Pagina 2 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #31

Geplaatst: za 20 dec 2014, 19:33
door Niek
Nu hopen dat de DDZ en SLT planmatig worden :X

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #31

Geplaatst: za 20 dec 2014, 21:00
door VIRM
Vanochtend wilde ik de s3300 van 10:32 van Zaandam naar Schiphol nemen. In de verte zag ik al aan de lampjes dat het geen SLT zou zijn, maar ik deed even een doubletake toen er een loc met drie bakken DDAR het station in kwam rijden.
Ik ging helemaal achterin boven zitten op bankjes die aanvoelde als de oude tweedeklas bankjes, maar met een stoffen bekleding. Achteraf bleek dit, volgens de InfoBee-vraagbaak, eerste klas te zijn...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #31

Geplaatst: za 20 dec 2014, 23:36
door dennistd
Niek schreef:Nu hopen dat de DDZ en SLT planmatig worden :X

Ze worden vandaag ingezet vanwege het Dickens-festival in Deventer, net als morgen. Er reden vandaag:
SLT-VI
SGM-II + SGM-III
SGM-III + SGM-III
DDZ-IV
Plan V + Plan V + Plan V
DDZ-IV

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Geplaatst: zo 21 dec 2014, 14:22
door koosmat64
Gisteravond reed er in Heerlen op Lijn 25 (Hoensbroek-Kerkrade) een gelede MAN Lions City bus :shock:

Verder hebben Brabantse Ambassadors hun intrede gedaan in Limburg wat voor een leuke afwisseling zorgt in de busdienst. *bus*

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Geplaatst: ma 22 dec 2014, 07:10
door Edwin
Argh. Weer eens een Amba ipv een Volvo 8700 op lijn 155 Almere - Amsterdam ZO. Net nu er minder ritten zijn....

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Geplaatst: di 23 dec 2014, 09:43
door Obus
Een gekke dag. Gisteren naar het zuiden van het land gegaan. De intercity Alkmaar - Heerlen werd bediend door een koploper (!) - twee keer vier bakken. De trein naar Maastricht was een gewone Veolia, maar de sprinter Maastricht - Roermond was geen Plan V of een SGM, maar DDAR (!) - vier bakken plus loc.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Geplaatst: di 23 dec 2014, 09:46
door Niek
Er rijdt nog steeds een slag SLT-6 in de 7000, deze rijdt al sinds zaterdag

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Geplaatst: di 23 dec 2014, 09:55
door reisthijs
Obus schreef:De intercity Alkmaar - Heerlen werd bediend door een koploper (!) - twee keer vier bakken.
Dat is sinds 14 december de standaard inzet voor de IC Schiphol-Heerlen :wink:

Obus schreef:DDAR (!) - vier bakken plus loc.
Heb je dat wel goed geteld? Ze horen in stammen met 3 bakken te rijden tegenwoordig.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Geplaatst: di 23 dec 2014, 10:06
door Obus
Je hebt gelijk, reisthijs, al reed ik op 16 december nog met een ordinaire VIRM naar Heerlen. En de DDAR telde vier bakken. Sorry, ik kan er niets aan doen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Geplaatst: di 23 dec 2014, 11:25
door Jurre
Kan niet, er rijden geen DD-AR's met 4 bakken + loc. Zag je niet gewoon 2x Plan V?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Geplaatst: di 23 dec 2014, 11:40
door Obus
Denk je soms dat ik achterlijk ben en een Plan V niet van een DDAR kan onderscheiden? :?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Geplaatst: di 23 dec 2014, 11:41
door MdJ
*DDAR heeft 3 bakken.
*Gisteren heeft er in de s6800 alleen 2xV gereden.
*Die DDAR zal wel een LM-rit (Ledig Materieel) naar Eindhoven/Amsterdam zijn geweest. Er stond er nog wel een in Maastricht, dus zo onlogisch is dat niet...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Geplaatst: di 23 dec 2014, 11:43
door Obus
-Goed, misschien heb ik me verkeken en telde de DDAR toch maar drie bakken. Maar mijn geheugen zegt wat anders.
-En ik zat echt in een DDAR-sprinter naar Roermond. Het kan best zijn dat de DDAR doorreed naar Amsterdam. Maar dat kan ik niet checken, want in Std stapte ik over op de intercity naar Schiphol.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Geplaatst: di 23 dec 2014, 19:37
door OVwatcher
Obus schreef:-Goed, misschien heb ik me verkeken en telde de DDAR toch maar drie bakken. Maar mijn geheugen zegt wat anders.
-En ik zat echt in een DDAR-sprinter naar Roermond. Het kan best zijn dat de DDAR doorreed naar Amsterdam. Maar dat kan ik niet checken, want in Std stapte ik over op de intercity naar Schiphol.


Volgens de statistieken van gisteren heeft er toch echt geen DD-AR in de 6800 gezeten.

Station Beek-Elsloo op 22 december 2014:
http://www.ovtijden.com/avtdag/BK/20141222/

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #31

Geplaatst: di 23 dec 2014, 19:42
door Hainje
Niek schreef:Nu hopen dat de DDZ en SLT planmatig worden :X

Zoek hier je treinnummers op: http://temp.bemined.nl/hcs.txt

Obus schreef:Denk je soms dat ik achterlijk ben en een Plan V niet van een DDAR kan onderscheiden? :?
Zoveel anders zien die er onderling toch niet uit? Ze zijn immers allebei geel! AfbeeldingAfbeelding

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Geplaatst: di 23 dec 2014, 20:07
door Daniel
OVwatcher schreef:Volgens de statistieken van gisteren heeft er toch echt geen DD-AR in de 6800 gezeten.

Station Beek-Elsloo op 22 december 2014:
http://www.ovtijden.com/avtdag/BK/20141222/

Je moet niet zo star naar de informatie op die site kijken. Wat daar staat komt vaak overeen met de werkelijkheid, maar lang niet altijd. Vooral bij een last-minute vervanging gebeurd het geregeld dat dit niet in de data die die site gebruikt opgepikt wordt.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Geplaatst: wo 24 dec 2014, 08:38
door Obus
Dit topic heet afwijkingen in materieelinzet. Dus dan schrijf ik over afwijkingen in materieelinzet. Niet over wat er normaal rijdt.

Hainje schreef:Denk je soms dat ik achterlijk ben en een Plan V niet van een DDAR kan onderscheiden?
Zoveel anders zien die er onderling toch niet uit? Ze zijn immers allebei geel!

Je bedoelt verbleekt geel. De DDAR was in niet zo'n beste staat.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Geplaatst: zo 28 dec 2014, 15:42
door Suus
SGM5 in de t5653 en SGM3 in de t5652. Is dat normaal tegenwoordig?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Geplaatst: zo 28 dec 2014, 15:55
door OV-Hobbyist
Nee, dat is niet normaal. Normaal rijdt op s5600 DDZ.

Dat er SGM reed zal misschien wel te maken hebben met het winterweer van gisteren.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Geplaatst: zo 28 dec 2014, 16:55
door Hainje
Obus schreef:Je bedoelt verbleekt geel. De DDAR was in niet zo'n beste staat.
Geel = geel :wink:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Geplaatst: zo 28 dec 2014, 17:07
door Jurre
Bee schreef:SGM5 in de t5653 en SGM3 in de t5652. Is dat normaal tegenwoordig?

Nee, daarnaast kan het de rijtijden amper halen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Geplaatst: zo 28 dec 2014, 18:31
door Daniel
Ik kwam vanmiddag net buiten Zutphen een stammetje ICR tegen, aannemelijk in de s3600. Dat rijdt normaal toch nooit in het weekend?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Geplaatst: zo 28 dec 2014, 19:01
door Michael
Wellicht dat het reed vanwege het winterweer van gisteren. ICR is degelijk materieel en gaat ook nauwelijks kapot.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Geplaatst: zo 28 dec 2014, 19:26
door Wubbo
Dat het wellicht met het winterweer te maken heeft lijkt me een redelijke gok (materieelstand moet weer rechtgezet worden voor morgen). Dar ICR weinig stuk gaat betwijfel ik: volgens mij zijn vooral de 1700'n aan het einde van hun latijn.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #32

Geplaatst: zo 28 dec 2014, 20:43
door Hainje
Alles kan kapot!! :twisted: