OVer je reiservaringen in september 2014
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
1 van de ritten 88 Wageningen-Ede reed met 2x geleed, waarvan eerste "Sorry, bus is vol"
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
@iljitsch, de IC direct is geen HST en kan niet 'even 180 rijden'.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Ik was te lui om er een smiley bij te zetten...
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Ik neem aan dat je hier twee keer een gelede bus bedoelt? Ik zie in OVinfo de laatste tijd steeds tijdens de spits elke rit van 88 van Wageningen naar Ede dubbel in de reisinfo staan, waarbij een van de twee begint bij Droevendaalsesteeg/Campus. Is het nieuw dat de spitsritten dus met twee bussen rijden, of interpreteer ik het verkeerd?microshit schreef:1 van de ritten 88 Wageningen-Ede reed met 2x geleed, waarvan eerste "Sorry, bus is vol"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
En dit zal dus niks tramgerelateerds zijn, want vanmiddag precies hetzelfde met dezelfde rit. Kennelijk krijgt die in Nieuwegein een aardige bestorming van MBO'ers met immense legertassen te verwerken wat al plek scheelt omdat ze die ook ergens kwijt moeten. En weer diezelfde rit tegen de 10 minuten in de vertraging.Daniel schreef:Ik mocht ook staan, maar dan in bus 77 in Utrecht... relateerde z'n drukte eerst aan het feit dat die bus met +12 reed in een 10-minutendienst, maar het zal eerder de wisselstoring bij de tram geweest zijn die net 3 minuten voor ik instapte opgelost was (wat vast ook voor die +12 gezorgd heeft, 77 rijdt immers nogal parallel aan de tram)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Vandaag had ik 3-SGM tweetjes in de t9246 :)
Terug uit Eindhoven had ik tussen WC Woensel en Station Nonoxer 3151 op lijn 1 (plan-v 444 noemt het de VIRM-bus vanwege de bekleding)
Naar Helmond had ik de 9241,hele stuk dus amba vrij,maak het niet vaak mee *bus*
EDIT moet natuurlijk de t9642 zijn, SGM op de HSL
Terug uit Eindhoven had ik tussen WC Woensel en Station Nonoxer 3151 op lijn 1 (plan-v 444 noemt het de VIRM-bus vanwege de bekleding)
Naar Helmond had ik de 9241,hele stuk dus amba vrij,maak het niet vaak mee *bus*
EDIT moet natuurlijk de t9642 zijn, SGM op de HSL
Laatst gewijzigd door Mr-W op vr 12 sep 2014, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Ik zag vanmiddag een U-OV-tram over de A1 rijden. Op een vrachtwagen, dat wel :-)
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Yep inderdaad, 2 geledes op zeer korte afstand van elkaar. Alsof ze een dubbelgelede probeerden te imiterenThom69 schreef:Ik neem aan dat je hier twee keer een gelede bus bedoelt? Ik zie in OVinfo de laatste tijd steeds tijdens de spits elke rit van 88 van Wageningen naar Ede dubbel in de reisinfo staan, waarbij een van de twee begint bij Droevendaalsesteeg/Campus. Is het nieuw dat de spitsritten dus met twee bussen rijden, of interpreteer ik het verkeerd?microshit schreef:1 van de ritten 88 Wageningen-Ede reed met 2x geleed, waarvan eerste "Sorry, bus is vol"
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Dan bedoel je een triplegelede (kop||staart||kop||staart) _O-
Ik blub in het Drecht.
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Ritje Arnhem - Utrecht Centraal 2 uur.
NS geeft het reisadvies tussen Arnhem en Utrecht via 's-Hertogenbosch te reizen. Via Driebergen-Zeist is veel sneller, maar ik besluit een busrit te besparen. Helaas hebben moeten we bij de brug bij Ravenstein wachten op een vertraagde sprinter uit tegenrichting. De trein komt aan in 's-Hertogenbosch met 5 minuten vertraging op het moment dat de trein naar IC naar Amsterdam Centraal moet vertrekken. De omroep spreekt vrolijk (zonder excuses voor de opgelopen vertraging) alle overstapmogelijkheden om, maar waarschijnlijk wil het grootste deel op de IC richting Utrecht en Amsterdam Centraal. Het is dus belangrijk daar het accent op te leggen. Maar ze noemt alleen de trein van een half uur later. En op het moment van binnenkomst rijdt de aansluiting richting Utrecht net weg. Omdat het al avond is, rijdt de IC maar eens per uur en hebben veel reizigers dus een half uur vertraging op de al zo lange rit. Erg slordig vind ik dat je reizigers adviseert via 's-Hertogenbosch te reizen, maar hier niet op te anticiperen.
NS geeft het reisadvies tussen Arnhem en Utrecht via 's-Hertogenbosch te reizen. Via Driebergen-Zeist is veel sneller, maar ik besluit een busrit te besparen. Helaas hebben moeten we bij de brug bij Ravenstein wachten op een vertraagde sprinter uit tegenrichting. De trein komt aan in 's-Hertogenbosch met 5 minuten vertraging op het moment dat de trein naar IC naar Amsterdam Centraal moet vertrekken. De omroep spreekt vrolijk (zonder excuses voor de opgelopen vertraging) alle overstapmogelijkheden om, maar waarschijnlijk wil het grootste deel op de IC richting Utrecht en Amsterdam Centraal. Het is dus belangrijk daar het accent op te leggen. Maar ze noemt alleen de trein van een half uur later. En op het moment van binnenkomst rijdt de aansluiting richting Utrecht net weg. Omdat het al avond is, rijdt de IC maar eens per uur en hebben veel reizigers dus een half uur vertraging op de al zo lange rit. Erg slordig vind ik dat je reizigers adviseert via 's-Hertogenbosch te reizen, maar hier niet op te anticiperen.
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
VIRM-VI (als ik goed zag, kan ook viertje zijn) net door Tpsw ri Tl, nog niet aangekondigd in reisplanner. Afvoer van Appelpop, 10 bakken SLT om 0.21 leek dus niet genoeg.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Moeten ze toch eens wat op vinden... sinds de periode waarin het simpelweg niet mogelijk was door de bouw van een tunnel onder het spoor in de Laan der VN in Dordrecht is men voor Dordrecht - Lage Zwaluwe vanaf andere stations gaan verbussen. Eerst Lombardijen i.c.m. een fors ingekrompen treindienst op het verdere traject, tegenwoordig vanaf Zwijndrecht met de volledige treindienst tot Dordrecht.
Beetje jammer alleen dat als bijwerking voor de klanten die niet met de NS-bus verder wilden zo de aansluitingen op het overige OV compleet om zeep geholpen worden. En dat terwijl de gevolgen nog vrij eenvoudig te beperken zijn: want waarom de s2600 nu naar spoor 3 moest in Zwijndrecht is een groot vraagteken. Dat betekende dus twee keer door trage wissels, kost alleen maar extra tijd.
Merkwaardig genoeg zag ik op m'n terugweg dat de s1900 dus wel op spoor 4 stopt in Zwijndrecht terwijl die juist helemaal naar links moet gezien die in Dordrecht op spoor 1 keerde. De andere kant op had die serie trouwens een stop van liefst 3 minuten in Zwijndrecht, kennelijk verwachte men nogal veel instappers vanuit de bus.
Beetje jammer alleen dat als bijwerking voor de klanten die niet met de NS-bus verder wilden zo de aansluitingen op het overige OV compleet om zeep geholpen worden. En dat terwijl de gevolgen nog vrij eenvoudig te beperken zijn: want waarom de s2600 nu naar spoor 3 moest in Zwijndrecht is een groot vraagteken. Dat betekende dus twee keer door trage wissels, kost alleen maar extra tijd.
Merkwaardig genoeg zag ik op m'n terugweg dat de s1900 dus wel op spoor 4 stopt in Zwijndrecht terwijl die juist helemaal naar links moet gezien die in Dordrecht op spoor 1 keerde. De andere kant op had die serie trouwens een stop van liefst 3 minuten in Zwijndrecht, kennelijk verwachte men nogal veel instappers vanuit de bus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8709
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Ik reisde met trein t1569 van Hoorn naar Amsterdam Centraal. Door een technisch mankement (aldus de conducteur) reden we niet harder dan 80 km/uur. Aankomst te Amsterdam Sloterdijk en Centraal beide met +7.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Ik had vandaag ook te maken met NS-bussen, tussen Utrecht en Driebergen-Zeist. In Driebergen-Zeist hing dit interessante staatje aan het haltebord van de NS-bus. Ik wist dat ze bestonden maar je ziet ze niet zo vaak in het wild
Echter, de bussen naar Utrecht van 17:03 gingen iets later weg, want de trein uit Nijmegen kwam met +5 binnen, een minuut na vertrektijd en daar werd nog even op gewacht. Het verschil was namelijk dag en nacht Eerst was de voorste bus gevuld met 4 mensen en de rest leeg, na aankomst van de trein waren alle vier de bussen goed gevuld tot vol
Echter, de bussen naar Utrecht van 17:03 gingen iets later weg, want de trein uit Nijmegen kwam met +5 binnen, een minuut na vertrektijd en daar werd nog even op gewacht. Het verschil was namelijk dag en nacht Eerst was de voorste bus gevuld met 4 mensen en de rest leeg, na aankomst van de trein waren alle vier de bussen goed gevuld tot vol
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Zo'n staatje zag ik gister ook op Breda Prinsenbeek hangen. Vroeg me toen wel af waarom daar een NS-busdienstregeling zou hangen want met de werkzaamheden daar kwam er dit weekend helemaal geen NS bus (alleen een extra stoppende s1900)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
De sprinter tussen Breda en Dordrecht is dit weekend vervangen door een busdienst. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Nee hoor, of tenminste, niet volledig...
En deze kan nog linea recta naar de missers, want tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe rijdt 'ie dus niet maar dat staat nergens...
(Mag trouwens hopen dat die IC dan ook extra stopte in Lage Zwaluwe, maar dat staat er niet )De Intercity Den Haag Centraal-Venlo rijdt niet tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe en stopt extra in Zwijndrecht en Breda Prinsenbeek
•tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe kunt u gebruikmaken van de NS-stopbussen
En deze kan nog linea recta naar de missers, want tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe rijdt 'ie dus niet maar dat staat nergens...
De Sprinter Den Haag Centraal-Breda rijdt niet tussen Lage Zwaluwe en Breda
•tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe kunt u gebruikmaken van de NS-stopbus; tussen Lage Zwaluwe en Breda kunt u gebruikmaken van de Intercity naar Eindhoven en Venlo die extra stopt in Breda Prinsenbeek
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
De reisplanner komt toch echt voor de gehele dag met een 1x/uur rijdende stopbus tussen Dordrecht en Breda op de proppen die op alle drie de tussenstations stopt. En daarnaast nog 1x/uur zo'n stopbus van Dordrecht naar Roosendaal. (Om ze te zien moet je even vanaf Dordrecht Zuid plannen)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Ik zie inderdaad de AV van Dordrecht Zuid al stopbussen naar Breda aangeven, maar zoals je in m'n bijgewerkte bericht kunt zien zegt de NS-site wat anders.
In de AV van Breda Prinsenbeek zijn idd ook bussen te zien, die gaan 2 minuten voor de extra trein naar Lage Zwaluwe uit en die extra trein sluit vervolgens in Lage Zwaluwe weer op diezelfde bus aan
Gaat weer lekker met de reisinfo dus... en waarom zou je überhaupt een stopbus naar Prinsenbeek sturen als daar ook een trein rijdt, waardoor men had kunnen volstaan met een stopbus Roosendaal - Dordrecht. In Dordrecht was vandaag ook geenenkele verwijzing naar de stopbussen te zien, zou me niks verbazen als die gewoon vanaf Zwijndrecht reden.
Het is sowieso al raar dat men kennelijk met de doorgaande stopbus via Dordrecht Zuid rijdt, want daar moet je nogal een omweg voor maken (i.p.v. de A16 volgen en vrij rechtstreeks naar danwel station Dordrecht of Zwijndrecht mag je dan de N3 op, half Sterrenburg door naar Station Zuid en vervolgens nog de hele stad door naar het station waarbij je om mag rijden omdat een touringcar niet de Krispijntunnel door kan)
In de AV van Breda Prinsenbeek zijn idd ook bussen te zien, die gaan 2 minuten voor de extra trein naar Lage Zwaluwe uit en die extra trein sluit vervolgens in Lage Zwaluwe weer op diezelfde bus aan
Gaat weer lekker met de reisinfo dus... en waarom zou je überhaupt een stopbus naar Prinsenbeek sturen als daar ook een trein rijdt, waardoor men had kunnen volstaan met een stopbus Roosendaal - Dordrecht. In Dordrecht was vandaag ook geenenkele verwijzing naar de stopbussen te zien, zou me niks verbazen als die gewoon vanaf Zwijndrecht reden.
Het is sowieso al raar dat men kennelijk met de doorgaande stopbus via Dordrecht Zuid rijdt, want daar moet je nogal een omweg voor maken (i.p.v. de A16 volgen en vrij rechtstreeks naar danwel station Dordrecht of Zwijndrecht mag je dan de N3 op, half Sterrenburg door naar Station Zuid en vervolgens nog de hele stad door naar het station waarbij je om mag rijden omdat een touringcar niet de Krispijntunnel door kan)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Er reden / rijden toch echt stopbussen tussen Dordrecht en Breda (1x per uur). In Dordrecht vanaf de Krispijnzijde volgens een bord in de tunnel en de omroep in de s15100. In Breda zag ik een touringcar het nieuwe busstation uit rijden, al kon ik niet zien vanaf de loopbrug of dat ook een NS-bus was.
Vanuit Dordrecht scheelt het dan wel een overstap in Lage Zwaluwe, waar je dus als je pech hebt nog een klein half uur kan wachten op de IC naar Venlo.
Vanuit Dordrecht scheelt het dan wel een overstap in Lage Zwaluwe, waar je dus als je pech hebt nog een klein half uur kan wachten op de IC naar Venlo.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Apart dan dat de werkzaamhedenpagina juist wel die overstap in Lage Zwaluwe toont. Er moet immers toch wel een soort van aansluiting zijn in Lage Zwaluwe (en Zwijndrecht), want reizigers met de snelbus mogen ook in Lage Zwaluwe overstappen voor Breda.
In Rotterdam viel ook al op dat reizigers voor Tilburg via Utrecht gestuurd werden, is dat met IC-direct en overstap en Breda niet veel sneller?
In Rotterdam viel ook al op dat reizigers voor Tilburg via Utrecht gestuurd werden, is dat met IC-direct en overstap en Breda niet veel sneller?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
De eerste 121 naar Uden is een stuk drukker dan vroeger. Bevordert op tijd rijden niet echt :')
"Een touringcar is geen bus"
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Sinds 1 september (mss iets eerder) rijdt t3122 met maar een treindeel tussen Nijmegen en Arnhem. In Arnhem staat dan een extra treinstel klaar en wordt er gecombineerd. Behalve dus dat er al paar keer geen extra treinstel klaarstond en alles dus lekker krap is.
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Jippie, gistermiddag haalde ik de niet-bestaande overstap van t3055 op t6057 te Ut.
Gek, dat er richting Asa wel een aansluiting (s6000 - s3000) is en richting Gdm niet
Gek, dat er richting Asa wel een aansluiting (s6000 - s3000) is en richting Gdm niet
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten