OVer Missers in de Reisinformatie #37

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door webguy »

Voor de liefhebbers van de Chipkaart tekst:
When travelling with NS you have to check in and out with an NS-reader at a gate or pole. When you're travelling with a different carrier, you have to check in and out as well. You check in and out by each carrier. For questions aout using the card, please contact out staff at the station or on the train. Or look for more information on ns.nl/ovchipkaart.
(typvouten voorgelaten)
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door waldo79 »

Vrij aardig, al zal ik het laatste wat losser vertalen: or visit www.ns.nl...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Daniel »

De U-OV bus die ik vanmiddag had gaf bij halte Bleekstraat in Utrecht twee verschillende aansluitingen op lijn 12 én 41 aan (rijden beide immers nogal vaak), maar iets als lijn 8 wat daar ook een nuttige overstap kan zijn ontbrak.
Stukje krommer was dat het scherm in die bus op het stuk tussen halte Bleekstraat en CS dan juist weer geen aansluitingen vanaf het CS toonde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Bakpapier »

Die overstapschermen in bussen zijn sowieso een beetje dom. Tonen overstappen waar je niks aan hebt wanneer dat niet moet (je had ook bij het beginpunt al in de juiste bus kunnen stappen in 99% van de gevallen, omdat de meeste bussen op het centraal station van een plaats beginnen bijvoorbeeld), en niks wanneer dat wel moet.

Heb wel een keer wat aan de info gehad, een GVB bus toonde dat de treinen in Amsterdam Duivendrecht vertraging hadden. Maar goed, aldaar kon ik daar ook niks meer aan veranderen dus had ik er alsnog weinig aan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Daniel »

Bij Connexxion gaat dat op ja, die zijn erg goed in het geven van onzin-overstappen. Maar U-OV geeft nu juist nuttige overstappen want het kan je zomaar een bus schelen door vanuit de richting Nieuwegein al op de Bleekstraat i.p.v. het CS over te stappen.
Tevens geven ze tenminste bussen in een andere richting als waar je vandaan komt, in het Connexxion-tijdperk werd nogal eens de bus terug naar Nieuwegein in de bus uit Nieuwegein als aansluiting getoond. (En nogsteeds in Amersfoort krijg je op het CS alleen maar stadsbussen naar Amersfoort CS te zien i.p.v. de wijk waar ze heen gaan doordat het systeem niet echt met ringlijnen overweg kan)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Daelea »

Overstapinformatie en Arriva in ZHN, daar kun je pas een boek over volschrijven.
Ik zie regelmatig in bussen vastgelopen overstapinformatie, bijvoorbeeld van Voorschoten, Station op lijn 6 naar Leiderdorp (dus, de bus - was lijn 5 naar Voorschoten - is in Voorschoten gekeerd, in Leiden overgegaan op lijn 6, en toont de informatie van toen hij op weg was naar Voorschoten...) Ook komt het nog wel eens voor dat alle bussen magisch tussen de +5 en +30 hebben (tamelijk willekeurig) vanaf het overstappunt, terwijl nagenoeg alles op tijd rijdt. Als laatste kun je vaak te Leiden Lammenschans vanuit de 365 naar Leiden CS overstappen op de volgende twee 365'en, de 45 en diverse stadslijnen naar Leiden CS. Dit laatste komt bijna consequent bij alle overstaphaltes voor. -o-
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Meltrain »

Lijn 140 rijdt tussen Rotterdam Kralingse Zoom en Slikkerveer en rijdt daar een rondje voordat hij teruggaat naar Kralingse Zoom.
Helaas heeft de RET in al haar wijsheid besloten om het fictieve eindpunt in Slikkerveer bij de halte Dillenburgsingel te leggen, waardoor die bus gedurende zijn gehele ronde alleen "Slikkerveer" toont op de bus en de reisinfo in de bus ook niet verder gaat dan de Dillenburgsingel. Pas na die halte wordt info gegeven over de route naar Kralingse Zoom.

Op de vertrekstaten is het nog leuker: die geven dus ook aan dat de bus naar Slikkerveer rijdt, maar de extra ritten in de ochtendspits die in Slikkerveer beginnen, hebben een "a", wat betekent dat die als "afwijkende bestemming" Kralingse Zoom hebben.
*Zucht* :?

Als het fictieve eindpunt bij Politiebureau lag, werd gedurende de ronde door Slikkerveer wél relevante info getoond. Alleen voor de laatste twee ritten (die daadwerkelijk eindigen bij de Dillenburgsingel) was dan een voetnoot nodig geweest op de vertrekstaten en een vermelding op de bus.
Laatst gewijzigd door Meltrain op ma 15 sep 2014, 23:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door jesperhaverkamp »

Je zal vanavond maar blij geconstateerd hebben (rond 21:00) dat je laat naar huis kunt vanwege een extra ic naar Lw (312687) vanuit Zl om 00:53, om er nu achter te komen dat deze trein weer uit de reisplanner is gehaald, omdat de opgeheven 12683 toch wel rijdt en extra ic niet meer nodig is.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Stefan »

Meltrain schreef:Op de vertrekstaten is het nog leuker: die geven dus ook aan dat de bus naar Slikkerveer rijdt, maar de extra ritten in de ochtendspits die in Slikkerveer beginnen, hebben een "a", wat betekent dat die als "afwijkende bestemming" Kralingse Zoom hebben.
*Zucht* :?
Op de vertrekstaten van de 144 staat op het Koningsplein (richting Dordrecht) ook nog wat leuks... De ritten die daar eindigen hebben netjes voetnoot A gekregen, dat 'ie tot het Koningsplein rijdt.. Goh. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Anne »

Bij het plannen van een reis Delft - Breda krijg je de volgende info.
Storing

Dordrecht-Breda/Roosendaal
Dinsdag 16 September 19:20
Oorzaak
Tussen Lage Zwaluwe en Dordrecht rijden er veel minder treinen door een eerdere verstoring.
Er rijden bussen tussen Dordrecht en Dordrecht Zuid. Er rijden bussen tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting 17 september rond 22:00 uur verholpen.
Reisadvies
Reizigers tussen Breda en Rotterdam C. kunnen omreizen via Utrecht C.

Reizigers tussen Roosendaal en Rotterdam C. kunnen omreizen via Utrecht C.

Reizigers tussen Eindhoven en Rotterdam C. kunnen omreizen via Utrecht C.
Waarom moet ik tussen R-dam en Breda via Utrecht??
a- Uit de planner komt gewoon de IC naar Venlo.
b- Ik mis de IC-D; die komt ook gewoon uit de planner (alleen rijdt die van 20.09 vandaag niet)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Daniel »

Overdrijven met informeren is ook een kunst natuurlijk... kennelijk wordt spoor 4 in Utrecht niet zo vaak meer gebruikt nu de buurtsporen weer allemaal beschikbaar zijn: om 7.30 uur stond de CityNightLine van 8.30 uur naar Amsterdam al op de perronverwijsschermen in de hal van Utrecht Centraal :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Etienne »

Omtrend de aanrijding tussen Heerlen en Valkenburg vanochtend liep de reisinformatie ook enigszins uiteen.

Als eerste werd gemeld dat er helemaal geen treinen reden tussen Heerlen en Maastricht en daarbij werd gemeld dat tussen beide plaatsen geen Intercity's reden. :mrgreen:
Daarna werd gemeld dat geen treinen reden tussen Valkenburg en Heerlen en geen sneltreinen tussen Valkenburg en Maastricht.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Daniel »

Vanmorgen kwam de t11619 flink vertraagd te Amersfoort aan en keerde zodoende daar al in plaats van op Schothorst. Kennelijk was het gevolg eerst nog dat ook de kerende trein t11618 zou vervallen: in zowel Rijdendetreinen als op het kleine AV-schermpje bij de infobalie in de stationshal stond die namelijk als "rijdt niet i.v.m. te hoog opgelopen vertraging".
Uiteindelijk is hij dus alsnog gekeerd, maar dan als 311618 waarbij opviel dat er op de TB14 en de TBPs niet zoals voorheen gebruikelijk de IC van 7.10 uur naar Schiphol aangekondigd stond met eronder "7.10 IC Schiphol rijdt niet", maar alleen de normale aankondiging. In RdT stonden ze dus nog wel allebei.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Hainje »

webguy schreef:(typvouten voorgelaten)
Voorbehouden. [/grammar-nazi]
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Daniel »

Owja, zag ook deze nog... vanmorgen reed weer een van de Mercedes Sprinters op lijn 2 in Utrecht. Waar die busjes normaal alleen een lijnnummer filmden had de chauffeur er deze morgen "Buurtbus" op gezet :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Etienne »

Daniel schreef:Owja, zag ook deze nog... vanmorgen reed weer een van de Mercedes Sprinters op lijn 2 in Utrecht. Waar die busjes normaal alleen een lijnnummer filmden had de chauffeur er deze morgen "Buurtbus" op gezet :P
Dan waren wij bijna tegelijk op het Busstation, want ik zag hem ook. :P
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Daniel »

Of het stond er een rit later nog op: ik was er al om half acht :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Aking »

U-ov doet kapot:
Proxy Error

The proxy server received an invalid response from an upstream server.
The proxy server could not handle the request GET /halte/utrecht--bushalte-europaplein.

Reason: Error reading from remote server

Apache Server at u-ov.info Port 80
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door huibe »

Volgens de stationsomroep bevind ik me nu in een IC via OIsterwijk ipv Oosterwijk.

Verder kan ik nu uit eigen waarneming melden dat het testbeeld op de trein aanwijzer inderdaad voorkomt.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door MdJ »

Op Apd(!) wordt omgeroepen dat de IC naar Roosendaal niet verder rijdt dan Zutphen en dat voor Dieren en verder je moest omreizen via Utrecht.
Bij twijfel: gebruik beton.
verfmeer
Berichten: 783
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door verfmeer »

Logisch toch? Mensen moeten namelijk in Apeldoorn al de keuze maken welke route ze nemen. Dat gebeurt ook op andere plekken, zoals een reisadvies over Tilburg-Den Bosch in Rotterdam of over Zaandam-Hoorn in Haarlem. Of ging het over het feit dat de IC naar Roosendaal daar helemaal niet langs komt en dat ze misschien beter konden zeggen dat er tussen Dieren en Arnhem geen treinen reden, en dat mensen daarom moeten omreizen? Dan was het waarschijnlijk gewoon een kwestie van een verkeerd bandje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Vinny »

Hoewel ik vermoed dat het omroepbericht voor Deventer bedoeld is, lijkt me de mededeling niet persé onnuttig voor Apeldoorners. Omreizen via Utrecht is zelfs nog iets makkelijker omdat je al meer in de richting van Utrecht bent 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Gekko123 »

Te Zwolle hoorde ik dat de s3600 niet verder reed dan Zutphen vanwege een seinstoring. Reizigers naar Dieren en verder konden omreizen via Utrecht. Beetje jammer alleen dat er nog wel treinen reden tussen Zutphen en Dieren en geen treinen tussen Dieren en Arnhem.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door huibe »

Vinny schreef:Hoewel ik vermoed dat het omroepbericht voor Deventer bedoeld is, lijkt me de mededeling niet persé onnuttig voor Apeldoorners. Omreizen via Utrecht is zelfs nog iets makkelijker omdat je al meer in de richting van Utrecht bent 8-)
yep makkelijker.... ik pak wel een rechtstreekse bus naar Dieren of Arnhem.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
verfmeer
Berichten: 783
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door verfmeer »

huibe schreef:
Vinny schreef:Hoewel ik vermoed dat het omroepbericht voor Deventer bedoeld is, lijkt me de mededeling niet persé onnuttig voor Apeldoorners. Omreizen via Utrecht is zelfs nog iets makkelijker omdat je al meer in de richting van Utrecht bent 8-)
yep makkelijker.... ik pak wel een rechtstreekse bus naar Dieren of Arnhem.
Wel makkelijker, maar ook duurder. Via Utrecht kan je gewoon met je NS-kaartje/abonnement reizen, in de bus niet.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten