OVer je reiservaringen in april 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Marc »

Gisterochtend was het een puinzooi tussen Rotterdam en Den Haag: mijn trein t1922 reed niet verder dan Rotterdam Centraal. De eerstvolgende trein richting Den Haag was volgens de omroepberichten trein t5122. Deze reed met een solo SGMm-III en was binnen no-time vol. Een blik op de AV vertelde me dat trein t2633 ook gewoon zou rijden, evenals trein t1210 (een omroep was hier handig geweest om de reizigers te spreiden...). De t2633 vertrok iets te laat uit Rotterdam en reed natuurlijk achter de overvolle t5122 aan. In Delft werd de trein bomvol en via spoor 2 kwam ondertussen de t1210 voorbij :?. Ivm de drukte reed trein t2633 vanaf Delft met slechts 40 km/h richting Den Haag... Die 1210 had ook nog wat reizigers mee kunnen nemen, toch :?: :?:
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door verfmeer »

De s1200 wordt naar mijn idee veel te vaak voorgetrokken bij storingen of vertragingen. Ik zie nog wel eens dat als drie kwart van de treinen niet de rijdt, de 1200 pas als laatste wordt opgeheven. Terwijl die reizigers makkelijk op de s2600 kunnen overstappen... Maar het zal wel aan mij liggen dat ik het niet begrijp -o-
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Thom91 »

Internationale trein, krijgt sowieso voorrang.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Geert »

En ook te weinig ruimte om te keren in Rtd, dus moet toch wel richting Den Haag.
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door casper_rzb »

Waarom rijd Arriva VDL Ambassador 8305 op lijn 139 via de A15 THV Rozenburg???
Afbeelding
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door mb90 »

Een defecte Haringvlietbrug, waardoor die bus een flinke omleiding rijdt.
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door casper_rzb »

Hoelang blijft deze omleiding want dan ga ik even terug :lol:
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door mb90 »

Na anderhalf uur is de brug net weer beschikbaar, dus het omleiden zal wel niet meer nodig zijn.
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door casper_rzb »

BEdankt! :pos:
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Jef400 »

In EBS bus 4096 zie ik een scrollende balk met nu.nl koppen op het reizigers informatiescherm. Interessant
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Daniel »

De treindienstleider op Utrecht Centraal was kennelijk al met z´n hoofd bij een lang Paasweekend. Met de t1718 moesten we even wachten tot de vertraagde t516 voorbij was, da´s nog logisch, maar daarna waren we kennelijk vergeten en bleef het sein maar op rood staan ondanks dat er sindsdien niets kruisends meer langsgekomen is dat verhinderde dat we naar spoor 8 door konden.
Van -1 naar +8 bij binnenkomst werd het uiteindelijk, terwijl de vertraagde voorgaande trein na net een ruime minuut wachten al het station uit reed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door VIRM »

De afgelopen paar dagen naar Berlijn geweest: woensdagochtend met de eerste IC Berlijn heen en vrijdag (dat is net gisteren dus :P) met de IC Berlijn terug. Wat opvallende OV-dingetjes.

In de IC Berlijn valt het op dat het Nederlandse personeel (die zich op de heenweg aankondigde als NS Internationaal en op de terugweg met NS Hispeed) in drie talen omriepen, terwijl het Duits personeel vanaf Bad Bentheim altijd in het Duits omriepen en soms in het Engels. Maar het Duitse treinpersoneel kon dan weer wel de uitstapzijde omroepen, iets wat men in Nederland nog moet leren. ;)
Op de terugweg was het vanaf Hauptbahnhof best wel druk, waarbij er zelfs staanplaatsen waren. Het helpt ook voor geen meter als je niet vooraf kunt zien waar je rijtuig precies stopt, zodat je evengoed een deel van het perron moet afglopen (en eventueel een deel binnen de trein zelf, lekker handig met bagage).We liepen overigens rond de +10 op vanwege werkzaamheden tussen Rheine en Bad Bentheim, en zelfs +15 omdat we tot Deventer achter een Sprinter aanhobbelden (welkom terug in Nederland :mrgreen:); in Hilversum was hier nog +4 van over en aankomst op Amsterdam Centraal was op tijd (23:00). Overigens is er een heel mooi kamikazegat tussen de trein en het perron (14b).

In Berlijn zelf nog wat opvallende dingen:
- Veel trein/S-bahnstations hebben hun eigen perronomroep, waarbij bij aankomst aansluitingen worden omgeroepen. Netjes!
- Twee van de drie metrolijnen waarin ik heb gereisd (U2 en U6) hadden geen gelijkvloerse instap met het perron.
- Ik heb zelfs een hele metrolijn mogen 'uitrijden', namelijk de U55 tussen Hauptbahnhof en Brandenburger Tor :mrgreen:. Wat is nu precies het nut van deze lijn, en zou het gewoon niet handiger zijn geweest om bovengronds een loopband ofzo aan te leggen? Nu bestaat deze lijn uit drie haltes, die volgensmij worden bediend met één metrootje.
- Verder nog (toevallig) in tramlijn 5 gezeten tussen Alexanderplatz en Hakesches Markt. Vergeleken met de trams waar ik normaal in zit, namelijk in Amsterdam, was het erg opvallend hoe kort de halteringen waren: vrij instapregime en kennelijk hadden de meeste mensen vooraf al een kaartje gekocht, zodat er maar een enkeling gebruik hoefde te maken van de automaat in de tram zelf. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Ardan »

Heb je het verder wel naar je zin gehad daar? Ik heb het plan in juli of augustus weer te gaan met eventueel een leuk omweggetje op de heenreis :) Als ik écht een smak geld kan lospeuteren zou ik het liefste flínk omgaan, via Wenen en Praag ofzo... *droomt vast vooruit*

Even terugkomen op een paar punten:
VIRM schreef:- Ik heb zelfs een hele metrolijn mogen 'uitrijden', namelijk de U55 tussen Hauptbahnhof en Brandenburger Tor :mrgreen:. Wat is nu precies het nut van deze lijn, en zou het gewoon niet handiger zijn geweest om bovengronds een loopband ofzo aan te leggen? Nu bestaat deze lijn uit drie haltes, die volgensmij worden bediend met één metrootje.
De huidige U55 is inderdaad maar een kort stukje, maar de lijn wordt nog verlengd. Het deel tussen Brandenburger Tor en Alexanderplatz-U5 is nu in aanbouw en opent in 2017 of 2019. Het zal dan één lijn U5 worden van Hbf naar Hönow. Op de plek waar de lijn de U6 kruist komt een nieuw overstapstation Unter den Linden, en U6-station Französische Straße wordt gesloten.
VIRM schreef:- Veel trein/S-bahnstations hebben hun eigen perronomroep, waarbij bij aankomst aansluitingen worden omgeroepen. Netjes!
Aansluitingen zul je vooral op treinstations horen. Op S-Bahnstations hoor je op een aardig aantal stations een omroep bij het binnenrijden van de trein om aan te kondigen welke dat is. Ik heb het zelf erg vaak gehoord op de ringlijn.
VIRM schreef:- Twee van de drie metrolijnen waarin ik heb gereisd (U2 en U6) hadden geen gelijkvloerse instap met het perron.
Is bijna nergens écht helemaal gelijkvloers. Perronhoogtes verschillen wel eens, vooral op de oude stations, en is ook nog afhankelijk van het materieeltype. Type F heeft een hogere vloer dan het nieuwere type H.
Ik doe ook maar wat
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door VIRM »

@Ardan: zeker naar mijn zin gehad. :) Naja, waar ben je precies naar op zoek in Berlijn? Als je oude/historische dingen wilt zien, dan kom je zeker wel aan je trekken. :)

Het viel ook inderdaad op dat er gewoon op een perron wordt omgeroepen welke trein/metro binnenkwam rijden. Nu was ik niet in m'n eentje dus hoefde ik niet op borden te gaan loeren, maar ik dacht bij mijzelf: misschien kan een delegatie van het Nederlands OV hier op werkbezoek en kijken hoe het ook kan? ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Suus »

"Beste reizigers, de eerstvolgende metro gaat naar Centraal Station" nu al vergeten?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Thom91 »

Ardan schreef:Heb je het verder wel naar je zin gehad daar? Ik heb het plan in juli of augustus weer te gaan met eventueel een leuk omweggetje op de heenreis :) Als ik écht een smak geld kan lospeuteren zou ik het liefste flínk omgaan, via Wenen en Praag ofzo... *droomt vast vooruit*
Je gaat me toch niet volgen eah?! :'(
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Ardan »

VIRM schreef:Naja, waar ben je precies naar op zoek in Berlijn? Als je oude/historische dingen wilt zien, dan kom je zeker wel aan je trekken. :)
Been there, done that, ik hang niet meer de stereotype toerist uit maar ga meer voor uitgaan, stadsleven en het moois buiten de ring. Én ik moet nog 4 uitlopertjes van de S-Bahn afrijden, vorige keer niet gelukt. S25 Tegel-Hennigsdorf, S5 Mahlsdorf-Strausberg Nord (die wordt pittig), S46/9 Grünau-Königs Wusterhausen en S2 Lichterfeld Süd-Blankenfelde. Blankenfelde wel met de trein geweest, niet per S-Bahn. En moet nog de oude stations Siemensstadt en Potsdam Pirschheide onderzoeken.
Ik doe ook maar wat
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Jurre »

De benedenverdieping van Potsdam Pirschheide is naar mijn weten nog steeds in gebruik, of hebben ze dat hele lijntje inmiddels gesloten (via Ferch-Lienewitz, Caputh-Schielowsee, Caputh-Geltow)? Bestond vorig jaar nog uit de RB23 Michendorf-Potsdam Hbf, daarvoor uit de RB22 Schönefeld-Griebnitzsee maar die hebben ze omgelegd via Golm (kopmaken).
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Ardan »

Benedenverdieping is nog in gebruik inderdaad, één spoortje.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Daniel »

Vandaag gewoon drie kwartier aan tijdwinst door aansluitingen die volgens NS niet haalbaar waren, maar in de praktijk prima lukten. Zo slaagde ik er vanmorgen in om van de verlengde IC uit Amersfoort in Leiden over te stappen op de Sprinter naar Voorhout in 3 minuten. Ondertussen kon nog met gemak wat te drinken gehaald worden en moest ik zelfs nog even wachten tot er ook iets om in in te stappen langs het perron stond :P (Nou vooruit, de IC kwam met -2 aan). Dat was dus de eerste -30.

Op de terugweg maar een iets ruimere overstap in Leiden genomen, dus met de s8800 richting Utrecht i.p.v. met de dit weekend rechtstreekse IC. Dat zou een kwartier trager geweest zijn, ware het niet dat ondanks dat alle reisinfo verkondigde dat m'n trein in Utrecht op spoor 19A zou aankomen deze gewoon op 12A aankwam (stiekem wist ik dat al: de kerende trein van m'n trein zou namelijk van 12A vertrekken volgens de AV :wink: ) Bijkomend gevolg: ik had een cross-platform overstap op de IC naar Amersfoort en kwam daar dus tegelijk aan met de trein die ik anders vanaf Leiden gehad zou hebben :)

En tot slot was ik blij dat ik vandaag per fiets een rondje bollenstreek maakte voor o.a. de Keukenhof-pendelbusjes. Sommige bussen heb ik liefst drie keer op dezelfde rit in kunnen halen met notabene nog wat tussenstops voor een plaatje van de tegemoetkomende bussen. Meest extreme geval wat ik er zogauw in de app langs zag komen: een 858 met +50 op een 5-minutendienst notabene :shock:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door casper_rzb »

Daniel schreef:Meest extreme geval wat ik er zogauw in de app langs zag komen: een 858 met +50 op een 5-minutendienst notabene :shock:
Dan zal er waarschijnlijk iets mis geweest zijn met de bus.
Technische fout kan allemaal.
Zo heb ik de thalys eens gezien met +78 op Rotterdam CS
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Daniel »

Ow nee hoor, dit lag er echt aan dat er een file van Sassenheim tot aan de Keukenhof stond (en 854 kennelijk op 858 keert soms)
Ik heb op een zeker moment ergens een half uurtje langs de route gestaan toen mij daar net buiten Sassenheim een bepaalde opvallende bus passeerde (aan het begin van dat halfuur). Met nog meerdere tussenstops heb ik m'n weg richting Lisse vervolgd waar ik vlak voor de Keukenhof weer diezelfde pendelbus tegenkwam nog altijd op z'n heenweg. Die zat toen dus al wel aardig richting de drie kwartier vertraging.
De bussen deden er op een zeker moment zo lang over om van Leiden bij de Keukenhof te komen dat er een behoorlijke tijd helemaal niets meer de andere kant op langs kwam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door JWM »

Maar wij blijven hier verstoken van plaatjes van die schitterende pendelbussen :N
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Stefan »

casper_rzb schreef:Dan zal er waarschijnlijk iets mis geweest zijn met de bus.
Technische fout kan allemaal.
Zo heb ik de thalys eens gezien met +78 op Rotterdam CS
Lekkere vergelijking ook.. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Z2N »

casper_rzb schreef:
Daniel schreef:Meest extreme geval wat ik er zogauw in de app langs zag komen: een 858 met +50 op een 5-minutendienst notabene :shock:
Dan zal er waarschijnlijk iets mis geweest zijn met de bus.
Technische fout kan allemaal.
Zo heb ik de thalys eens gezien met +78 op Rotterdam CS
Just, no. Bollenstreek + Lente staat gelijk aan files die kunnen rijken van de A4 totaan Lisse, en van de N206 totaan Sassenheim. Hoort erbij, is niets bijzonders aan. :Y
Laatst gewijzigd door Z2N op ma 21 apr 2014, 02:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten