Op de terugweg vanuit Almere de IC richting Vlissingen wat slechts een enkele VIRM-4 was. Tot Amsterdam nog voldoende ruimte maar in Amsterdam zat die, ook in de voorste bak, al vol. Op Sloterdijk werd door de conductrice omgeroepen om niet meer in te stappen omdat het niet meer verantwoord was en ze anders niet kon vertrekken.
Bij vertrek uit Amsterdam C verontschuldigde ze zich dat de trein zo vol was door het grote aanbod van reizigers en omdat er niet voldoende materieel beschikbaar was. Als dit komt omdat NS een trein buitendienst wordt gezet als er wat rommel in ligt vraag ik mij af of dat wel een juiste keuze is om materieel uit de dienst te halen. Liever zitten met wat rommel op de vloer dan staande reizen of zelfs blijven staan op een station.
Ik had gisterochtend een paar treinen eerder ook al dezelfde ervaring. Zoals in dit weekeinde waren zeker op de route Sloterdijk - Schiphol-Leiden-Den Haag veel extra reizigers te verwachten omdat het de omreisroute was voor zowel Haarlem-Leiden als voor Leiden/Den Haag-Utrecht.Etienne schreef:Gisteren was ik voor de pendelbussen naar de Libelle Zomerweek in Almere gegaan. Op de heenweg had ik de t2639 van 10:46 uit Den Haag Laan van NOI, deze reed slechts met de losse m8632. Op Laan van NOI stonden de meeste balkons op al vol, inclusief de gangpaden.
Bij Leiden werd dit pas echt bevestigd toen bij mijn balkon 4 fietsen erbij moesten en op Schiphol moesten uiteindelijk mensen achterblijven, pas vanaf Amsterdam Centraal kwam er wat lucht in de trein.