OVer je reiservaringen in maart 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Daniel »

In Gouda overstappen op een reis vanuit Gouda? De s1700 is inderdaad de enige verbinding per uur die rechtstreeks is, maar sowieso kan je (in elk geval gedurende de ochtendspits - tussen 7.23 en 8.53 op Amersfoort) elk kwartier met maximaal één overstap reizen. Waarbij s11700 op s1600 over het algemeen wel het betrouwbaarst is, (12)500 op s1500 / s140 is dat niet altijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door ODRAIL »

Volgens mij kan dit de gehele dag nog maar een keer per uur. Zelf heb ik afgelopen jaar al twee keer in de koekstad gestaan dat ik voor een rechtstreekse trein een half uur tot drie kwartier moest wachten voor de rechtstreekse trein naar Rotterdam Alexander. Een keertje heb ik dit ook gedaan. Maar de tweede keer werd dit me te laat en heb ik gekozen voor een overstap (in dit geval in Amersfoort met 10 minuten wachten aldaar).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Daniel »

Een rechtstreekse trein van Deventer naar Rotterdam Alexander kan je in de huidige dienstregeling op wachten tot je een ons weegt :P Maar dat kan dan wel 2-3x/uur met één cross-platform overstap in Amersfoort, 1x/uur zal je dan juist 2x moeten overstappen (s1600 > Amersfoort > s11700 > Gouda > s2800).
Maar wees gerust, vanaf eind maart heb je ook op doordeweekse dagen weer een rechtstreekse trein tussen Alexander en Deventer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Gekko123 »

In het weekend kan je wel rechtstreeks vanaf Deventer naar Rotterdam toe hoor, dan combineert de 12800 (weekend-versie van de s2800, tot Gouda) immers met de s1700 of s11700 te Gouda.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door ODRAIL »

Mijn ervaring was van juni 2014 :wink: .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Daniel »

Ook toen kon dat alleen in de weekenden. En zoals ik al schreef vanaf eind maart ook weer doordeweeks.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Daniel »

Vanmorgen live kunnen waarnemen dat teveel informatie door de machinist alleen maar verwarrend werkt voor de reizigers. Die maakten er weer totaal wat anders van wat er daadwerkelijk aan de hand was.
(Simpele samenvatting van het geheel was dat de t1718 voor rood stond in Den Dolder omdat de trein voor ons politie-assistentie nodig had en we er niet links omheen konden want daar stond al de tegemoetkomende trein naar Baarn, de machinist maakte er een veel langer verhaal van)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Niek »

Wat is er met de t1569 gebeurd? Hij stond in Enkhuizen nog keurig aangekondigd ri. hgl, nu staat er op reisinformatie aml dat hij niet rijdt?!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Thom91 »

Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7594
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door VIRM »

Vandaag moest ik in Delft zijn aan het einde van de middag, dus kon mooi even het nieuwe station Delft proberen. :)

- Eerste indruk is goed, en sowieso een verbetering ten opzichte van het oude station.
- Piano in de hal is natuurlijk uiteraard goed. :)
- Uiteraard ook even de blindegeleidelijnen geinspecteerd. Hoewel het best wel zigzag is en niet alle hoek/T-splitsingen superstrak zijn afgewerkt, hebben ze hier wel hun best gedaan. :) Geen idee hoe het verder buiten loopt naar de tram/bushalte.
- Op spoor 1 was het groene bordje met de pijl die de uitgang aangaf defect. Klein detail, maar iets wat mij wel opviel. :P
- Daarnaast nog even aan het twijfelen of ik de vloer van zowel de hal als het perron echt wat vind. Ben zelf niet zo'n grote fan van de grijze tegels die stations na hun verbouwing nu krijgen.
- Klopt het dat er in de hal boven het perron een stuk is afgezet, en dat daar nog een perron naast komt? Iemand enig idee wanneer dit open gaat?
- En iemand bij NS heeft nagedacht en gewoon poortjes geplaatst. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Thom91 »

Ja, er komen nog twee sporen bij. Tunnel is al voor vier sporen in ruwbouw aangelegd en die andere twee worden in de toekomst, uiterlijk 2022 opgeleverd.
Komt wel goed schatje.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Reiziger Delft »

IC Utrecht - Den Bosch van 7:23 komt 7 minuten te laat binnen uit Schiphol. Hmm, dat is wel erg fors; hoppa, die heffen we op. :evil:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Daniel »

Vanmorgen maar de "omweg" naar het werk genomen, had niet zo´n zin in die 25 minuten extra via Hilversum (waarmee ik in Utrecht precies alle bussen net mis qua aankomsttijd)
Alhoewel, omweg... vergeleken met ervaringen uit het verleden zijn de aansluitingen zodanig beter geworden dat ik nu met 5 minuten eerder de deur uit gaan om de bus te halen zelfs 10 minuten eerder op m´n bestemming was :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door gliderfighter »

IC Den Bosch - Amstel van 723.
Laten we even gaan roestrijden bij Culemborg in de spits!
+5 op Utrecht om daarna achter de trein naar Schiphol te moeten rijden.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Etienne »

Door de verstoring tussen Utrecht en Amersfoort keerde de NoordOost-takken in Utrecht vanuit Rotterdam en Den Haag op elkaar. Dat leverde ook best nog vertragingen op voor mij. De 300t516 kwam met 10 bakken VIRM en +12 uit Utrecht in Rotterdam aan en zou daar nog gesplitst moeten worden. Uiteindelijk toch maar niet gesplitst en met +9 weer vertrokken.

Van klasgenoten hoorde ik dat de reis vanaf Amersfoort naar Utrecht een ramp was door de grote chaos in Amersfoort en een ander was vanaf Zwolle omgereisd via Amsterdam en was pas een uur later op school.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door waldo79 »

gliderfighter schreef:IC Den Bosch - Amstel van 723.
Laten we even gaan roestrijden bij Culemborg in de spits!
+5 op Utrecht om daarna achter de trein naar Schiphol te moeten rijden.
Volgens gvttreinen op somda.nl was er sprake van een defect aan het spoor. Onder andere t6018 moest ook uitwijken bij Cl.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Thom91 »

Inmiddels hebben medewerkers van NS de sporen bezet rondom Hoofddorp/Schiphol vanwege de mishandeling van een collega gisternacht. viewtopic.php?f=34&t=11545
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Thom91 »

Ut - Ht plat door herstelwerkzaamheden tot morgenochtend 04:30..

Edit: vals alarm foutje bij de reisinfo, slechts 01:30 tot 04:30
Komt wel goed schatje.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Hendrik »

Vanmiddag, op de terugweg van Den Haag naar Rotterdam, kwamen we kort na Rijswijk al stil te staan. Volgens de machinist was er een storing bij een overweg. Daardoor stond er een rijtje treinen te wachten vóór Delft. Uiteindelijk konden we (met inmiddels +15) de overweg passeren en Delft binnenrijden. Op de schermen stond bij een aantal treinen dat ze niet reden "i.v.m. seinstoring". Blijkbaar was het snel weer opgelost, want er heeft niets over in het storingenoverzicht op NS.nl gestaan.
Uiteindelijk (door het missen van aansluitingen) 30 minuten later dan gepland thuisgekomen. Ach, het is weekend! :P
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door microshit »

t31356 rijdt met +12 door een deur die vervelend doet xD
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Daniel »

Maar vast in Gouda overgestapt uit de t2877 op de t11775. Stel 4213 in de 2877 had nog het meest weg van een vuilstort en stonk gewoon naar te lang liggende etensresten.
Nu toch een wat prettiger atmosfeer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7594
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door VIRM »

Ongeveer 20 minuten voor vertrek zag ik op rijdendetreinen.nl en ns.nl dat mijn t3335 met vertrek 12:32 niet verder reed dan Lelylaan. Op station Zaandam werd dat ook omgeroepen, maar werd geen advies gegeven voor reizigers naar Schphol en Hoofddorp (ik had dit uiteraard zelf al lang al opgezocht :P). De omroep in de SLT riep ook al Amsterdam Lelylaan als eindbestemming. Vlak voor Lelylaan riep de HC ook om dat Lelylaan het eindpunt was, en dat we op hetzelfde perron korte tijd later de volgende trein naar Schiphol konden nemen, en 'excuses voor het ongemak' en dat de trein zou worden afgerangeerd. Overigens was het kennelijk te veel moeite om dit ook in het Engels om te roepen.
Waarom dit geneuzel ontstond mochten de reizigers kennelijk niet weten. Beetje klantonvriendelijk.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Daniel »

Aparte maatregel, afrangeren vanaf Lelylaan. Dat moet haast wel naar Hoofddorp Opstel zijn, kennelijk was er een zwaarwegende reden waardoor die trein niet ook nog een stopje op Schiphol kon maken. Hij kwam er immers toch langs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door Suus »

Die trein is twee minuten nadat hij oorspronkelijk op Schiphol had moeten stoppen leeg over spoor 4 van Schiphol naar Hoofddorp gereden. De vermelding van Hoofddorp stond nog op de trein :')

De trein die erna reed, een s5800, reed overigens met een losse SGM-III en was niet bepaald opgewassen tegen de gigantische hoeveelheid stedentrippers die hun vlucht op Schiphol moesten halen.
Laatst gewijzigd door Suus op zo 08 mar 2015, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in maart 2015

Bericht door waldo79 »

Vanochtend een op het oog vreemde actie. In Ht werd aangekondigd dat t835 niet verder zou rijden. Onderweg in t835 gaf OBIS aan dat het treinstel gecombineerd zou worden met een gereedstaande andere VIRM. Die mededeling rijmde niet zo lekker met het feit dat de trein zou worden opgeheven in Ehv. Uiteindelijk in Ehv een volksverhuizing naar het gereedstaande stel. Het 2e stel is vervolgens doorgegaan naar Mt.

Kennelijk was er iets met de oorspronkelijke trein :roll:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten