Pagina 2 van 11

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: za 30 mei 2015, 17:43
door Michael
bartjemestrom schreef:Voor zover ik weet niet. Ik heb wel eens codes gezien van andere regio's en die werden wel eens geprobeerd, maar helaas werkten die niet. Het kon wel een tijdje dat Haaglanden alle bestemmingen kon tonen, maar kan inmiddels ook niet meer.
Bij Veolia Brabant was het in ieder geval wel mogelijk.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: za 30 mei 2015, 19:36
door Daniel
Bee schreef:De s11600 en s1600 rijden helemaal niet. De s1700 rijdt 2x/uur. De treinen die extra rijden staan van Es tot Apd als IC Den Haag vooraan, IC Gouda achteraan op de borden, maar rijden vaak ook met een treinstel....

Verder heb ik de hele ochtend "de informatie op de borden op de perrons klopt mogelijk niet" op de ARGOS zien staan....
Ah, men is weer terug naar de falende situatie waarbij de reisinfo de koppeling met de s12800 kwijt is... 'tis een tijdje goed gegaan namelijk maar nu dus niet meer.
webguy schreef:AV toont altijd op basis van dagplan. s3500 valt uit wegens werkzaamheden, dus dat klopt
En is dus verwarrend want een reiziger ziet vervolgens in de NS-app bepaalde treinen gewoon helemaal niet terwijl die op de TB7s op de stations weer wel als niet-rijdend staan.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: za 30 mei 2015, 20:29
door webguy
Daniel schreef: Ah, men is weer terug naar de falende situatie waarbij de reisinfo de koppeling met de s12800 kwijt is... 'tis een tijdje goed gegaan namelijk maar nu dus niet meer.
Bij werkzaamheden gaan aangepaste koppelingen niet goed - regulier wel.
Daniel schreef: En is dus verwarrend want een reiziger ziet vervolgens in de NS-app bepaalde treinen gewoon helemaal niet terwijl die op de TB7s op de stations weer wel als niet-rijdend staan.
Dat lost zichzelf vast ook wel weer op

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: za 30 mei 2015, 20:30
door ArrivaBas
Wat is er dan gebeurd tussen Gvc en Gd

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: za 30 mei 2015, 20:35
door ODRAIL
En waar is het gebeurd?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: za 30 mei 2015, 20:36
door Ardan
Aanrijding persoon, bij station Voorburg.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: za 30 mei 2015, 20:44
door Daniel
webguy schreef:Bij werkzaamheden gaan aangepaste koppelingen niet goed - regulier wel.
Wat ik bedoelde: men heeft het ook bij werkzaamheden in het recente verleden voor elkaar gekregen om die treinen wel goed op de borden te krijgen. Dat had iets van doen met het serienummer waaronder gereden werd: als ze vanuit Enschede als s11700 werden ingelegd kwam er keurig op de borden dat er een deel voor Rotterdam aan vast zat (en niet zoals nu op de borden kwam een deel voor Gouda), terwijl het misging als de s1600 werd omgelegd naar Den Haag.

Al is er ook wel weer iets aparts aan de hand want OVtijden.com geeft op basis van de InfoPlus data keurig Den Haag C./Rotterdam C. als bestemming weer terwijl er volgens Bee's waarneming dus Gouda op de borden gestaan heeft op de stations zelf.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: za 30 mei 2015, 20:47
door ODRAIL
Ardan schreef:Aanrijding persoon, bij station Voorburg.
Bedankt.

Heb er inmiddels ook een nieuwsbericht van gevonden:

http://www.omroepwest.nl/nieuws/30-05-2 ... n-voorburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: zo 31 mei 2015, 12:43
door Geert
Daniel schreef:
webguy schreef:AV toont altijd op basis van dagplan. s3500 valt uit wegens werkzaamheden, dus dat klopt
En is dus verwarrend want een reiziger ziet vervolgens in de NS-app bepaalde treinen gewoon helemaal niet terwijl die op de TB7s op de stations weer wel als niet-rijdend staan.
Het is inderdaad erg verwarrend, maar helaas is het ook al jaren zo...

Belangrijkere misser:
gisteravond was de dienstregeling van o.a. trein t5891 aangepast en het treinnummer was veranderd naar 755891. Gek genoeg kwam deze trein niet door in de AV van NS (ARNU), wél in InfoPlus en wel in de reisplanner. Beetje door de vertrektijden scrollend leek het ook met een paar andere treinen met de '75'-prefix niet goed te gaan. Voor meelezende NS'ers: het viel mij op dat deze treinen in het IFF-bestand geen 'service number' hadden maar wel een ingevuld veld 'variant'...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: zo 31 mei 2015, 14:20
door Meltrain
webguy schreef:Ja, dat is een probleempje ja.
Wat is dan het probleem?
Hoe moeilijk kan het zijn om op de site te zetten: "De Intercity Schiphol - Heerlen rijdt vandaag niet tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch. Maak gebruik van de Intercity Alkmaar - Amsterdam - Maastricht van een kwartier eerder of later." ?
webguy schreef:
Daniel schreef: En is dus verwarrend want een reiziger ziet vervolgens in de NS-app bepaalde treinen gewoon helemaal niet terwijl die op de TB7s op de stations weer wel als niet-rijdend staan.
Dat lost zichzelf vast ook wel weer op
Lekker makkelijk antwoord. :')

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: zo 31 mei 2015, 15:46
door Daniel
Vanmiddag eens een rondje gemaakt langs wat stations met door werkzaamheden aangepaste treindiensten. Wat ik tegenkwam was weer zo heerlijk inconsequent als we van NS gewend zijn...
Zo had Hilversum op drie naast elkaar gelegen perrons een verkorting, verlegging en verlenging van een treinserie op de borden staan met elk hun eigen vorm van een misser:
  • verkorting: Sprinter Hoofddorp; via Media Park, Bussum Zuid, Naarden-Bussum, Weesp, Diemen, Sciencepark en Muiderpoort; Rijdt niet verder dan Amsterdam Centraal i.v.m. werkzaamheden
  • verlegging: Sprinter Bijlmer ArenA; via Media Park, Bussum Zuid, Naarden-Bussum, Weesp en Diemen Zuid
  • verlenging: Sprinter Amersfoort; via Baarn en Amersfoort; Rijdt verder naar Amersfoort Schothorst i.v.m. werkzaamheden
Oftewel, bij de eerste trein stond het eindstation nergens op het bord, bij de tweede had je toch een melding "Let op, rijdt naar Bijlmer ArenA i.v.m. werkzaamheden" verwacht en de derde vindt ik toch echt zo'n tenenkrommend geval waar een aangepaste bestemming het zoveel duidelijker had gemaakt.

Op Almere Centrum dan weer het middelste geval met dus alleen "Bijlmer ArenA" op het bord zonder enige melding dat dat een afwijkende route betreft. De aankondiging van de Sprinter naar Diemen Zuid daar overigens niet gezien, maar die reden wel allemaal netjes met aangepaste bestemming op de trein (op de s5700 in Hilversum stond gewoon "Den Haag Centraal".

Tot slot hadden we dan nog Utrecht waar op spoor 11 stond aangekondigd "15.06 Intercity Schothorst rijdt niet" maar de reiziger vervolgens eerst naar perron 9 moest lopen om te zien dat er op dezelfde tijd een vervangende IC naar Enschede reed.

En qua vermeldingen op de treinen zelf ook nog wel een potentieel verwarrende: in Hilversum kwam een SLT langs als Sprinter van Bijlmer ArenA naar Utrecht met Breukelen op de koersdisplays.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: zo 31 mei 2015, 16:44
door webguy
Meltrain schreef:Wat is dan het probleem?
Hoe moeilijk kan het zijn om op de site te zetten: "De Intercity Schiphol - Heerlen rijdt vandaag niet tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch. Maak gebruik van de Intercity Alkmaar - Amsterdam - Maastricht van een kwartier eerder of later." ?
Het probleem is dat de NS veel verschillende klanten hebben met een eigen behoefte, maar je maar een ding kan communiceren. Die zin die je noemt zou je waarschijnlijk in de storing kunnen zetten, maar dan wordt je storingsmelding 3x langer. Mensen die niet dagelijks forenzen of hier op het forum zitten lezen na 4 regels al niet meer.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: zo 31 mei 2015, 20:34
door WSM
Het probleem is de ongebreidelde excuse culture van NS, waardoor voor iedere misser en het dagelijkse prutswerk weer honderdduizenden smoesjes uit de kast getrokken worden.
NS dient gewoon helder aan te geven wat er gewijzigd is, als iemand dat na drie regels niet meer leest is dat niet de verantwoordelijkheid van NS.
Ook vanmorgen weer een mooie: de eerste trein richting Ut staat eerst met +15 op de borden en verdwijnt vervolgens maar helemaal van de perronaanwijzer. Maar omroepen... nee hoor, ga maar lekker zelf achter je informatie aan.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: zo 31 mei 2015, 20:39
door ODRAIL
WSM schreef:Ook vanmorgen weer een mooie: de eerste trein richting Ut staat eerst met +15 op de borden en verdwijnt vervolgens maar helemaal van de perronaanwijzer. Maar omroepen... nee hoor, ga maar lekker zelf achter je informatie aan.
Op welk station was dit?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: zo 31 mei 2015, 20:42
door Daniel
Vast Amersfoort, dat staat bekend om z'n spontaan van de borden verdwijnende treinen :P

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: zo 31 mei 2015, 20:46
door WSM
KM46 schreef:Op welk station was dit?
Gv.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: zo 31 mei 2015, 20:49
door ODRAIL
Daniel schreef:Vast Amersfoort, dat staat bekend om z'n spontaan van de borden verdwijnende treinen :P
In Utrecht maak ik het ook regelmatig mee de laatste 3 - 4 maanden :? .

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: zo 31 mei 2015, 20:52
door Vinny
Zondagochtend gaat ook bij Arriva niet vlekkeloos. Vanochtend kwam de stoptrein Leeuwarden-Stavoren aan te Sneek met het achterste gedeelte in opzending. Dat zou de stoptrein Sneek-Leeuwarden worden. Echter dit stond precies verkeerd om aangegeven. Daarnaast bleken in het afgesloten gedeelte ook reizigers te zitten die door de steward uit de trein gehaald moesten worden. Het treingedeelte naar Stavoren kon nog net op tijd worden gestopt om deze reizigers mee te nemen. Verder snap ik niet waarom dit zich op spoor 2 af moet spelen: spoor 1 is reizigersvriendelijker als er geen andere treinen rijden.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: zo 31 mei 2015, 22:29
door Wubbo
Op spoor 1 van Sneek kun je niet binnenkomen vanuit Leeuwarden, als de situatie nog zo is als die op sporenplan.nl staat. Er staat namelijk geen sein voor de richting Stavoren.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: zo 31 mei 2015, 22:31
door deadlock
Maar ATB-NG en zulks zou dat toch moeten mitigeren?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: zo 31 mei 2015, 22:34
door Wubbo
Niet met de beveiliging die er nu ligt. De rijweg bestaat nu gewoon niet omdat die altijd naar een sein is. Op spoor 2 lukt het verder wel prima, dus dat wordt gewoon iets verder lopen in Sneek op zondagochtend.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: zo 31 mei 2015, 23:29
door Geert
Geert schreef:gisteravond was de dienstregeling van o.a. trein t5891 aangepast en het treinnummer was veranderd naar 755891. Gek genoeg kwam deze trein niet door in de AV van NS (ARNU), wél in InfoPlus en wel in de reisplanner. Beetje door de vertrektijden scrollend leek het ook met een paar andere treinen met de '75'-prefix niet goed te gaan.
Vanavond gaat het weer mis, dit keer met trein 752682:

Links de NS-planner, deze toont de IC van 00:16 naar Rotterdam niet. Rechts Rijden de Treinen (met info uit InfoPlus), deze toont de IC van 00:16 naar Rotterdam wel onder nummer 752682:
Afbeelding

De trein komt verder wel gewoon uit de NS-reisplanner. Lijkt dus specifiek een probleem te zijn met de vertrektijden uit AR-NU.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: di 02 jun 2015, 07:52
door Daniel
Raar geval vanmorgen: de t11618 stond in alle reisinfo op station Amersfoort en in elk geval ook op de AV van Hilversum met "Stopt ook in Weesp" aangekondigd. In de AV van Weesp echter van deze trein geen spoor.
Toen ik inmiddels onderweg nog eens in de AV van Hilversum keek was de stop in Weesp er daar inmiddels ook al uit.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: di 02 jun 2015, 13:05
door marvinkok
Afgelopen zondag stond nog heel netjes Citybus lijn 7 in Enschede in OVinfo. Deze rijdt echter al anderhalve maand niet meer :p Niet op gelet of ie ook op de Drissen op het station stond.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Geplaatst: wo 03 jun 2015, 00:43
door Somoht
Syntus is moeizaam qua dienstregelingen leveren, bij andere vervoerders kan ik de oude ritten op ingangsdatum van de nieuwe gewoon verwijderen bij Syntus wil het soms misgaan. Daarom dus handmatig checken en dat gaat soms mis :/.
Word overigens beetje moe van Syntus, kwaliteit is matig, ze verstoppen zich altijd achter het 9292sharedservicecenter en ik mis gewoon hele belangrijke stukken info zoals omleidingsinfo en welke ritten Kolibrie zijn. Die dingen krijg 9292 wel gewoon.