OVer je OV-Chipkaart #10

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door Vinny »

Als iets diefstal is dan is het niet minder diefstal omdat het de dief makkelijk gemaakt wordt... :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door Aking »

Dus als ik een product afreken wat €0,00 kost is dat diefstal? :X
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door marlies »

Als het product eigenlijk geen €0,00 kost maar je er een prijsje van een ander product dat wel gratis is overheen hebt geplakt wel ja. "Hadden ze maar voor prijsstickers moeten zorgen die scheuren als je ze losmaakt" is net zo'n slecht excuus als "Hadden ze die bug maar niet in de website moeten hebben".
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door webguy »

Meestal doet de NS niet erg moeilijk, maar als je een tv voor 9,99 ziet ipv 999 dan hoeft het bedrijf 'm ook niet te leveren, dus opzich.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door Aking »

Nah in het begin stond zelfs op de cico's "1e klasse gratis" Dus of je dan nog kunt spreken van een "kennelijke vergissing"

En Marlies, ik heb nergens iets anders "opgeplakt" Ik zou dan eerder stellen dat ik bij de kassa kom, dat een product 0,00 kost volgens de kassa, en dat mogelijk ergens in de algemene voorwaarden van betreffend bedrijf of op de verpakking van mijn product in kleine lettertjes staat dat dit product niet in combinatie met en ander product mag worden gekocht, of niet bij een bepaalde kassa mag worden afgerekend...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door Vinny »

Zoals jij het brengt is het in ieder geval de omgekeerde wereld: "Oh shit, ze hebben nieuwe hangsloten op het magazijn geplaatst, nu heb ik geen gratis bier meer" :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door Aking »

Een magazijn heb je als klant al weinig te zoeken, en een sleutel van een eventueel hangslot heb je volgens mij al helemaal niet...

Ik heb in dezen niet anders gebruikt dan de normale knopjes op de kaartautomaat (want helaas heb ik geen "kaartautomaathack", dan had ik mezelf wel een 1eklas jaarabo bezorgd :wink: ) Dus je vergelijking gaat in dezen niet helemaal op...

Als ik bij zo'n bestelmuur bij de mac een menu bestel, en kies voor de optie large en vervolgens komt er te staan "large gratis" en kan ik bij de balie mijn (large) menu afhalen, ben ik dan een dief? :X

En oh: De optie "large" kun je bij de balie niet bestellen, daar kun je alleen een losse burger met large friet en drankje bestellen, dus ik kan geen prijs vergelijken, bekijken of wat dan ook...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door fogeltje »

Spijtig dat je nu moet betalen net zoals iedereen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door Meltrain »

webguy schreef:Meestal doet de NS niet erg moeilijk, maar als je een tv voor 9,99 ziet ipv 999 dan hoeft het bedrijf 'm ook niet te leveren, dus opzich.
Ik dacht dat er in het recente verleden verschillende gevallen waren waarbij dat juist wel het geval was. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door hauptbahnhof »

Wat een hoop hypocriete reacties hier weer. :roll:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door Hainje »

Inderdaad, wat Hbf zegt.

Aking heeft gewoon een poosje mazzel gehad en baalt dat deze maas in het systeem nu gefixt is.
NS gaat echt niet failliet van die enkeling die deze mazzel heeft.
🍉
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door Vinny »

Aking heeft met zijn "knopjes drukken" wel een reputatie hoog te houden volgens mij. Het is anders wel frappant dat uitgerekend hij de enige forummer is die de hack kent. :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door huibf »

Zelfde bug als inchecken met je JTK.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door Daniel »

Da's geen bug, dat kan gewoon niet. Je kunt 'm gebruiken om de poortjes mee te openen en anders niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door fogeltje »

Hmm, bij chipkaart 2 heeft de laatste keren dat saldo onder de vijf euro kwam geen laadtransactie plaatsgevonden mits het overzicht klopt. Daar moet ik toch eens achteraan. Heb ook nog geen afschrijving gehad van de eerste laadtransactie van 17 april. Wellicht is er iets fout gegaan met de machtiging (nieuwe kaart, AO overgezet).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door Daniel »

Automatisch opladen gaat tegenwoordig als het saldo onder de 0 komt he
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door fogeltje »

Sinds wanneer is dat? Dat was mij compleet ontgaan :oops: In de tijd dat ik het aanvroeg ging dat in ieder geval nog niet zo.

De laatste AO transactie bij chipkaart 1 is nog steeds gedaan toen het saldo onder de vijf euro kwam. Ik neem aan dat dit bij chipkaart 2 nu anders is omdat het hier om een nieuwe kaart gaat en dus eigenlijk om een nieuwe AO instelling en dat het bij chipkaart 1 nog gewoon steeds op de oude instelling staat?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door Suus »

De AO van 17 april zou op 24 april afgeschreven moeten zijn. Kijk anders in het internetbankieren even bij het incasso-overzicht, daar zie je de reeds voltooide en toekomstige incasso's staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door huibf »

Daniel schreef:Da's geen bug, dat kan gewoon niet. Je kunt 'm gebruiken om de poortjes mee te openen en anders niet.
Zolang die blijft zeggen, check in; okay, reist het erg prettig.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door Tochjo »

fogeltje schreef:Sinds wanneer is dat?
Sinds augustus 2013.
De laatste AO transactie bij chipkaart 1 is nog steeds gedaan toen het saldo onder de vijf euro kwam. Ik neem aan dat dit bij chipkaart 2 nu anders is omdat het hier om een nieuwe kaart gaat en dus eigenlijk om een nieuwe AO instelling en dat het bij chipkaart 1 nog gewoon steeds op de oude instelling staat?
Ja. Automatisch opladen stopzetten en opnieuw aanvragen voor de eerste kaart verlaagt ook voor die kaart de grens.
Bee schreef:De AO van 17 april zou op 24 april afgeschreven moeten zijn.
In deze tekst van september vorig jaar wordt een periode van 15 dagen genoemd. Bij mij duurde het enkele maanden geleden ook daadwerkelijk zo lang voordat het afgeschreven was. Of is er inmiddels iets veranderd waardoor het sneller zou moeten gaan?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door fogeltje »

Dank voor info. Wat de incasso's aan gaat, meestal gebeurt dit bij zeven tot acht dagen (niet werkdagen) na het voorval. Maar ik zie dat van kaart 1 ook nog geen geld is afgeschreven. Ik kijk het nog even een paar dagen uit de boom.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door reisthijs »

huibf schreef:
Daniel schreef:Da's geen bug, dat kan gewoon niet. Je kunt 'm gebruiken om de poortjes mee te openen en anders niet.
Zolang die blijft zeggen, check in; okay, reist het erg prettig.
Bewust zwartrijden kan nooit prettig zijn.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door Suus »

Tochjo schreef:
Bee schreef:De AO van 17 april zou op 24 april afgeschreven moeten zijn.
In deze tekst van september vorig jaar wordt een periode van 15 dagen genoemd. Bij mij duurde het enkele maanden geleden ook daadwerkelijk zo lang voordat het afgeschreven was. Of is er inmiddels iets veranderd waardoor het sneller zou moeten gaan?
De algemene situatie is nu dat er gemiddeld 7 dagen tussen zit (uit een steekproef van 10 afschrijvingen).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door fogeltje »

Dat was het tot nu toe ook bij mij, maar er hebben wel feestdagen tussen gezeten, dus misschien dat het daarom nu wat langer duurt (hoewel ik betwijfel dat computersystemen Pasen vieren, maar goed).

Volgens de mens die mijn reactieformulier beantwoordde is er in ieder geval niets aan de hand omdat het pas opgewaardeerd gaat worden als het onder de nul euro komt. Ik kijk eind van de maand nog eens, dan moeten er extra afschrijvingen zijn geweest.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door huibf »

reisthijs schreef:
huibf schreef:
Daniel schreef:Da's geen bug, dat kan gewoon niet. Je kunt 'm gebruiken om de poortjes mee te openen en anders niet.
Zolang die blijft zeggen, check in; okay, reist het erg prettig.
Bewust zwartrijden kan nooit prettig zijn.
Bewust niet inderdaad. Maar ik reis onbewust zwart. Heb automatisch opladen, maar jammer genoeg rekent NS geen geld voor mijn ritten.
Ik noem dat een bug in het systeem, of de spreekwoordelijke mazen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten