OVer je reiservaringen in januari 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13171
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Z2N »

Z2N, maar dan gisteren schreef:Vanochtend met de bus naar het Z2N Lyceum gegaan in plaats van met de fiets, vanwege een 'klein akkefietje'. En nou is het niet erg bijzonder dat de bus in Alphen 1 of 2 minuten te laat vertrekt vanaf het station (het is eerder de chauffeurssport van Arriva hier), maar als de bus 2 minuten te laat is heb je inneens wél een probleem: om 8:10 hoort de bus langs de school te komen, omdat om 8:11 het verkeer vast begint te staan door de onophoudelijke stoet aan fietsers met voorrang bij de rotonde op de doorgaande weg. De bus hád +2 bij het naderen van school, ik stapte daarom pas om 8:21 de bus uit, met 11 minuten vertraging dus... :')
Vandaag zelfde scenario, alleen was de bus vandaag 'slechts' 12 minuten te laat. De chauffeur meldde overigens wel dat hij had stilgestaan voor een openstaande brug in Het Dorp.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Globetrotter »

Z2N schreef:Vanochtend met de bus naar het Z2N Lyceum gegaan in plaats van met de fiets, vanwege een 'klein akkefietje'. En nou is het niet erg bijzonder dat de bus in Alphen 1 of 2 minuten te laat vertrekt vanaf het station (het is eerder de chauffeurssport van Arriva hier), maar als de bus 2 minuten te laat is heb je inneens wél een probleem: om 8:10 hoort de bus langs de school te komen, omdat om 8:11 het verkeer vast begint te staan door de onophoudelijke stoet aan fietsers met voorrang bij de rotonde op de doorgaande weg. De bus hád +2 bij het naderen van school, ik stapte daarom pas om 8:21 de bus uit, met 11 minuten vertraging dus... :')
Op de rotonde vlakbij het Minkema College in Woerden is het ook iedere ochtend bingo.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13171
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Z2N »

Nou dan zal het wel gemiddeld zijn :lol:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Daniel »

Zou morgen nog de eerste dag van deze week gaan worden die qua treinreis normaal verloopt... tot nu toe geeneen dus, vanmorgen was voor de variatie m´n trein stuk gegaan ergens tussen Apeldoorn en Amersfoort :P

Overigens wel een geinig gezicht hoe iedereen zich vervolgens in de t5618 ging proppen terwijl de t12518 op dezelfde tijd in Utrecht aankomt (die had zodoende nu wat minder extra drukte)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Thom91 »

Ik naar het busstation in Enschede. Dacht ik, he snelbus. Dat is handig! Sta ik potjandorie aan de verkeerde kant van de UT omdat hij iets te snel is en alles voorbij rijdt :')
Komt wel goed schatje.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door dennistd »

Kijk dan ook eerst op de wiki waar dat ding stopt :wink:
Overigens zou de Westerbegraafplaats geen slechte toevoeging zijn als halte lijkt me (neem aan dat je er daar uit wou), veel studenten stappen daar in/uit.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Thom91 »

Yup, daar wilde ik heen. Ik vermoed dat je bij het volgende licht niet rechtsaf kan richting de UT ofzo. En 9292 gaf hem ook, maar dan gewoon vanaf Hallenweg lopen naar de bushalte :')
Komt wel goed schatje.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door chemie »

Altijd zoek ik eerst op waar ik college heb voordat ik op de 62 stap :P
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Thom91 »

Ik had geen college, moest gewoon op de 12e zijn van de Horst :)
Komt wel goed schatje.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door chemie »

Ik zit meestal op de vijfde ;)
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Etienne »

Door spontane noodreparaties ergens op de metrosporen tussen Rotterdam Centraal en ~Zuid was het metroverkeer op de lijnen D en E behoorlijk in de soep gelopen, met propvolle metro's tot gevolg.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door MdJ »

He, nog een UT'er :D

Vandaag tot 12:25 in Nijverdal wiskunde geven, om 13:45 begon de intervisie op de UT.
Alleen is het 20 minuten lopen naar station Nvd; alwaar de trein om 12:46 vertrekt. Dat is dus nooit te halen (12:25 met jas aan weglopen, alleen kan dat praktisch niet... Zoiets loopt altijd iets uit.), dus had ik die van 13:15; dus te laat voor het "college".

Voor het eerst sinds lange tijd weer eens met de combinatie Trein tot Drienerlo - Bus 1 tot de UT/Hallenweg gereisd. Was uiteindelijk iets sneller dan met de bus vanaf Hengelo naar UT/Westerbegraafplaats :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Globetrotter »

Etienne schreef:Door spontane noodreparaties ergens op de metrosporen tussen Rotterdam Centraal en ~Zuid was het metroverkeer op de lijnen D en E behoorlijk in de soep gelopen, met propvolle metro's tot gevolg.
Vanwege dit beperkte spoorgebruik startte en eindigde lijn E op Rotterdam Centraal en werd reizigers aangeraden om met lijn D te reizen tussen CS en Slinge.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Thom91 »

Aangeraden? Waren er veel andere opties dan? _O-
Komt wel goed schatje.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Stefan »

Toch minimaal 1.. Lopen. :') :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Michael »

Vandaag dus een dagje naar Limburg geweest. Vrijwel zonder problemen. Alleen van Nijmegen naar Venlo was er wat aan de hand: t32229 kwam al te laat binnen in Nijmegen. Toen ik instapte bleek waarom, de 2 stellen hadden motorproblemen en zouden worden gereset. Uiteindelijk met +10 vertrokken uit Nijmegen en uiteindelijk met +15 aangekomen in Venlo. Daar werden de 2 stellen uit dienst gehaald en er stond een vervangend treinstel klaar wat alleen te klein was. t32229 reed met 5 bakken en de vervangende trein was maar 2 bakken. Maar iedereen kon wel mee.

Toen ik om 14:28 uit Maastricht vertrok las ik op Twitter dat er geen treinen van en naar Breda reden wegens inzet van de politie. Na wat uitzoekwerk bleek het om een bommelding te gaan die uiteindelijk vals bleek.
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door VIRM »

Gisteravond was ik naar Alphen aan den Rijn geweest. Op de terugweg een ruime overstap van de 370 van Arriva (waar de halte-afroep eindelijk eens beter begint te werken) naar de trein van 1:14. Op Sloterdijk zou ik ook een lekkere ruime overstap hebben op de trein van iets voor 02:00 op de laatste IC richting Hoorn. Maar... Er bleek een niet-bestaande overstap van 3 minuten te zijn op de Sprinter naar Heerhugowaard. Dus uiteindelijk met -33 in Zaandam aangekomen. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Daniel »

Ongepland getest hoe servicegericht de chauffeurs in de Gooi- en Vechtstreek zijn vandaag: was gestrand met een OV-fiets met lekke band, maar een paar minuten later zou de bus naar Hilversum komen.
Even vriendelijk gevraagd aan de chauffeur en ja hoor, ik mocht met fiets en al mee in lijn 105. Die is dus met vlag en wimpel geslaagd :pos:

En terug op station Hilversum koos men ook de klantvriendelijke optie: kreeg een andere OV-fiets mee zonder dat ze opnieuw m'n OVC scanden zodat voorkomen werd dat ik dubbel zou moeten betalen. Stuk praktischer dan het achteraf weer terug moeten vragen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door julsteren »

Vandaag weer eens een flink rondje gemaakt met de trein,

Bn - Dv met Mat'64 Plan V 955, schommelend en krakend scheuren met dat ding :P
Vanaf de koekstad ging het naar Nijmegen met VIRM4 9556, de groene, schommelboot deluxe *O*
Daarna ging het met een vriendin van me naar Utrecht Centraal (Ut) met een gewone VIRM-6. Vanaf daar ging ik alleen verder met een ICM naar Rtd, alwaar ik nog niet wist hoe ik mijn rondje verder ging doen. Intussen wou een andere vriendin van me mij ook een keer zien, maar die woonde dus in Emmen, dus dat werd nog een aardig ritje, eerst met een VIRM-VI naar Leiden Centraal, en vanaf daar met een VIRM-IV van de 4e serie naar Zwolle. In Zwolle had ik wel honger (het was inmiddels 5 uur) dus werkte ik nog even een baconburger van Smullers naar binnen, daarna ging het met het GTW'tje naar Emmen, daar dus een paar uurtjes wat gedaan en toen ging het naar huis via Mrb en Aml, lekker ritje gemaakt. Dit keer geen foto's helaas, het filmapparatuur had last van malfuncties :P
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13171
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Z2N »

Twee vriendinnen? Wat een player man! :lol:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door julsteren »

Haha nee man ik ben ook gewoon bevriend met leden van het andere geslacht :mrgreen:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Aking »

ST0PD3P3RS3NENALLETREINENENBELDEPOLITIEENPIETERVANVOLLENHOVEN1!!11!!!11!!11!!EEN

Afbeelding

:Y
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door deadlock »

UIC-0 en geen groenelampcircuit. Tja.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Aking »

Jamaar.... DATKANTOCHHELEMAALNIETMEERZOIN1015?!?!?!




:X
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door webguy »

Gisteren een SGM-3tje in de s7600 die in ieder geval 2 vlakke wielbanden had (bonk bonk bonk). Had enkeltje kuilwielenbank nodig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten