik mocht een stelletje delen met mezelf...
Reden de stoptreinen dit weekend dan 'omgedraaid'? :? Normaal is het Heerlen - Sittard en Maastricht Randwyck - Roermond.
De stoptreinen reden vandaag inderdaad omgedraaid ivm Pinkpop. Alle "doorgaande treinen" reden naar Heerlen, van en naar Maastricht reden pendeltreinen.

De stoptreinreizigers hadden het in Sittard echter niet goed getroffen: de 6800 Maastricht Randwyck-Sittard arriveerde op 3a, moest wachten op de vertrekkende 800 naar Maastricht en werd vervolgens naar 3b gereden om de 6800 naar Maastricht Randwyck te gaan rijden (kering van een half uur). De serie 696800 Heerlen-Roermond vertrok van spoor 1a, waardoor de overstap 3a -> 1a vaak niet lukte. De 696800 Roermond-Heerlen vertrok van 2a, reizigers richting Maastricht moesten dus eerst naar spoor 3b lopen (3a werd vrijgemaakt voor de binnenkomende 6800 uit Maastricht Randwyck). Enkele treinen van de serie 6800 vertrokken te laat omdat het materieel niet op tijd voorgerangeerd werd of omdat gewacht moest worden op de 800.