OVer Missers in de Reisinformatie #34

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Stefan »

Wij hebben dat ook wel eens ja, gebeurd vaak bij de HES (richting de Kralingse Zoom). :|
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Hainje »

Al wel eens doorgegeven aan de ASL? :P
🍉
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Stefan »

Ik heb ook al wel eens doorgegeven bij ons kantoor dat er tig omroepen missen op lijn 11 van Ridderkerk naar Dordt, maar goed.... Meer zeg ik niet.. :N :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Geert »

Daniel schreef:beide hetzelfde onhandige GPS-bugje
Is die halte dan niet gewoon verkeerd ingemeten?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Ook een optie, maar welke van de twee het is valt natuurlijk wat lastig te zeggen op basis van een eenmalige ervaring. 'tis in elk geval al een verbetering dat Arriva de haltes nu kort voor ze bereikt worden (als het goed gaat dan) omroept i.p.v. kort na de vorige. Voorheen werd de bewuste halte van lijn 136 namelijk al aan het begin van de A29 bij Rotterdam omgeroepen :P

Edit: In Hellevoetsluis was de stickerplakker van Connexxion trouwens ook nog niet helemaal wakker toen 'ie dit bord moest maken. Een buslijn die niet van ons is... hmm... dat moet Arriva dan zijn. Of toch niet...

Afbeelding

(Uiteraard wordt die lijn 430 door Veolia gereden...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
busburger
Berichten: 92
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 21:38

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door busburger »

Leuk opgemerkt! Maar op de tijd waarop lijn 430 moet vertrekken, zal het haltebord wel minder goed leesbaar zijn ....
Laatst gewijzigd door Daniel op za 15 mar 2014, 22:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Meltrain »

Als je (in het weekend) op de site van U-OV naar lijn 260 zoekt, krijg je deze melding:
"Deze bus rijdt niet op de geselecteerde dag. Hier kunt u de Lijnfolder van deze lijn vinden."

Het is toch echt een tram. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Rickingsh

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Rickingsh »

Bijwyks schreef:
Rickingsh schreef:
casper_rzb schreef:Volgens mij komt alleen lijn 105 en lijn 115 van de Connexxion hierzo heb er nog nooit RET zien rijden op,
Halte Rozenburg, Professor Gebrandyweg
Halte Barndegat op het uiterste randje van Amsterdam is ook zo'n bekend gevalletje.
Staat keurig een abri van het GVB daarzo, terwijl de vertrouwde blauw-witte voertuigen van laatstgenoemde het asfalt daar nog nimmer hebben betreedt :lol: Nee, enkel het felrood van Connexxion in R-net jasje is daar te bewonderen. Aanpassing is blijkbaar een té grote confrontatie voor het systeemautisme :')
Dit is niet zo, in de jaren '90 deed GVB nachtbuslijn 701 deze halte aan met wit-blauwe gelede bussen, Van 1986-1988 deden tomaatrode GVB bussen op GVB/CN/ENHABO lijn 64 deze halte aan en de ENHABO reed tussen 1969 en 1991 met vele GVB afdankertjes zowel in eigen viesgele kleur als GVB donkerrood en blauw.
Beetje late reactie, maar ik geef het toe; betrapt! :oops: Was de 701 & 64 idd geheel vergeten. Maar ken ze ook enkel van de wiki, en heb die tijden (helaas) niet bewust mee mogen maken. Maar toch blijf ik van mening dat een regionale abri niet zou misstaan op deze halte (met nog wel een Zaanse straatnaam!) :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Hmm, kennelijk gaat de NS-Reisplanner ergens de mist in als je een reis met IC Direct hebt. Ik plande net Amersfoort - Dordrecht voor zaterdag wat wegens werkzaamheden via Schiphol gaat. Daarbij vindt de planner dat ik met drie vervoerders reis als ik de verbinding s1600 -> s900 -> s1200 neem. IC Direct wordt dus opmerkelijk genoeg niet als trein van NS Hispeed gezien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door waldo79 »

NS Hispeed wordt langzamerhand uitgefaseerd als naam. Wat als je een reisje van Amersfoort naar Hengelo plant met IC Berlijn?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

Volgens mij is IC Direct daar expliciet toegevoegd vanwege de toeslag, een concept dat bij de treinen die onder "NS Hispeed" rijden niet van toepassing is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Hainje »

Gisteren heb ik de ICD genomen en in de planner stond deze ook zo aangegeven, echter de BeneluxMeander stond in de planner nog aangegeven onder NS HiSpeed. De vraag is natuurlijk voor hoe lang nog, maar gisteren was het in ieder geval nog zoals zojuist beschreven.
🍉
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door webguy »

De reden dat er drie staat is dat "IC Direct" als 'premium product' wordt gezien. Als je alleen s900 en s1200 plant zou er "IC Direct en NS Hispeed" moeten staan geloof ik. Maar veel dingen passen niet, dus dan wordt het "x vervoerders".

weet er verder niks over hoor...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Blijkt inderdaad zo te zijn. Als ik op het andere halfuur plan komt er "NS en IC direct" te staan.

Maar wel apart dat bij IC direct hierdoor als enige treinsoort geen vervoerder wordt getoond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Ronald »

Ik vind dit op de werkzaamhedenpagina trouwens altijd geklier met spaties en moet het dan ook altijd twee keer lezen:
Tussen Amsterdam C. en Breda rijden geen Intercity direct treinen door een defecte trein.
Ik weet niet wat taalkundig juist is, volgens mij "Intercity directtreinen" of "Intercity direct-treinen". Het duidelijkste zou ik "Intercity direct"-treinen vinden.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door webguy »

Daniel schreef:Maar wel apart dat bij IC direct hierdoor als enige treinsoort geen vervoerder wordt getoond.
ICE en Thalys ook. Zijn dus drie merken die status apart hebben.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Karl »

Ronald schreef:Ik weet niet wat taalkundig juist is, volgens mij "Intercity directtreinen" of "Intercity direct-treinen". Het duidelijkste zou ik "Intercity direct"-treinen vinden.
Het is intercity directtrein; het is bijvoorbeeld ook openbaar vervoerconcessie of Karel Doormanstraat.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

Intercity direct trein is Duits taalgebruik, daar schrijft men bijvoorbeeld Straße met een streepje gescheiden de naam. Bijvoorbeeld Rudi-Carrell-Straße. In het Nederlands uiteraard fout taalgebruik :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Geert »

Het is Engels taalgebruik. In het Engels komt immers overal een spatie tussen, in het Duits niet.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Karl »

Bee schreef:Intercity direct trein is Duits taalgebruik, daar schrijft men bijvoorbeeld Straße met een streepje gescheiden de naam. Bijvoorbeeld Rudi-Carrell-Straße. In het Nederlands uiteraard fout taalgebruik :)
Dan is het toch Intercity-direct-trein?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

Om precies dit hele geneuzel noem ik het zelf nog altijd de Fyra, iedereen weet nog altijd wat er mee bedoeld wordt :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Meltrain »

Of gewoon "ICd treinen".
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Stefan »

ICd klinkt helemaal troosteloos. :') Ik noem 't inderdaad gewoon nog steeds de Fyra en dat is meestal niet eens bewust.. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door huibe »

Bij een reisadvies naar Eindhoven Airport krijg ik als advies Connexxion lijn 400 of Hermes lijn 401.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Somoht »

Klinkt als een 9292 foutje. Die datasets bevatten geen vervoerder-namen dus bij Connexxion moet je het afleiden aan de hand van lijnsysteemnummer, L -> Hermes, X/A -> Breng.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten