Pagina 7 van 11

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Geplaatst: zo 16 feb 2014, 15:04
door Daniel
Geert schreef:Is die quote van trein 12546 van een TBP of van Rijden de Treinen?
Die komt van Rijden de Treinen. Ik kon toen ik dat gisteren op de TBP zag niet kijken wat RdT ervan maakte want die gaf op dat moment een foutmelding waardoor de actuele tijden niet geladen konden worden.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Geplaatst: zo 16 feb 2014, 19:50
door waldo79
Bee schreef: En als het goed is wordt op alle stations waar treinen stoppen die extra in Rai stoppen nu ook automatisch omgeroepen dat de trein extra in Rai stopt.
In Ehv en Ht werd het omgeroepen. De HC in de t3556 benadrukte het zelfs ;)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Geplaatst: ma 17 feb 2014, 09:56
door MdJ
marlies schreef:Was ik vergeten toen ik het vandaag postte maar wat ook deel van de aanleiding was dat het me gister opviel is dat ik woensdag in Amersfoort bij de 12500 een "Stopt ook in Meppel" zag op de TBP. Meppel stond uiteraard ook in de via-lijst, want dat ding stopt daar altijd omdat 'ie op alle tussengelegen stations tussen Zwolle en Leeuwarden stopt (wijsneuzen die nu over ijsstadia beginnen kunnen rekenen op een afkeurende blik).
12500 is "SnelIC" op Zl-Lw, 12700 is de stopIC. Dus de 12500 zou niet op Meppel moeten stoppen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Geplaatst: di 18 feb 2014, 21:04
door marlies
Ah, ja, dat was ik helemaal vergeten :@

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Geplaatst: di 18 feb 2014, 22:56
door reisthijs
waldo79 schreef:
Bee schreef: En als het goed is wordt op alle stations waar treinen stoppen die extra in Rai stoppen nu ook automatisch omgeroepen dat de trein extra in Rai stopt.
In Ehv en Ht werd het omgeroepen. De HC in de t3556 benadrukte het zelfs ;)
Zat daar ook de overbodige toevoeging bij dat die treinen ook in Asb stoppen, zoals ik in Utrecht hoorde?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 14:07
door waldo79
In de automatische omroep werd Asb extra benoemd zoals altijd al gebeurde 8-)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Geplaatst: do 20 feb 2014, 11:20
door wouter15
Lijkt me een beetje vroeg om dit al te vermelden op ns.nl:
Berlin Ostbahnhof-Hannover Hbf-Amsterdam Centraal vrijdag 25 april na 18.00 uur

Oorzaak
•door werkzaamheden

Reisadvies

U kunt gebruikmaken van de binnenlandse treinen
•InterCity Berlijn 144 en 142 eindigen in Amersfoort; deze treinen stoppen niet in Hilversum en Amsterdam Centraal
•u kunt van Amersfoort naar Hilversum en Amsterdam Centraal gebruikmaken van binnenlandse Intercity's

Extra reistijd
•een kwartier tot een half uur

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Geplaatst: do 20 feb 2014, 12:02
door Karl
Ja, daaag, nu staat het te vroeg, terwijl hier normaal het volgende gepropageerd wordt "zo vroeg mogelijk publiceren!"

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Geplaatst: do 20 feb 2014, 14:27
door marlies
Buitenlandse tripjes plannen mensen meestal niet pas een week van te voren, dus juist goed dat dat al bekend gemaakt wordt :)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Geplaatst: do 20 feb 2014, 20:04
door Vinny
Werkzaamheden? Het gaat hier toch om koninginnenach (maar dan de "koningsdag" versie en de Amsterdamse variant ervan?)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Geplaatst: do 20 feb 2014, 20:12
door Suus
Dit is inderdaad een van de gevolgen van Koningsdag, internationale treinen worden dan eigenlijk altijd uit Amsterdam Centraal verbannen. Een dergelijke mededeling staat ook al enige tijd op de site van Thalys.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Geplaatst: do 20 feb 2014, 22:05
door Thom91
Wel vergeten een vervangende s1500 te plannen hè NS! *O*

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Geplaatst: zo 23 feb 2014, 13:32
door VIRM
Gisteren had ik bijna 20 minuten overstaptijd op Sloterdijk. Het viel pas op dat de verstoring tussen Schagen en Anna Paulowna pas om 22:47 werd omgeroepen, één minuut voor vertrektijd van de s3000 naar Den Helder.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Geplaatst: zo 23 feb 2014, 16:16
door Ronald
De melding "achterste treindeel rijdt tot..." ontbreekt volgens mij nogal eens op de TBP's. Wel handig als dat in Sittard vermeld zou worden: achterste deel tot Eindhoven stopt voorbij de trappen en het voorste deel naar Amsterdam staat dan bijna in Susteren...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Geplaatst: zo 23 feb 2014, 16:26
door webguy
Die regel bestaat uberhaupt niet volgens mij. Staat erg hoog op de wensenlijst geloof ik.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Geplaatst: zo 23 feb 2014, 16:30
door Geert
Volgens mij wordt die melding alleen gegeven op het station waar afgetrapt wordt en alleen als dat halverwege de route van een trein gebeurt, niet wanneer dat al op het startstation gebeurt. "Achterste treindeel tot" heb ik geloof ik niet gezien op een TBP, terwijl in InfoPlus die informatie wel bekend is. InfoPlus kent verder alleen een melding "Achterste treindeel blijft achter" en geen melding "Achterste treindeel tot..."

In Den Haag Centraal staat de melding "Achterste treindeel blijft achter" nooit op de TBP's terwijl daar regelmatig een treinstel achterblijft. Alleen via de omroep weet je dan dat je vooraan in moet stappen.

Edit: wat webguy zegt...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Geplaatst: zo 23 feb 2014, 16:34
door Thom91
webguy schreef:Die regel bestaat uberhaupt niet volgens mij. Staat erg hoog op de wensenlijst geloof ik.

Mag wel naar de eisen lijst imo.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Geplaatst: zo 23 feb 2014, 16:58
door webguy
Geert schreef:In Den Haag Centraal staat de melding "Achterste treindeel blijft achter" nooit op de TBP's terwijl daar regelmatig een treinstel achterblijft. Alleen via de omroep weet je dan dat je vooraan in moet stappen.
Volgens mij komt dat omdat het achterblijvende deel gezien wordt als een rangeerdeel op het moment dat het klaarstaat. Het systeem weet dus eigenlijk niet dat er meer materieel staat... Moet dus handmatig worden toegevoegd.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Geplaatst: zo 23 feb 2014, 19:14
door Suus
Bij meerdelige treinen die buiten de spits langs Eindhoven gaan ben ik eigenlijk altijd waakzaam, tenzij ik in Eindhoven moet uit- of overstappen. Het zou niet de eerste keer zijn dat er een volksverhuizing in Eindhoven plaats vindt. Voordeel is wel, OBIS is vaak wel op de hoogte van dat soort zaken.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Geplaatst: zo 23 feb 2014, 22:05
door Geert
webguy schreef:
Geert schreef:In Den Haag Centraal staat de melding "Achterste treindeel blijft achter" nooit op de TBP's terwijl daar regelmatig een treinstel achterblijft. Alleen via de omroep weet je dan dat je vooraan in moet stappen.
Volgens mij komt dat omdat het achterblijvende deel gezien wordt als een rangeerdeel op het moment dat het klaarstaat. Het systeem weet dus eigenlijk niet dat er meer materieel staat... Moet dus handmatig worden toegevoegd.
Kan een omroeper dat wel handmatig instellen?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Geplaatst: ma 24 feb 2014, 07:07
door webguy
Handmatig naar "Niet instappen" of "Let op omroep" kan

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Geplaatst: ma 24 feb 2014, 09:33
door Etienne
Vanaf de stations Pijnacker Zuid t/m Blijdorp hebben alle DRIM's een technische storing. Op beide perrons worden de metro's in beide richtingen aangekondigd.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Geplaatst: ma 24 feb 2014, 20:25
door Milco
Afbeelding

Een omleiding op lijn 151 (Almere-Bussum) op zaterdag. Lijn 151 rijdt niet eens in de avonduren en het weekend... _O-

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Geplaatst: ma 24 feb 2014, 21:29
door busburger
Grappig :') ! Connexxion zou waarschijnlijk net zo reageren als die schitterend uitgebeelde "NS-conducteur" in dat reclamespotje waarin Nick & Simon hem in de mond leggen dat een bepaald vrij-reizenrecht ook op de trein naar Volendam geldig is: "Maar áls lijn 151 op zaterdag zou rijden ....." :wink:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Geplaatst: di 25 feb 2014, 08:19
door wouter15
Het vertrekbord op spoor 5 in Woerden was een beetje van slag.

*Op het moment dan de 4000 naar Utg binnenkwam om 8:02 kondigde het bord nog de 8800 naar Ut van 7:54 met +5 aan.
*Toen de 8800 naar Ut aankwam (ondertussen met +10) kondigde het bord de 4000 naar Utg aan
*Toen de 8800 naar Ut al vertrokken was gaf het bord toen pas aan dat hij met +10 reed
*Als laatste: toen de 9800 naar Ut aankwam bleef het bord nog hangen op de 4000 naar Utg.