OVer Missers in de Reisinformatie #33

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Busfoto.nl »

Deze had ik nog niet eerder gezien. Een bus als lijn 1 van Qbuzz/U-Ov met op de displays aan de buitenkant lijn Q49.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Ik deze ook nog niet bij U-OV: een streekcitaro op lijn 38 met de bestemming op het zijdisplay alleen op de bovenste regel. Wel kon 'ie daardoor gewoon "Maarssenbroek" in z'n volledigheid tonen zonder dat dit ging scrollen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Milco »

Dat treinen kunnen splitsen weet ik, maar van bussen wist ik het niet :P
Vanmorgen keerde een Van Hool newAG300 op Almere Centrum als lijn 5 van/naar Oostvaarders. Als ik de bestemmingsdisplays aan de zijkanten mocht geloven ging het voorste gedeelte naar Oostvaarders, maar bleef het achterste deel op Station Centrum achter :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Met die ex-GVU geledes kan dat wel, die hebben de motor voorin zitten :P Wordt met een Citaro G bijvoorbeeld al een stuk lastiger :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Vanmorgen reed er een 201718 vanaf Amersfoort vanwege een grote vertraging voor de oorspronkelijke t1718. Die reed volgens de DVS-data dan ook met een los ICM-drietje, da´s vast proppen geweest her en der. De vervangende trein was overigens ook een los drietje, maar het stuk tot Utrecht ging dat wel (zo ongeveer zitvol).

Maarja, in de reisinfo is het natuurlijk niet heel handig als je eerst gaat aankondigen dat er om 7.10 uur een vervangende IC naar Den Haag rijdt (door de omroeper) en vervolgens terwijl die nog aan het perron staat een omroep van Tuffy "De intercity naar Utrecht Centraal, Gouda en Den Haag Centraal vertrekt over ongeveer een kwartier". Weet de gemiddelde reiziger veel dat Tuffy het over een andere trein met dezelfde oorspronkelijke vertrektijd heeft.

In Utrecht was de oorspronkelijke 1718 inmiddels opgeheven met dus een dubbele vermelding op de TB-schermen als resultaat. Daar maakte men er maar dit van in de omroep "De intercity naar Gouda en Den Haag Centraal van 7.29 uur rijdt WEL en vertrekt van spoor 8".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Door een vastgelopen display in de bus nog een misser waargenomen... ik had vanmiddag dus een U-OV bus met "47 Utrecht CS via Doorn" als bestemming op het reisinfoscherm in de bus.
Als ik zo de haltes zag waarop 'ie vastgelopen was had er "Utrecht CS via Doornkade" moeten staan, maar deze afgebroken bestemming komt wel heel ongelukkig uit gezien er ook U-OV bussen in Doorn komen (al gaan die niet naar Utrecht CS) :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

Werkzaamheden bij Schiphol en toch is het weer onduidelijk gemaakt en ik had van de week al het vermoeden dat dat ging gebeuren omdat Amsterdam van der Madeweg weer in het lijstje met nabije stations opdook in de NS-app.

NS.nl rept nergens over het gebruik van de metro tussen Diemen Zuid en Van der Madeweg, maar de NS-app heeft wel voor Diemen Zuid elke tien minuten een metro naar Amsterdam Van Der Madeweg bij de actuele vertrektijden staan. Kortom: mag je nu wel met een NS-vervoerbewijs in de metro tussen Diemen Zuid en Van der Madeweg of mag het niet? Ik denk het eerste maar de uitvoering lijkt meer het laatste.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

Aanvulling op de vorige post: het brede poortje van metro Diemen Zuid stond vanochtend netjes open. De informatie op het internet is dus niet volledig. Morgenavond maar even een briefje aan wagen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Tja heb je zo'n mooie scrollende lijnfilm in de bus zitten, maken ze er alsnog zo'n raar afgekorte bestemming van...
Afbeelding
Qbuzz 4454 te Zeist, Arnhemse Bovenweg by Daniël Bleumink, on Flickr
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Tja, het gaat vandaag dus weer mis op de TBPs... s1700 rijdt 2x/uur en bij degene die een s11700 vervangt mist het deel voor Rotterdam op de borden. Terwijl de enige wijziging een treinnummer van 1 cijfer minder is, verder merkt de reiziger na Amersfoort er niks van.
In de t12534 net mooi steenkolenengels: "After a korte stop this train continues to...". Of het trouwens zo handig was de reizigers voor Den Haag te adviseren in Gouda over te stappen... 't is in Utrecht wat verder lopen deze week maar de IC gaat natuurlijk wel voor die naar Rotterdam uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door webguy »

Het is nog ingewikkelder, want de s11700 rijdt alleen Rotterdam - Gouda, waar het treindeel dus combineert en dus eigenlijk een doorgaande verbinding is. Snapt reisinfo niet, dus je krijgt in Rotterdam te zien dat de trein maar tot Gouda gaat. Ik zat er gisteravond in, en de HC raade in Rotterdam mensen naar Utrecht aan om de "rechtstreekse" IC te pakken van een kwartier later. Raar advies, het zou een overstap zijn in Gouda op een deel uit Den Haag. In Gouda bleek dus dat we gingen combineren en dan gewoon verder reden, terwijl iedereen net was uitgestapt omdat de trein niet verder zou gaan. We stonden ook nog eens halverwege het perron - geen ruimte dus voor het combinerende deel uit Den Haag omdat zowel de Mcn en HC van niks wisten. Eerst dus stuk vooruit rijden, toen combineren, en we vertrokken met ruim +7 en gingen o.a. mijn overstap de mist in. Niet zo erg dat je het logistiek zo oplost, maar het is een reisinfo ramp...
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Chauf21 »

Daniel schreef:Tja heb je zo'n mooie scrollende lijnfilm in de bus zitten, maken ze er alsnog zo'n raar afgekorte bestemming van...
Je hebt best kans dat de bestemming van de bus ook bij andere reisinformatiesystemen wordt gebruikt (bijvoorbeeld de digitale halteborden). Het zou zomaar kunnen dat een dergelijk systeem met minder karakters toe kan. In zo'n geval geldt dan dat het meest beperkende systeem het aantal karakters van de bestemming bepaalt.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door webguy »

Het stomste is dus dat de halteborden er "Driebergen.-Zeist" staat omdat er ruimte is. Die punt is dus erg raar.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

@webguy: ik zag nu net op Rotterdam C. wel een trein naar Schothorst op de borden... wordt die wijziging dan zo laat pas doorgevoerd?
Sowieso goed opletten was het daar: IC van 17.20 stond op de PV van 12, 17.50 op die van 13 en die van 16.50 op de PV van 14.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

Inderdaad, op Rotterdam nu drie treinen naar Utrecht op drie verschillende perrons. Dat op spoor 14 die van 17:05 het eerst gaat staat nergens natuurlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door webguy »

Daniel schreef:@webguy: ik zag nu net op Rotterdam C. wel een trein naar Schothorst op de borden... wordt die wijziging dan zo laat pas doorgevoerd?
Gisteravond was het Schothorst "rijdt niet verder dan Gouda". Misschien een avond situatie dan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

Nouja, in Gouda was de IC naar Schothorst nog altijd opgeheven op de TBP's...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

webguy schreef:
Daniel schreef:@webguy: ik zag nu net op Rotterdam C. wel een trein naar Schothorst op de borden... wordt die wijziging dan zo laat pas doorgevoerd?
Gisteravond was het Schothorst "rijdt niet verder dan Gouda". Misschien een avond situatie dan?
Ik kan me geen melding onderaan de TBP herinneren, al was ik in eerste instantie per ongeluk naar spoor 13 gelopen.
Bee schreef:Nouja, in Gouda was de IC naar Schothorst nog altijd opgeheven op de TBP's...
Dat kan wel kloppen want de s11700 was over de hele route als opgeheven op de TBPs te zien, met dan de vervangende s1700 er direct onder.
Chauf21 schreef:Je hebt best kans dat de bestemming van de bus ook bij andere reisinformatiesystemen wordt gebruikt (bijvoorbeeld de digitale halteborden). Het zou zomaar kunnen dat een dergelijk systeem met minder karakters toe kan. In zo'n geval geldt dan dat het meest beperkende systeem het aantal karakters van de bestemming bepaalt.
Voor de DRIPs lijkt Qbuzz een andere bestemming uit te sturen. Althans, ik weet dat "Nieuwegein Het Klooster" gewoon in z'n volledigheid voorop de bus staat (wel tweeregelig in dat geval) en op de DRIPs te Utrecht Centraal verschijnt als "Nwgein Het Klooster".
De schermen in de bus breken de bestemming gewoon af op het eerste teken dat niet meer past en verder kan ik geen systemen bedenken waar nog een lengtebeperking in kan zitten.

Owja, nog een leuke in de categorie teveel informatie vanmorgen op Amersfoort: men riep hier zelfs om dat in plaats van de IC naar Amersfoort Schothorst er op dezelfde tijd een Sprinter reed. Dat lijkt me voor de reiziger nou ook niet heel erg veel uitmaken :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door wouter15 »

Vanochtend rond 8:35 stond op Utrecht CS Jaarbeurszijde lijn 103 op halte B1 te wachten. Volgens mij klopt dat niet wat de vertrekstaat van de 103 hangt in de C zone volgens mij.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Er zijn überhaupt geen B-haltes aan de Jaarbeurszijde, wat is de misser in de reisinfo hier trouwens?

Vanmorgen trouwens ook een Citaro G op 38 met een briefje achter de voorruit i.v.m. defecte film.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door wouter15 »

Ik bedoelde halte D1. De misser is eigenlijk dat de lijn die bij de halte staat en de vertrekstaat die er hangt niet bij elkaar horen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Etienne »

Daniel schreef:Tja, blauwe lampen gebruiken of een sein op rood zetten als een trein op de A-fase gepland is is tegenwoordig erg moeilijk in Utrecht... de t11759 stond vanmiddag ook weereens met slechts de kopbak nog onder de hal uitstekend, terwijl de reizigers al sinds jaar en dag netjes over de A-fase verspreid staan te wachten (daar wordt 'ie ook op alle TBPs aangekondigd)
En ook met de t2852 was dit wederom het geval vandaag, stond ver buiten de kap aan de Lunettenzijde (b-zijde) en alle TBP's aldaar uit. Volgens de borden en de omroep vertrok deze echter van 11a.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Tja, met treinen die kort genoeg zijn om op de A-fase te passen is het nog een tikkeltje erger inderdaad. Die kondigen ze dan ook op de A-fase aan, maar krijgen geel tussen A- en B en komen dan dus aan het uiterste puntje van de B-fase terecht als de machinist alles volgens het boekje doet (Gelukkig heeft er af en toe nog weleens eentje het inzicht dat dat niet zo handig is) bij gebrek aan bakbordjes.
De s2000 staat de laatste tijd ook constant met de kop onder de hal in Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Meltrain »

webguy schreef:Het is nog ingewikkelder, want de s11700 rijdt alleen Rotterdam - Gouda, waar het treindeel dus combineert en dus eigenlijk een doorgaande verbinding is.
Waarom wordt/werd dat deel niet gewoon als s2800 gereden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Dat deed 'ie ook gewoon (althans, die nummers zag ik wel in de apps). Het is de koppeling s1700 <-> s2800 in Gouda die stuk was in het halfuur dat er normaal een s11700 uit Amersfoort komt (maar nu niet door werkzaamheden bij Schiphol).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten