Re: OVer je OV-Chipkaart #13
Geplaatst: ma 11 mei 2015, 16:25
Maar hoe doet men het dan met saldo?
Volgens mij heb je na het inchecken bij NS zes uur de tijd om uit te checken. Waarschijnlijk stond je nog ingecheckt van de heenreis, omdat dit binnen de zes uur viel.bartjemestrom schreef:Weet niet of het al eens besproken was.
ik was vanmorgen vergeten in te checken in Roermond en daar kwam ik pas achter toen ik om wilde checken in Heerlen van NS naar Veolia. In mijn snelheid had ik pas in de gaten dat het fout was gegaan toen ik al was ingecheckt bij Veolia.
Naja, dan maar geld terugvragen. Dus ik check uit in Voerendaal. Na 3 uur weer terug. Ik check in bij Veolia in Voerendaal, uit in Heerlen. En dan wil ik bij NS inchecken, check ik daar weer uit. Bij een ander paaltje van NS werd ik weer netjes ingecheckt.
Foutje van het systeem of wat is er aan de hand? Dacht dat een checkin werd overschreven als je weer bij een andere vervoerder zou inchecken en deze foutieve checkin niet meer kon herstellen?
Dat staat op een gedeelte wat toegankelijk is voor alle vervoerders.bartjemestrom schreef:Maar hoe doet men het dan met saldo?
Als ik het ooit een keertje goed gehoord / gelezen heb zitten er in zo'n twaalf sectoren. Allen voor een apart doel (lees product).Hainje schreef:Zo'n chip is ook nog eens opgedeeld in aparte sectoren? Nooit geweten! :o
Weer wat geleerd.
Ja, dan was je dus tegelijkertijd bij NS en Veolia ingecheckt.bartjemestrom schreef:Klopt, maar ik checkte dus in bij NS (dacht dat ik uitcheckte), en vlak erna checkte ik in bij Veolia.
Dat heb ik dus ook een keertje gehad. Maar dat bij NS en Connexxion (op station Amersfoort om precies te zijn).reisthijs schreef:Ja, dan was je dus tegelijkertijd bij NS en Veolia ingecheckt.bartjemestrom schreef:Klopt, maar ik checkte dus in bij NS (dacht dat ik uitcheckte), en vlak erna checkte ik in bij Veolia.
Heb je dit via internet gedaan?VIRM schreef:Gisteren maar even een meldingkje ingediend bij ProRail over de vindplaats van de CiCo's op Den Haag Centraal (ja, ik weet dat daar lekker verbouwd wordt...). Vandaag al meteen teruggebeld met de vraag om welke sporen het ging, en het zou meteen naar de projectorganisatie worden doorgegeven en ik zou ook een terugkoppeling krijgen.
Waar de NS klantenservice maaaaaaaanden duurt om te communiceren, doet ProRail dus effe snel. :)
Ik las je bericht als een verkapt compliment aan ProRail. Zij slaagden erin je binnen korte tijd te beantwoorden,VIRM schreef:@Waldo: hoezo, opsteker?
Ah zo. Ja, dat klopt. Telefoonnummer heeft geen keuzemenu, antwoorden zijn meestal erg snel binnen.waldo79 schreef:Ik las je bericht als een verkapt compliment aan ProRail. Zij slaagden erin je binnen korte tijd te beantwoorden,VIRM schreef:@Waldo: hoezo, opsteker?
Gewoon naar de trappen aan de oostkant lopen. De poortjes zijn niet te missen :-DVIRM schreef:Gisteren maar even een meldingkje ingediend bij ProRail over de vindplaats van de CiCo's op Den Haag Centraal (ja, ik weet dat daar lekker verbouwd wordt...). Vandaag al meteen teruggebeld met de vraag om welke sporen het ging, en het zou meteen naar de projectorganisatie worden doorgegeven en ik zou ook een terugkoppeling krijgen.
Waar de NS klantenservice maaaaaaaanden duurt om te communiceren, doet ProRail dus effe snel. :)
Dat zijn overstappers. Als je achterin de trein zit is het vaak handiger om via het viaduct naar het vertrekperron te gaan dan via de hal. Het is korter in afstand en minder druk.Hageneis schreef:Maar waarom zouden ze daarop wachten? Ik zie nog veel mensen langs die poortjes lopen zonder enige scanactie.
Als het al allemaal zwartrijders zouden zijn (verfmeer noemt terecht overstappers) dan zouden die toch eenvoudig omlopen via de hal? Die poortjes nu al sluiten terwijl ze een paar honderd meter verderop nog niet eens geïnstalleerd zijn lost niet echt veel problemen op, dan kun je ze net zo goed in één keer sluiten. Scheelt ook nog eens onderhoud en ergernis bij overstappers.Hageneis schreef:Maar waarom zouden ze daarop wachten? Ik zie nog veel mensen langs die poortjes lopen zonder enige scanactie.
Dat het in veel gevallen handiger is, want minder druk en aan de trappenkant wordt niet (meer) verbouwd, klopt. Maar ik zie veel van die mensen richting busplatform oversteken en niet naar een ander perron lopen. Niet dat ik iedereen in de gaten hou, dus ik kan zomaar een behoorlijk deel rechtgeaarde overstappers missen.verfmeer schreef:Dat zijn overstappers. Als je achterin de trein zit is het vaak handiger om via het viaduct naar het vertrekperron te gaan dan via de hal. Het is korter in afstand en minder druk.Hageneis schreef:Maar waarom zouden ze daarop wachten? Ik zie nog veel mensen langs die poortjes lopen zonder enige scanactie.
Met een E-ticket moet je niet inchecken. Met een papierkaartje Den Haag-Keulen, gekocht bij DB, kun je nog niet eens inchecken.Hageneis schreef:verfmeer schreef:Hageneis schreef:...en dat sinds 9 juli iedereen moet in- en uitchecken.
En zit daar geen QR-achtige code op?baladid schreef:Met een E-ticket moet je niet inchecken. Met een papierkaartje Den Haag-Keulen, gekocht bij DB, kun je nog niet eens inchecken.Hageneis schreef:verfmeer schreef:Hageneis schreef:...en dat sinds 9 juli iedereen moet in- en uitchecken.